Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/szallito-repulogepek/szallitogepek-valtasa-a-mh-nel/" rel="nofollow">berserker</a>

 

20-30 év nemtörődömség eredménye hogy most ennyi mindent kellene cserélni. Talán a zokni maradhat. Az nem volt olyan rossz.
 
D

danielblack

Guest
A missziós feladatokon kívül szükségünk van egyáltalán ilyen kategóriájú gépekre? Szerény véleményem szerint inkább a helikopter vásárlásra kéne fordítani ezt az összeget is, és akkor megvehetnénk a legmegfelelőbb harci és szállító helikoptereket, megfelelő mennyiségben.
 

dzsoniboj

Member
2011. július 14.
37
84
18
gigabiga

 

És miről szólnak a pletykák?

Úgy sajnálom, hogy pénteken nem tudtam elmenni Varga Úr előadására..
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 256
81 168
113
Mire használjuk jelenleg az An-26 szállítógépeinket?

 

Szpotterek rendszeresen fotózzák Angliában, Hollandiában, Svédországban és időnként itt-ott Európában. (Az An-26 már ritkaság Európában.)

 

Missziók:

Ciprusra járunk.

Afganisztánba? 

Irakba már nem járunk.

Maliba még nem járunk.

 

Itthon újságírókat hordanak vele légifotózásra.

Eje ugratást szoktak belőle gyakorolni?

Mi fér el a tehertérben? Mit szoktak szállítani a katonákon kívül?

 
 

Batka

Member
2010. május 11.
127
2
16
"Bármit, bárhova, bármikor."

Ez a század jelmondata, minden benne van, hogy miért van rá szükség.

 

A RAF az idén válik meg 8 db C-130K-tól

oldalszám_gyártási év_típus
XV177 1966 C3A
XV188 1967 C3A
XV196 1967 C1
XV200 1967 C1
XV209 1967 C3A
XV214 1967 C3A
XV295 1968 C1
XV303 1968 C3A

Az osztrákok is ebből a szériából üzemeltetnek 3db C1-et és nem fogják egyhamar kivonni, most esnek át avionikai korszerűsítésen. Az a másik három C1-es például -ha eléggé rendben vannak- landolhatna nálunk.

 

 
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 256
81 168
113
"Bármit, bárhova, bármikor." - Ez a század jelmondata, minden benne van, hogy miért van rá szükség.

 

Ezzel így nem sokkal jutottunk előrébb. Írnál néhány konkrét példát?
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
"A C27J-t nem ismerem, viszont szerintem a Hercules jobb,kapásból,hogy hátulról pakolható ezért gyorsabb a rakodás illetve képes a Cargo Drop-ra ami szerintem fontos lenne… :)"

Pela,

Szerintem a C27J is pakolható hátulról ... ha rámpával rendeljük
sf-smile.gif


http://www.dvidshub.net/image/813774/c-27j-exercise

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:C27J_Spartan_01.jpg

 
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93
Srácok, ahogy molni is mondta, pénteken a magyar szakma krémjének képviselőinek előtt tartottam előadást az MH szállítókapacitásának bővítési lehetőségeiről, az irányvonalakról és a jelenleg esélyes (talán már ki is választott?) típus(ok)ról. Jelenleg folynak az egyeztetésen a századdal, hogy az ott elhangzottakból mennyi kerülhet nyilvánosságra, de minél előbb szeretnék erről a témáról tiszta és SZAKMAI képet adni, ne a Zindex által publikált baromságokkal találkozzanak először az olvasók.
 

Pela

Member
2013. január 9.
126
0
16
Panzerfaust: Csak ezt ne...
sf-laugh.gif
 Amúgy hiányzik szegény gépnek a fél segge
sf-laugh.gif
 

 

De nekem ez nagyon picinek tűnik...,akkor inkább az ancsák főleg,hogy a szomszédasszonyt is így hívják
sf-cool.gif
sf-laugh.gif
 

Pela

Member
2013. január 9.
126
0
16
Phoniex : Már nagyon várjuk.. (legalábbis szerintem nem csak én) és reméljük,hogy tényleg a legmegfelelőbb típus kerül rendszeresítésre,esetleg további képességekkel. :)
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Várjuk Phoenix , s remélem tényleg előremutató és megnyugtató megoldás születik a repülőeszközök cseréjére!

Mindeggy hogy olasz amcsi angol vagy akár orosz de rendezzék a dolgot új eszközökkel!
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
És azt ki mondta, hogy a gyártó nem vállal hosszabbítást ill nagyjavítást???

Meg ki lenne a szakma krémje???
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 739
12 278
113
"Meg ki lenne a szakma krémje???"

Mindenek előtt Kepes János fő szerelő elvtárs úr. :D
 
M

molnibalage

Guest
És azt ki mondta, hogy a gyártó nem vállal hosszabbítást ill nagyjavítást???

A témában érintett szerv.
 

Batka

Member
2010. május 11.
127
2
16
<a title="Profile" rel="nofollow">Terminator</a>

"Mire használjuk jelenleg az An-26 szállítógépeinket?"

"Ezzel így nem sokkal jutottunk előrébb. Írnál néhány konkrét példát?"

 

Bármilyen légiszállítási feladatra, amiről adott esetben a logisztikai koordináció úgy dönt, hogy légi úton a legcélszerűbb szállítani.

Ez egy külön szakma.

Svédország adja magát, nem? Mondjuk egy RM12-es hajtóművet kell sürgősen ki vagy visszaszállítani, a legcélszerűbb megoldás a katonai szállító repülőgép.

Az An-26-osokat használja a minisztériumi vezetés a hivatalos útjaira. A Malév csődje óta ezt immár semmilyen demagógiával nem lehet kárhoztatni, hiszen szűkült az elérés. A szállítógép flottához a harcászati szállítógépeken kívül két darab Boeing vagy Airbus kormánygépet is be kellene szerezni.

A szállítógépek viszik a légierő gépeinek áttelepülésekor a műszaki kiszolgálókat. Vannak esetek, amikor a szárazföldiek technikáját is ezekkel érdemes szállítani.

Válságövezetekbe sok esetben csak az ország saját szállítógépeivel lehetséges berepülni (mert a biztosítási feltételek miatt más nem vállalja).

A katonai légiszállítási kapacitás ugyanolyan képesség, mint bármi más, elvesztése (elvesztegetése) ugyanúgy minősül (büntetőjogi tényállás).

Nem szerencsés az egyes képességeket szembeállítani, horribile dictu kijátszani egymás ellen.

A harci helikopter képességet nem a katonai légiszállítási kapacitás elvesztése árán kell megmenteni.

Nézetem szerint a specializált harci helikopter már nem sokáig tartható fönn, pénzügyi okokból. A helikopter fedélzeti csapásmérési képességeket ellenben mindenképpen fönn kell tartani. A szállítógépek kérdése viszont nem szabad, hogy ezen forduljon meg!

 
 

Batka

Member
2010. május 11.
127
2
16
<a title="Profile" rel="nofollow">danielblack-nak is szólt a fenti szövegem utolsó pár mondata.</a>