F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Csak szólok, hogy az adatok fahrenheit-ben vannak, nem C°-ban

Persze, de ez oda is van írva. A hajtóműgondola 1050 fahrenheitre melegszik. Az celsiusban 565 fok, de ha koppra húzzák a gépet, akkor szerintem mehet az még tovább is. Ja, ami még lényeges, ez A-12, nem SR-71. Az SR-71 értékei valamennyire eltérhetnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Kb. Mach 3 sebességnél ezek az értékek:

image.jpg




Bizonyhogy az. A kifejezetten magas hőmérséklet elviselésére kifejlesztett Beta 21S is hosszabb távon úgy max 600 fokig bírja, ha mechanikai terhelés is van. Az oxidációnak is nagyjából eddig áll ellen elfogadható mértékben. Persze vannak spéci ötvözetek, a BuRTi, meg a gamma titán-alumínium ötvözetek, amik magasabb hőmérsékletet is bírnak, de ezeknek meg alacsonyabb hőmérsékleten rosszak a mechanikai tulajdonságaik.


Más, bár off itt, de talán te tudnál segíteni. Keresek olyan ötvözeteket, amik:

Teljesen ellenállnak a 60-70 C foknál hidegebb tengervíz okozta korróziónak (tehát bármilyen acél kizárva).
Minimum az 58 Rockwell C keménységet és az 1500 MPa folyáshatárt el lehet érni náluk, ezen értékek mellett pedig a nyúlásuk minimum 1%-os, vagy nagyobb.
Létező ötvözetek, szóval nem valami állítólag laborban előállított, de kereskedelmi forgalomba nem került "csodaanyagok".

Szóval, ha tudnál párat mondani, amik beleférnek a kategóriáimba, akkor előre is köszi. :)
Heh!? 1500MPa meg 58HRC ÉS tengervíz!? Kell megmunkálni vagy hegeszteni! Mi a bűbánat ez, valami fogaskerék!?
 
Heh!? 1500MPa meg 58HRC ÉS tengervíz!? Kell megmunkálni vagy hegeszteni! Mi a bűbánat ez, valami fogaskerék!?

Neem, nem kell hegeszteni, csak csiszolni. Kés lenne. És korróziófóbiás vagyok. :D De egyelőre még csak tapogatózok. Van már pár jelöltem, de mivel te jobban képben vagy ezen a területen, hát gondoltam, megkérdezlek.
 
Neem, nem kell hegeszteni, csak csiszolni. Kés lenne. És korróziófóbiás vagyok. :D De egyelőre még csak tapogatózok. Van már pár jelöltem, de mivel te jobban képben vagy ezen a területen, hát gondoltam, megkérdezlek.
VG 10.Igaz japánból nem lehet kihozni nyersanyagként de nagyon jó(meg persze negyon drága),de ha megfizethetőt akarsz akkor Böchler N690.Írd be gugliba,hogy késacélok és lesz egy halom dolog.
 
Na,
Neem, nem kell hegeszteni, csak csiszolni. Kés lenne. És korróziófóbiás vagyok. :D De egyelőre még csak tapogatózok. Van már pár jelöltem, de mivel te jobban képben vagy ezen a területen, hát gondoltam, megkérdezlek.
Na, így már más. Meglesem, hogy mi van. Szerszámkés vagy kés, mint kés?
 
VG 10.Igaz japánból nem lehet kihozni nyersanyagként de nagyon jó(meg persze negyon drága),de ha megfizethetőt akarsz akkor Böchler N690.Írd be gugliba,hogy késacélok és lesz egy halom dolog.

Az nem bírja a tengervizet. ;) Még a Nitrobe 77, N360, egyéb nitrogénes acélok sem, amik pedig klasszisokkal korrózióállóbbak a VG-10-nél. Nekem meg ez feltétel.


Na,

Na, így már más. Meglesem, hogy mi van. Szerszámkés vagy kés, mint kés?

Kés, mint kés lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
Az nem bírja a tengervizet. ;) Még a Nitrobe 77, N360, egyéb nitrogénes acélok sem, amik pedig klasszisokkal korrózióállóbbak a VG-10-nél. Nekem meg ez feltétel.




Kés, mint kés lenne.


A sóval van a gond?Mert ezek is korrózió állóak állítólag.
 
Ha kés kell, mint kés, akkor 1.4112 (az amcsiknál 440-es rozsdamentes cucc. Trükkös a hōkezelése, de 58HRC-re le lehet edzeni. Elég jó a korróziós ellenállása.
 
Így van.... Ami a legjobb, hogy bár szakirodalomban még utalást sem nagyon találtunk róla, de mint írtam, megcsináltuk aluminiumra is :)
Ami kijött a gyártásból (vagy 600 tonna volt), az egy AlMg 3 (5754-es) ötvözetre 1/4 kemény szilárdság mellé lágy képlékenység.... 250N/mm Rm és 20%-os nyúlás egyszerre!
És az Alcoa nem vette meg?
 
És az Alcoa nem vette meg?

Hááááát.... Ott gyártottuk, még hozzá alu teherautó üzemanyag tank alapanyagként. A vevő és a kereskedő olyan vaskalapos volt, hogy mivel a szabványtól eltérő alapanyagot kapott, nem érdekelte hogy ebből jobb minőségű tankot tud gyártani, ráadásul szebb felületi minőségben, "megfúrta" az új technológiát. No comment. Egyébbként azon is gondolkodtunk (a kitalálók) hogy szabadalmaztatjuk, de sajna nem sikerült több ok miatt.......
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Hááááát.... Ott gyártottuk, még hozzá alu teherautó üzemanyag tank alapanyagként. A vevő és a kereskedő olyan vaskalapos volt, hogy mivel a szabványtól eltérő alapanyagot kapott, nem érdekelte hogy ebből jobb minőségű tankot tud gyártani, ráadásul szebb felületi minőségben, "megfúrta" az új technológiát. No comment. Egyébbként azon is gondolkodtunk (a kitalálók) hogy szabadalmaztatjuk, de sajna nem sikerült több ok miatt.......
Ami eltér a szabványtól, azt baszhatod. Onnantól a pasi kisérleti tankokat gyártott volna. Naná, hogy nem vállalta be.
 
Ami eltér a szabványtól, azt baszhatod. Onnantól a pasi kisérleti tankokat gyártott volna. Naná, hogy nem vállalta be.

A több 100 tonnából a 90%-át úgy használta fel, hogy fogalma nem volt a mi technológia váltásunkról, mert az őáltala kért szilárdsági intervallumokat simán teljesítettük, s így nem volt a műbizonylatokon eltérés. Nekünk ilyen gyártásoknál nem a technológiát kell validáltatnunk, hanem a kért szilárdsági értékek teljesítését.....
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Az ausztrál számvevőszék (ANAO) vizsgálatának eredménye az alábbi témakörben:

Joint Strike Fighter - Introduction into Service and Sustainment Planning

https://www.anao.gov.au/sites/default/files/Auditor-General_Report_2018-2019_14.pdf


És tanulmány egyféle értelmezése:
https://wentworthreport.com/the-f-35-known-unknowns-on-cost/
És a 10k auszrál dollár repóra költségű Gripen kiszúrása után inkább nem olvastam el. Objektivitása az biztosan 0.