Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Batka

Member
2010. május 11.
127
2
16
A egyre aktuálisabb a magyar katonai légiszállító kapacitás megújulása.

A helikopterek mellett kevesebb figyelem irányul az An-26-osok váltására.

Mi lesz ezzel a képességgel? Váltani kell az An-26-osokat? Milyen típus lesz a befutó?

C-27J? C-295? Használt angol C-130K C1?

Netán kínai Y-7H?

 
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 905
80 490
113
Nincs elfelejtve a téma, csak nem beszélnek/nem beszélhetnek róla. Néhány héten belül valószínűleg minden kiderül.

 

 

 

 

 

 
 

Pela

Member
2013. január 9.
126
0
16
Alig várom,hogy közölni fogják sajnos nem volt elég pénz a helikopterekre ezért vettünk 3 C-17-est(bér szállításokra) és 6 A400m-et. De szép is lenne! :D   Én kezetcsókolnék,meghajolnék Hende Csaba előtt  és isteníteném.

 

De én nagyon félek a C27J és AW139M párostól...
 

skyhawk2

New Member
2012. október 8.
8
0
1
Azért C-17-es elég felesleges lenne Magyarország számára.

Valószínű a C-27 kategória lesz a nyerő nálunk!
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 679
12 105
113
Elég valószínű, hogy nem fogják túlzásba vinni a darabszámot.
Én annak látom értelmét, hogy a meglévő flottát üzemidő hosszabbítsák, nagyjavítsák. Emelett valami kis korszerűsítés sem ártana. Gondolom úgy vannak ezek is, ahogy lejöttek a futószalagról.
Értelemszerűen a leállított példányokkal kellene kezdeni a javítgatást, de rohadt gyorsan, hogy mire lerohadnak a most használatban lévők, legyen mivel repülni.
Ez adna pár évet, amit arra lehetne fordítani, hogy értelmesen kitalálják, mi is kéne helyette.
Sokan Spartanban gondolkodnak, én nem tűzéném le mellette a zászlót egyből.
Mondjuk nagy előnye a C-295-el szemben, hogy pakolható hátulról, ennek ellenére utóbbiból kb kétszer annyit adtak el.
Saját benyomás, hogy az olasz gép inkább teherre, a CASA gépe inkább utasokra van kihegyezve.
Gondolom felejtős az AN-74, pedig egy megfontolást megérhetne. A wiki szerint 17-20 millió közt van az ára, míg egy Spartan 53 millió dollár. Nem mindegy, hogy 100 millióból 2 vagy 5 gépet lehet beszerezni.
Tudom, alkatrész, kiképzés, miegymás... Meghát nem unijós.
Ezek mellett hasznos lehetne pár B-737, vagy A-319/320. Sokkal többet tud szállítani, de mégsem olyan eget rengető a fenntartása.
Persze kell rá teherajtó. Ha éppen nincs használat alatt, igénybe vehetnék más NATO, vagy EU tagországok, hiszenvan, ahova a Globemaster sok, egy C-295/C-27J meg kevés.
Háttérnek meg ott az ACE Ferihegyen.
 
M

molnibalage

Guest
De én nagyon félek a C27J és AW139M párostól…

A helit nem ismerem, de mi bajod a Spartannal...?
 
M

molnibalage

Guest
Én annak látom értelmét, hogy a meglévő flottát üzemidő hosszabbítsák, nagyjavítsák.

Most kicsit poéngyilkos leszek. Phoenix egy pénteki előadáson a témába vágóan beszélt. Ott szó esett arról, hogy a gyártó sem vállalja a gépek élettartam hosszabbítását. Jelen igénybevétel mellett a gépek óraszáma vagy a naptári élettartam lejárta miatt game over. 2015-ön túl csak úgy üzemelhetnek, hogy saját hatáskörben csinálunk bármit is. Legalábbis nekem ez jött le.

A többit majd megírja az érintett. Számomra az sem világos, hogy egyáltalán milyen szállítási feladatok és milyen részarányban szerepelnek és honnan hova amit el kell tudni végezni. Amígy ez nem ismert, addig tökmidegy hogy ki mit gondol, mert úgy nem tudok én legalábbis állás foglalni, hogy azt sem tudom, hogy mi a péklapátra kell gép...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 905
80 490
113
Sokan Spartanban gondolkodnak, én nem tűzéném le mellette a zászlót egyből.
Mondjuk nagy előnye a C-295-el szemben, hogy pakolható hátulról, ennek ellenére utóbbiból kb kétszer annyit adtak el.


 

Nem teljesen értem hogy mire gondolsz. Miért nem pakolható a C-295 hátulról?

http://www.foroaeronautico.org/noticias/images/C295_in_Thailand.jpg

 

 

>Saját benyomás, hogy az olasz gép inkább teherre, a CASA gépe inkább utasokra van kihegyezve.


