[HUN] Mercedes-Benz G 270 / G 280 Wolf terepjárók

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 339
4 591
113
Ezt most találtam a Rába magazinba:
HM–Rába delegáció látogatása a Daimler AG ausztriai jármûgyárában
Figyelemmel a Gépjármû Beszerzési Program 2019–2026-os idôszakára, valamint összhangban a HM Zrínyi 2026 haderôfejlesztési programjával, a Rába kezdeményezésére egy magyar delegáció utazott ki a Daimler AG G osztályú katonai jármûveket gyártó grazi üzemébe a típus jelenében fennálló nyitott kérdések megbeszélésére, valamint a típus jövôjének megismerése céljából

Teljes cikk:
http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2018/rabamagazin2018.5.pdf

5. oldal.

Az nem lep meg hogy kimegy a HM tárgyalni ha már üzemeltet ilyen autókat de az meglep hogy megy velük a Rába. Vagy ez mindig így szokott lenni? Lehet túlgondolom...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Ezt most találtam a Rába magazinba:
HM–Rába delegáció látogatása a Daimler AG ausztriai jármûgyárában
Figyelemmel a Gépjármû Beszerzési Program 2019–2026-os idôszakára, valamint összhangban a HM Zrínyi 2026 haderôfejlesztési programjával, a Rába kezdeményezésére egy magyar delegáció utazott ki a Daimler AG G osztályú katonai jármûveket gyártó grazi üzemébe a típus jelenében fennálló nyitott kérdések megbeszélésére, valamint a típus jövôjének megismerése céljából

Teljes cikk:
http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2018/rabamagazin2018.5.pdf

5. oldal.

Az nem lep meg hogy kimegy a HM tárgyalni ha már üzemeltet ilyen autókat de az meglep hogy megy velük a Rába. Vagy ez mindig így szokott lenni? Lehet túlgondolom...


Itt írta valaki, hogy a Rába nemrég vett egy "kovácsoló gyártósort" vagy valmi ilyesmit. Lehet összefüggés.
 
Ezt most találtam a Rába magazinba:
HM–Rába delegáció látogatása a Daimler AG ausztriai jármûgyárában
Figyelemmel a Gépjármû Beszerzési Program 2019–2026-os idôszakára, valamint összhangban a HM Zrínyi 2026 haderôfejlesztési programjával, a Rába kezdeményezésére egy magyar delegáció utazott ki a Daimler AG G osztályú katonai jármûveket gyártó grazi üzemébe a típus jelenében fennálló nyitott kérdések megbeszélésére, valamint a típus jövôjének megismerése céljából

Teljes cikk:
http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2018/rabamagazin2018.5.pdf

5. oldal.

Az nem lep meg hogy kimegy a HM tárgyalni ha már üzemeltet ilyen autókat de az meglep hogy megy velük a Rába. Vagy ez mindig így szokott lenni? Lehet túlgondolom...
Hát gondolom a hazai szervízháttér átdolgozását tárgyalják.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Szerintem jól gondolod. A múltkor én írtam, hogy a Rába vett egy új kovácsoló gyártósort 9 milliárdért (én is a Rába Magazinban olvastam), ami lehet hogy nem jelent semmit a haditechnikai beszerzések szempontjából, de ha IFV-t akarsz gyártani mindenképpen előny ha van és ha hozzáveszed azt, hogy a Rába és a KMW között sok éve van együttműködés, egymás alkatrészbeszállítói (szintén a Magazinban olvastam) akkor ne lenne nagy meglepetés ha KMW termék lenne az IFV is ráadásul ahogy a Leo2 és a Pzh beszerzés is gyakorlatilag teljes körű támogatást élvez (ami ha belegondolsz nagy dolog nálunk ahol mindig mindenki kritizál mindent, elég ha visszalapozol néhányat és látni fogod, hogy abból a rövid javaslatból, hogy a polgári sportlövészek kaphatnának engedélyt maroklőfegyverre ha vállalják a tartalékos szolgálatot néhányan mit ki nem hoztak, hihetetlen), ezek a világ egyik legkorszerűbb, élvonalbeli haditechnikai termékei. A Leo2, Pzh viszonylag alacsony darabszáma miatt nem hiszem, hogy megérné a gyártás hazai kiépítése, de 4-500 Puma vagy Boxer gyártása már messzemenően megérné idehaza. Arról nem beszélve, hogy hatalmas tapasztalati tudás halmzódna fel a Rábánál a gyártás során amit később más termékek gyártása során is kamatoztathatna.

Ha a Rába Pumât akar gyártani, miért egy G Merci gyárat néz meg? Krisssnek lesz igaza, a G Merci hazai jövőjén, szervizelésén dolgoznak. (a Rábán keresztül lett beszerezve, a szervízt is ők szervezik)
 
Mi van, ha gyártani fogják a Merciket?

