Szállítógépek váltása a MH-nél

a KC-ra várni kéne vagy 5-6 évet, addig a szerencsétlen Ancsa már nem repül

A Kormány 1040/2018. (II. 13.) Korm. határozata a Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében megvalósuló katonai szállítórepülő képesség kialakításával kapcsolatos feladatokról és a szükséges források biztosításáról

A Kormány
1. egyetért a katonai szállítórepülő képesség kialakításával;
2. az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 36. § (4b) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva engedélyezi a honvédelemért felelős miniszter részére az 1. pontban rögzített feladatok végrehajtásához szükséges, 5 000 000 000 forintot meghaladó összegű, a 2019–2021 évek költségvetési előirányzatait érintő kötelezettségvállalást 75 000 000 000 forint értékben;
3. az 1. pontban meghatározott feladatok végrehajtásának finanszírozása érdekében felhívja a nemzetgazdasági minisztert, hogy egyszeri jelleggel 2019-ben 25 000 000 000 forintnak, egyszeri jelleggel 2020-ban 25 000 000 000 forintnak, egyszeri jelleggel 2021-ben további 25 000 000 000 forintnak, mindösszesen 75 000 000 000 forintnak, a XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet részére, a honvédelmi kiadások és a hosszú távú tervezés feltételeinek megteremtését szolgáló költségvetési források biztosításáról szóló 1273/2016. (VI. 7.) Korm. határozat 1. pontja szerint meghatározásra kerülő támogatási főösszeget meghaladóan történő biztosítására intézkedjen.

Felelős: nemzetgazdasági miniszter
Határidő: a tárgyév február 28-ig
Orbán Viktor s. k.

Magyar Közlöny

Tehát legjobb esetben 2021/22-ben érkezhetnének a gépek, mert akkorra van forrás rájuk. Csakhogy ez a kormány most nem vesz használtat, pláne ilyen drága technikából nincs is értelme annak! Magyarán, akárcsak a Leopardok, ez is be lesz jelentve idén mondjuk és valamikor 2026-ig befut. Minden szóbajöhető gyártó teljesíteni fogja tudni a megrendelést. Az Ancsa helyett meg pápai C-17 lesz a réskitöltő a szállítási feladatokban. Legalább végre nem személyszállítóként repülnek a pénzünkért, mert arra ott az Airbus!

D_KOS20121130008_450px.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: megazez
@rudi
Én nem tudok semmiféle elfekvő C27-ről és Super Herkyről. Az angolok vontak ki 8 db C-130K-t és adtak el abból 6 db-ot (kettőt selejteznek)
Eladó használt C-27-ről sem tudok. Az USAF a US Cost Guad-nak és a US Special Operations Command-nak adta át a C-27-it akik köszönik, jól el vannak vele.
Super Herky-t kapnánk Trumptól, ami a C27-est illeti , pont az USAF - os cikkben van "The aircraft swap brings closure to open questions about the fate of the USAF’s remaining C-27Js, most of which are in storage at Davis-Monthan AFB in Arizona. The air force calls the base the 309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group, but it informally goes by another name: the boneyard."
Még fel se kéne újítani őket mert az "they have been kept in flying condition" , amikről te beszélsz , amikor gépet cseréltek az oké , azzal tökéletesen elvannak de Boneyard-on vannak rendes repképes C27-esek a cikk szerint.

@blogen
Tehát legjobb esetben 2021/22-ben érkezhetnének a gépek, mert akkorra van forrás rájuk. Csakhogy ez a kormány most nem vesz használtat, pláne ilyen drága technikából nincs is értelme annak! Magyarán, akárcsak a Leopardok, ez is be lesz jelentve idén mondjuk és valamikor 2026-ig befut. Minden szóbajöhető gyártó teljesíteni fogja tudni a megrendelést. Az Ancsa helyett meg pápai C-17 lesz a réskitöltő a szállítási feladatokban. Legalább végre nem személyszállítóként repülnek a pénzünkért, mert arra ott az Airbus!
Jó , legyen igazad, viszont akkor legyen abban is igazad hogy 21/22-ig legyenek itt a gépek, 26ig nem fog repülni az ancsa, ami a C17-es "kitöltő szerepét" illeti hát ohm , kicsit se hatékony és elég buta megoldás de jobban elfogadom mint a 21/22-re itt lesz a KC dolgot mert az hülyeség lenne. Szerintem ha 26-ra futnak be a gépek akkor valami használt , kisebb réskitöltő csak kéne addig az ancsát meg végra múzeumba lehetne rakni, nem lehet mindenhova C17-es küldeni , az már tényleg beteg lenne.
@therob
Akkor jövök a tartalékkal :D A belgáknak C-130 utána csak A400M marad a VIP gépek mellett.

