Érdekességek a világ országaiból

Hát ez az. Nem szolgálták e az idejüket. Pl a Szibir (asszem) 3 évet működött, majd 22 évet állt.
A Szevmasprutty három éve nem mozdult.
 
http://hajozas.hu/magazin/kulfold/az-orok-jegmezokre-tavozik-a-szibir-atomjegtoro-hajo/ Figyeld a dátumokat.
Hét létező atomjégtörő és egy atomhajtányos jégtörő-konténerhajó van a flottában ebből három reménytelen állapotban bontásra vár, a Sevmorputnak meg idén kellett volna több év után (!!) kifutnia, de nem tudott.
Arktyika 46 éves, kilenc éve áll.
Szibír 40 éves. 92 óta áll valami javíthatatlan hibával.
Rosszija 42 éves, de vagy négy éve nem mozdult.
Szovjetszkíj Szajúz 27 éves, működik.
Jamal 26 éves, működik.
50 Let Pobedü 23 éves, működik.
+ a már említett Sevmorput.
Vajgacs és a Tajmir. Finn-orosz gyártmányok. 26 évesek, működnek.
Mert most is igaz. Egyenként olvasd el a történetüket. Nem egy sikersztori.
 
A jégtörő konténerhajó. Minden évben elolvasom, mi van vele, mit csinál. Semmit.
Igen kalandos a sorsa a Szevmorputynak. 2007-ben ideiglenesen kivonták a szolgálatból. 2012-ben leírták, majd 2013-ban. 2013-ban döntöttek, hogy ismét szolgálatba állítják. 2016-tól van ismét szolgálatban. Az orosz arktiszi bázisok ellátásában játszik szerepet.
 
gacsat
Amit @notaricon is írt:

6 мая 2016 года обновленный лихтеровоз вышел из Мурманска в свой первый рейс — на остров Котельный с грузом стройматериалов и продуктов питания. По состоянию на 2016 год он является единственным действующим грузовым судном с атомной силовой установкой.
 
Igen kalandos a sorsa a Szevmorputynak. 2007-ben ideiglenesen kivonták a szolgálatból. 2012-ben leírták, majd 2013-ban. 2013-ban döntöttek, hogy ismét szolgálatba állítják. 2016-tól van ismét szolgálatban. Az orosz arktiszi bázisok ellátásában játszik szerepet.
Kellene szerepet játszania. Én minden nukleáris cuccnak nagy barátja vagyok, ezért vagyok elkeseredve, ha nem működnek jól.
 
gacsat
Amit @notaricon is írt:

6 мая 2016 года обновленный лихтеровоз вышел из Мурманска в свой первый рейс — на остров Котельный с грузом стройматериалов и продуктов питания. По состоянию на 2016 год он является единственным действующим грузовым судном с атомной силовой установкой.
OK, nagyon örülök neki. Akkor csak két éve áll.
 
Megint előjött a jégtörő és akkor is leírtad a moszkvicsos szöveget de most a ruszki karórád lemaradt.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Megint előjött a jégtörő és akkor is leírtad a moszkvicsos szöveget de most a ruszki karórád lemaradt.

Véletlenül újraindult a tavalyi script :D #NPC

Mellesleg 8,5 millió ft-ért lehet nyárra helyet foglalni az egyik nem müködő atomjégtörőre 1 hétre ami alatt meglátogatja az Északi sarkot.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Az atom jégtörők építése nem jó példa, mert azoknak a testét a Finnek építik, csak a reaktor beszerelésére úsztatják haza oroszék.... Nincs elég nagy szárazföldi dokk !!!!!