Az októberi számban irtak róla hogy 2018-ban gyártottak a HM-nek Merci GW alapra sebesült szállító járművet. Gondolom Alvázat meg a motort adja a Merci, a Rába meg a felépítményt.
http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2018/rabamagazin2018.4.pdf
7. oldal.

Nem hiszem hogy gyártani fognak Mercit de lehet valami új fajta felépítményről egyeztettek. De az is lehet csak annyi hogy a szervizről egyeztettek ahogy Kriss is írta. Bár én azt gondolnám Currus felelős az üzemben tartásért nem a Rába szervizeli ezeket. De biztos vagyok benne hogy Kriss ezt jobban tudja nálam :)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
A raba t a g osztalyhoz mint az unimoghoz rendelkezik felepitmeny tervezese es raepitesenek engedelyevel. /egyebkent unimogba nemeikbbe van raba altal gyartott alkatresz mert beszallitgat./
 
Hát gondolom a hazai szervízháttér átdolgozását tárgyalják.

Lehet egy audit is, amit így írtak le. Mivel megrendelők vagyunk, ezt elvileg megtehetjük az autóiparben bevett szokás. A mi cégünkhöz havonta jönnek auditálni a különböző autógyárak, mint megrendelők. Senki nem vesz olyan beszállítótól, akire nem lát rá részletesen és nem ismeri a gyártás technológia, minőségbiztosítás mikéntjét. Mivel megrendelők lehetünk a további G Mercikre, szerintem megtehetjük hogy magát a gyártást figyeljük, ismerjük meg. Lehet az is persze, hogy a Rába készül valami közös gyártásra, deakkor ott még sokat kell beruházni szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
G osztaly ha novelni akarjak a honvedseg letszamat es javitani a technika szinvonalan akkor biza kelleni fog meg g osztalybol egy rakat a jovoben. Specialis felepitmenyekkel is. Hogy a raba ezeknek a szervizelesebe a jovobe mennyire fog belefolyni nem lehet tudni de minden esetre ha a kepesseggel rendelkezne a raba nem jelentene hatranyt. Es ugye a felepitmenyek...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
G osztaly ha novelni akarjak a honvedseg letszamat es javitani a technika szinvonalan akkor biza kelleni fog meg g osztalybol egy rakat a jovoben. Specialis felepitmenyekkel is. Hogy a raba ezeknek a szervizelesebe a jovobe mennyire fog belefolyni nem lehet tudni de minden esetre ha a kepesseggel rendelkezne a raba nem jelentene hatranyt. Es ugye a felepitmenyek...


Pillanat,a G mercedes az egy luxusterepjáró,nincsenek felépítményei,3 karosszéria változata van, kabrió,3ajtós,és 5ajtós,ez a klasszikus 70's első generációs Geladenvagen külsőre,de mai technikával a lemez alatt.
A GLS osztály pedig ennek a méretnek a modern,hi-tech verziója,ún. Full size suv,ami egy még luxusabb terepjáró,valahol a 35 és 100 millió ft ársávban.
Minek venne ilyeneket a hm?
Nem Mercedes Unimoggal keveritek?
 
Pillanat,a G mercedes az egy luxusterepjáró,nincsenek felépítményei,3 karosszéria változata van, kabrió,3ajtós,és 5ajtós,ez a klasszikus 70's első generációs Geladenvagen külsőre,de mai technikával a lemez alatt.
A GLS osztály pedig ennek a méretnek a modern,hi-tech verziója,ún. Full size suv,ami egy még luxusabb terepjáró,valahol a 35 és 100 millió ft ársávban.
Minek venne ilyeneket a hm?
Nem Mercedes Unimoggal keveritek?

Van már elég sok belőle a MH-nak, nem kever senki semmit. Tessék utána nézni alaposabban a Honvédség technikájának ;)
 
van g merci terepjaroja a honvedsegnek vagy 300 db kulonfele variacioban(g-230/270/280) meg afganisztanba(irakba) is kuldtek ki oket missioba (a btr-ek melle)csak rajottek hogy elegtelen a vedelme erre a feladatra...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Pillanat,a G mercedes az egy luxusterepjáró,nincsenek felépítményei,3 karosszéria változata van, kabrió,3ajtós,és 5ajtós,ez a klasszikus 70's első generációs Geladenvagen külsőre,de mai technikával a lemez alatt.
A GLS osztály pedig ennek a méretnek a modern,hi-tech verziója,ún. Full size suv,ami egy még luxusabb terepjáró,valahol a 35 és 100 millió ft ársávban.
Minek venne ilyeneket a hm?
Nem Mercedes Unimoggal keveritek?
mert már vannak ilyen talicskái.
Itt például rá van kendácsolva egy doboz is:
http://epa.oszk.hu/02700/02735/00067/pdf/EPA02735_katonai_logisztika_2009_1_087-095.pdf
 
Pillanat,a G mercedes az egy luxusterepjáró,nincsenek felépítményei,3 karosszéria változata van, kabrió,3ajtós,és 5ajtós,ez a klasszikus 70's első generációs Geladenvagen külsőre,de mai technikával a lemez alatt.
A GLS osztály pedig ennek a méretnek a modern,hi-tech verziója,ún. Full size suv,ami egy még luxusabb terepjáró,valahol a 35 és 100 millió ft ársávban.
Minek venne ilyeneket a hm?
Nem Mercedes Unimoggal keveritek?

