Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 261
93
Egyébként ha az eddig elhangzó információkat vesszük (használt, felújított gép, aztán új példányok), komoly esélyes a C-130J és akad is a piacon eladó: a RAF az A400M érkezéséig réskitöltő szerepre vásárolt C-130J-ket jó áron eladja, Marshall Aerospace nagyjavítja, Bahrein is vett 2 db-ot lsd https://htka.hu/2018/11/19/htka-hirhalom-2018-46-het/
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Érezd az iróniát a hangjában. Legalábbis remélem úgy gondolta és nem komolyan. A légiszállítás alapvető lényegét nem értitek, úgy érzem... Nem azért van a légiszállítás, mert nem lehet máshogy szállítani, hanem mert kis túlzással bárhová el tudod juttatni azonnal. Főleg, ha a gép képes előkészítetlen repülőtérről is üzemelni.

Ráadásul ez a kitelepítő konténeres kiszolglás az akkori Svéd doktrínára épült, hogy kisebb (nem század) vadász egység előre kiépitett autópálya/autóut szakaszra kietelpül és egy rövid úton le/fel szálló Hercules meg odapattintja a kiszolgáló cuccot. tehát lehet autóval hajóval cígölni a kiszolgálókat, de akkor a vadász alakulat a mobilizálhatóságából, a mihamarabbi harcbavetési képességéből nullára fog "vizsgázni"....
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
A KC és a Herky nem túl nagy , pont az a kategória ami nekünk fejlődés lenne és kellenek is , 8db C17-es , na az lenne nagy és felesleges. A Herky esélyes szerintem akkor is ha nem réskitöltőként gondolunk rá.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
Három hosszított törzsű Herkulessel a magam részéről ki is békülnék. bár szerintem inkább kéne vagy 4-5 darab.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Miért "túl nagy" a Herki vagy a KC390? Az árukra gondolsz...?
Mert az Ancsa váltótípusát keressük, mely kapacitásban eddig megfelelt, de a lassan növekvő igényeknek is bőven elég 1 kétszer akkora /C-27 méretű/ gép.
Akkor MINEK kéne 1 közel négyszer akkora...?!?

Az ár csak 1 dolog, mert azt csak egyszer kell kifizetni. De a jóval nagyobb üzemeltetési költséget ÁLLANDÓAN fizeted, a negyedéig pakolva is...!!!

/A nálunk nagyobb országok pl. 2-3 féle szállítógépet használnak, tehát nem fognak mondjuk 7 tonnáért egy C-130-ast vagy egy C-17-est röptetni!/
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
@borisz
Én már a sima super herkyvel is kiegyeznék az is dupla annyit tud vinni mint az ancsa
@formosa1
Igen az ancsa váltóját keressük de
1.) a négyszer akkor túlzás a herkyre nézve
2.) ennyi erővel vegyünk 3db c-27est aztán majd mikor nagyobb szerepvállalásunk lesz pl a balkánon akkor meg szarban leszünk hogy sokat kell fordulnia az olasz gépnek
Kell az akkora gép mint a herky
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
@formosa1
1.) a négyszer akkor túlzás a herkyre nézve
2.) Kell az akkora gép mint a herky
1.) "KÖZEL négyszer akkorát" írtam, pontosan 3 és félszer nagyobb a teherbírása - de MINEK...?!? /Sose volt, és a haderőnk méretéhez képest NEM IS LESZ akkora szerepvállalásunk!/

