B-2 Spirit (Northrop Grumman,USA)

2008. február 23. eset, Guam

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
2092018_06_15_13_25_48_Wi.jpg
 

Test
6 pcs AV-1..6 (1989..93)

Block 10
10 pcs AV-7..16 (1994-96)
takeoff weight is limited to 138,350 kg or less,
no terrain-following radar
can not deliver any of precision-guided weapons
carries only Mk-84 2,000-pound conventional bombs or gravity nuclear weapons

Block 20
3 pcs AV-17..19 (1996), upgr AV-12..16 (1996..97)
takeoff weight increased to 152,600 kilograms
has a terrain-following capability
DMS can run from 1 to 3 bands
includes a GPS receiver, but astronomy - inertia remains as undisturbed backup
strategic mission planning system (SMDPS), can only be used for nuclear the main task and can only be used for the local base of the B-2
B61 nuclear bombs, cluster bombs, and some models of precision-guided weapons

Block 30
2 pcs AV-20..21 (1997), upgr AV-1..19 (1997..2000)
all edges removal and replacement aircraft, including a leading edge and wing control surfaces
Improved use RAM coating
60 meters terrain following flight ability
DMS increased band 4
Allow the unit re-planning task in flight
integrates Air Force Mission Support System (AFMSS), allows the B-2 at US military bases around the world to take off operations,
 
Ha már B-2, imhol egy 1979-es Northrop tanulmány...
2018_06_15_14_42_32_Window.jpg

három támadási profil közül...
- kis magasság, szubszonikus
- nagy magasság, szubszonikus
- nagy magasság, szuperszonikus
... az első kettőt vizsgálták komolyabban


2018_06_15_14_42_55_Window.jpg

Látszik hogy a tervezéskor a P-14 (Tall King), illetve a P-15AMU (Squat Eye) lokátorokat tartották a fő ellenfélnek.
2018_06_15_14_43_43_Window.jpg


A két koncepció sebesség-repülési magasság diagramja, a B-52-vel összehasonlítva.
A csupaszárny B-2 HA változatnak 60 ezer láb a csúcsmagassága, miközben a B-2 LA sebessége nagyobb (0.9Mach)
2018_06_15_14_44_43_Window.jpg

A kis magasságra tervezett gép repülési profilja, és kialakítása
2018_06_15_14_44_07_Window.jpg

2018_06_15_14_43_05_Window.jpg


A nagy magasságra tervezett gép repülési profilja, és kialakítása

2018_06_15_14_43_17_Window.jpg

2018_06_15_14_43_59_Window.jpg


És a végére a lopakodás...
2018_06_15_14_45_16_Window.jpg

2018_06_15_14_43_28_Window.jpg
 
Egy az OAF-ről szóló beszámoló...
2018_06_15_15_53_40_Window.jpg

2018_06_15_15_53_59_Window.jpg


LPI térképező radar megállapítja a GPS helyi aktuális eltérését, és ez alapján pontosítja a JDAM célzását.

2018_06_15_15_54_22_Window.jpg


és akkor a célok...

2018_06_15_15_54_54_Window.jpg

2018_06_15_15_55_24_Window.jpg


És a végére az OAF legnehezebb célja, ami már a Thanh Hoa Vietnámi hídra emlékeztette a bevetés tervezőket.
Először egy F-15E dobott rá 2db GBU-15 2510lb TV irányítású bombát, de a híd állva maradt.
Másodszor egy F-117A dobott 2db 2000lb BLU-109 Have Void bombát, hasonlóan eredménytelenül.
Harmadszorra jött a B-2A dobott 8db GAM-ot, a képen látható eredménnyel...