Van neki katonai változata is light armored patrol vehicle néven fut. Itt van pár kép ami MH részéről ott volt a Brave warrior-on
https://airbase.blog.hu/2015/10/24/brave_warrior_744

Mentő változat G 270 valamint egy felfegyverzett G-280 csak görgesd végig.
 
Pillanat,a G mercedes az egy luxusterepjáró,nincsenek felépítményei,3 karosszéria változata van, kabrió,3ajtós,és 5ajtós,ez a klasszikus 70's első generációs Geladenvagen külsőre,de mai technikával a lemez alatt.
A GLS osztály pedig ennek a méretnek a modern,hi-tech verziója,ún. Full size suv,ami egy még luxusabb terepjáró,valahol a 35 és 100 millió ft ársávban.
Minek venne ilyeneket a hm?
Nem Mercedes Unimoggal keveritek?
Eredeti funkcióját tekintve katonai terepjáró. Aztán csináltak belőle polgári (luxus) terepjárót. Most már csak G500 és G63 AMG "polgári" változatok vannak, dízel nem kapható. A katonai verzió viszont a G270 dízeles már vagy 10 éve.
 
Eredeti funkcióját tekintve katonai terepjáró. Aztán csináltak belőle polgári (luxus) terepjárót. Most már csak G500 és G63 AMG "polgári" változatok vannak, dízel nem kapható. A katonai verzió viszont a G270 dízeles már vagy 10 éve.


Minden katonai változat(250,270,3000 stb) Diesseles.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Amúgy Mercis körökben az évek alatt sokszor téma volt, hogy amikor a Steyer-nél mindig valahogy a dolgozók részéről szóba került a béremelés, a válasz mindig valami olyasmi volt, ha nem tetszik ami most van, akkor a G Merci gyártását átpakolják hozzánk (persze Ők kicsit finomabban fogalmaztak). Ezek miatt tudnék egy olyant is elképzelni, hogy mondjuk "csak" a katonai vonalat áthozzák Rábához,,,, de jó is lenne..
 
Amúgy Mercis körökben az évek alatt sokszor téma volt, hogy amikor a Steyer-nél mindig valahogy a dolgozók részéről szóba került a béremelés, a válasz mindig valami olyasmi volt, ha nem tetszik ami most van, akkor a G Merci gyártását átpakolják hozzánk (persze Ők kicsit finomabban fogalmaztak). Ezek miatt tudnék egy olyant is elképzelni, hogy mondjuk "csak" a katonai vonalat áthozzák Rábához,,,, de jó is lenne..

Nem hiszem hogy ez gazdaságilag megérné. Ott A Magna Steyer Graz-i gyárban évi 200 ezer autót gyártanak bérbe és annak csak egy része G merci. Úgy tudom készítenek ott BMW-t meg az összes 4matic váltós E mercit. Kérdéses mennyire éri meg gazdaságilag pár tízezer autóért gyártósort létrehozni/fenntartani. Szerintem kb semennyire. Bár nem tudom milyen karosszéria üzeme van most a Raba-nak de nem gondolom valami acélosnak a kapacitást az alapján amit a home lapon írnak a Jármű üzletághoz:
Jelenlegi kapacitások
  • évi max. 150 db tehergépjármű a szükséges alkatrészgyártással együtt
  • évi max. 150 db buszalváz a szükséges alkatrészgyártással együtt
  • évi max. 300 db felépítmény gyártása
  • évi max. 1000 egység (3-5 t) - hegesztett vasszerkezeti elem
Szóval nem hiszem hogy megéri karosszéria üzemet építeni erre a darabszámra. Ha beszélnek is ilyesmiről a Mercinél nem hiszem hogy arra gondolnak majd a Rába gyártja nekik bérbe innentől kezdve a modellt. De legyen neked igazad :)
 
  • Tetszik
Reactions: marton
Tudja valaki milyen változatok állnak a Petőfi laktanya udvarán? Könnyen páncélozottnak tűnnek és van gpu állás a tetején is. 3db áll ott már pár hónapja.... amúgy a legjobb light 4x4 katonai terepjáró ami a piacon van.
 
Tudja valaki milyen változatok állnak a Petőfi laktanya udvarán? Könnyen páncélozottnak tűnnek és van gpu állás a tetején is. 3db áll ott már pár hónapja.... amúgy a legjobb light 4x4 katonai terepjáró ami a piacon van.

Wiki szerint G280-ra raktak "lőtornyot". Talán ez volt az az elhíresült Currus fegyverállvány, de nem mondom 100százalékra :D
 
  • Tetszik
Reactions: Ratamahata