Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
D az akkor növelt hatótáv, ha épp nem az "átdolgozott" (Dorabotanij) jelölésre lőtték el.
Gondolj az R-27-esekere, ott a növelt hatótávú T és R az a ET és az ER.
Az Sz-300-nál meg...

Sz-300PM/PMU1 (SA-20A)
48N6 150 km

Sz-300PM2/PMU2 (SA-20B)
48N6D 200 km

Sz-400 (SA-21)
48N6DM 250 km

Valahol azért továbbra is tartom, hogy az orosz jelölésrendszer nem túl logikus és átlátható nem egy területen és esetben...
 
M

molnibalage

Guest
Itt a D az vagy hatótáv, vagy hatótáv miatti átdolgozás. :)
Ez tiszta sor, de ha hozzáteszem az evolúció többi elemét is...

5V55K - rádió parancsvez.
5V55R - SAGG

Ezeken még látszik a közeli rokonság.

De külsőre egy 5V55R alig tér egy első látásra egy 48N6-tól. A típusjelzés alapján bakker azt sem mondod meg, hogy az egyik rakéta a másik meg akkor miért az. Aztán ok +D, de akkor a még növelés miért nem DD? Vagy akkor miért nem M és utána D lett..? Mert "csak"...?

Van némi logikai a GRAU rendszerben, de én továbbra is fenntartom azt, hogy ez így annak érthető, aki ebben él és születik. A többségnek meg reménytelen próbálkozás megérteni ezt.

Lásd mondjuk 2K11 Krug. 2K12 Krug. Majd jön az összes többi csapatlégvédelemi, ami nagyhirtelen 9K-val keződik. 9K33 Osza, 9K37 Buk. 9K330 Tor. Ok, én már tudom, hogy miért. És aki nem ismeri a történelmet...? Ja, ház az IJ...

Ezt n logikusnak tekinteni nem tudom. Ráadásul egyes esetekben, amikor majdnem azonos karakterek halmozódnak olyan lazán félre lehet olvasni az egészet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ja, csak nem exportálták sehova őket. Ezek az extra, növelt átmérőjű hajtóműszekcióval megtoldott, hosszabb variánsok.
Mindnek szignifikáns a kinematikai hatótáv növekedése.

Közben egész egyszerűen kikerestem az orosz Szovjetszkoje Aviaconnije Raketi "Vozduh-Vozduh" kiadványban az igazságot.

Az R-27R (izd. 470-1) és R-27T (izd. 470-3) növelt hatótávú verziói az R-27ER és R-27ET (izd 470-1E és 470-3E), ahol az "E" az Energeticseszkije, azaz a nagyobb specifikus impulzussal szerelt "energikusabb" verziót jelenti.
Készült még R-27-ből:
  • R1
  • T1
  • ER1
  • ET1
  • EM
  • EP
  • EA
verziók is.
Az E egyedi jelölés, máshol nem nagyon találkozni vele.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Ja, csak nem exportálták sehova őket. Ezek az extra, növelt átmérőjű hajtóműszekcióval megtoldott, hosszabb variánsok.
Mindnek szignifikáns a kinematikai hatótáv növekedése.

Közben egész egyszerűen kikerestem az orosz Szovjetszkoje Aviaconnije Raketi "Vozduh-Vozduh" kiadványban az igazságot.

Az R-27R (izd. 470-1) és R-27T (izd. 470-3) növelt hatótávú verziói az R-27ER és R-27ET (izd 470-1E és 470-3E), ahol az "E" az Energeticseszkije, azaz a nagyobb specifikus impulzussal szerelt "energikusabb" verziót jelenti.
Készült még R-27-ből:
  • R1
  • T1
  • ER1
  • ET1
  • EM
  • EP
  • EA
verziók is.
Az E egyedi jelölés, máshol nem nagyon találkozni vele.

Azt terveztem én is este. :) De hála neked már nem kell.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Ja, csak nem exportálták sehova őket. Ezek az extra, növelt átmérőjű hajtóműszekcióval megtoldott, hosszabb variánsok.
Mindnek szignifikáns a kinematikai hatótáv növekedése.