Jól van legyen megfogtál :D erre már nincs ötletem :D
 
Figyeljetek, az A400 árát nagyjából 100milla eurra saccolják..... 3 gépet kívánunk beszerezni, és az Airbusnak van felesleges megrendelt de át sose lesz adva gépe (hülyén sikerült fogalmazni) a Spanyolok pl visszamondtak párat. Ha azt nézzük hogy úgy néz ki Airbus csomagot vettünk, helikopterből, akkor ez a jelenlegi árfolyamon számolt kb 32md/gép ár akár lemehet 25md/gépre.... Más gép nem kerül ennyibe, és a 3 gépre a 75md esetén már majdnem kijön a matek... nem gondoltam volna de ezek alapján sanszos az A400.... szép új vas :)
 
Figyeljetek, az A400 árát nagyjából 100milla eurra saccolják..... 3 gépet kívánunk beszerezni, és az Airbusnak van felesleges megrendelt de át sose lesz adva gépe (hülyén sikerült fogalmazni) a Spanyolok pl visszamondtak párat. Ha azt nézzük hogy úgy néz ki Airbus csomagot vettünk, helikopterből, akkor ez a jelenlegi árfolyamon számolt kb 32md/gép ár akár lemehet 25md/gépre.... Más gép nem kerül ennyibe, és a 3 gépre a 75md esetén már majdnem kijön a matek... nem gondoltam volna de ezek alapján sanszos az A400.... szép új vas :)
Van meg valami deal a hatterben ezert is sanszos a 25md os A400
Hat ha ennyire akarjak, am legyen! :-)
 
Jó , legyen igazad, viszont akkor legyen abban is igazad hogy 21/22-ig legyenek itt a gépek, 26ig nem fog repülni az ancsa, ami a C17-es "kitöltő szerepét" illeti hát ohm , kicsit se hatékony és elég buta megoldás de jobban elfogadom mint a 21/22-re itt lesz a KC dolgot mert az hülyeség lenne. Szerintem ha 26-ra futnak be a gépek akkor valami használt , kisebb réskitöltő csak kéne addig az ancsát meg végra múzeumba lehetne rakni, nem lehet mindenhova C17-es küldeni , az már tényleg beteg lenne.

Szerintem 23/24 magasságában fognak megérkezni legkésőbb. A pénz 21-ig megvan rájuk, tehát kizárólag a legyártásuk és berepülésük sebességén múlik majd. Azonkívül ha néhány évig nincs Ancsa, az azért nem beszerzési kényszer! Majd az Airbusok megoldják azokat a köztes szállításokat, amiknek a C-17 túl nagy lett volna!
 
Figyeljetek, az A400 árát nagyjából 100milla eurra saccolják..... 3 gépet kívánunk beszerezni, és az Airbusnak van felesleges megrendelt de át sose lesz adva gépe (hülyén sikerült fogalmazni) a Spanyolok pl visszamondtak párat. Ha azt nézzük hogy úgy néz ki Airbus csomagot vettünk, helikopterből, akkor ez a jelenlegi árfolyamon számolt kb 32md/gép ár akár lemehet 25md/gépre.... Más gép nem kerül ennyibe, és a 3 gépre a 75md esetén már majdnem kijön a matek... nem gondoltam volna de ezek alapján sanszos az A400.... szép új vas :)

100 millió Eurós A400M az már erősen akciós árnak tűnik .... kik saccolják ennyire?
 
@Ratamahata
Figyeljetek, az A400 árát nagyjából 100milla eurra saccolják..... 3 gépet kívánunk beszerezni, és az Airbusnak van felesleges megrendelt de át sose lesz adva gépe (hülyén sikerült fogalmazni) a Spanyolok pl visszamondtak párat. Ha azt nézzük hogy úgy néz ki Airbus csomagot vettünk, helikopterből, akkor ez a jelenlegi árfolyamon számolt kb 32md/gép ár akár lemehet 25md/gépre.... Más gép nem kerül ennyibe, és a 3 gépre a 75md esetén már majdnem kijön a matek... nem gondoltam volna de ezek alapján sanszos az A400.... szép új vas :)

Első gondolatom az volt hogy "Isten adja hogy a próféta szóljon belőled" :D de aztán a logikus én is megszólalt belül , akármennyire is támogatom és kedvelem az A400-ast,meg kell mondjam és el kell ismerjem hogy b@+!&tt nagy nekünk,szeretném itthon látni de szerintem akkor már kéne egy kisebb rámpás gép is :/ ez meg így sajnos nem túl költséghatékony
 
@rudi

Super Herky-t kapnánk Trumptól, ami a C27-est illeti , pont az USAF - os cikkben van "The aircraft swap brings closure to open questions about the fate of the USAF’s remaining C-27Js, most of which are in storage at Davis-Monthan AFB in Arizona. The air force calls the base the 309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group, but it informally goes by another name: the boneyard."
Még fel se kéne újítani őket mert az "they have been kept in flying condition" , amikről te beszélsz , amikor gépet cseréltek az oké , azzal tökéletesen elvannak de Boneyard-on vannak rendes repképes C27-esek a cikk szerint.

Amit belinkeltél 2014-es cikket, az épp arról szól hogy az összes C-27-est átveszi a partiőrség.

2017-ben már ott üzemelt az összes:

https://www.hill.af.mil/News/Articl...j-departs-309th-amarg-for-the-us-coast-guard/

Itt az AMARC adatbázis: Az "A" betű alatt a C-27J-t kell kiválasztani:

http://www.amarcexperience.com/ui/index.php?option=com_content&view=article&id=30&Itemid=220
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
@Terminator
Amit belinkeltél 2014-es cikket, az épp arról szól hogy az összes C-27-est átveszi a partiőrség.

2017-ben már ott üzemelt az összes:

https://www.hill.af.mil/News/Articl...j-departs-309th-amarg-for-the-us-coast-guard/

Itt az AMARC adatbázis: Az "A" betű alatt a C-27J-t kell kiválasztani:

http://www.amarcexperience.com/ui/index.php?option=com_content&view=article&id=30&Itemid=220
ojjjhhh :/ , akkor visszaszívva ,de az hogy esetleg az olaszoktól kapnánk egyet kölcsönbe amíg meg nem jön az összes amit valaki mondott itt az még játszhat.

@rudi
Nem kell saccolni.
A Malájok nemrég vettek 4 db-ot - 740 mUSD = 650 mEUR = 162.5 mEUR / db
A Franci légierő 155 mEUR ért kapta a Britek 3,2 milliárd fontot fizetnek 22 gépért…
Ilyen árak mellett is milliárd Eurós vesztesége van az Airbusnak az A400 programon.

Új-Zélandnak - hatalmas discounttal - 135 mEUR-ért kínálgatják
Hát itt messze vagyunk a 100m eurtól. Akkor visszaszívva.... :) mégse jó a matek
hát igen , még akkor se fogjuk szerintem jobb áron kapni mint a franciák ha mégegyszer ennyi helit lerendelnénk, nem volt jó a matek @Ratamahata :D
de most ahogy így újra elvolastam a belinkelt cikkeket, és tegyük fel nagyon ragaszkodunk az A400-hoz akkor meglehet az is hogy lerendelünk most kettőt aztán 23/24 fele még egyet , irreális csak ábrándoztam, nézzétek el :D
 
@blogen
Szerintem 23/24 magasságában fognak megérkezni legkésőbb. A pénz 21-ig megvan rájuk, tehát kizárólag a legyártásuk és berepülésük sebességén múlik majd. Azonkívül ha néhány évig nincs Ancsa, az azért nem beszerzési kényszer! Majd az Airbusok megoldják azokat a köztes szállításokat, amiknek a C-17 túl nagy lett volna!
Várj , most milyen Airbusokra gondolsz? csak mert a 319-es nem tudja felváltani a C17-et max ha személyt szállítanak de ha cargo akkor nem jön ki a matek . Vagy mire gondoltál?
 
