Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 659
9 248
113
Az normális, hogy a keró drágább, mint a benzin/gázolaj? Nem tudom, hogy olcsóbbnak kéne-e lennie, mert igyekeznek olcsón üzemeltetni a nagy fogyasztású gépeket, vagy drágább, mert speciális üzemanyaggal akarják kimaxolni a hajtómű teljesítményt. Vagy nagy forgalmú reptereken olcsóbb is, csak nálunk nem lehet annyira levinni az árakat.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 315
55 679
113
1600 liter felett bruttó 640 HUF/L hatszáz negyven forint az ára per liter.
Forrás: Debrecen airport uza árlista.


A koronagyarmatokon fűtésre alkalmazott kerozin nem egyezik meg a repülésben használt kerozinnal?
~1.40€/ liter a kúton a dízel olaj,~0.90€/liter a fűtő kerozin,ha többet veszel,pl 300€-ért,akkor lemegy 70 cent környékére/liter,és kihozza a tanker a házhoz.
Azért kérdem,mert annó a hazánkban ideiglenes állomásozó szovjet tankerek is kihozták a kerozint,amivel a Mig29-ek repültek,a fóliásoknak,simán fűtöttek vele,csak némi 2T-t tetttek bele,hogy ne koptassa az olajégő szivattyúját,mert elég "száraz" volt,a gyakorlatban ez igaz is volt,mert ha az ujjadra cseppentettél belőle,nem csúszott,szemben a gázolajjal,ami jól csúszott.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

thomashewitt

Active Member
2015. március 21.
472
165
43
A koronagyarmatokon fűtésre alkalmazott kerozin nem egyezik meg a repülésben használt kerozinnal?
~1.40€/ liter a kúton a dízel olaj,~0.90€/liter a fűtő kerozin,ha többet veszel,pl 300€-ért,akkor lemegy 70 cent környékére/liter,és kihozza a tanker a házhoz.
Azért kérdem,mert annó a hazánkban ideiglenes állomásozó szovjet tankerek is kihozták a kerozint,amivel a Mig29-ek repültek,a fóliásoknak,simán fűtöttek vele,csak némi 2T-t tetttek bele,hogy ne koptassa az olajégő szivattyúját,mert elég "száraz" volt,a gyakorlatban ez igaz is volt,mert ha az ujjadra cseppentettél belőle,nem csúszott,szemben a gázolajjal,ami jól csúszott.
A kerozinban nincs útalap, nekem soknak tűnik, mint a hajókba tankolt diesel miatt, amikor leverték a nyersolajat, inkább körbehajózták Afrikát, mint a Szuezi átkelést fizessék, nem lehet drágább a benzinkútasnál sztm.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 825
2 550
113
A koronagyarmatokon fűtésre alkalmazott kerozin nem egyezik meg a repülésben használt kerozinnal?
~1.40€/ liter a kúton a dízel olaj,~0.90€/liter a fűtő kerozin,ha többet veszel,pl 300€-ért,akkor lemegy 70 cent környékére/liter,és kihozza a tanker a házhoz.
Azért kérdem,mert annó a hazánkban ideiglenes állomásozó szovjet tankerek is kihozták a kerozint,amivel a Mig29-ek repültek,a fóliásoknak,simán fűtöttek vele,csak némi 2T-t tetttek bele,hogy ne koptassa az olajégő szivattyúját,mert elég "száraz" volt,a gyakorlatban ez igaz is volt,mert ha az ujjadra cseppentettél belőle,nem csúszott,szemben a gázolajjal,ami jól csúszott.
Nálunk a kúton 60 penny egy liter kerozin/fűtőolaj. Én is azzal fűtök, de én 43 pennyt fizettem most mert 500 litert rendeltem. Állítólag ezzel repülni is lehetne, mondjuk nem próbáltam még. :D Büdösnek büdös az tuti!
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 315
55 679
113
Nálunk a kúton 60 penny egy liter kerozin/fűtőolaj. Én is azzal fűtök, de én 43 pennyt fizettem most mert 500 litert rendeltem. Állítólag ezzel repülni is lehetne, mondjuk nem próbáltam még. :D Büdösnek büdös az tuti!


Engem is kisértetiesen emlékeztet arra a kerozinra,amit annó terítettek a szovjetek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

tiz

Well-Known Member
2016. július 21.
384
2 622
93
A kerozinban nincs útalap, nekem soknak tűnik, mint a hajókba tankolt diesel miatt, amikor leverték a nyersolajat, inkább körbehajózták Afrikát, mint a Szuezi átkelést fizessék, nem lehet drágább a benzinkútasnál sztm.

Sugárhajtású gépekben használt üzemanyagoknak szigorúbb szabványoknak és minőségbiztosításnak kell megfelelni, ezért drágább. Cserébe nem fog megfagyni -40 fokon, nem fogja eltömíteni az üzemanyag rendszert a különböző szennyeződésekkel, kevésbé koptatja az alkatrészeket.

Rövid összefoglaló: https://aviation.stackexchange.com/...es-between-fuel-types-comparing-with-vehicles
Hosszú leírás: https://www.cgabusinessdesk.com/document/aviation_tech_review.pdf
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 052
5 039
113
DutRYwIWoAArMBH.jpg:large
 
M

molnibalage

Guest
Megtörtént a Szu-34-es történetének első (feltételezett) légikatasztrófája. A távol-keleti Tatár szoros felett két Szu-34-es a levegőben összeütközött és a tengerbe zuhant. A személyzetek sorsáról egyelőre nincs hír.

https://m.lenta.ru/news/2019/01/18/su34/
Számomra mindig fejvakarós, amikor két gép összeütközik, hogy ezt hogyan tudják összehozni főleg úgy, ha csapásmérőről van szó, amik nem hajkurásszák egymást manőverező légiharcban.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 743
113
Számomra mindig fejvakarós, amikor két gép összeütközik, hogy ezt hogyan tudják összehozni főleg úgy, ha csapásmérőről van szó, amik nem hajkurásszák egymást manőverező légiharcban.

Ezerféle repülési helyzet adódhat. Mi van, ha géppár leszálláshoz álltak össze? Vagy szoros kötelékben kis magasságú - nagy sebességű behatolást gyakoroltak a vízfelszín felett? Vagy ellenkezőleg, messze voltak egymástól, de keresztező irányon értek össze. Nem tudom, csak spekulálok.