2018_06_15_15_55_07_Window.jpg
 
https://defence-blog.com/news/u-s-a...ed-landing-due-to-an-in-flight-emergency.html

A tegnapi nap (2018.10.23.) hajnalán helyi idő szerint négy órakor sikeres kényszerleszállást hajtott végre egy B-2A bombázó Colorado Springs repülőterén, miután leállt a négyes számú hajtóművük.
Maradt három. Nem nagy ügy. Nagy ügy a 747 esete, aminek leállt mind a négy az ósün fölött. Vagy az óriás Eerbasz, ami 300 kmt vitorlázott az Azori szkig.
 
https://defence-blog.com/news/u-s-a...ed-landing-due-to-an-in-flight-emergency.html

A tegnapi nap (2018.10.23.) hajnalán helyi idő szerint négy órakor sikeres kényszerleszállást hajtott végre egy B-2A bombázó Colorado Springs repülőterén, miután leállt a négyes számú hajtóművük.
Mindkét pilóta megsérült? Jobbulást!

Ez esetben a gép cafat.

https://edition.cnn.com/2018/10/23/politics/air-force-b-2-bomber-emergency-landing/index.html
 
"A gép cafat"...?!? - Ne terjessz álhíreket, mert a cikk 1 szóval sem említi hogy a gép megsérült volna! Sajnos az ember sokkal sérülékenyebb...
Nézd, ha a pilóták sérülnek, akkor általában az őket körülvevő kasztni is sérül. Jó, lehet, hogy nem cafat a masina, de nem érthető, hogy 1 hajtómű leállásnál, hogy sérülnek meg a vezetők.

Lehet, hogy megverte őket a parancsnokuk. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nézd, ha a pilóták sérülnek, akkor általában az őket körülvevő kasztni is sérül. Jó, lehet, hogy nem cafat a masina, de nem érthető, hogy 1 hajtómű leállásnál, hogy sérülnek meg a vezetők.
Ez így nem igaz, és nem 1 hajtómű leállásnál sérülnek, hanem a kényszerleszállásnál. Akkor felléphet olyan erőhatás, amit a gép és a futóműve elvisel, ám a székükbe szíjazott pilóták már megsérülhetnek.
/Mellesleg a B-2-vel még működő hajtóművek esetén sem egyszerű a leszállás, a földközelben jelentkező párnahatás miatt./
 
A CNN cikkben egyértelműen leírják, hogy a pilóták nem sérültek meg.

Ellenben:
  • leállt a 4-es hajtómű
  • leállt az elektromos rendszer (ezt sikerült útközben életre kelteniük)
  • kezdett elmenni a kabinnyomás (ezért kellett oxigén a pilótáknak leszállás után)
Ha jól tipplek, a pilótákra leginkább előléptetés vár, ennyi problémával letenni ezt a gépet elég nagy mutatvány.
 
A CNN cikkben egyértelműen leírják, hogy a pilóták nem sérültek meg.

Ellenben:
  • leállt a 4-es hajtómű
  • leállt az elektromos rendszer (ezt sikerült útközben életre kelteniük)
  • kezdett elmenni a kabinnyomás (ezért kellett oxigén a pilótáknak leszállás után)
Ha jól tipplek, a pilótákra leginkább előléptetés vár, ennyi problémával letenni ezt a gépet elég nagy mutatvány.
De lehet , hogy az előléptetés mellé 1 "plecsnit" is kapnak, hogy nem törték össze ezt a ritka és méregdrága gépet.
 
De lehet , hogy az előléptetés mellé 1 "plecsnit" is kapnak, hogy nem törték össze ezt a ritka és méregdrága gépet.

A CNN cikkben egyértelműen leírják, hogy a pilóták nem sérültek meg.

Ellenben:
  • leállt a 4-es hajtómű
  • leállt az elektromos rendszer (ezt sikerült útközben életre kelteniük)
  • kezdett elmenni a kabinnyomás (ezért kellett oxigén a pilótáknak leszállás után)
Ha jól tipplek, a pilótákra leginkább előléptetés vár, ennyi problémával letenni ezt a gépet elég nagy mutatvány.


Én ebből kiszállok, mert igen nyomod és nem is érdekel a nyomorod "formosa1". :)

Oxigén hiány nem oly egyszerű /1*ű/.

A gép ki lesz vonva a forgalomból, akár cafat, akár 1 hajtómű, akár nincs hozzá oxigénhiányos pilóta, vagy bármi.

Valójában miért is baj ez számodra?

Csak egy hírt hoztam, és akkor ...
:)