Elég valószínű, hogy nem fogják túlzásba vinni a darabszámot.
Én annak látom értelmét, hogy a meglévő flottát üzemidő hosszabbítsák, nagyjavítsák. Emelett valami kis korszerűsítés sem ártana. Gondolom úgy vannak ezek is, ahogy lejöttek a futószalagról.
Értelemszerűen a leállított példányokkal kellene kezdeni a javítgatást, de rohadt gyorsan, hogy mire lerohadnak a most használatban lévők, legyen mivel repülni.
Ez adna pár évet, amit arra lehetne fordítani, hogy értelmesen kitalálják, mi is kéne helyette.
Sokan Spartanban gondolkodnak, én nem tűzéném le mellette a zászlót egyből.
Mondjuk nagy előnye a C-295-el szemben, hogy pakolható hátulról, ennek ellenére utóbbiból kb kétszer annyit adtak el.
Saját benyomás, hogy az olasz gép inkább teherre, a CASA gépe inkább utasokra van kihegyezve.
Gondolom felejtős az AN-74, pedig egy megfontolást megérhetne. A wiki szerint 17-20 millió közt van az ára, míg egy Spartan 53 millió dollár. Nem mindegy, hogy 100 millióból 2 vagy 5 gépet lehet beszerezni.
Tudom, alkatrész, kiképzés, miegymás... Meghát nem unijós.
Ezek mellett hasznos lehetne pár B-737, vagy A-319/320. Sokkal többet tud szállítani, de mégsem olyan eget rengető a fenntartása.
Persze kell rá teherajtó. Ha éppen nincs használat alatt, igénybe vehetnék más NATO, vagy EU tagországok, hiszenvan, ahova a Globemaster sok, egy C-295/C-27J meg kevés.
Háttérnek meg ott az ACE Ferihegyen.