M
molnibalage
Guest
Nagyon szeretnék már látni egy tényleg 100% unrestricted F-35A és F-35C demót.Kíváncsi vagyok a műsorra.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nagyon szeretnék már látni egy tényleg 100% unrestricted F-35A és F-35C demót.Kíváncsi vagyok a műsorra.
Az, hogy nem vagyok anyagtechnológiai szakember. Az F-22 esetén nincs semmiféle adatom arról, hogy mennyivel tölt arányaiban több időt az F-15C-hez képest szuperszonikusan.
A nagy magasságú M1.5 táji vagy feletti szuperszonikus repülés egyébként sok esetben kisebb terhelést jelent, mint a kis magasságon M1.1-M1.2. A CAS-tól f függ a torlónyomás és a légellenállás is. Ezért van az, hogy az airlinerek tengerszint táján engedélyezett never exceed sebessége értéke a TAS értékben sokkal kisebb, mint utazómagasságon.
A gond ott kezdōdik, hogy az duralumínium esetében alakítással (hengerléssel) lett a szilárdság elérve. Ez viszont 3 ok miatt is hátrányos:
- az alakítás miatt csökken a szívósság (bezony, még az alumínium is el tud ridegedni..)
- a korrózióállósága leromlik (akkoriban tuti, manapság már kevésbé)
- a hegesztés kilágyítja az anyagot, ha elōtte hidegen lett alakítva, plusz az alakítási textúra eldurvul a hōhatástól (teljesen elridegedik)
Az acėlok ebben az esetben valamilyen hōálló acélok/nikkelötvözetek. Ha hegesztéskor nem reped el, akkor nagy eséllyel bírja. Ha a technológia be van tartva, akkor ott nincs szilárdság-csökkenés, egyedül a kiválásokra kell figyelni, de arra nagyon. Itt lehet pl. vízzel hűteni a hegesztés után. Könnyebb hegeszteni, alakítani, nincs korróziós probléma (ha a szabályt betartod), cserébe nehéz lesz a géped, meg nagyok az alakváltozások
Titán egy összvér. Döntōen alfa-titánt használtak, azt relatív egyszerű hegeszteni, (cserébe nehéz alakítani, mert hexagonális a rácsszerkezet, emiatt kevesebb a csúszósík, mint mondjuk a lapközepes rácsnál, pl. ausztenites acél) , nincs szilárdság-csökkenés, mert nincs fázisátalakulás (normál körülmények között). A deformáció alakítás után kisebb, mint rozsdamentes acélok esetében. Az alfa+béta (pl. TiAl6V4) még határeset. Mivel alacsony a béta-szövet aránya, aránylag egyszerűen hegeszthetō, feldolgozható. Itt alsó hangon 850MPa folyáshatár van hegesztés után (szemben az agyonkeményített aluval szemben, amit maximum szegecselni lehet...) vagy az ausztenites acél 300MPa értékével szemben. Ami gond, az a kisebb rugalmassági modulusz (Ti:103GPa, acél 210GPa),viszont van 4,5kg/dm3 sűrűség az acél 8,1-es értékével szemben. Cserébe 300 felett védeni kell a levegōtōl.
Az amerikaiak ezt könnyen oldották/oldják meg, nekik vannak természetes He forrásaik, mindenhol máshol argon. Ez rohadtul komplikálttá teszi a gyártást (alkarnyi átmérōjű csō, 5mm-es falvastagság, a hegesztése 6db 300bar-os ötkilences Ar palack...)
Az alumínium a szuperszónikus sebesség közvetlen hōterhelésénél halál.
Más példa, de relevánás. Nyomástartót építhetsz titànból akár 500 fokig is, ausztenites acélból akár 650 (700 fokig is), az alumíniumnál ez eléggé csökkentett. Az amerikai MIL szabványok meghivatkozzák az ASME (nyomástartó) szabványokat, azok meg a ASNI/ASMT szabványokon alapulnak. 200 fok felett az alumínium nem építhetō be semilyen teherhordó szerkezetbe.
Mezei AW 5005-es alumínium szobahōmérsékleten 80MPa folyáshatár, 50 fokon 53MPa, 200 fokon 16MPa. AW-5083-as kovácsdarab, szobahōmérsékleten 120MPa, 200 fokon 9,6MPa. Tiszta alu (AW-1050), szobahōmérsékleten 30MPa, 200 fokon 6,4 MPa. Mezei 1.4404 (ausztenites acél) szobahōmérsékleten 200MPa, 550 fokon 98MPa (200 fokon 127MPa). TiAl6V4 folyáshatára valahol 400MPa felett van 500 fok környékén.
A fenti számokból kijön, hogy
- alu 200 fok felett kiesik (ez a hōkezelési hōmérséklet, szóval totál bukta, bármilyen ötvözettel..)
- ausztenites acélból olcsóbb építeni
- titán verhetetlen, de ezért nagy árat kell fizetni.. .
Azért ez aluötvözeteként változik, tehát simán elképzelhető, hogy pl. magasabb ötvözőarányokkal összehoznak olyan aluötvözetet, amelynek fizikai jellemzői tartósan 300°C-on sem változnak. A másik fontos tényező az, hogy itt nem nyers aluötvözet hevül, hanem festet aluötvözet. A fő kérdés szvsz nem is az, hogy az aluötvözettel mizu, hanem hogy az álcázásban is részt vállaló festés mennyire hőtűrő. Szvsz többek között ezért kell az F-22A külső festésével annyival többet foglalkozni, mint az F-35-ösével.
Nagyon extrém, mivel mindkét gép a háromszoros hangsebességet ostromolta, a szupercirkálás meg nagyon nem az a kategória....
