Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Ja, csak nem exportálták sehova őket. Ezek az extra, növelt átmérőjű hajtóműszekcióval megtoldott, hosszabb variánsok.
Mindnek szignifikáns a kinematikai hatótáv növekedése.

Közben egész egyszerűen kikerestem az orosz Szovjetszkoje Aviaconnije Raketi "Vozduh-Vozduh" kiadványban az igazságot.

Az R-27R (izd. 470-1) és R-27T (izd. 470-3) növelt hatótávú verziói az R-27ER és R-27ET (izd 470-1E és 470-3E), ahol az "E" az Energeticseszkije, azaz a nagyobb specifikus impulzussal szerelt "energikusabb" verziót jelenti.
Készült még R-27-ből:
  • R1
  • T1
  • ER1
  • ET1
  • EM
  • EP
  • EA
verziók is.
Az E egyedi jelölés, máshol nem nagyon találkozni vele.
 
Ja, csak nem exportálták sehova őket. Ezek az extra, növelt átmérőjű hajtóműszekcióval megtoldott, hosszabb variánsok.
Mindnek szignifikáns a kinematikai hatótáv növekedése.

Közben egész egyszerűen kikerestem az orosz Szovjetszkoje Aviaconnije Raketi "Vozduh-Vozduh" kiadványban az igazságot.

Az R-27R (izd. 470-1) és R-27T (izd. 470-3) növelt hatótávú verziói az R-27ER és R-27ET (izd 470-1E és 470-3E), ahol az "E" az Energeticseszkije, azaz a nagyobb specifikus impulzussal szerelt "energikusabb" verziót jelenti.
Készült még R-27-ből:
  • R1
  • T1
  • ER1
  • ET1
  • EM
  • EP
  • EA
verziók is.
Az E egyedi jelölés, máshol nem nagyon találkozni vele.

Azt terveztem én is este. :) De hála neked már nem kell.
 
Ja, csak nem exportálták sehova őket. Ezek az extra, növelt átmérőjű hajtóműszekcióval megtoldott, hosszabb variánsok.
Mindnek szignifikáns a kinematikai hatótáv növekedése.

Közben egész egyszerűen kikerestem az orosz Szovjetszkoje Aviaconnije Raketi "Vozduh-Vozduh" kiadványban az igazságot.

Az R-27R (izd. 470-1) és R-27T (izd. 470-3) növelt hatótávú verziói az R-27ER és R-27ET (izd 470-1E és 470-3E), ahol az "E" az Energeticseszkije, azaz a nagyobb specifikus impulzussal szerelt "energikusabb" verziót jelenti.
Készült még R-27-ből:
  • R1
  • T1
  • ER1
  • ET1
  • EM
  • EP
  • EA
verziók is.
Az E egyedi jelölés, máshol nem nagyon találkozni vele.


Ez a kiadvány nekem is kell!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
Az Sz-300-nál meg...

Sz-300PM/PMU1 (SA-20A)
48N6 150 km

Sz-300PM2/PMU2 (SA-20B)
48N6D 200 km

Sz-400 (SA-21)
48N6DM 250 km

Valahol azért továbbra is tartom, hogy az orosz jelölésrendszer nem túl logikus és átlátható nem egy területen és esetben...

Nem átlátható, persze. Csak nem is cél szerintem.
 
Ez tiszta sor, de ha hozzáteszem az evolúció többi elemét is...

5V55K - rádió parancsvez.
5V55R - SAGG

Ezeken még látszik a közeli rokonság.

De külsőre egy 5V55R alig tér egy első látásra egy 48N6-tól. A típusjelzés alapján bakker azt sem mondod meg, hogy az egyik rakéta a másik meg akkor miért az. Aztán ok +D, de akkor a még növelés miért nem DD? Vagy akkor miért nem M és utána D lett..? Mert "csak"...?

Van némi logikai a GRAU rendszerben, de én továbbra is fenntartom azt, hogy ez így annak érthető, aki ebben él és születik. A többségnek meg reménytelen próbálkozás megérteni ezt.

Lásd mondjuk 2K11 Krug. 2K12 Krug. Majd jön az összes többi csapatlégvédelemi, ami nagyhirtelen 9K-val keződik. 9K33 Osza, 9K37 Buk. 9K330 Tor. Ok, én már tudom, hogy miért. És aki nem ismeri a történelmet...? Ja, ház az IJ...

Ezt n logikusnak tekinteni nem tudom. Ráadásul egyes esetekben, amikor majdnem azonos karakterek halmozódnak olyan lazán félre lehet olvasni az egészet.
Bele is tört a sok ángílus okosember bicskája.
Pedig egy szavuk se lehet, hiszen tengerentúli barátaik se különbek.
Az YF-17 Cobra eredetileg P530 volt.
Miért? Mert Project 530, azaz 5 óra 30, ennyit mutatott az óra a falon, mikor nevet adtak neki.

Az orosz kódrendszerben csak esetleges logika van, azaz némi alap intelligenciával belátható, hogy kb mindig ugyanazzal a szertelenséggel pakolgatják a különféle utótagokat. Kb itt meg is állnak a következetesség dolgában, a többit meg elintézik azzal, hogy "az ellenség megtévesztése".

Tehát borisznak is igaza van, a kavarásnak van egy szándékos vetülete is.

Ugyanakkor fejben magunk is össze tudunk rakni a szokásos betű és számkódjaikból alap képességeket.
 
.
.
A Mig-21-ben is használt "Bis" verziójelölés mit jelent....?
A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.
 
A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.

És tegyük hozzá, hogy a bis, mint "második" vagy "továbbgondolt", repüléssel kapcsolatos alkalmazása a francia aviatikából ered, amelynek szaknyelvéből is sokat átvett az orosz.
Lásd: Santos-Dumont 14-bis, 1906-ból, ami azért lett 14-bis, mert a teszteléséhez először a "14" jelölésű léghajóra erősítették, kezdetben azzal reptették meg.
Meg kell említeni még, hogy Alberto Santos-Dumont személy szerint brazil volt, csak a franciáknál alapozta meg a repülőkultúrát.
 
És tegyük hozzá, hogy a bis, mint "második" vagy "továbbgondolt", repüléssel kapcsolatos alkalmazása a francia aviatikából ered, amelynek szaknyelvéből is sokat átvett az orosz.
Lásd: Santos-Dumont 14-bis, 1906-ból, ami azért lett 14-bis, mert a teszteléséhez először a "14" jelölésű léghajóra erősítették, kezdetben azzal reptették meg.
Meg kell említeni még, hogy Alberto Santos-Dumont személy szerint brazil volt, csak a franciáknál alapozta meg a repülőkultúrát.
.
.
Tenyleg.... Es az olasz Caproni gepeknek is rendszeresen volt BIS valtozata. A szovjet nevezektanban viszont sose jutott eszembe erre gondolni, valami veletlen egybeesest tippeltem, de logikus valasz, neked es Emelnek is köszönöm!
 
A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.
A B1 nehézharckocsinak is a fejlesztett verzióját jelölték bis-el. Ezek szerint a "ter" terciert vagy hasonlót jelentett?
 
7f30c8f038888ae23c5bdcac7b1dac3b.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed