És az R-27TE, RE...
Itt az E mit jelent?
Jó kérdés. Megszokott orosz kódolás szerint Э , mint export.
És az R-27TE, RE...
Itt az E mit jelent?
Ja, csak nem exportálták sehova őket. Ezek az extra, növelt átmérőjű hajtóműszekcióval megtoldott, hosszabb variánsok.
Mindnek szignifikáns a kinematikai hatótáv növekedése.
Közben egész egyszerűen kikerestem az orosz Szovjetszkoje Aviaconnije Raketi "Vozduh-Vozduh" kiadványban az igazságot.
Az R-27R (izd. 470-1) és R-27T (izd. 470-3) növelt hatótávú verziói az R-27ER és R-27ET (izd 470-1E és 470-3E), ahol az "E" az Energeticseszkije, azaz a nagyobb specifikus impulzussal szerelt "energikusabb" verziót jelenti.
Készült még R-27-ből:
verziók is.
- R1
- T1
- ER1
- ET1
- EM
- EP
- EA
Az E egyedi jelölés, máshol nem nagyon találkozni vele.
De hála neked már nem kell.Ja, csak nem exportálták sehova őket. Ezek az extra, növelt átmérőjű hajtóműszekcióval megtoldott, hosszabb variánsok.
Mindnek szignifikáns a kinematikai hatótáv növekedése.
Közben egész egyszerűen kikerestem az orosz Szovjetszkoje Aviaconnije Raketi "Vozduh-Vozduh" kiadványban az igazságot.
Az R-27R (izd. 470-1) és R-27T (izd. 470-3) növelt hatótávú verziói az R-27ER és R-27ET (izd 470-1E és 470-3E), ahol az "E" az Energeticseszkije, azaz a nagyobb specifikus impulzussal szerelt "energikusabb" verziót jelenti.
Készült még R-27-ből:
verziók is.
- R1
- T1
- ER1
- ET1
- EM
- EP
- EA
Az E egyedi jelölés, máshol nem nagyon találkozni vele.



Ez a kiadvány nekem is kell!![]()
Az Sz-300-nál meg...
Sz-300PM/PMU1 (SA-20A)
48N6 150 km
Sz-300PM2/PMU2 (SA-20B)
48N6D 200 km
Sz-400 (SA-21)
48N6DM 250 km
Valahol azért továbbra is tartom, hogy az orosz jelölésrendszer nem túl logikus és átlátható nem egy területen és esetben...
.Nem átlátható, persze. Csak nem is cél szerintem.
Bele is tört a sok ángílus okosember bicskája.Ez tiszta sor, de ha hozzáteszem az evolúció többi elemét is...
5V55K - rádió parancsvez.
5V55R - SAGG
Ezeken még látszik a közeli rokonság.
De külsőre egy 5V55R alig tér egy első látásra egy 48N6-tól. A típusjelzés alapján bakker azt sem mondod meg, hogy az egyik rakéta a másik meg akkor miért az. Aztán ok +D, de akkor a még növelés miért nem DD? Vagy akkor miért nem M és utána D lett..? Mert "csak"...?
Van némi logikai a GRAU rendszerben, de én továbbra is fenntartom azt, hogy ez így annak érthető, aki ebben él és születik. A többségnek meg reménytelen próbálkozás megérteni ezt.
Lásd mondjuk 2K11 Krug. 2K12 Krug. Majd jön az összes többi csapatlégvédelemi, ami nagyhirtelen 9K-val keződik. 9K33 Osza, 9K37 Buk. 9K330 Tor. Ok, én már tudom, hogy miért. És aki nem ismeri a történelmet...? Ja, ház az IJ...
Ezt n logikusnak tekinteni nem tudom. Ráadásul egyes esetekben, amikor majdnem azonos karakterek halmozódnak olyan lazán félre lehet olvasni az egészet.
.Bele is tört a sok ángílus okosember bicskája.
Ugyanakkor fejben magunk is össze tudunk rakni a szokásos betű és számkódjaikból alap képességeket.
A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei..
.
A Mig-21-ben is használt "Bis" verziójelölés mit jelent....?
A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.
.És tegyük hozzá, hogy a bis, mint "második" vagy "továbbgondolt", repüléssel kapcsolatos alkalmazása a francia aviatikából ered, amelynek szaknyelvéből is sokat átvett az orosz.
Lásd: Santos-Dumont 14-bis, 1906-ból, ami azért lett 14-bis, mert a teszteléséhez először a "14" jelölésű léghajóra erősítették, kezdetben azzal reptették meg.
Meg kell említeni még, hogy Alberto Santos-Dumont személy szerint brazil volt, csak a franciáknál alapozta meg a repülőkultúrát.
A B1 nehézharckocsinak is a fejlesztett verzióját jelölték bis-el. Ezek szerint a "ter" terciert vagy hasonlót jelentett?A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.
KAB-1500PR indítása
Azt hittem robban is, vagy valami.KAB-1500PR indítása
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..