Értem én,hogy útálod őket, de attól még a jégtörőik nagy többségét teljesen otthon,saját maguk építették. A tavaly átadott is teljesen saját gyártmány. A RITM-2000 reaktorral pedig egyre több tapasztalat gyűlik össze az új jégtörőknek köszönhetően. Szerintem ezért kéne RITM-2000-reaktorokkal felszerelt hordozót/hordozó családot építeniük az oroszoknak. Akár egy könnyebbet (nem tudom a nevét), akár,ha valami csoda folytán lesz rá pénz, akkor a Storm-ot. Jobban járnának vele, mint a folyton megtérdelő Kuznyecovval. A Kuznyecovra hatalmas pénzt kell most költeni,hogy még egy új sérülést is összeszedett. Valaki belinkelte a távol keleten megépített 580 méteres alapvetően civil szárazdokkot,ami tankerek építéséhez készült. Ahogy láttam a most elsüllyedt úszódokkban is előfordult,hogy nem csak egy hajót javítottak egyszerre,hanem egy hajót és egy tengeralattjárót párhuzamosan. Szerintem át kéne gondolják,hogy az új nagy dokkban, persze a megfelelő titokvédelmi előírások betartásával ne csak civil tankerek legyenek építve, hanem,ha elfér akkor párhuzamosan egy új, atommeghajtású repülőgéphordozó is. Mert értem én,hogy a Kuznyecov zászlóshajó, meg azt is,hogy az akiről elnevezték valóban egy zseniális haditengerész volt, viszont így egyre kevesebb presztízse lesz ennek a hajónak. Zászlóshajó ami 4 évből 2,5-öt javítás alatt/kikötőben van, a maradék 1,5 év során pedig szenved a szar olajkazánok miatt,ha repülőgépeket kell indítania/fogadnia, tehát ha gyorsan kell úsznia. És itt nem arról van szó,hogy az usafanboyok rajta poénkodnak állandóan, hanem arról,hogy elvisz egy rakás pénzt. Ott volt Szíriában, pontosabban a partjainál. Részt vett egy háborúban,így a személyzet elmondhatja,hogy az első orosz repülőgéphordozó, ami háborúban bevetésre került, ők pedig az első hordozós személyzet akik részt vettek ebben. Viszont ebben a háborúban aminek a fő célja a tapasztalatszerzés volt, szereztek egy rakás rossz,de igen hasznos tapasztalatot. Attól kezdve,hogy a háború nem gyakorlat, sokkal jobban kellett pörgetni a repüzemet mint békeidőben. Lehetett látni,hogy a fokozott igénybevételt nem bírja. Kijöttek a gyenge pontok, ami szerintem összességében hasznos volt. Viszont szerintem a csúcson kell abbahagyni. A Kuznyecov részt vett egy háborúban, amiből hazahajózott. Szereztek vele egy rakás tapasztalatot. Amely tapasztalatot szerintem ki kell értékelni, hogy mit csináljanak másképp a következő hordozó esetében, a Kuznyecovot pedig érdemei elismerése mellett nyugdíjjazni, nem szétszedni, hanem kitenni valahova turista látványosságnak, mint a Lenin jégtörőt. Helyette pedig nekiállni egy új,atommeghajtású hordozócsaládnak. Feltéve,ha komolyan gondolják,hogy akarnak repülőgéphordozót/hordozókat. Mert néha úgy tűnik, mintha még ők maguk sem döntötték volna el.
 
N
Értem én,hogy útálod őket, de attól még a jégtörőik nagy többségét teljesen otthon,saját maguk építették. A tavaly átadott is teljesen saját gyártmány. A RITM-2000 reaktorral pedig egyre több tapasztalat gyűlik össze az új jégtörőknek köszönhetően. Szerintem ezért kéne RITM-2000-reaktorokkal felszerelt hordozót/hordozó családot építeniük az oroszoknak. Akár egy könnyebbet (nem tudom a nevét), akár,ha valami csoda folytán lesz rá pénz, akkor a Storm-ot. Jobban járnának vele, mint a folyton megtérdelő Kuznyecovval. A Kuznyecovra hatalmas pénzt kell most költeni,hogy még egy új sérülést is összeszedett. Valaki belinkelte a távol keleten megépített 580 méteres alapvetően civil szárazdokkot,ami tankerek építéséhez készült. Ahogy láttam a most elsüllyedt úszódokkban is előfordult,hogy nem csak egy hajót javítottak egyszerre,hanem egy hajót és egy tengeralattjárót párhuzamosan. Szerintem át kéne gondolják,hogy az új nagy dokkban, persze a megfelelő titokvédelmi előírások betartásával ne csak civil tankerek legyenek építve, hanem,ha elfér akkor párhuzamosan egy új, atommeghajtású repülőgéphordozó is. Mert értem én,hogy a Kuznyecov zászlóshajó, meg azt is,hogy az akiről elnevezték valóban egy zseniális haditengerész volt, viszont így egyre kevesebb presztízse lesz ennek a hajónak. Zászlóshajó ami 4 évből 2,5-öt javítás alatt/kikötőben van, a maradék 1,5 év során pedig szenved a szar olajkazánok miatt,ha repülőgépeket kell indítania/fogadnia, tehát ha gyorsan kell úsznia. És itt nem arról van szó,hogy az usafanboyok rajta poénkodnak állandóan, hanem arról,hogy elvisz egy rakás pénzt. Ott volt Szíriában, pontosabban a partjainál. Részt vett egy háborúban,így a személyzet elmondhatja,hogy az első orosz repülőgéphordozó, ami háborúban bevetésre került, ők pedig az első hordozós személyzet akik részt vettek ebben. Viszont ebben a háborúban aminek a fő célja a tapasztalatszerzés volt, szereztek egy rakás rossz,de igen hasznos tapasztalatot. Attól kezdve,hogy a háború nem gyakorlat, sokkal jobban kellett pörgetni a repüzemet mint békeidőben. Lehetett látni,hogy a fokozott igénybevételt nem bírja. Kijöttek a gyenge pontok, ami szerintem összességében hasznos volt. Viszont szerintem a csúcson kell abbahagyni. A Kuznyecov részt vett egy háborúban, amiből hazahajózott. Szereztek vele egy rakás tapasztalatot. Amely tapasztalatot szerintem ki kell értékelni, hogy mit csináljanak másképp a következő hordozó esetében, a Kuznyecovot pedig érdemei elismerése mellett nyugdíjjazni, nem szétszedni, hanem kitenni valahova turista látványosságnak, mint a Lenin jégtörőt. Helyette pedig nekiállni egy új,atommeghajtású hordozócsaládnak. Feltéve,ha komolyan gondolják,hogy akarnak repülőgéphordozót/hordozókat. Mert néha úgy tűnik, mintha még ők maguk sem döntötték volna el.