Ha jól emlékszem a C-27J-ben egyenes háttal tudtam sétálni, a C-295ben viszont nem.




 

>Gondolom felejtős az AN-74, pedig egy megfontolást megérhetne.

 

Majd ha NATO tagok lesznek, vehetünk.

 

 
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 022
113
Felmerült bennem egy gondolat..... Most majd kapok hideget-meleget......na:

Felesleges a merevszárnyú szállító kapacitás fenntartása akkor...... ha veszünk kellő paraméterekkel rendelkező heliket, ha pedig csapatokat kell vinni, akkor ott a Wizzair A320-asa, a cuccnak meg bérlünk kapacitást vagy a NATO-tól vagy az ukránoktól. Lehet, hogy olcsóbb lenne, mint 2-3-4 szállítógépet venni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 679
12 105
113
 

Nem teljesen értem hogy mire gondolsz. Miért nem pakolható a C-295 hátulról?

http://www.foroaeronautico.org…..ailand.jpg

Tévedtem. Pakolható.



Ha jól emlékszem a C-27J-ben egyenes háttal tudtam sétálni, a C-295ben viszont nem.
Nem sétálni kell, hanem ülni. ;)



mi a péklapátra kell gép…

Erre írtam, hogy: Ez adna pár évet, amit arra lehetne fordítani, hogy értelmesen kitalálják, mi is kéne helyette.

 

Jelen igénybevétel mellett a gépek óraszáma vagy a naptári élettartam lejárta miatt game over. 2015-ön túl csak úgy üzemelhetnek, hogy saját hatáskörben csinálunk bármit is.

Akkor megint más a leányzó fekvése.

@ Little:
Ha vesznek elég helikoptert...
 

Pela

Member
2013. január 9.
126
0
16
sky: Bérszállításra lehetne alkalmazni, szerintem lenne rá kereslet és nem csak katonai bérszállításra...

 

molni:

A C27J-t nem ismerem, viszont szerintem a Hercules jobb,kapásból,hogy hátulról pakolható ezért gyorsabb a rakodás illetve képes a Cargo Drop-ra ami szerintem fontos lenne... :)
 
M

molnibalage

Guest
A C-27 és C-130 nem is azonos kategória tehát nem szabadna összehasonlítani őket.
 

Pela

Member
2013. január 9.
126
0
16
Jogos, de akkor is... :) Mindkét gép szállítógép tehát beleférnek ebbe a kategóriába,mert ezt "keresünk" a HM-nek.. ha nem tévedek! :)
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 143
2 213
113
Littlejohn

 

Nem értek veled egyet. Nem lehet helikopterrel kiváltani egy szállítógép feladatát, legalábbis Mo. esetében biztos nem. Helikopterrel nem megyünk Irakba, Afganisztánba, Ciprusra, Svédországba stb.

A másik: A Wizzair nem fog akárhol leszállni ez is csak korlátozott megoldás lenne. Kicsit hasonló megoldás és működik, ami a cseheknél (más országoknál is) van. Egyszerűen vettek két A-310-et, amit a civil cégek már úgysem használnának (tehát fillérekért), majd a légierő rendszerbe állította őket. Csomagot, embert is szállít. 

A bérlés is működőképes dolog lehetne, de nálunk?? Nálunk, biztos nem működne csak többszörös áron.

 
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 022
113
Gigabiga....

Nem én vagyok az Igazság és az Élet :)

Csak 5-leteltem :)

Bár.... van nálunk néhány állástalan MALÉV-pilóta..... Mibe fájna 1-2 volt polgári gép?

 
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 125
59 614
113
Szerintem a kérdéskörben fontos lehet az is, hogy kell-e nekünk komolyabb légideszant képesség? Mert, ha igen akkor minden kép kell a merev szárnyú gép, viszont a missziós szállítások simán megoldhatók bérléssel. 
Ha újra lenne nemzeti légitársaság az is sokat nyomna a latba amikor magukat a katonákat kéne szállítani A-ból B-be. 
Amíg nem tudjuk a követelmény rendszert addig tényleg joggal tanácstalan mindenki, hogy akkor most mit is kéne?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 905
80 490
113
"Kicsit hasonló megoldás és működik, ami a cseheknél (más országoknál is) van. Egyszerűen vettek két A-310-et, amit a civil cégek már úgysem használnának (tehát fillérekért), majd a légierő rendszerbe állította őket. Csomagot, embert is szállít."

 

Lajstromot tudsz mondani? Erre az A310 beszerzésre nem emlékszem. Illetve a CSA-nak volt A310-ese, de már két éve kivonta.

 

Két A319-ről tudok, ami egyben a kormánygép is.

http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Airbus-A319-115X-CJ/2197596/&sid=51eef5d2911bda02961827592d93bb3c