Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 146
113
@formosa1
najó , most elég sok dolgot letudnék írni mert nem értelek , de visszafogom magam ,FOGD már fel hogy ez nem megalománia
ad1.)
abból indulsz ki ami a max adat, már leírták hogy az hogy mennyit vihet milyen távra borzasztó sok dologtól függ, ilyen téren egyszerűbb játszani egy olyan géppel ami 19 tonnát visz (lásd Herky) mint egy olyannal ami 5 és felet (lásd ancsa) vagy 13-at (lásd C-27)
ad2.)
az szintén nem nagyon elhanyagolható hogy most pl mit is akar az MH , ha komolyan gondolják ezt a tankeres dolgot akkor alapból off sok sok gép így a C-27 is , marad ami normális a KC meg a Herky , a C-295 NEM lenne erőlépés , az kb egy modernebb ancsa , annyi az eltérés hogy 9 és fél tonnát tud vinni max de ugyanúgy szűk és kicsi.
ad3.)
mi az hogy nem ők hanem mi fizetjük az árát? te miről beszélsz ??? földi kiszolgáló vagy vagy mi ? ha igen az sem nagyon kifogás,de ez érdekel hogy itt mire gondoltál.
ad4.)
szintén nem elhanyagolható hogy sokan megértsék hogy most megint sok sok évre előre veszünk gépet, gondolni kell mi lesz 20-25 év múlva , garantálom hogy nem lesz elég egy olyan gép ami éppen hogy leváltja az ancsát méretben
ad5.)
látom a kedvenc szavad ez a megalománia csak nem vagy tisztában a mértékével ebben a témában , AZ lenne megalománia ha itt arról beszélnénk hogy legyen kecsón 8db C-17-es vagy A400-as , na az megalománia , felesleges és értelmetlen is lenne
ad6.)
Igazad van abban ( de már le lett írva) hogy sokszor nem előnyös Herky nagyságú gépet küldeni mindenhova, de mi szerintem nem vagyunk abban a helyzetben hogy 2 rámpás típust tartsunk, ami mondjuk megoldaná ezt a problémát de mivel sanszosan egy típus lesz ezért INKÁBB maradjon hely a gépekbe mint ne legyen elég egyáltalán
ad7.)
Senki nem mondta hogy a KC meg a C-27 egy szar gép, mindkettő kiváló de ha már megadatott az a lehetőség hogy VÉGRE van pénz hogy normális gépet vegyünk a"fejlődés és képességfejlesztés" nevében akkor használjuk már normálisan , kb olyan ez mintha lenne egy régi ladád és te most azon vacillálnál hogy trabantra vagy moszkvicsra cseréled a te személetedben , pedig simán vehetnél mondjuk egy opelt vagy mást tök mindegy csak egy példa volt az opel. Erre most van pénz , ki tudja mit hoz a következő 10-20 év , lennie kell normális szállítókapacitásunknak. Nem elég az (de ez is ellett már mondva jó sok ember által- Benő,Rezsiröfi stb) ott a NATO és majd megvédenek minket meg majd úgy is ott lesznek bajban a C-17esek Pápán. Kell rendes saját technika mindenből és a rendes alatt itt modernt ,megfelelőt, hatékonyt és mindenek előtt elegendőt értek.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and alfa74

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Költségoptimalizálás szempontjából a KC-390 előnyös választás lenne, mivel ugyan az a hajtómű van szerelve a szárnyai alá, mint a mi A319 gépeinken. Valószínű, hogy a földi kiszolgáló egységeik is megegyezhetnek. Így a plusz kapacitás nem jelentene sokkal nagyobb költséget.

Nem CFM56 van a mi gépeinkben? A KC IAE V2500-et használ.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A C-27 kétszer akkora, mint az Ancsa, ami bőven elég. A Herky 3 és félszer lenne nagyobb, ami már a megalomán idióták vágyálma. - Akik persze röhögnek az egészen, mert nem ők, hanem mi fizetjük az árát...! :(
A C-27J ezt tudja:
c27-1.jpg

c27-2.jpg

c27-3.jpg

Szerintem alulról közelíti azt amire nekünk szükségünk lehet. Persze ha lehetne a törzsbe póttankokat tenni és utántöltő konténereket a szárny alá talán elég lehet.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Nem CFM56 van a mi gépeinkben? A KC IAE V2500-et használ.