@blogen
Kis szállítmány megy az Airbus csomagterében a nagy meg C17-el! Kijön a matek.
hát ha tényleg elég pici az a szállítmány akkor igen,kijön,így mondjuk megoldás.Mondjuk gondolom az nem megoldás hogy feltartunk dolgokat és majd egyszerre kiküldjük a C17-el.Mondjuk ez eléggé csak ilyen "végső" megoldás ha nem lesz más, vagy az hogy legyen bármilyen pici is (ha mondjuk egyik airbus se áll épp rendelkezésre mert Viktor az egyiket Moszkvába vitte , a másikat meg Szijjártó valahova) akkor is a C17 viszi mert más nincs.
 
Kis szállítmány megy az Airbus csomagterében a nagy meg C17-el! Kijön a matek.

Na majd meglátjuk, hogy fogják megoldani a 2019 májusi baltikumi kitelepülést... hányszor fordul az An-26, az A319, a Falcon, a C-17. Besegít-e valaki más is szállítógéppel, honnan lesz AIM-9 és azt honnan viszik....
 
Nem mondom hogy potenciális jelölt, de mindenképpen érdekes fejlemény lenne.

December 28-án Jordánia piacra dobta két CN-235-ösből kialakított, felfegyverezhető szállítógépét
http://alert5.com/2019/01/06/jordan-getting-rid-of-its-ac-235s-after-four-years-of-service/
kisteher-repülőnek jó lenne... szinte pontosan An-26, csak 3 évtizeddel újabb....
Ahogy nézem, ezeken az itteni közönség nagyrészének a fétise (önvédelmi képesség) is instant rajta van.
Utána jöhet a Horkolás-ból is pár darab... vagy tőlem akár a brazil-talicska is.
minden problémára optimális választ tudnánk adni.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
@tonyo
Mint olyan ha logikusan gondolkozunk akkor az A400-as nem azért ( mármint, nyilván azért is de most más a lényeg) felesleges mert drága, hanem azért mert akkora a szállítókapacitása ami nekünk felesleges , olyan országok amik vagy hadosztályokat tartanak fent(Németo./Töröko.) vagy nagy jelenlétük van Afrikában azoknál érthető a nagy kapacitás esetleg ( bár a belga dolgot nem értem de az már az én hülyeségem szerintem). Nekünk akkor lenne értelme ha több ezer katonánk lenne valahol kiküldetésen esetleg. Az A400-as egy remek kis gép és mindezek ellenére szívesen látnám itthon de tudom hogy felesleges, 1db A400 helyet inkább jöjjön 2-3 Herky vagy Spartan.

@Phoenix
Nem mondom hogy potenciális jelölt, de mindenképpen érdekes fejlemény lenne.

December 28-án Jordánia piacra dobta két CN-235-ösből kialakított, felfegyverezhető szállítógépét
http://alert5.com/2019/01/06/jordan-getting-rid-of-its-ac-235s-after-four-years-of-service/
érdekesnek érdekes de 2 dolog:
1.)basszus ha a C-295-re azt mondtam hogy pici akkor erre nincsenek szavaim, kereken akkora szerintem mint az ancsa (olyan téren hogy a szállítókapacitása max 6 tonna/ancsa 5,5)
2.)habár eléggé új gépek,nem hiszem hogy pont ezt a kategóriát keresne most a MH
@Terminator
Na majd meglátjuk, hogy fogják megoldani a 2019 májusi baltikumi kitelepülést... hányszor fordul az An-26, az A319, a Falcon, a C-17. Besegít-e valaki más is szállítógéppel, honnan lesz AIM-9 és azt honnan viszik....
A Falcon szerintem egyszer sem fog fordulni , érdekes kérdés hogy pl a 319-es hasába vajon berakják e az AIM-9-est , bár szerintem nem mert az airbus konténeres, háát nagyon érdekes kérdést tettél most fel szerintem.Más ötletem nincs csak a C17-es.Ötletek?