Before flying over the cold sea, crews put on VMSK-4 - a high-altitude sea rescue suit. In fact, this is a “dry” wetsuit with a warm outfit under it. Those who used it say that the thing is rather disgusting, and the pilots are trying in every way to minimize inconvenience, in particular, to loosen the rubber straps, which tighten the sealing cuffs. The VMSK has three ventilation valves, which the pilot must close during parachute descent, in preparation for landing. If this is not done (and the case when a person becomes unconscious after the ejection, it is quite possible), the water will get inside and only aggravate the situation, turning it into a practically deadly one.
Nagyjából azt Írja, hogy.
Egymás melletti ülésekből sokkal nehezebb éppen pattintani, mint tandemből.
Majdnem mindig megsérül a második.
A pilóták szeretik elhagyni a ruha létfontosságú, de kényelmetlen részeit, főleg a gumi tömítéseket.
A levegőben lógva a pilótának el kellene zárni a ruhán négy szelepet.
Vízbe esés előtt az utolsó pillanatban el kellene oldania az ejtőernyőt.
Madzagon magához húzni a tutajt, és felmászni rá. Ez még a strandon (meztelenül) is nehéz.
Ellenőrizni a vészjeladót, bízva abban, hogy az is ellenőrizte, aki aláírta.
Régebbi tipusú vészjeladók csak pittyegnek, és ha négy van kis helyen, elég nehéz kiháromszögelni a helyüket. Az újak már koordinátákat is adnak.