AL-31 (Saturn, Szovjetunió)

De India nem gyártja ezeket licencben? Vagy rosszúl emlékszem?
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
Ez a hajtomumennyiség még a 2000-es szerzodés része (opcio), amely a A Szu-30MKI licenszgyártását tartalmazza. a szerzodés tartalmazza a hajtomu egyes technologia egységeinek licensz gyártását. (de nem az egész hajtomuvet). ......
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
12 év alatt 160 sikerült összerakni? ugye ez vicc?

Kínának tavaly ilyenkor 260 j-10 volt szolgálatba lehet már meg is van a 300 db és ez csak egy típus a sok közül .
És még ezek akarnak feszíteni Kínának?
Hol is van a saját fejlesztésű harci helyük?
 
Roni said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
12 év alatt 160 sikerült összerakni? ugye ez vicc?
Hello! Sokféleképpen lehet összehasonlítani őket. Ha a proto gyártást nem számoljuk:

Kína:
6 év alatt 105 db J11 alapváltozatot szereltek össze, ez 17,5 gép / év
5 év alatt kb 120 db J11B/BS-t gyártottak, ez 24 gép / év

India:
A HAL Chairman tavaly december végén a 119-ik MKI átadását jelentette be. Ezt hét év alatt gyártották le részben orosz alkatrészekből. Ez 17 gép / év. Nem olyan hatalmas az eltérés.

Mindehhez hozzájön az orosz gyártás, 65 MKI-vel, plusz a fődarabok és alkatrészek gyártása.

Bár tény, hogy az Indiaiak nem kapkodnak, viszont a Kínaiak hamarabb kezdték.
 
Hááát azért nem nagyon lehet mégse egy lapon említeni a két hadiipart. Kínában azért nem csak azt a gépet gyártották.
 
Al-31Fés Al-41F-1Sz(117Sz) gyártása az ufai hajtomugyárto uzemben képekben:
0_86f06_f1227a6f_orig

http://bmpd.livejournal.com/1308781.html
 
NPO Saturn év végi értékelo,tervek a 2016-os évre.9.50-tol a kompresszor lapátok gyártási technológiáját mutatják be...
https://www.youtube.com/watch?v=6fX-wmMfkhA
 
NPO Saturn év végi értékelo,tervek a 2016-os évre.9.50-tol a kompresszor lapátok gyártási technológiáját mutatják be...
https://www.youtube.com/watch?v=6fX-wmMfkhA

Sajnos egy büdös szót sem értek oroszul... Na jó, a "nyet", "da", "sztoj" kombót azért értem. :D
Szóval akkor, miből vannak az adott lapátok? BLISK tech? Már, ha kompresszor. Ha nagy nyomású, akkor gamma titán-alumínium?
 
Sajnos egy büdös szót sem értek oroszul... Na jó, a "nyet", "da", "sztoj" kombót azért értem. :D
Szóval akkor, miből vannak az adott lapátok? BLISK tech? Már, ha kompresszor. Ha nagy nyomású, akkor gamma titán-alumínium?

Ahogy végignéztem, itt nincs szó blisk technológiáról, de nem is baj. A riport arról szól, hogy kidolgoztak egy anyag és költségkímélő öntészeti és kovácsoló alakadó eljárást a modernebb, és így komplexebb aerodinamikájú kompresszor lapátok gyártásához, melyeket az NPO Szaturn civil hajtóműveihez, a SaM146-hoz (Szuhoj Superjet) és a D-30KP-2 Berkuthoz tudnak felhasználni. Érdekesség, hogy a D-30KP-2-es az Aviadvigatyel, azaz a permi Szolovjov-féle D-30KP modernizált változata, tehát logikusan a konkurenciánál, Perm-ben kéne készülnie, de ez szovjet hagyaték, hiszen az NPO Szaturn a ribinszki "Ribinszk" tervezőirodából nőtte ki magát, ahol a Ljulka-féle AL-31F csak egy a sokféle profil közül. Az AL-31F az egyik olyan szovjet-orosz hajtóműtípus, amit egyszerre több helyen nem csak gyártanak, de fejlesztenek is, így a konkurens MMPP Szaljutnál is.
Vissza a D-30KP-2-eshez. A logika azt diktálná, hogy ez a jelentősen modernizált hajtómű olyan gépekben csinálhatna karriert, ahol vele az Aviadvigatyel úgynevezett "nagy" D-30-asa, a D-30KP és variációi üzemelenek, úgy mint Tu-154M, Il-62M, Il-76...
Ehelyett ezt a modernizált hajtóművet odahaza jóformán nem vette meg senki, hiszen a Tu-154-esek és az Il-62-esek már kihalófélben vannak, az Il-76-asok régebbi változata meg az új gyártású Il-476-os vagy Il-76MD-90-eshez hasonlóan a Perm-ben található Aviadvigatyel-féle Pável Szolovjov PSz-90-esekkel mennek, az Il-96-os és Tu-204-es (214-es) családhoz hasonlóan. Ez egy eleve jóval erősebb és modernebb, több továbbfejlesztési lehetőséget biztosító hajtóműcsalád.
És nem beszélve ugye a jövő nagy ígéretéről, a szintén Aviadvigatyel PD-14-ről, ami egy teljesen új nóta, lényegében a legutolsó GE-Snecma CFM Leap és a konkurens Pratt&Whitney PW1000G geared turbofan orosz megfelelője.

