B-2 Spirit (Northrop Grumman,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1945

Guest
2092018_06_15_13_25_48_Wi.jpg
 
T

Törölt tag 1945

Guest

Test
6 pcs AV-1..6 (1989..93)

Block 10
10 pcs AV-7..16 (1994-96)
takeoff weight is limited to 138,350 kg or less,
no terrain-following radar
can not deliver any of precision-guided weapons
carries only Mk-84 2,000-pound conventional bombs or gravity nuclear weapons

Block 20
3 pcs AV-17..19 (1996), upgr AV-12..16 (1996..97)
takeoff weight increased to 152,600 kilograms
has a terrain-following capability
DMS can run from 1 to 3 bands
includes a GPS receiver, but astronomy - inertia remains as undisturbed backup
strategic mission planning system (SMDPS), can only be used for nuclear the main task and can only be used for the local base of the B-2
B61 nuclear bombs, cluster bombs, and some models of precision-guided weapons

Block 30
2 pcs AV-20..21 (1997), upgr AV-1..19 (1997..2000)
all edges removal and replacement aircraft, including a leading edge and wing control surfaces
Improved use RAM coating
60 meters terrain following flight ability
DMS increased band 4
Allow the unit re-planning task in flight
integrates Air Force Mission Support System (AFMSS), allows the B-2 at US military bases around the world to take off operations,
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ha már B-2, imhol egy 1979-es Northrop tanulmány...
2018_06_15_14_42_32_Window.jpg

három támadási profil közül...
- kis magasság, szubszonikus
- nagy magasság, szubszonikus
- nagy magasság, szuperszonikus
... az első kettőt vizsgálták komolyabban


2018_06_15_14_42_55_Window.jpg

Látszik hogy a tervezéskor a P-14 (Tall King), illetve a P-15AMU (Squat Eye) lokátorokat tartották a fő ellenfélnek.
2018_06_15_14_43_43_Window.jpg


A két koncepció sebesség-repülési magasság diagramja, a B-52-vel összehasonlítva.
A csupaszárny B-2 HA változatnak 60 ezer láb a csúcsmagassága, miközben a B-2 LA sebessége nagyobb (0.9Mach)
2018_06_15_14_44_43_Window.jpg

A kis magasságra tervezett gép repülési profilja, és kialakítása
2018_06_15_14_44_07_Window.jpg

2018_06_15_14_43_05_Window.jpg


A nagy magasságra tervezett gép repülési profilja, és kialakítása

2018_06_15_14_43_17_Window.jpg

2018_06_15_14_43_59_Window.jpg


És a végére a lopakodás...
2018_06_15_14_45_16_Window.jpg

2018_06_15_14_43_28_Window.jpg
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Egy az OAF-ről szóló beszámoló...
2018_06_15_15_53_40_Window.jpg

2018_06_15_15_53_59_Window.jpg


LPI térképező radar megállapítja a GPS helyi aktuális eltérését, és ez alapján pontosítja a JDAM célzását.

2018_06_15_15_54_22_Window.jpg


és akkor a célok...

2018_06_15_15_54_54_Window.jpg

2018_06_15_15_55_24_Window.jpg


És a végére az OAF legnehezebb célja, ami már a Thanh Hoa Vietnámi hídra emlékeztette a bevetés tervezőket.
Először egy F-15E dobott rá 2db GBU-15 2510lb TV irányítású bombát, de a híd állva maradt.
Másodszor egy F-117A dobott 2db 2000lb BLU-109 Have Void bombát, hasonlóan eredménytelenül.
Harmadszorra jött a B-2A dobott 8db GAM-ot, a képen látható eredménnyel...

