Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Egy kérdés.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az mitől függ, hogy a törővéghez közel van áramlás terelő lap, vagy nincs? Korai, késői gyártású a gép?
 
Egy kérdés.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az mitől függ, hogy a törővéghez közel van áramlás terelő lap, vagy nincs? Korai, késői gyártású a gép?

Az elsö, 2009-es, pár darabos sorozaton még nem volt, utána, ahogy megjelent az APU a fullánkban, azzal egy időben jött az áramlásterelő a szárnyakon.

Itt vannak a legelső szériából gépek, APU és lap nélkül:

005742.jpg


005798.jpg


005795.jpg


009832.jpg


027196.jpg
034493.jpg
042978.jpg


064763.jpg


Az első "padlizsán" sorozaton jelent meg az APU és a terelőlap:

064661.jpg
064321.jpg
 
Mennyi idő egy ilyen szárnyat kicserélni?
Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
- mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
- szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
- utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
- fődarab-csere után kötelező berepülés következik
 
Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
- mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
- szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
- utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
- fődarab-csere után kötelező berepülés következik

Meg kell egy pár szárny.
Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
 
Meg kell egy pár szárny.
Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
Nem is a gyártónak kell elővenni, ilyen gépszám mellett az üzemeltetőnél is kell lenni némi tartalék-alkatrésznek, még fő-résznek is. Anno a 90-es években a PG is úgy tudott egy sérült 21bisz-t kijavítani, hogy a tököli szovjet vadászezred a kivonuláskor ránk hagyott egy komplett törzs-hátsórészt, azt használta a cég a javításhoz (némi átalakítással).
 
Centr-2019

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Üzemanyag, hidraulika szivattyúk vannak ott talán? Szárny főtartók bekötése. Jó kérdés, miért olyan forró.
 
Mi az a két forró terület a gép közepén?Elvileg ott a légbeömlőnek kellene lennie de miért melegebb mint a hajtómű elülső része.

72100197-3080020618691118-7536667478395453440-n.png



Nem forróbb, mint a hajtómű, csak nem kapott hőárnyékolást. A szívócsatornából, közvetlenül a hajtómű előtt elvezetnek egy kevés levegőt, ami addigra felforrósodik. Ha jól rémlik talán 450-500 C körül lehet. Ezt átvezetik egy turbóhűtőn, majd igény szerint hűtetlen forró levegővel keverik. Ez a levegő megy aztán a fülke és a berendezésterek légkondicionálására. A felvételen a felforrósodott turbóhűtők környéke "világít".
 
Nem forróbb, mint a hajtómű, csak nem kapott hőárnyékolást. A szívócsatornából, közvetlenül a hajtómű előtt elvezetnek egy kevés levegőt, ami addigra felforrósodik. Ha jól rémlik talán 450-500 C körül lehet. Ezt átvezetik egy turbóhűtőn, majd igény szerint hűtetlen forró levegővel keverik. Ez a levegő megy aztán a fülke és a berendezésterek légkondicionálására. A felvételen a felforrósodott turbóhűtők környéke "világít".
Láthatóan ezt is szigetelni kéne...