Ebben nem voltam biztos... Azt tudtam, hogy a KC-n V2500 van, de azt nem, hogy a 319-eken CFM vagy V2500. Valójában szerintem így sem jelentene nagy gondot, mert mindkét hajtómű típus széles körben elterjedt utasszállító típusokon=> költséghatékonyak (takarékosság, szervizigény) és rendelkeznek szervizháttérrel, alkatrészbázissal. Minimális többletköltség, cserébe jobb képességek. :)
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 146
113
A wizzair gépeken is V2500 (vagy annak valamelyik változta) van
@rudi
a Spartan 5 és fél tonnája Kabulba nem túl izmos, bár még így is több mint amit az ancsa tudna oda vinni , de itt legalább rendesen előjött amit írtunk az előbb, hogy egy gép mennyit visz valahova nagyon sok mindentől függ.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and borisz

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 753
26 080
113
A C-27 kétszer akkora, mint az Ancsa, ami bőven elég. A Herky 3 és félszer lenne nagyobb, ami már a megalomán idióták vágyálma. - Akik persze röhögnek az egészen, mert nem ők, hanem mi fizetjük az árát...! :(
C27 csak a hasznos teherszállításban kb 2x akkora mint az ancsa, a rakterének hossza ~8-8,5m míg az ancsának ~11m
c27:
schema-spartan.gif

Ancsa:
AN-26-diagram_tcm36-4232.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 011
80 736
113
Legyen itt ez is, ha már mindent hasonlítunk mindenhez:

A319


4 x LD3-45W + 1 x LD3/40

AKH LD3

Inner Volume: 3,5 m3
Maximum Capacity: 1 134 kg

ahk-storage-picture-data.jpg


Összesen: ~ 5670 kg (17,5 m3)


Falcon 7x

Baggage Volume: 4 m3


(Aki ért az utasszállító gépekhez, majd kijavítja.)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 808
28 938
113
https://infostart.hu/belfold/2019/01/04/benko-tibor-elarulta-mi-mindent-vesz-a-honvedseg-2028-ig
valamint három, kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet."

Mégegyszer: nehéz katonai eszközök

Ez alatt a 8x8as APC-et kell érteni, nem buggy-kat, meg HMMWV-et, amit egy Spartan el tud vinni! Be van lőve a méret, beszélt már a miniszter légi utántöltő képességről is, amihez sebesség kell, szóval nem igazán van miről találgatni. Max annyi meglepetés lehet, hogy Airbus A400M lesz KC390 helyett.

airbus-a400m-aar.jpg

A400M-simultaneously-refuels-jet-fighters.jpg

Airbis-A400M-Refuelling-Helicopters.jpg
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 248
5 096
113
A C-27 kétszer akkora, mint az Ancsa, ami bőven elég. A Herky 3 és félszer lenne nagyobb, ami már a megalomán idióták vágyálma. - Akik persze röhögnek az egészen, mert nem ők, hanem mi fizetjük az árát...! :(
Miért megalománia? Honnan tudod mennyit fizetett ki a honvédség eddig külsősöknek mert az AN26 nem volt képes kb semmit sem elvinni. A400 ból van most felesleg mert a spanyolok is visszamondtak belőle pár darabot. Ha nehéz technikát akarunk szállítani, légi utántöltést akarunk akkor A400 lesz. Mi a drága? 3 C27el elvinni ugyanazt amit az A400 egy körben elvisz? Még akár bérszállítást is végezhetnénk a többieknek akiknek csak kis gépük van. Logikus lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and therob

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Mégegyszer: nehéz katonai eszközök

Ez alatt a 8x8as APC-et kell érteni, nem buggy-kat, meg HMMWV-et, amit egy Spartan el tud vinni! Be van lőve a méret, beszélt már a miniszter légi utántöltő képességről is, amihez sebesség kell, szóval nem igazán van miről találgatni. Max annyi meglepetés lehet, hogy Airbus A400M lesz KC390 helyett.

