Épp ellenkezőleg, aerodinamikailag zseniális, tehát szép.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ezt vond vissza amíg van mivel!Ennek megfelelően csúnya is.
Nem! Ez gyönyörű gép!!!Nem!Ez pocsek gép!!!
A legelső Szu-27IB.
Illetve, konkrétan ez volt a Szu-27IB. A közvetlen második példány már a Szu-34-es típusjelet kapta, pedig ennek első repülésekor már az összeszerelésen volt, de már az alapvető módosításokkal.
Egykerekes főfutók, a Szu-27M-ek (és később a Szu-30-asok) számára kifejlesztett kétkerekű orrfutó, ahol a mozgatható munkahenger már előre került, de a létra még hiányzik (külön kabinlétrát lehetett az orrfutóra erősíteni), extra áramlásterelő élek a szárnytőnél és a törzs felső részén (melyek a második példánytól kezdve már hiányoznak, illete később erről is eltávolították), még hiányzó titán páncélzat a kabin körül és még a régi fullánk, egyenesen az, amit a példány alapjául szolgált Szu-27UB-tól örökölt:
Az viszont feltűnő, hogy a Novoszibirszk-i tervezők már a kezdetek kezdetén tudták, hogy a T-10Sz-re épülő gépcsalád ennél a tagjánál bátran elhagyhatják a pótvezérsíkokat, így azok már ezen a legelső példányon se voltak meg.
Ez a 42-es gép sok tekintetben kordokumentum is, hiszen amellett, hogy már eleve sokoldalú, multirole fegyverzettel és 12 fegyvertartóval látták el (ezért is készítették már a második, 43-as oldalszámú példányt kétkerekes főfutókkal és jóval robosztusabb, nagyobb kerekekkel szerelt orrfutóval), egyértelműen a Szu-24-esek utódjának, tehát a Front Légierő harcászati bombázójának szánták, még a hajófedélzeti kiképző feladatkört is bevették a repetorárba.
A 43-as két Moszkit-tal
Ebből végül csak pár megközelítés lett a Kuznyecov fedélzetére, de természetesen leszállás az sosem. Miután rájöttek, hogy az egymás melletti üléselrendezés jó ötlet a hajófedélzeti megközelítésekhez is, eldőlt, hogy a majdan megépítendő Szu-27KUB már ilyen kabint fog kapni. Meg sok egyéb más módosítást is.
Azzal, hogy a 43-as géppel már a kétkerekű főfutót és a 17mm-es titán páncélzatot is bevették a sárkányszerkezeti sajátosságok közé, végleg eltávolodtak az anyahajós üzem lehetőségétől és a Szu-34-es elindult egy hosszú, rögös úton a 19 évvel későbbi(!) rendszeresítés felé.
Hogy van beepítve dz a páncélzat és mitől véd?
Szerintem tök felesleges ez a páncélozás.
Csak ez itt közel fél tonna extra tömeg az orrban, de további rátétlemzek vannak a hajtóművek és a tüzelőanyagtartályok körül. Ez utóbbiaknál extra öntömítő szivacs is van. Ezek együttes tömege a gép szerekezetében 1480kg-ot tesznek ki.
Ezér van a jellegzetes nyújtott fullánk, hogy amennyire lehet, a súlypont túlzott előre vándorlását kompenzálják.
Nincs ebben semmi meglepő. Az F-14 és a MiG-25 is 20 tonnás üresen. A kettő össze sem mérhető.Érdekes, hogy a Szu-34-es és a MiG-31-es szinte ugyanakkora szerkezeti tömegű. Ha azonos mennyiségű kerótöltésre fogyasztanak le, a 34-esnek akkor is jóval kisebb a két hajtóműve tolóereje, mint a 31-esé, mégis jóval komolyabban repülhető.
A MiG-31-es szerkezeti sajátossága révén a jókora erejű hajtóműveivel csak arra képes, hogy vízszintesen nagy energiával kigyorsítson, illetve úgy tudjon moderált szögben magasságot gyűjteni, hogy közben a hangsebességet is átléphesse.
Nagy műrepüléseket az amúgy önmagában erős sárkányszerkezet kis relatív egyenszilárdsága nem tesz lehetővé.
Szerintem tök felesleges ez a páncélozás.
Mondjuk, amikor a gép meg van tankolva és már leoldotta a bombákat is, akkor mikor 30+ tonnás az a pár száz kiló már nem oszt vagy szoroz repteljesítményben...
Az elmúlt évtizedek légiharcai alapján azt lehetett látni, hogy akit oldalról vagy hátulról találtak el, ott a gép maga nagyrészt megvédte a pilótát. Azért vegyük észre, a rakéták csak annyira erősek, hogy hajtóműben tegyenek kárt vagy egyéb kritikus helyeket. De 10+ tonna vas és más elég szép pajzsot ad a repeszek ellen.Ha csak pont annyira megfogja a rakéta repeszeit, hogy nem sérülsz meg (de katapultálni esélyesen szükséged lesz), akkor azért máshogy fogod látni a feleslegességét pilótaként.
Oldalról/alulról?Az elmúlt évtizedek légiharcai alapján azt lehetett látni, hogy akit oldalról vagy hátulról találtak el, ott a gép maga nagyrészt megvédte a pilótát. Azért vegyük észre, a rakéták csak annyira erősek, hogy hajtóműben tegyenek kárt vagy egyéb kritikus helyeket. De 10+ tonna vas és más elég szép pajzsot ad a repeszek ellen.
Ha meg szemből jön a rakéta, akkor szinte biztos, hogy felülről. Ahol a kabin van. Azt nem tudod páncélozni. A rakéta ledarálja szemből a pilótát...
Az elmúlt évtizedek légiharcai alapján azt lehetett látni, hogy akit oldalról vagy hátulról találtak el, ott a gép maga nagyrészt megvédte a pilótát. Azért vegyük észre, a rakéták csak annyira erősek, hogy hajtóműben tegyenek kárt vagy egyéb kritikus helyeket. De 10+ tonna vas és más elég szép pajzsot ad a repeszek ellen.
Ha meg szemből jön a rakéta, akkor szinte biztos, hogy felülről. Ahol a kabin van. Azt nem tudod páncélozni. A rakéta ledarálja szemből a pilótát...
Azok nagyrészt a gép közepét találják el, mert az arányos megközelítés eleve a hajtóműre viszi és picit előre korrigál.Stinger, egyéb légvédelem alulról jön, így van!
Aki egy ilyen drága gépet erre használ, az nem normális.Buta bombázásra és UB blokkozásra is képes a gép(sőt ezek még ma is a fő fegyverek hát még a 90-es evekelején)azt meg csak a csöves legvédelem hatókörén belülrő tudod érdemben alkalmazni.