Ilyen terepen aztán nem csoda, hogy a D-30KP-2-nek nem terem babér, hiszen ez egy 60-as, 70-es évekbeli technológia ráncfelvarrt kiadása.
Ehhez képest rendelés van rá, de külföldről, Kínából, ahol a Xian H-6-osok hatótávját kívánják ezekkel jelentősen kitolni a meglévő őskövület Mikulin AM-3-asok kínai licensz hajtóműveinek (WP-8) felváltásával. Ezzel a H-6K egy elég jó hajtóművet fog kapni, de mi szegényebbek leszünk a világ egyik legbrutálisabb hangú nem utánégetős(!) hajtóművének hangjával:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ahogy végignéztem, itt nincs szó blisk technológiáról, de nem is baj. A riport arról szól, hogy kidolgoztak egy anyag és költségkímélő öntészeti és kovácsoló alakadó eljárást a modernebb, és így komplexebb aerodinamikájú kompresszor lapátok gyártásához, melyeket az NPO Szaturn civil hajtóműveihez, a SaM146-hoz (Szuhoj Superjet) és a D-30KP-2 Berkuthoz tudnak felhasználni. Érdekesség, hogy a D-30KP-2-es az Aviadvigatyel, azaz a permi Szolovjov-féle D-30KP modernizált változata, tehát logikusan a konkurenciánál, Perm-ben kéne készülnie, de ez szovjet hagyaték, hiszen az NPO Szaturn a ribinszki "Ribinszk" tervezőirodából nőtte ki magát, ahol a Ljulka-féle AL-31F csak egy a sokféle profil közül. Az AL-31F az egyik olyan szovjet-orosz hajtóműtípus, amit egyszerre több helyen nem csak gyártanak, de fejlesztenek is, így a konkurens MMPP Szaljutnál is.
Vissza a D-30KP-2-eshez. A logika azt diktálná, hogy ez a jelentősen modernizált hajtómű olyan gépekben csinálhatna karriert, ahol vele az Aviadvigatyel úgynevezett "nagy" D-30-asa, a D-30KP és variációi üzemelenek, úgy mint Tu-154M, Il-62M, Il-76...
Ehelyett ezt a modernizált hajtóművet odahaza jóformán nem vette meg senki, hiszen a Tu-154-esek és az Il-62-esek már kihalófélben vannak, az Il-76-asok régebbi változata meg az új gyártású Il-476-os vagy Il-76MD-90-eshez hasonlóan a Perm-ben található Aviadvigatyel-féle Pável Szolovjov PSz-90-esekkel mennek, az Il-96-os és Tu-204-es (214-es) családhoz hasonlóan. Ez egy eleve jóval erősebb és modernebb, több továbbfejlesztési lehetőséget biztosító hajtóműcsalád.
És nem beszélve ugye a jövő nagy ígéretéről, a szintén Aviadvigatyel PD-14-ről, ami egy teljesen új nóta, lényegében a legutolsó GE-Snecma CFM Leap és a konkurens Pratt&Whitney PW1000G geared turbofan orosz megfelelője.

Ilyen terepen aztán nem csoda, hogy a D-30KP-2-nek nem terem babér, hiszen ez egy 60-as, 70-es évekbeli technológia ráncfelvarrt kiadása.
Ehhez képest rendelés van rá, de külföldről, Kínából, ahol a Xian H-6-osok hatótávját kívánják ezekkel jelentősen kitolni a meglévő őskövület Mikulin AM-3-asok kínai licensz hajtóműveinek (WP-8) felváltásával. Ezzel a H-6K egy elég jó hajtóművet fog kapni, de mi szegényebbek leszünk a világ egyik legbrutálisabb hangú nem utánégetős(!) hajtóművének hangjával:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez volt a Tu-104esben?