Altay (Otokar,Törökország)

Motor hiány ide, repedés oda, én remélem, hogy egy jó kis tank lesz belőle. Minden kezdet nehéz.
 
gacsat: Ha most állnak neki tervezni akkor mire abból motor lesz... Ukránok meg nincsenek a topon ahogy blogen írta pl "A finn Wartsila minőséget is tud szállítani."

A probléma eredete pedig a K2, ROK (DOOSAN) úgy néz ki képtelen megfelelő minőségben lemásolni a MTU-890et emiatt a K2 már 2éve csúszik és úgy néz ki, hogy reális időn belűl nem is lesz kész uis tavaly ROK 100+ MTU-890el rendelt.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az nem ukrán torony rajt? kissé hajaz az Oplotéra. A korábbi protókon másik torony szerepelt nem?
 
A koreai K2-es alapján fejlesztik a törökök a saját tankjukat, erről van is megállapodás.
Ha jól tudom akkor a mizéria a török tankkal abból áll, hogy a németek se motort, se ágyút nem akartak nekik adni. De aztán végül mit okoskodtak össze azt nem tudom.
 
original_ea85b66a5be399332a9500a60f8c8778.jpg
 
Úgy tűnik a labancok megpróbálnak törleszteni a törököknek a menekültekért...
http://www.janes.com/article/67104/...ject-hit-by-engine-technology-transfer-issues
A cikk szerint a Törökök az Oszták AVL List GmbH céggel közösen fejlesztették volna az Altay motorját.
Na úgy tűnik ebből nem lesz semmi. Az Osztrák kormány letiltotta a technológia átadását a törököknek.
A törökök most helyi cégekkel próbálják megoldani a feladatot.
 
  • Tetszik
Reactions: marton and fip7
Na, az érdekes lesz mire mennek a saját fejlesztéseikkel. India már megpróbálkozott ilyesmivel a saját tankjuk esetén.
 
Úgy tűnik a labancok megpróbálnak törleszteni a törököknek a menekültekért...
http://www.janes.com/article/67104/...ject-hit-by-engine-technology-transfer-issues
A cikk szerint a Törökök az Oszták AVL List GmbH céggel közösen fejlesztették volna az Altay motorját.
Na úgy tűnik ebből nem lesz semmi. Az Osztrák kormány letiltotta a technológia átadását a törököknek.
A törökök most helyi cégekkel próbálják megoldani a feladatot.

Ha nincs ló, jó lesz a szamár is, mondták a törökök...és az Ukránokhoz fordultak hogy csináljanak nekik egy "nemzeti dízel motort". :)
http://www.defensenews.com/articles/turkey-indicates-ukrainian-preference-for-altay-tank-engine-tech
 
Törökországban, a februárban sikerrel befejeződő teszteknek köszönhetően késze állnak az Altay harckocsi sorozatgyártásának beindítására. A dél-koreai eredetű (K2) páncélos mozgatását biztosító erőforrásról nem érkeztek újabb, biztosnak mondható hírek. Márciusban ugyanis a török védelmi minisztérium semmissé tette a török Tumosan céggel kötött szerződését, mely az Altay harckocsik motorjáról szólt. Történt, hogy a dél-koreai licenc alapján Törökországban épülő Altay harckocsik számára erőforrásokat gyártó, egyébként magántulajdonban lévő Tumosan, a motor előállításához és továbbfejlesztéséhez külföldi partnert keresett. A partner egy osztrák cég, az AVL List lett. A török kormány ragaszkodott ahhoz, hogy a kutatás-fejlesztés során kitalált és megalkotott részek mind török szellemi tulajdont képezzenek, a szerződésben foglalt 200 millió dollár ellenében. Ausztria viszont szertett volna beleszólást a majdani exportra kerülő erőforrások eladásába, ebbe viszont Ankara és a Tumosan egyaránt nem egyezett bele.
A vita végül a felek szakításához vezetett és a mai napig nem dőlt el, hogy milyen motor fog a minimum 250 darabos hazai rendelési állomány előtt álló típusba kerülni. A legújabb hírek szerint a törökök Ukrajnát keresték meg, mint lehetséges motorbeszállítót. A volt szovjet tagköztársaságban már tavaly teszteket végeztek egy, az Altay számára is megfelelőnek tűnő erőforrással. Ezek során bebizonyosodott, hogy már 55 fokos környezeti hőmérséklet esetén is képes az 1500 lóerős teljesítmény leadására a folyadékhűtéses, 6TD sorozatba tartozó, hathengeres, kétütemű kompresszoros motor legújabb változata. Az elsősorban harckocsik erőforrásaként reklámozott erőforrás légszűrőrendszere még sivatagi körülmények között is 99,8% hatékonysági mutatóval képes a levegőben található porszemcsék kiszűrésére. 3, illetve 5 hengeres „kistestvérei” a 3TD, illetve az 5TD jelzést viselik és 280-600, valamint 700 és 1050 lóerő közötti teljesítménykategóriába tartoznak.

(forrás:netarzenál)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
250 darab Altay harckocsi legyártásáról írt alá szerződést a török VM és a BMC cég.

Ebből az alkalomból egy videó is megjelent:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
250 darab Altay harckocsi legyártásáról írt alá szerződést a török VM és a BMC cég.

Ebből az alkalomból egy videó is megjelent:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Vajon időközben a motor problémát sikerült megoldaniuk?