[HUN] Mercedes-Benz G 270 / G 280 Wolf terepjárók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Ezt most találtam a Rába magazinba:
HM–Rába delegáció látogatása a Daimler AG ausztriai jármûgyárában
Figyelemmel a Gépjármû Beszerzési Program 2019–2026-os idôszakára, valamint összhangban a HM Zrínyi 2026 haderôfejlesztési programjával, a Rába kezdeményezésére egy magyar delegáció utazott ki a Daimler AG G osztályú katonai jármûveket gyártó grazi üzemébe a típus jelenében fennálló nyitott kérdések megbeszélésére, valamint a típus jövôjének megismerése céljából

Teljes cikk:
http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2018/rabamagazin2018.5.pdf

5. oldal.

Az nem lep meg hogy kimegy a HM tárgyalni ha már üzemeltet ilyen autókat de az meglep hogy megy velük a Rába. Vagy ez mindig így szokott lenni? Lehet túlgondolom...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Ezt most találtam a Rába magazinba:
HM–Rába delegáció látogatása a Daimler AG ausztriai jármûgyárában
Figyelemmel a Gépjármû Beszerzési Program 2019–2026-os idôszakára, valamint összhangban a HM Zrínyi 2026 haderôfejlesztési programjával, a Rába kezdeményezésére egy magyar delegáció utazott ki a Daimler AG G osztályú katonai jármûveket gyártó grazi üzemébe a típus jelenében fennálló nyitott kérdések megbeszélésére, valamint a típus jövôjének megismerése céljából

Teljes cikk:
http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2018/rabamagazin2018.5.pdf

5. oldal.

Az nem lep meg hogy kimegy a HM tárgyalni ha már üzemeltet ilyen autókat de az meglep hogy megy velük a Rába. Vagy ez mindig így szokott lenni? Lehet túlgondolom...


Itt írta valaki, hogy a Rába nemrég vett egy "kovácsoló gyártósort" vagy valmi ilyesmit. Lehet összefüggés.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 399
113
Ezt most találtam a Rába magazinba:
HM–Rába delegáció látogatása a Daimler AG ausztriai jármûgyárában
Figyelemmel a Gépjármû Beszerzési Program 2019–2026-os idôszakára, valamint összhangban a HM Zrínyi 2026 haderôfejlesztési programjával, a Rába kezdeményezésére egy magyar delegáció utazott ki a Daimler AG G osztályú katonai jármûveket gyártó grazi üzemébe a típus jelenében fennálló nyitott kérdések megbeszélésére, valamint a típus jövôjének megismerése céljából

Teljes cikk:
http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2018/rabamagazin2018.5.pdf

5. oldal.

Az nem lep meg hogy kimegy a HM tárgyalni ha már üzemeltet ilyen autókat de az meglep hogy megy velük a Rába. Vagy ez mindig így szokott lenni? Lehet túlgondolom...
Hát gondolom a hazai szervízháttér átdolgozását tárgyalják.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Szerintem jól gondolod. A múltkor én írtam, hogy a Rába vett egy új kovácsoló gyártósort 9 milliárdért (én is a Rába Magazinban olvastam), ami lehet hogy nem jelent semmit a haditechnikai beszerzések szempontjából, de ha IFV-t akarsz gyártani mindenképpen előny ha van és ha hozzáveszed azt, hogy a Rába és a KMW között sok éve van együttműködés, egymás alkatrészbeszállítói (szintén a Magazinban olvastam) akkor ne lenne nagy meglepetés ha KMW termék lenne az IFV is ráadásul ahogy a Leo2 és a Pzh beszerzés is gyakorlatilag teljes körű támogatást élvez (ami ha belegondolsz nagy dolog nálunk ahol mindig mindenki kritizál mindent, elég ha visszalapozol néhányat és látni fogod, hogy abból a rövid javaslatból, hogy a polgári sportlövészek kaphatnának engedélyt maroklőfegyverre ha vállalják a tartalékos szolgálatot néhányan mit ki nem hoztak, hihetetlen), ezek a világ egyik legkorszerűbb, élvonalbeli haditechnikai termékei. A Leo2, Pzh viszonylag alacsony darabszáma miatt nem hiszem, hogy megérné a gyártás hazai kiépítése, de 4-500 Puma vagy Boxer gyártása már messzemenően megérné idehaza. Arról nem beszélve, hogy hatalmas tapasztalati tudás halmzódna fel a Rábánál a gyártás során amit később más termékek gyártása során is kamatoztathatna.

Ha a Rába Pumât akar gyártani, miért egy G Merci gyárat néz meg? Krisssnek lesz igaza, a G Merci hazai jövőjén, szervizelésén dolgoznak. (a Rábán keresztül lett beszerezve, a szervízt is ők szervezik)
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Mi van, ha gyártani fogják a Merciket?

Az októberi számban irtak róla hogy 2018-ban gyártottak a HM-nek Merci GW alapra sebesült szállító járművet. Gondolom Alvázat meg a motort adja a Merci, a Rába meg a felépítményt.
http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2018/rabamagazin2018.4.pdf
7. oldal.

