Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Egy kérdés.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az mitől függ, hogy a törővéghez közel van áramlás terelő lap, vagy nincs? Korai, késői gyártású a gép?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Egy kérdés.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az mitől függ, hogy a törővéghez közel van áramlás terelő lap, vagy nincs? Korai, késői gyártású a gép?

Az elsö, 2009-es, pár darabos sorozaton még nem volt, utána, ahogy megjelent az APU a fullánkban, azzal egy időben jött az áramlásterelő a szárnyakon.

Itt vannak a legelső szériából gépek, APU és lap nélkül:

005742.jpg


005798.jpg


005795.jpg


009832.jpg


027196.jpg
034493.jpg
042978.jpg


064763.jpg


Az első "padlizsán" sorozaton jelent meg az APU és a terelőlap:

064661.jpg
064321.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Mennyi idő egy ilyen szárnyat kicserélni?
Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
- mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
- szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
- utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
- fődarab-csere után kötelező berepülés következik
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 940
12 786
113
Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
- mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
- szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
- utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
- fődarab-csere után kötelező berepülés következik

Meg kell egy pár szárny.
Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Meg kell egy pár szárny.
Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
Nem is a gyártónak kell elővenni, ilyen gépszám mellett az üzemeltetőnél is kell lenni némi tartalék-alkatrésznek, még fő-résznek is. Anno a 90-es években a PG is úgy tudott egy sérült 21bisz-t kijavítani, hogy a tököli szovjet vadászezred a kivonuláskor ránk hagyott egy komplett törzs-hátsórészt, azt használta a cég a javításhoz (némi átalakítással).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 925
86 466
113
Centr-2019

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 691
19 023
113
Üzemanyag, hidraulika szivattyúk vannak ott talán? Szárny főtartók bekötése. Jó kérdés, miért olyan forró.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
489
2 046
93
Mi az a két forró terület a gép közepén?Elvileg ott a légbeömlőnek kellene lennie de miért melegebb mint a hajtómű elülső része.

72100197-3080020618691118-7536667478395453440-n.png



Nem forróbb, mint a hajtómű, csak nem kapott hőárnyékolást. A szívócsatornából, közvetlenül a hajtómű előtt elvezetnek egy kevés levegőt, ami addigra felforrósodik. Ha jól rémlik talán 450-500 C körül lehet. Ezt átvezetik egy turbóhűtőn, majd igény szerint hűtetlen forró levegővel keverik. Ez a levegő megy aztán a fülke és a berendezésterek légkondicionálására. A felvételen a felforrósodott turbóhűtők környéke "világít".
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 376
86 461
113
Nem forróbb, mint a hajtómű, csak nem kapott hőárnyékolást. A szívócsatornából, közvetlenül a hajtómű előtt elvezetnek egy kevés levegőt, ami addigra felforrósodik. Ha jól rémlik talán 450-500 C körül lehet. Ezt átvezetik egy turbóhűtőn, majd igény szerint hűtetlen forró levegővel keverik. Ez a levegő megy aztán a fülke és a berendezésterek légkondicionálására. A felvételen a felforrósodott turbóhűtők környéke "világít".
Láthatóan ezt is szigetelni kéne...