2.) MINEK, pontosabban KINEK...?!? /- Melyik megalomán hülyének, aki szerint Borneó és Celebesz magyar volt és magyar lesz...? :)/
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Mondjuk én 2 db sima super herkyvel és 1 db C-27 el simmán kiegyeznék. De talán még forditva is. Kisebb egyéb terhek Spartan. Nagyobb egyéb terhek Herky. Így az egyszerű raklapos tehertől kezdve a nagyobb ömlesztett cuccokig le lenne fedve minden.
A balkánra meg nem hisszem hogy minden kanyarét Herkyvel kellene rohángaszni. Váltásnál, hirtelen felmerülő egyéb tényezők miatt oké. De kisebb tényezőkért felesleges egy Herkyt koptatni. Arra ott lenne a Spartan. Inkább kopjon a Herky szövetségi és egyéb bérlet kihasználásban.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
@formosa1
Normális haderőt kezdtek el végre építeni , normális szállítókapacitás is kell. Most oké hogy elvileg nem kell de a jövőben(sokszor le lett írva) hogy mindenhol nőni fog a szerepvállalasunk és nem rossz ha egy gép hazatud hozni egy apc-t , nem beszélve arról hogy ki tudja mit hoz még a jövő. Ha azt írtam volna hogy legyen még 3db C17-es akkor megérteném amiket írsz de így nem értem mi a baj a Herky-vel. Elvisz 19 tonnát jó messzire , kipróbàlt, megbízható jó kis gép. Örülnék nekik. Ami lehetőség még lehet ha jönne 2 használt super herky meg mondjuk 1 spartan de nem hiszem hogy két típust egyszerre akarnak üzemeltetni.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
@formosa1
Normális haderőt kezdtek el végre építeni , normális szállítókapacitás is kell. Most oké hogy elvileg nem kell de a jövőben(sokszor le lett írva) hogy mindenhol nőni fog a szerepvállalasunk és nem rossz ha egy gép hazatud hozni egy apc-t , nem beszélve arról hogy ki tudja mit hoz még a jövő. Ha azt írtam volna hogy legyen még 3db C17-es akkor megérteném amiket írsz de így nem értem mi a baj a Herky-vel. Elvisz 19 tonnát jó messzire , kipróbàlt, megbízható jó kis gép. Örülnék nekik. Ami lehetőség még lehet ha jönne 2 használt super herky meg mondjuk 1 spartan de nem hiszem hogy két típust egyszerre akarnak üzemeltetni.
Nem a Herkyvel van baj, de nekünk nagy lenne. Nézd meg a kisebb országokat, a legnagyobb részük a Herkynél kisebb gépeket használ. /Pedig nekik is van szerepvállalásuk./ És nincs szükségük nagyobbra, mert a nagyobb gép harmadáig pakolva is nagyobb költségeket jelent...!!!
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 792
26 335
113
Nem a Herkyvel van baj, de nekünk nagy lenne. Nézd meg a kisebb országokat, a legnagyobb részük a Herkynél kisebb gépeket használ. /Pedig nekik is van szerepvállalásuk./ És nincs szükségük nagyobbra, mert a nagyobb gép harmadáig pakolva is nagyobb költségeket jelent...!!!
Szerintem ne erőlködj, nem tudjuk, hogy mi lesz. Arról amúgy, honnan tudsz, hogy nincs szükségünk nagyobbra? Mi van ha az ancsa túl kicsi már?
Ja amúgy a leó2 is brutális a térségbe, minek azt vettük?
 
  • Tetszik
Reactions: Phoenix

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szerintem ne erőlködj, nem tudjuk, hogy mi lesz. Arról amúgy, honnan tudsz, hogy nincs szükségünk nagyobbra? Mi van ha az ancsa túl kicsi már?
Ja amúgy a leó2 is brutális a térségbe, minek azt vettük?
Miért, micsodánk lett /lesz/ négyszer nagyobb? A haderőnk vagy a szerepvállalásunk? - Sajnos egyesek megalomániája már az egeket ostromolja...!!!
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Nem érti meg nèzd meg.... hidd már el hogy kell akkora gép mint a herky , az hogy most van egy ancsánk amibe befér nagyon max egy dzsipp ( anno valahogy belerakták legalábbis) vagy 6 raklap az nem lesz elég! Főleg ha a jövőbe is tekintünk. Igazad van abban hogy nem mindig gazdaságos ekkora géppel cuccokat vinni . Ez tény. De kb ugyanott vagy ha 2 típust üzemeltetsz (egy kicsit mondjuk spartan meg egy akkora gépet mint mondjuk a herky) mintha mindenhova a herkyt küldenéd.
A herkybe legalább normálisan beraksz nem egy jàrművet , az ancsána vagy c-295-be ez elég szűkös és inkább maradjon hely minthogy ne legyen elég.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem a Herkyvel van baj, de nekünk nagy lenne. Nézd meg a kisebb országokat, a legnagyobb részük a Herkynél kisebb gépeket használ. /Pedig nekik is van szerepvállalásuk./ És nincs szükségük nagyobbra, mert a nagyobb gép harmadáig pakolva is nagyobb költségeket jelent...!!!