2018_06_15_15_55_07_Window.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
https://defence-blog.com/news/u-s-a...ed-landing-due-to-an-in-flight-emergency.html

A tegnapi nap (2018.10.23.) hajnalán helyi idő szerint négy órakor sikeres kényszerleszállást hajtott végre egy B-2A bombázó Colorado Springs repülőterén, miután leállt a négyes számú hajtóművük.
Maradt három. Nem nagy ügy. Nagy ügy a 747 esete, aminek leállt mind a négy az ósün fölött. Vagy az óriás Eerbasz, ami 300 kmt vitorlázott az Azori szkig.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 568
26 470
113
https://defence-blog.com/news/u-s-a...ed-landing-due-to-an-in-flight-emergency.html

A tegnapi nap (2018.10.23.) hajnalán helyi idő szerint négy órakor sikeres kényszerleszállást hajtott végre egy B-2A bombázó Colorado Springs repülőterén, miután leállt a négyes számú hajtóművük.
Mindkét pilóta megsérült? Jobbulást!

Ez esetben a gép cafat.

https://edition.cnn.com/2018/10/23/politics/air-force-b-2-bomber-emergency-landing/index.html
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 568
26 470
113
"A gép cafat"...?!? - Ne terjessz álhíreket, mert a cikk 1 szóval sem említi hogy a gép megsérült volna! Sajnos az ember sokkal sérülékenyebb...
Nézd, ha a pilóták sérülnek, akkor általában az őket körülvevő kasztni is sérül. Jó, lehet, hogy nem cafat a masina, de nem érthető, hogy 1 hajtómű leállásnál, hogy sérülnek meg a vezetők.

Lehet, hogy megverte őket a parancsnokuk. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nézd, ha a pilóták sérülnek, akkor általában az őket körülvevő kasztni is sérül. Jó, lehet, hogy nem cafat a masina, de nem érthető, hogy 1 hajtómű leállásnál, hogy sérülnek meg a vezetők.
Ez így nem igaz, és nem 1 hajtómű leállásnál sérülnek, hanem a kényszerleszállásnál. Akkor felléphet olyan erőhatás, amit a gép és a futóműve elvisel, ám a székükbe szíjazott pilóták már megsérülhetnek.
/Mellesleg a B-2-vel még működő hajtóművek esetén sem egyszerű a leszállás, a földközelben jelentkező párnahatás miatt./
 

tiz

Well-Known Member
2016. július 21.
459
3 006
93
A CNN cikkben egyértelműen leírják, hogy a pilóták nem sérültek meg.

Ellenben:
  • leállt a 4-es hajtómű
  • leállt az elektromos rendszer (ezt sikerült útközben életre kelteniük)
  • kezdett elmenni a kabinnyomás (ezért kellett oxigén a pilótáknak leszállás után)
Ha jól tipplek, a pilótákra leginkább előléptetés vár, ennyi problémával letenni ezt a gépet elég nagy mutatvány.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A CNN cikkben egyértelműen leírják, hogy a pilóták nem sérültek meg.

Ellenben:
  • leállt a 4-es hajtómű
  • leállt az elektromos rendszer (ezt sikerült útközben életre kelteniük)
  • kezdett elmenni a kabinnyomás (ezért kellett oxigén a pilótáknak leszállás után)
Ha jól tipplek, a pilótákra leginkább előléptetés vár, ennyi problémával letenni ezt a gépet elég nagy mutatvány.
De lehet , hogy az előléptetés mellé 1 "plecsnit" is kapnak, hogy nem törték össze ezt a ritka és méregdrága gépet.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 568
26 470
113
De lehet , hogy az előléptetés mellé 1 "plecsnit" is kapnak, hogy nem törték össze ezt a ritka és méregdrága gépet.

A CNN cikkben egyértelműen leírják, hogy a pilóták nem sérültek meg.

Ellenben:
  • leállt a 4-es hajtómű
  • leállt az elektromos rendszer (ezt sikerült útközben életre kelteniük)
  • kezdett elmenni a kabinnyomás (ezért kellett oxigén a pilótáknak leszállás után)
Ha jól tipplek, a pilótákra leginkább előléptetés vár, ennyi problémával letenni ezt a gépet elég nagy mutatvány.


Én ebből kiszállok, mert igen nyomod és nem is érdekel a nyomorod "formosa1". :)

Oxigén hiány nem oly egyszerű /1*ű/.

A gép ki lesz vonva a forgalomból, akár cafat, akár 1 hajtómű, akár nincs hozzá oxigénhiányos pilóta, vagy bármi.

Valójában miért is baj ez számodra?

Csak egy hírt hoztam, és akkor ...
:)