Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Az normális, hogy a keró drágább, mint a benzin/gázolaj? Nem tudom, hogy olcsóbbnak kéne-e lennie, mert igyekeznek olcsón üzemeltetni a nagy fogyasztású gépeket, vagy drágább, mert speciális üzemanyaggal akarják kimaxolni a hajtómű teljesítményt. Vagy nagy forgalmú reptereken olcsóbb is, csak nálunk nem lehet annyira levinni az árakat.
 
1600 liter felett bruttó 640 HUF/L hatszáz negyven forint az ára per liter.
Forrás: Debrecen airport uza árlista.


A koronagyarmatokon fűtésre alkalmazott kerozin nem egyezik meg a repülésben használt kerozinnal?
~1.40€/ liter a kúton a dízel olaj,~0.90€/liter a fűtő kerozin,ha többet veszel,pl 300€-ért,akkor lemegy 70 cent környékére/liter,és kihozza a tanker a házhoz.
Azért kérdem,mert annó a hazánkban ideiglenes állomásozó szovjet tankerek is kihozták a kerozint,amivel a Mig29-ek repültek,a fóliásoknak,simán fűtöttek vele,csak némi 2T-t tetttek bele,hogy ne koptassa az olajégő szivattyúját,mert elég "száraz" volt,a gyakorlatban ez igaz is volt,mert ha az ujjadra cseppentettél belőle,nem csúszott,szemben a gázolajjal,ami jól csúszott.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
A koronagyarmatokon fűtésre alkalmazott kerozin nem egyezik meg a repülésben használt kerozinnal?
~1.40€/ liter a kúton a dízel olaj,~0.90€/liter a fűtő kerozin,ha többet veszel,pl 300€-ért,akkor lemegy 70 cent környékére/liter,és kihozza a tanker a házhoz.
Azért kérdem,mert annó a hazánkban ideiglenes állomásozó szovjet tankerek is kihozták a kerozint,amivel a Mig29-ek repültek,a fóliásoknak,simán fűtöttek vele,csak némi 2T-t tetttek bele,hogy ne koptassa az olajégő szivattyúját,mert elég "száraz" volt,a gyakorlatban ez igaz is volt,mert ha az ujjadra cseppentettél belőle,nem csúszott,szemben a gázolajjal,ami jól csúszott.
A kerozinban nincs útalap, nekem soknak tűnik, mint a hajókba tankolt diesel miatt, amikor leverték a nyersolajat, inkább körbehajózták Afrikát, mint a Szuezi átkelést fizessék, nem lehet drágább a benzinkútasnál sztm.
 
A koronagyarmatokon fűtésre alkalmazott kerozin nem egyezik meg a repülésben használt kerozinnal?
~1.40€/ liter a kúton a dízel olaj,~0.90€/liter a fűtő kerozin,ha többet veszel,pl 300€-ért,akkor lemegy 70 cent környékére/liter,és kihozza a tanker a házhoz.
Azért kérdem,mert annó a hazánkban ideiglenes állomásozó szovjet tankerek is kihozták a kerozint,amivel a Mig29-ek repültek,a fóliásoknak,simán fűtöttek vele,csak némi 2T-t tetttek bele,hogy ne koptassa az olajégő szivattyúját,mert elég "száraz" volt,a gyakorlatban ez igaz is volt,mert ha az ujjadra cseppentettél belőle,nem csúszott,szemben a gázolajjal,ami jól csúszott.
Nálunk a kúton 60 penny egy liter kerozin/fűtőolaj. Én is azzal fűtök, de én 43 pennyt fizettem most mert 500 litert rendeltem. Állítólag ezzel repülni is lehetne, mondjuk nem próbáltam még. :D Büdösnek büdös az tuti!
 
Nálunk a kúton 60 penny egy liter kerozin/fűtőolaj. Én is azzal fűtök, de én 43 pennyt fizettem most mert 500 litert rendeltem. Állítólag ezzel repülni is lehetne, mondjuk nem próbáltam még. :D Büdösnek büdös az tuti!


Engem is kisértetiesen emlékeztet arra a kerozinra,amit annó terítettek a szovjetek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
A kerozinban nincs útalap, nekem soknak tűnik, mint a hajókba tankolt diesel miatt, amikor leverték a nyersolajat, inkább körbehajózták Afrikát, mint a Szuezi átkelést fizessék, nem lehet drágább a benzinkútasnál sztm.

Sugárhajtású gépekben használt üzemanyagoknak szigorúbb szabványoknak és minőségbiztosításnak kell megfelelni, ezért drágább. Cserébe nem fog megfagyni -40 fokon, nem fogja eltömíteni az üzemanyag rendszert a különböző szennyeződésekkel, kevésbé koptatja az alkatrészeket.

Rövid összefoglaló: https://aviation.stackexchange.com/...es-between-fuel-types-comparing-with-vehicles
Hosszú leírás: https://www.cgabusinessdesk.com/document/aviation_tech_review.pdf
 
DutRYwIWoAArMBH.jpg:large
 
Megtörtént a Szu-34-es történetének első (feltételezett) légikatasztrófája. A távol-keleti Tatár szoros felett két Szu-34-es a levegőben összeütközött és a tengerbe zuhant. A személyzetek sorsáról egyelőre nincs hír.

https://m.lenta.ru/news/2019/01/18/su34/
Számomra mindig fejvakarós, amikor két gép összeütközik, hogy ezt hogyan tudják összehozni főleg úgy, ha csapásmérőről van szó, amik nem hajkurásszák egymást manőverező légiharcban.
 
Számomra mindig fejvakarós, amikor két gép összeütközik, hogy ezt hogyan tudják összehozni főleg úgy, ha csapásmérőről van szó, amik nem hajkurásszák egymást manőverező légiharcban.

Ezerféle repülési helyzet adódhat. Mi van, ha géppár leszálláshoz álltak össze? Vagy szoros kötelékben kis magasságú - nagy sebességű behatolást gyakoroltak a vízfelszín felett? Vagy ellenkezőleg, messze voltak egymástól, de keresztező irányon értek össze. Nem tudom, csak spekulálok.