Nem hiszem hogy gyártani fognak Mercit de lehet valami új fajta felépítményről egyeztettek. De az is lehet csak annyi hogy a szervizről egyeztettek ahogy Kriss is írta. Bár én azt gondolnám Currus felelős az üzemben tartásért nem a Rába szervizeli ezeket. De biztos vagyok benne hogy Kriss ezt jobban tudja nálam :)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A raba t a g osztalyhoz mint az unimoghoz rendelkezik felepitmeny tervezese es raepitesenek engedelyevel. /egyebkent unimogba nemeikbbe van raba altal gyartott alkatresz mert beszallitgat./
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 814
113
Hát gondolom a hazai szervízháttér átdolgozását tárgyalják.

Lehet egy audit is, amit így írtak le. Mivel megrendelők vagyunk, ezt elvileg megtehetjük az autóiparben bevett szokás. A mi cégünkhöz havonta jönnek auditálni a különböző autógyárak, mint megrendelők. Senki nem vesz olyan beszállítótól, akire nem lát rá részletesen és nem ismeri a gyártás technológia, minőségbiztosítás mikéntjét. Mivel megrendelők lehetünk a további G Mercikre, szerintem megtehetjük hogy magát a gyártást figyeljük, ismerjük meg. Lehet az is persze, hogy a Rába készül valami közös gyártásra, deakkor ott még sokat kell beruházni szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
G osztaly ha novelni akarjak a honvedseg letszamat es javitani a technika szinvonalan akkor biza kelleni fog meg g osztalybol egy rakat a jovoben. Specialis felepitmenyekkel is. Hogy a raba ezeknek a szervizelesebe a jovobe mennyire fog belefolyni nem lehet tudni de minden esetre ha a kepesseggel rendelkezne a raba nem jelentene hatranyt. Es ugye a felepitmenyek...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 563
113
G osztaly ha novelni akarjak a honvedseg letszamat es javitani a technika szinvonalan akkor biza kelleni fog meg g osztalybol egy rakat a jovoben. Specialis felepitmenyekkel is. Hogy a raba ezeknek a szervizelesebe a jovobe mennyire fog belefolyni nem lehet tudni de minden esetre ha a kepesseggel rendelkezne a raba nem jelentene hatranyt. Es ugye a felepitmenyek...


Pillanat,a G mercedes az egy luxusterepjáró,nincsenek felépítményei,3 karosszéria változata van, kabrió,3ajtós,és 5ajtós,ez a klasszikus 70's első generációs Geladenvagen külsőre,de mai technikával a lemez alatt.
A GLS osztály pedig ennek a méretnek a modern,hi-tech verziója,ún. Full size suv,ami egy még luxusabb terepjáró,valahol a 35 és 100 millió ft ársávban.
Minek venne ilyeneket a hm?
Nem Mercedes Unimoggal keveritek?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Pillanat,a G mercedes az egy luxusterepjáró,nincsenek felépítményei,3 karosszéria változata van, kabrió,3ajtós,és 5ajtós,ez a klasszikus 70's első generációs Geladenvagen külsőre,de mai technikával a lemez alatt.
A GLS osztály pedig ennek a méretnek a modern,hi-tech verziója,ún. Full size suv,ami egy még luxusabb terepjáró,valahol a 35 és 100 millió ft ársávban.
Minek venne ilyeneket a hm?
Nem Mercedes Unimoggal keveritek?

Van már elég sok belőle a MH-nak, nem kever senki semmit. Tessék utána nézni alaposabban a Honvédség technikájának ;)
 

kopoltyu

Well-Known Member
2017. február 3.
117
287
63
van g merci terepjaroja a honvedsegnek vagy 300 db kulonfele variacioban(g-230/270/280) meg afganisztanba(irakba) is kuldtek ki oket missioba (a btr-ek melle)csak rajottek hogy elegtelen a vedelme erre a feladatra...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Pillanat,a G mercedes az egy luxusterepjáró,nincsenek felépítményei,3 karosszéria változata van, kabrió,3ajtós,és 5ajtós,ez a klasszikus 70's első generációs Geladenvagen külsőre,de mai technikával a lemez alatt.
A GLS osztály pedig ennek a méretnek a modern,hi-tech verziója,ún. Full size suv,ami egy még luxusabb terepjáró,valahol a 35 és 100 millió ft ársávban.
Minek venne ilyeneket a hm?
Nem Mercedes Unimoggal keveritek?
mert már vannak ilyen talicskái.
Itt például rá van kendácsolva egy doboz is:
http://epa.oszk.hu/02700/02735/00067/pdf/EPA02735_katonai_logisztika_2009_1_087-095.pdf
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Pillanat,a G mercedes az egy luxusterepjáró,nincsenek felépítményei,3 karosszéria változata van, kabrió,3ajtós,és 5ajtós,ez a klasszikus 70's első generációs Geladenvagen külsőre,de mai technikával a lemez alatt.
A GLS osztály pedig ennek a méretnek a modern,hi-tech verziója,ún. Full size suv,ami egy még luxusabb terepjáró,valahol a 35 és 100 millió ft ársávban.
Minek venne ilyeneket a hm?
Nem Mercedes Unimoggal keveritek?