airbus-a400m-aar.jpg

A400M-simultaneously-refuels-jet-fighters.jpg

Airbis-A400M-Refuelling-Helicopters.jpg


Ha az eddigieket nézzük, valóban komoly esély van rá. Valahol offtopik, de a légiutántöltés a 3 gépen felül lesz vagy így 3? Mikor szembe jöttek az árak, az Atlas ára "tájékoztató jelleggel" volt 100 millió euró, a Super Hercules 70 millió dollár, ebben nincs benne az, nekünk mennyibe kerülne konkrét ajánlat során akármelyik. Nyilván, ha a légvédelem és más beszerzések szintén európai eredetűek lesznek, lehet akár kedvezmény is, de ez mind találgatás.
(S az már csak magánvélemény, hogy ha légi benzinkút kell, azt lehetne más ország(ok) részvételével közösen csinálni.)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 808
28 938
113
Ha az eddigieket nézzük, valóban komoly esély van rá. Valahol offtopik, de a légiutántöltés a 3 gépen felül lesz vagy így 3? Mikor szembe jöttek az árak, az Atlas ára "tájékoztató jelleggel" volt 100 millió euró, a Super Hercules 70 millió dollár, ebben nincs benne az, nekünk mennyibe kerülne konkrét ajánlat során akármelyik. Nyilván, ha a légvédelem és más beszerzések szintén európai eredetűek lesznek, lehet akár kedvezmény is, de ez mind találgatás.
(S az már csak magánvélemény, hogy ha légi benzinkút kell, azt lehetne más ország(ok) részvételével közösen csinálni.)

"“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani"
Benkő Tibor

Ha a hadügyminiszter mond valamit, akkor miről spekuláltok itt könnyű teherszállítók kapcsán?
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
"“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani"
Benkő Tibor

Ha a hadügyminiszter mond valamit, akkor miről spekuláltok itt könnyű teherszállítók kapcsán?

Tőlem ilyet sanszosan nem olvastál. Másrészt, cirka 30 milliárdba kerülő gépnél had kételkedjen az ember. Én csak örülök neki, ha a többihez hasonló beszerzés történik e téren is, de huszonx év nemtörődöm hozzáállás után szerintem jogosan ráncolja még az ember a homlokát. De ámen, legyen igazad.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 248
5 096
113
Tőlem ilyet sanszosan nem olvastál. Másrészt, cirka 30 milliárdba kerülő gépnél had kételkedjen az ember. Én csak örülök neki, ha a többihez hasonló beszerzés történik e téren is, de huszonx év nemtörődöm hozzáállás után szerintem jogosan ráncolja még az ember a homlokát. De ámen, legyen igazad.
Az csak egy kisvárosi stadion ára.... igy már nem annyira drága ugye? :)
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 862
6 039
113
Ha az eddigieket nézzük, valóban komoly esély van rá. Valahol offtopik, de a légiutántöltés a 3 gépen felül lesz vagy így 3? Mikor szembe jöttek az árak, az Atlas ára "tájékoztató jelleggel" volt 100 millió euró, a Super Hercules 70 millió dollár, ebben nincs benne az, nekünk mennyibe kerülne konkrét ajánlat során akármelyik. Nyilván, ha a légvédelem és más beszerzések szintén európai eredetűek lesznek, lehet akár kedvezmény is, de ez mind találgatás.
(S az már csak magánvélemény, hogy ha légi benzinkút kell, azt lehetne más ország(ok) részvételével közösen csinálni.)

Közös tankerflotta már van, mint a SAC, csak be kellene szállni:

https://htka.hu/2017/09/27/tovabb-bovul-nato-tankerflottaja/
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 850
72 640
113
Miért megalománia? Honnan tudod mennyit fizetett ki a honvédség eddig külsősöknek mert az AN26 nem volt képes kb semmit sem elvinni. A400 ból van most felesleg mert a spanyolok is visszamondtak belőle pár darabot. Ha nehéz technikát akarunk szállítani, légi utántöltést akarunk akkor A400 lesz. Mi a drága? 3 C27el elvinni ugyanazt amit az A400 egy körben elvisz? Még akár bérszállítást is végezhetnénk a többieknek akiknek csak kis gépük van. Logikus lenne...
Ez ok csak ere ott van Pápán a Globemaster, na mondjuk az elég sokat jön - megy nyugat felé. Il
"“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani"
Benkő Tibor

Ha a hadügyminiszter mond valamit, akkor miről spekuláltok itt könnyű teherszállítók kapcsán?
Il-76, Kavasaki C2 is létezik még. :)
 
M

molnibalage

Guest
"“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani"
Benkő Tibor

Ha a hadügyminiszter mond valamit, akkor miről spekuláltok itt könnyű teherszállítók kapcsán?
Kis kukacoskodás, itthon Honvédelmi miniszter és minisztérium van.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113