Milyen kisebb országokról beszélsz? A csóró Görögország 10.8millió lakossággal, Svédország 9.9m, Norvégia 5.3m, Dánia 5.8m, Ausztria 8.7m, Hollandia 16.7m, Belgium 11.3m, Portugália 10.3m - és mindegyik C-130 Herculessel (is) tolja a légi-szállításokat.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ja, és azt se felejtsük el, hogy bármit is veszünk szállítógépnek, az megint kb. 25-35 évre szól!! Szóval nem kellene valami olyanba ölni a pénzt, hogy 10-15 év múlva megint csak a szenvedés meg a kínlódás legyen vele!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
1.) "KÖZEL négyszer akkorát" írtam, pontosan 3 és félszer nagyobb a teherbírása - de MINEK...?!?
A gond az hogy a prospektusokban látott max. teherből indulsz ki.
Az hogy a gép mekkora tereht vihet el igen sok dologtól függ:
- a célreptér távolsága (nézd meg a gépek terhelés-hatótáv görbéit)
- kitérő repterek távolsága
- domborzat az útvonalon (legnagyobb hegyeket is át kell tudni repülnie egy álló hajtóművel)
- kiinduló és célreptér pályaviszonyai
- stb...
Az átlag terhelés jó he eléri a maximum felét.
Na ezek után fondold át miért is túl nagy egy Herki vagy egy KC390
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 888
6 137
113
Mert az Ancsa váltótípusát keressük, mely kapacitásban eddig megfelelt, de a lassan növekvő igényeknek is bőven elég 1 kétszer akkora /C-27 méretű/ gép.
Akkor MINEK kéne 1 közel négyszer akkora...?!?

Az ár csak 1 dolog, mert azt csak egyszer kell kifizetni. De a jóval nagyobb üzemeltetési költséget ÁLLANDÓAN fizeted, a negyedéig pakolva is...!!!

/A nálunk nagyobb országok pl. 2-3 féle szállítógépet használnak, tehát nem fognak mondjuk 7 tonnáért egy C-130-ast vagy egy C-17-est röptetni!/

Pedig, ha a többször is felröppent (Simicskó/Benkő) légi utántöltési képességet is nézzük, a CASA és a Spartan kiesik a versenyből
 

eevil

Active Member
2015. július 3.
239
66
28
  • Most arra gondolsz, hogy ha nekünk túl nagyra sikeredik, akkor dolgozhatunk vele bérbe? Mert nem nagyon lett meghatározva továbbra sem, hogy mi a max. méret, vagy kapacitás, amivel számolnunk kell.

Olvastam itt az A400-ról és pironkodva bevallom, hogy beszerzés/logisztika és politika szempontjából nekem is az a legszimpatikusabb, de ká nagy. Ha azt vesszük, hogy három Ancsa ellátta szőr mentén a szállítási feladatokat, akkor kapacitástöbbletre lehet saccolni az A400-zal. Persze nekem is egyből eszembe jutott a bérbeadás. Okéé, de kinek? Akiknek a környéken esetleg jól jöhet, azoknak szintén túl nagy (elképzelem, ahogyan a magyar A400-as körbejár egyszerre több kisméretű szállítmánnyal, mint a tejesautó. :D), akiknek meg méretben jó, azoknak meg van saját. Arról nem is beszélve, hogy Pápán települve van a nehéz szállítási kapacitás.

Paraszti logikával, nulla utánajárással én erre jutottam.

(Tudom, hogy nem A400-ról írtál, csak a méret és bérbeadás téma miatt kapcsolódik.)