Közben egész egyszerűen kikerestem az orosz Szovjetszkoje Aviaconnije Raketi "Vozduh-Vozduh" kiadványban az igazságot.

Az R-27R (izd. 470-1) és R-27T (izd. 470-3) növelt hatótávú verziói az R-27ER és R-27ET (izd 470-1E és 470-3E), ahol az "E" az Energeticseszkije, azaz a nagyobb specifikus impulzussal szerelt "energikusabb" verziót jelenti.
Készült még R-27-ből:
  • R1
  • T1
  • ER1
  • ET1
  • EM
  • EP
  • EA
verziók is.
Az E egyedi jelölés, máshol nem nagyon találkozni vele.


Ez a kiadvány nekem is kell!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 074
10 691
113
Az Sz-300-nál meg...

Sz-300PM/PMU1 (SA-20A)
48N6 150 km

Sz-300PM2/PMU2 (SA-20B)
48N6D 200 km

Sz-400 (SA-21)
48N6DM 250 km

Valahol azért továbbra is tartom, hogy az orosz jelölésrendszer nem túl logikus és átlátható nem egy területen és esetben...

Nem átlátható, persze. Csak nem is cél szerintem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ez tiszta sor, de ha hozzáteszem az evolúció többi elemét is...

5V55K - rádió parancsvez.
5V55R - SAGG

Ezeken még látszik a közeli rokonság.

De külsőre egy 5V55R alig tér egy első látásra egy 48N6-tól. A típusjelzés alapján bakker azt sem mondod meg, hogy az egyik rakéta a másik meg akkor miért az. Aztán ok +D, de akkor a még növelés miért nem DD? Vagy akkor miért nem M és utána D lett..? Mert "csak"...?

Van némi logikai a GRAU rendszerben, de én továbbra is fenntartom azt, hogy ez így annak érthető, aki ebben él és születik. A többségnek meg reménytelen próbálkozás megérteni ezt.

Lásd mondjuk 2K11 Krug. 2K12 Krug. Majd jön az összes többi csapatlégvédelemi, ami nagyhirtelen 9K-val keződik. 9K33 Osza, 9K37 Buk. 9K330 Tor. Ok, én már tudom, hogy miért. És aki nem ismeri a történelmet...? Ja, ház az IJ...

Ezt n logikusnak tekinteni nem tudom. Ráadásul egyes esetekben, amikor majdnem azonos karakterek halmozódnak olyan lazán félre lehet olvasni az egészet.
Bele is tört a sok ángílus okosember bicskája.
Pedig egy szavuk se lehet, hiszen tengerentúli barátaik se különbek.
Az YF-17 Cobra eredetileg P530 volt.
Miért? Mert Project 530, azaz 5 óra 30, ennyit mutatott az óra a falon, mikor nevet adtak neki.

Az orosz kódrendszerben csak esetleges logika van, azaz némi alap intelligenciával belátható, hogy kb mindig ugyanazzal a szertelenséggel pakolgatják a különféle utótagokat. Kb itt meg is állnak a következetesség dolgában, a többit meg elintézik azzal, hogy "az ellenség megtévesztése".

Tehát borisznak is igaza van, a kavarásnak van egy szándékos vetülete is.

Ugyanakkor fejben magunk is össze tudunk rakni a szokásos betű és számkódjaikból alap képességeket.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
.
.
A Mig-21-ben is használt "Bis" verziójelölés mit jelent....?
A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.

És tegyük hozzá, hogy a bis, mint "második" vagy "továbbgondolt", repüléssel kapcsolatos alkalmazása a francia aviatikából ered, amelynek szaknyelvéből is sokat átvett az orosz.
Lásd: Santos-Dumont 14-bis, 1906-ból, ami azért lett 14-bis, mert a teszteléséhez először a "14" jelölésű léghajóra erősítették, kezdetben azzal reptették meg.
Meg kell említeni még, hogy Alberto Santos-Dumont személy szerint brazil volt, csak a franciáknál alapozta meg a repülőkultúrát.