Itt egy Mi-26-os félbevágott sárkánya található:
Tud valaki erről bővebben valamit, hogy hogy kerülhetett oda?
Tud valaki erről bővebben valamit, hogy hogy kerülhetett oda?
Itt egy Mi-26-os félbevágott sárkánya található:
Tud valaki erről bővebben valamit, hogy hogy kerülhetett oda?
Az egyszerűbb hajtáslánc miatt, hogy nem kell 3 db hajtómű?A Mi-26-os szerintem összességében jobb konstrukció, mint a CH-53-as, beleértve a legújabb K verziót is.
Viszont jóval nagyobb.Rosszabb a mozgékonysága.Harchelyzetben ez hátrány,és a deszanthajókon is nehezebb lenne elpakolni őket.proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtettékMunkában a Mi-26-os. Érdekes ez a vadonat új, de mégis a régi Aeroflot helikopteres festés, viszont a gépnek magának légierős lajstromszáma van, katonák is repülik.
További műhelytitkok, érdekességek:
A Mi-26-os szerintem összességében jobb konstrukció, mint a CH-53-as, beleértve a legújabb K verziót is.
- A műszerfalon a daruzási munkákat segítő egykori feketefehér katódsugárcsöves tévéképernyő helyét egy színes MFD vette át ( az ilyen jellegű upgrade ma már alap)
- A Szu-27-es tömege a videóban látott "konfiguráció" szerint tehát kb 10 tonna
Viszont jóval nagyobb.Rosszabb a mozgékonysága.Harchelyzetben ez hátrány,és a deszanthajókon is nehezebb lenne elpakolni őket.proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtették
![]()
bár alighanem Te többet tudsz a gépröl nálam

Viszont jóval nagyobb.Rosszabb a mozgékonysága.Harchelyzetben ez hátrány,és a deszanthajókon is nehezebb lenne elpakolni őket.proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtették
![]()
bár alighanem Te többet tudsz a gépröl nálam
Nekem is ez lett volna az első kérdésem. Ha lőnek egy ekkora helire, akkor ott már régen elkúrtak valamit. Ezek a helik speciális terheket visznek, illetve a mozgékony logisztikai támogatás legnehezebb lovai. Nem ezzel viszik ki csapatokat tűzben, ahogy tették Vietnámban UH-1-gyel.Imádom, hogy mindig megpróbálod megmagyarázni, miért jobb az amerikai cucc. Ha kisebb azért jobb, ha nagyobb, akkor azért jobb, ha fehér, akkor azért jobb mert fehér, stb.
Mégis milyen éles harci helyzetbe tolnak be egy ekkora helikoptert?![]()
Imádom, hogy mindig megpróbálod megmagyarázni, miért jobb az amerikai cucc. Ha kisebb azért jobb, ha nagyobb, akkor azért jobb, ha fehér, akkor azért jobb mert fehér, stb.
Mégis milyen éles harci helyzetbe tolnak be egy ekkora helikoptert?![]()
Ezért fals a két tipus közvetlen összehasonlitása.A Mi26ost nem harctéri,és főleg nem hajófedélzeti üzemre tervezték.A CH53 sem egy rohamdeszant heli,de el kell férjen a hajón,és a harctéri szállitófeladatokra is alkalmasnak kell lennie.Nekem is ez lett volna az első kérdésem. Ha lőnek egy ekkora helire, akkor ott már régen elkúrtak valamit. Ezek a helik speciális terheket visznek, illetve a mozgékony logisztikai támogatás legnehezebb lovai. Nem ezzel viszik ki csapatokat tűzben, ahogy tették Vietnámban UH-1-gyel.
Kisebb forgószárny átmérő,és az összecsomagolhatóság szerkezeti-gépészeti igénye nem lehet ok?A CH-53K zsenije a forgószárny és az agy. Az valami csodálatos dizájn, de sajnos önmagában nem elég. Ugyanakkora tengelyteljesítmény megy a kb ugyanolyan hatásfokú reduktorra és mégis szignifikáns elmaradás van így is a Mi-26-al szemben.
Mozgékonyság? Érdekes kérdés, megpakoltan egyik se az, teher nélkül pedig csak azt látjuk, amit a bemutatókon a pilóták előadnak.
Szemre nekem a Mi-26-os orosz gyári berepülőpilótájának bemutatója a MAKSz-on impozánsabb és dinamikusabb volt, mint a berlini ILA-n repült CH-53K, a Sikorsky gyári tesztpilótájával. Aki ugye nem odahaza repült egy olyan géppel, aminek a berepülése amúgy még tart.
Mégis ebből mire lehet következtetni? Semmire. Mivel kapcsolatban? Manőverezőképesség egy terheletlen óriáshelikopternél? Inkább látványos, mint releváns faktor.
De az az emelőképesség, az bizony nagy kérdés. Mondhatnánk, hogy az önvédelmi rendszerek extra tömege, de az nem négy tonna. Van a CH-53K-n három GAU-21 (Browning M3) nehézgéppuska, mert a US Marines ezt is megkövetelte (ők már csak ilyenek, nekik minden eszközüknek kell mindent is tudni), de MAWS már a Mi-26-osokon is van, nem is kicsi.
Mégis 4 tonnával többet emel. Annyival emel többet a 26-os a CH-53K-nál, amennyi egy alap Mi-8-as max terhelhetősége.
És igen, a három hajtómű is szerintem felesleges redundancia, de legalább bonyolultabb lett a gép.
proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtették
![]()
bár alighanem Te többet tudsz a gépröl nálam
Ezért fals a két tipus közvetlen összehasonlitása.A Mi26ost nem harctéri,és főleg nem hajófedélzeti üzemre tervezték.A CH53 sem egy rohamdeszant heli,de el kell férjen a hajón,és a harctéri szállitófeladatokra is alkalmasnak kell lennie.
És igen,ezért külön kategória a rohemdeszant heli (UH1/UH60/Z20) és a szállitó(CH47/Z8L)Ez tengerészgyalogoséknál a az UH1-CH46 eredetileg,a nehézszállitó támogató a CH53.Csak közben a CH46 kikopott
Eredetileg légimozgékonynak tervezett művelet alakukult át légiroham műveletté,mert ott is voltak talibánok,ahol nem számitottak rá.És el is vesztettek párat.Még meg is filmesitették az egyik esetetChinookot bőven használja az ARMY légiroham feladatokra.Sőt kedveltebb os mint az UH-60 mert lehet vele mennyiséget szállítani úgy,hogy nem fél év kikászálódni belőle.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..