Nem utálom az Oroszokat, inkább csak maradnék a realitás talaján.
Az pedig a következőket dobja:
- az elsüllyedt úszódokk sem Orosz gyártmány, azt vették
- az általad említett esetleges új rep gép hordozó építéséhez sem megfelelő méretű parti száraz dokkal rendelkező hajógyár (utolsó infó szerint talán 2021-re lesz egy ilyen parti száraz dokk, de ezt Boki jobban fogja tudni), sem pénz nincs (szerintem szakember se nagyon)
- láthatóan még arra sem nagyon van pénz/szakember, hogy a Szu időkből megmaradt nagy hajókat egyáltalán megfelelő szinten karban tartsák, uram bocsá felújítsák (lásd Nahimov felújítása hogyan haladgat)
- ha még is csoda folytán megépülne egy új rep gép hordozó, akkor arra milyen repülő eszköz kerülne? milyen hajókíséretet kapna? hol lenne hozzá megfelelő parti kiszolgáló/javító kapacitás?
 
N


Nem utálom az Oroszokat, inkább csak maradnék a realitás talaján.
Az pedig a következőket dobja:
- az elsüllyedt úszódokk sem Orosz gyártmány, azt vették
- az általad említett esetleges új rep gép hordozó építéséhez sem megfelelő méretű parti száraz dokkal rendelkező hajógyár (utolsó infó szerint talán 2021-re lesz egy ilyen parti száraz dokk, de ezt Boki jobban fogja tudni), sem pénz nincs (szerintem szakember se nagyon)
- láthatóan még arra sem nagyon van pénz/szakember, hogy a Szu időkből megmaradt nagy hajókat egyáltalán megfelelő szinten karban tartsák, uram bocsá felújítsák (lásd Nahimov felújítása hogyan haladgat)
- ha még is csoda folytán megépülne egy új rep gép hordozó, akkor arra milyen repülő eszköz kerülne? milyen hajókíséretet kapna? hol lenne hozzá megfelelő parti kiszolgáló/javító kapacitás?

Azt tudom,hogy ez az úszodokk svéd volt. Pár hónapja adtak át egy 480x nem tudom mennyi méteres civil dokkot a távol keleten. Az úgy tudom,hogy orosz gyártmány, és az a méreteiben szerintem alkalmas lenne egy új hordozó építésére is. Amikor néha felmerültek az utóbbi időben az új hordozó építésének tervei, akkor mindig a Távol-Keletet említették,mint építési helyszín. Ami logikus, mert vagy Északon érdemes nekiállni, vagy a Távol-Keleten, de semmiképpen sem az ukránok szomszédságában. Főleg pénz és persze szándék kéne hozzá. Mit tesznek a fedélzetre? Amíg valami újat nem fejlesztenek ki,(pl Szu-57K) addig MiG-29K gépeket lehetne rá pakolni szerintem. Plusz Ka-52K és a Kamov iroda egyéb, már ismert és bevált haditengerészeti alkalmazású helikoptereit. Hajókíséret összeállhatna abból ami jelenleg a Kuznyecovnak van. Azzal tudtommal nem volt gond,csak magával a Kuznyecovval. Ezért pártolnám a félrehúzását. Most még 5-6 év mire újra szolgálatba állhat,a balesetnek köszönhetően.A hajófedélzeti pilóták addig csak a parti "hajószimulátor" bázisaikon tudják gyakorolni a hajófedélzeti fel és leszállást. A novorosszijszk környáki Jejszk bázison, plusz a Krím félszigeten a Szaki légibázison. Ennyi idő alatt bele lehetne kezdeni egy új, atommeghajtású hordozó építésébe. A megfelelő parti kiszolgálókapacitást pedig szerintem első sorban az Északi Flottánál kéne kiépíteni. Mert a Kuznyecov helyére tenném az elsőt az új hordozókból. A kiszolgáló kapacitást is szerintem ki tudnák hozzá építeni. A Borejekhez is sikerült Kamcsatkán. Tudom,hogy tengeralattjáró,de attól még teljesen fel kellett hozzá újítani a Viljucsinszki bázist. Sikerült nekik. Ha akarják,ezt is összehozzák.
 
Rep.hordozó annak kell aki tőle távol levő országokat akar lebombázni. Mi szükségük van az Oroszoknak az elkövetkezendő ~20 évben ilyesmire?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Roni
Rep.hordozó annak kell aki tőle távol levő országokat akar lebombázni. Mi szükségük van az Oroszoknak az elkövetkezendő ~20 évben ilyesmire?

Így van! Még a légierő modernizálása is várat magára! De mire is rephordozó mikor nincs romboló?
Még a 85 ezert tonnás Kínai hordozó sem rajzolódott ki a dokkban pedig ők noymják az ipart rendesen nézve a type 052D és 055-ösöket
 
Dq75q0pX0AEEVTh.jpg


Dq75xm_X0AEK36D.jpg