Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 321
26 506
113
Ilyenkor káosz van, nem kicsi! Még ami biztos, az is félre megy.
Amikor 1991-ben lezuhant egy pápai MiG-21Bisz Gyermelynél, akkor is a lezuhanás pontos helyének megadása ellenére, teljesen máshol keresték először.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 587
79 775
113
A legfrissebb amit én olvastam,hogy mind a 2 gép lezuhant,mind a 4 hajózó katapultált de csak 1-et sikerült élve kimenteni a fagyos vízből és még mindig keresnek eltűnt hajózót.Van akinek van ennél frissebb vagy más tartalmú híre ezzel kapcsolatban?
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
469
1 842
93
Összefoglalva ami eddig olvastam: A Khurbában állomásozó 277. BAP. 2 Szu-34-ese helyi idő szerint pár perccel 13 óra után kiképzési repülés közben összeütközött a Tatár-szoros felett, a parttól 35 km-re. Az ütközés után az egyik gép azonnal lezuhant, személyzete katapultált. A másik gép sérülten még megpróbált eljutni a legközelebbi légitámaszpontra, de nem sokkal később megszakadt vele a kapcsolat. A kérdéses időpontban a térségben -6 C volt, viharos szél fújt, és esett az eső. A katapultáláskor beinduló jeladók működése után rögtön megindították a személyzetek utáni kutatást. A Légierő kutató-mentő An-12-ese és 3 helikopter indult a helyszínre. A katasztrófa közelében több halászhajó is tartózkodott ezek egyike mentette ki az egyik navigátort, míg egy másik pár órával később megtalálta a 2 pilóta holttestét. Közben a kutatásba bekapcsolódott a flotta több hajója, és Tu-142-es és Il-38-as járőrgépek is. Ennek ellenére a másik sturmant eddig nem találták meg, de folytatják a kutatást. Orosz tájékoztatás szerint a hajózók viselték a VMSK 4 15 speciális túlélőruhát, amiben 24 óráig képes lehet kibírni az eltűnt hajózó, de egyre fogy az esélye, hogy élve találják meg. Sajnos.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Only supermen survive
The crash of two Su-34s in the Tatar Strait showed how difficult it is to escape after a bailout over the sea

In the course of the training flight over the Tatar Strait, two Su-34 fighter-attack aircraft touched. Crews ejected, one person - they turned out to be a navigator - managed to lift aboard a fishing vessel alive, he was promptly taken to the hospital, there is no threat to his life. Two of them - a pilot and a navigator - were found on life rafts without signs of life. Another pilot could not be found, an empty life raft was found.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Before flying over the cold sea, crews put on VMSK-4 - a high-altitude sea rescue suit. In fact, this is a “dry” wetsuit with a warm outfit under it. Those who used it say that the thing is rather disgusting, and the pilots are trying in every way to minimize inconvenience, in particular, to loosen the rubber straps, which tighten the sealing cuffs. The VMSK has three ventilation valves, which the pilot must close during parachute descent, in preparation for landing. If this is not done (and the case when a person becomes unconscious after the ejection, it is quite possible), the water will get inside and only aggravate the situation, turning it into a practically deadly one.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Before flying over the cold sea, crews put on VMSK-4 - a high-altitude sea rescue suit. In fact, this is a “dry” wetsuit with a warm outfit under it. Those who used it say that the thing is rather disgusting, and the pilots are trying in every way to minimize inconvenience, in particular, to loosen the rubber straps, which tighten the sealing cuffs. The VMSK has three ventilation valves, which the pilot must close during parachute descent, in preparation for landing. If this is not done (and the case when a person becomes unconscious after the ejection, it is quite possible), the water will get inside and only aggravate the situation, turning it into a practically deadly one.
Nagyjából azt Írja, hogy.
Egymás melletti ülésekből sokkal nehezebb éppen pattintani, mint tandemből.
Majdnem mindig megsérül a második.
A pilóták szeretik elhagyni a ruha létfontosságú, de kényelmetlen részeit, főleg a gumi tömítéseket.
A levegőben lógva a pilótának el kellene zárni a ruhán négy szelepet.
Vízbe esés előtt az utolsó pillanatban el kellene oldania az ejtőernyőt.
Madzagon magához húzni a tutajt, és felmászni rá. Ez még a strandon (meztelenül) is nehéz.
Ellenőrizni a vészjeladót, bízva abban, hogy az is ellenőrizte, aki aláírta.
Régebbi tipusú vészjeladók csak pittyegnek, és ha négy van kis helyen, elég nehéz kiháromszögelni a helyüket. Az újak már koordinátákat is adnak.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
469
1 842
93
Khurbai (Komszomolszk na Amure) szpotterek információi szerint a 2019. 1. 18.-ai katasztrófában megsemmisült egyik gép a piros 33-as oldalszámú, RF-81253 lajstromú Szu-34-es volt.
240624.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 742
113
Csak nézd meg boki videóit. A pilóták g-ruhát viselnek. A gép manőverezőképessége és fegyverzete, az avionikája lehetővé teszi akár kizárólag vadászgépként is alkalmazni, de ilyen szerintem sose lesz.
Főleg, mert napjaink valódi, kimondott vadászgépei azért komolyabban tudják ezt a műfajt.

Ugyanakkor valahol mégiscsak jogos az észrevételed, mert a Szu-34-es hivatalos orosz besorolása is "bombázó".
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 315
55 678
113


Pillanat,pillanat!
Türelmetlenül vártam,hogy a rakéta formájú bomba,miután kinyitotta a szárnyait,majd jól begyújtja a hajtóműveit,és dübörögve,vasököllel lesújt a tenoristákra,ehhez képest simán siklott,akkor most mi van,mégis van már nekik hadrendben siklóbomba?
Nem is tűnt kicsinek,sem a bomba,sem a bumm,ahogy meghozta a létrát a szüzekhez.
A bombák szárnyai,azok szárnyak,vagy "csak" vezérsíkok terminológiailag?
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10