Van neki katonai változata is light armored patrol vehicle néven fut. Itt van pár kép ami MH részéről ott volt a Brave warrior-on
https://airbase.blog.hu/2015/10/24/brave_warrior_744

Mentő változat G 270 valamint egy felfegyverzett G-280 csak görgesd végig.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113
Pillanat,a G mercedes az egy luxusterepjáró,nincsenek felépítményei,3 karosszéria változata van, kabrió,3ajtós,és 5ajtós,ez a klasszikus 70's első generációs Geladenvagen külsőre,de mai technikával a lemez alatt.
A GLS osztály pedig ennek a méretnek a modern,hi-tech verziója,ún. Full size suv,ami egy még luxusabb terepjáró,valahol a 35 és 100 millió ft ársávban.
Minek venne ilyeneket a hm?
Nem Mercedes Unimoggal keveritek?
Eredeti funkcióját tekintve katonai terepjáró. Aztán csináltak belőle polgári (luxus) terepjárót. Most már csak G500 és G63 AMG "polgári" változatok vannak, dízel nem kapható. A katonai verzió viszont a G270 dízeles már vagy 10 éve.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Eredeti funkcióját tekintve katonai terepjáró. Aztán csináltak belőle polgári (luxus) terepjárót. Most már csak G500 és G63 AMG "polgári" változatok vannak, dízel nem kapható. A katonai verzió viszont a G270 dízeles már vagy 10 éve.


Minden katonai változat(250,270,3000 stb) Diesseles.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Amúgy Mercis körökben az évek alatt sokszor téma volt, hogy amikor a Steyer-nél mindig valahogy a dolgozók részéről szóba került a béremelés, a válasz mindig valami olyasmi volt, ha nem tetszik ami most van, akkor a G Merci gyártását átpakolják hozzánk (persze Ők kicsit finomabban fogalmaztak). Ezek miatt tudnék egy olyant is elképzelni, hogy mondjuk "csak" a katonai vonalat áthozzák Rábához,,,, de jó is lenne..
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Amúgy Mercis körökben az évek alatt sokszor téma volt, hogy amikor a Steyer-nél mindig valahogy a dolgozók részéről szóba került a béremelés, a válasz mindig valami olyasmi volt, ha nem tetszik ami most van, akkor a G Merci gyártását átpakolják hozzánk (persze Ők kicsit finomabban fogalmaztak). Ezek miatt tudnék egy olyant is elképzelni, hogy mondjuk "csak" a katonai vonalat áthozzák Rábához,,,, de jó is lenne..

Nem hiszem hogy ez gazdaságilag megérné. Ott A Magna Steyer Graz-i gyárban évi 200 ezer autót gyártanak bérbe és annak csak egy része G merci. Úgy tudom készítenek ott BMW-t meg az összes 4matic váltós E mercit. Kérdéses mennyire éri meg gazdaságilag pár tízezer autóért gyártósort létrehozni/fenntartani. Szerintem kb semennyire. Bár nem tudom milyen karosszéria üzeme van most a Raba-nak de nem gondolom valami acélosnak a kapacitást az alapján amit a home lapon írnak a Jármű üzletághoz:
Jelenlegi kapacitások
  • évi max. 150 db tehergépjármű a szükséges alkatrészgyártással együtt
  • évi max. 150 db buszalváz a szükséges alkatrészgyártással együtt
  • évi max. 300 db felépítmény gyártása
  • évi max. 1000 egység (3-5 t) - hegesztett vasszerkezeti elem
Szóval nem hiszem hogy megéri karosszéria üzemet építeni erre a darabszámra. Ha beszélnek is ilyesmiről a Mercinél nem hiszem hogy arra gondolnak majd a Rába gyártja nekik bérbe innentől kezdve a modellt. De legyen neked igazad :)
 
  • Tetszik
Reactions: marton

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 256
5 232
113
Tudja valaki milyen változatok állnak a Petőfi laktanya udvarán? Könnyen páncélozottnak tűnnek és van gpu állás a tetején is. 3db áll ott már pár hónapja.... amúgy a legjobb light 4x4 katonai terepjáró ami a piacon van.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Tudja valaki milyen változatok állnak a Petőfi laktanya udvarán? Könnyen páncélozottnak tűnnek és van gpu állás a tetején is. 3db áll ott már pár hónapja.... amúgy a legjobb light 4x4 katonai terepjáró ami a piacon van.

Wiki szerint G280-ra raktak "lőtornyot". Talán ez volt az az elhíresült Currus fegyverállvány, de nem mondom 100százalékra :D
 
  • Tetszik
Reactions: Ratamahata