Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mert az X-35 pontosan techdemo volt. A koncepció életképességét hivatott volt bizonyítani, hogy a VTOL és STOL megy szuperszonikus és stealth képességekkel adott méret és tömeghatárokon belül F119 hajtómű fajlagos paramétereivel. Ennyi.Nézegetem a itt régi x-35 vs f-35 képeket és hatalmas eltérés van köztük.
Ez nagyon techdemo szinten volt az a 2000-évek elején.
Volt HUD kijelző a kezelő panel fölött és sima sisak volt még csak
De ha megnézzük a a j-20-at az is sokat változott 2011-óta
Én már csak arra vagyok kíváncsi hogy a Su-57 is bejárja ezt az utat?
Plusz a "sima" alumínium + szénszál kombó sem játszik, mivel ott az alumínium elkezd rohadni a feszültség-korrózió miatt, csak titánt tudnak használni. Továbbra is fenntartom, hogy a titán lesz a ludas. Ha most választanom kellene egy bonyolult csomópont tervezésénél alumínium helyett (bizony, még az izostatikusan sajtolt alu esetén is) messze a titán lenne, ha csúcsteljesítményt kell kihoznom.
(apró mellékzönge, hogy Warren Buffet szinte az összes amerikai titánnal komolyabb szinten foglalkozó cégben jelentős hányaddal van bent, pl. PCC és társai)
Az, hogy nem vagyok anyagtechnológiai szakember. Az F-22 esetén nincs semmiféle adatom arról, hogy mennyivel tölt arányaiban több időt az F-15C-hez képest szuperszonikusan.Nekem lenne még egy plusz meglátásom. ( @alessmor obronna és @molnibalage)
Ugye az F 22 tervezésekor az volt a cél, hogy sokat repüljön szuperszonikus sebességgel (az a bizonyos szupercirkálás). Ez viszont a manapság használatos alu ötvözeteknél gondot okozhat, mert a köznép által duraluminium ötvözetnek nevezett alu fajta bizonyos hőmérséklet felett úgy fog viselkedni mint a hígfos (bocs). Tehát bár szilárdságtanilag elegendő lenne egy alu ötvözet, de az eddigi típusokhoz képest extrémebb hőterhelés miatt nem használható, csal titán vagy acél. Tudom hogy extrém a következő példa, de a MiG 25 és az SR 71 ugyan így járt anno. Szilárdságtanilag ok lett volna az aluminium használat, de hőtanilag nagyon nem. Lehet hogy az F 22-nél alátámasztja ezt a feltételezést az is, hogy a tervezetthez képest aránytalanul többet kell kabin tetőt és üveget cserélni (erről volt info), s ott is a terhelés miatt (gyaníthatóan nem csak a szilárdságtani igénybevétel, hanem hő+ szilárdságtani)..... Erről véleményetek?
Nekem lenne még egy plusz meglátásom. ( @alessmor obronna és @molnibalage)
Ugye az F 22 tervezésekor az volt a cél, hogy sokat repüljön szuperszonikus sebességgel (az a bizonyos szupercirkálás). Ez viszont a manapság használatos alu ötvözeteknél gondot okozhat, mert a köznép által duraluminium ötvözetnek nevezett alu fajta bizonyos hőmérséklet felett úgy fog viselkedni mint a hígfos (bocs). Tehát bár szilárdságtanilag elegendő lenne egy alu ötvözet, de az eddigi típusokhoz képest extrémebb hőterhelés miatt nem használható, csal titán vagy acél.
Tudom hogy extrém a következő példa, de a MiG 25 és az SR 71 ugyan így járt anno. Szilárdságtanilag ok lett volna az aluminium használat, de hőtanilag nagyon nem.
A gond ott kezdōdik, hogy az duralumínium esetében alakítással (hengerléssel) lett a szilárdság elérve. Ez viszont 3 ok miatt is hátrányos:Nekem lenne még egy plusz meglátásom. ( @alessmor obronna és @molnibalage)
Ugye az F 22 tervezésekor az volt a cél, hogy sokat repüljön szuperszonikus sebességgel (az a bizonyos szupercirkálás). Ez viszont a manapság használatos alu ötvözeteknél gondot okozhat, mert a köznép által duraluminium ötvözetnek nevezett alu fajta bizonyos hőmérséklet felett úgy fog viselkedni mint a hígfos (bocs). Tehát bár szilárdságtanilag elegendő lenne egy alu ötvözet, de az eddigi típusokhoz képest extrémebb hőterhelés miatt nem használható, csal titán vagy acél. Tudom hogy extrém a következő példa, de a MiG 25 és az SR 71 ugyan így járt anno. Szilárdságtanilag ok lett volna az aluminium használat, de hőtanilag nagyon nem. Lehet hogy az F 22-nél alátámasztja ezt a feltételezést az is, hogy a tervezetthez képest aránytalanul többet kell kabin tetőt és üveget cserélni (erről volt info), s ott is a terhelés miatt (gyaníthatóan nem csak a szilárdságtani igénybevétel, hanem hő+ szilárdságtani)..... Erről véleményetek?
...
A fenti számokból kijön, hogy
- alu 200 fok felett kiesik (ez a hōkezelési hōmérséklet, szóval totál bukta, bármilyen ötvözettel..)
- ausztenites acélból olcsóbb építeni
- titán verhetetlen, de ezért nagy árat kell fizetni.. .
The F-35’s First “Elephant Walk”
35 Lightning II Aircraft At Hill AFB
(388th and 419th Fighter Wing)
Kíváncsi vagyok a műsorra.Új Demo Team