San Diego-ban az egyik Blackbird prototípus kiállítva, plusz egy csomó érdekes adat. Ott láttam hōmérsékleti adatokat. Ott olyan 600 fokra emlékszem. Ez már a legtöbb titánnak is szünnap..Sajnos a választ már megkaptad, s mint írtam is extrémek a 3 Mach környékét ostromló cuccok azok a belépő éleken, az orrkúp környékén már 300°c környékére melegszik. S hiába raksz valami hővédő burkolatot egy alu szerkezetre, létezik hővezetés is a világon.
Abban van igazság, hogy az ötvözö anyagokkal, azok mennyiségével bizonyos fokig növelhető. S ez a bizonyos hőfok ez nagyon limitált......
Na ja. Ott Timet Las Vegas-ban, akkora ignotot csinálnak, amekkorát kell, minimum 4000 darabot kell legyártani. Betesznek mellé préseket meg kovácssort, ott az isoterm alakítás. Szerintem ezt csinálják olyan 800 fokon, többlépcsōs hōkezelés meg alakítás együttesével, agyonszenzorozva, az utolsó mm-ig szimulálva...Az F 35 számára készülő törzs keret, a világon egyedüliként 1 darabból kovácsolva…..
EMEA Legal Entity Information: http://www.arconic.com/global/en/pdf/arconic-european-legal-entities.pdf
Minden más vadászgép is képes ezen a sebességen manőverezni, a túlterhelési limit csökken. A repteljesítmény diagramok elég egyértelműek.Én is csak találgatok, de ne felejtsd el, hogy az F 22 1,6 Mach-os szuper cirkálásához terveztek manőverezést is, s így azért már veretesebb törzs/szerkezeti terhelésre kell méretezni......
Na ja. Ott Timet Las Vegas-ban, akkora ignotot csinálnak, amekkorát kell, minimum 4000 darabot kell legyártani. Betesznek mellé préseket meg kovácssort, ott az isoterm alakítás. Szerintem ezt csinálják olyan 800 fokon, többlépcsōs hōkezelés meg alakítás együttesével, agyonszenzorozva, az utolsó mm-ig szimulálva...
Pár állam kicsit lemaradt.
Na ja. Ott Timet Las Vegas-ban, akkora ignotot csinálnak, amekkorát kell, minimum 4000 darabot kell legyártani. Betesznek mellé préseket meg kovácssort, ott az isoterm alakítás. Szerintem ezt csinálják olyan 800 fokon, többlépcsōs hōkezelés meg alakítás együttesével, agyonszenzorozva, az utolsó mm-ig szimulálva...
Pár állam kicsit lemaradt.
Szerintem két-három év múlva kezdődhet talán a leszállításuk. Sietniük nem kell, két hajót először módosítani kell, hogy egyáltalán üzemeltethessék őket. Bevethetőség szerintem még vagy 5 évig nem várható.Japán mikorra kaphassa meg a 40 db f-35B-t?
Szerintem két-három év múlva kezdődhet talán a leszállításuk. Sietniük nem kell, két hajót először módosítani kell, hogy egyáltalán üzemeltethessék őket. Bevethetőség szerintem még vagy 5 évig nem várható.
Passz, hogy mennyire gondoltak, költöttek erre az építésükkor. Korábban arról voltak hírek, hogy a Kaga építésénél talán már figyelembe vették az F-35-ösöket, az Izumónál még valószínűleg nem. Jó kérdés. Viszont azt se felejtsd el, hogy a japánoknak semmilyen tapasztaltuk nincs merevszárnyas repülőgép üzemeltetéséről hordozó fedélzetéről. Biztos sok segítséget kapnak majd az amerikaiaktól, de nulláról felállítani egy új fegyvernemet mindenképpen sok idő, rengeteg képzés és még több gyakorlás.Nem tart olyan sokáig átfesteni a jeleket...
San Diego-ban az egyik Blackbird prototípus kiállítva, plusz egy csomó érdekes adat. Ott láttam hōmérsékleti adatokat. Ott olyan 600 fokra emlékszem.
Ez már a legtöbb titánnak is szünnap..
a Grain Boundary a metallográfiában a szemcsehatárt jelenti. Ez van minden kristályos anyagban. Van kisszögű szemcsehatár és nagyszögű szemcsehatár. Ezek a kristályosodás, dermedés során jönnek létre. A metallurgiában meg az egyik legfontosabb játék, hogy mit csinálsz a szemcsehatáron.
Kb. Mach 3 sebességnél ezek az értékek:
Bizonyhogy az. A kifejezetten magas hőmérséklet elviselésére kifejlesztett Beta 21S is hosszabb távon úgy max 600 fokig bírja, ha mechanikai terhelés is van. Az oxidációnak is nagyjából eddig áll ellen elfogadható mértékben. Persze vannak spéci ötvözetek, a BuRTi, meg a gamma titán-alumínium ötvözetek, amik magasabb hőmérsékletet is bírnak, de ezeknek meg alacsonyabb hőmérsékleten rosszak a mechanikai tulajdonságaik.
Más, bár off itt, de talán te tudnál segíteni. Keresek olyan ötvözeteket, amik:
Teljesen ellenállnak a 60-70 C foknál hidegebb tengervíz okozta korróziónak (tehát bármilyen acél kizárva).
Minimum az 58 Rockwell C keménységet és az 1500 MPa folyáshatárt el lehet érni náluk, ezen értékek mellett pedig a nyúlásuk minimum 1%-os, vagy nagyobb.
Létező ötvözetek, szóval nem valami állítólag laborban előállított, de kereskedelmi forgalomba nem került "csodaanyagok".
Szóval, ha tudnál párat mondani, amik beleférnek a kategóriáimba, akkor előre is köszi.