Itt egy Mi-26-os félbevágott sárkánya található:
Tud valaki erről bővebben valamit, hogy hogy kerülhetett oda?
Tud valaki erről bővebben valamit, hogy hogy kerülhetett oda?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Itt egy Mi-26-os félbevágott sárkánya található:
Tud valaki erről bővebben valamit, hogy hogy kerülhetett oda?
Az egyszerűbb hajtáslánc miatt, hogy nem kell 3 db hajtómű?A Mi-26-os szerintem összességében jobb konstrukció, mint a CH-53-as, beleértve a legújabb K verziót is.
Viszont jóval nagyobb.Rosszabb a mozgékonysága.Harchelyzetben ez hátrány,és a deszanthajókon is nehezebb lenne elpakolni őket.proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtettékMunkában a Mi-26-os. Érdekes ez a vadonat új, de mégis a régi Aeroflot helikopteres festés, viszont a gépnek magának légierős lajstromszáma van, katonák is repülik.
További műhelytitkok, érdekességek:
A Mi-26-os szerintem összességében jobb konstrukció, mint a CH-53-as, beleértve a legújabb K verziót is.
- A műszerfalon a daruzási munkákat segítő egykori feketefehér katódsugárcsöves tévéképernyő helyét egy színes MFD vette át ( az ilyen jellegű upgrade ma már alap)
- A Szu-27-es tömege a videóban látott "konfiguráció" szerint tehát kb 10 tonna
Viszont jóval nagyobb.Rosszabb a mozgékonysága.Harchelyzetben ez hátrány,és a deszanthajókon is nehezebb lenne elpakolni őket.proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtették
bár alighanem Te többet tudsz a gépröl nálam
Viszont jóval nagyobb.Rosszabb a mozgékonysága.Harchelyzetben ez hátrány,és a deszanthajókon is nehezebb lenne elpakolni őket.proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtették
bár alighanem Te többet tudsz a gépröl nálam
Nekem is ez lett volna az első kérdésem. Ha lőnek egy ekkora helire, akkor ott már régen elkúrtak valamit. Ezek a helik speciális terheket visznek, illetve a mozgékony logisztikai támogatás legnehezebb lovai. Nem ezzel viszik ki csapatokat tűzben, ahogy tették Vietnámban UH-1-gyel.Imádom, hogy mindig megpróbálod megmagyarázni, miért jobb az amerikai cucc. Ha kisebb azért jobb, ha nagyobb, akkor azért jobb, ha fehér, akkor azért jobb mert fehér, stb.
Mégis milyen éles harci helyzetbe tolnak be egy ekkora helikoptert?
Imádom, hogy mindig megpróbálod megmagyarázni, miért jobb az amerikai cucc. Ha kisebb azért jobb, ha nagyobb, akkor azért jobb, ha fehér, akkor azért jobb mert fehér, stb.
Mégis milyen éles harci helyzetbe tolnak be egy ekkora helikoptert?
Ezért fals a két tipus közvetlen összehasonlitása.A Mi26ost nem harctéri,és főleg nem hajófedélzeti üzemre tervezték.A CH53 sem egy rohamdeszant heli,de el kell férjen a hajón,és a harctéri szállitófeladatokra is alkalmasnak kell lennie.Nekem is ez lett volna az első kérdésem. Ha lőnek egy ekkora helire, akkor ott már régen elkúrtak valamit. Ezek a helik speciális terheket visznek, illetve a mozgékony logisztikai támogatás legnehezebb lovai. Nem ezzel viszik ki csapatokat tűzben, ahogy tették Vietnámban UH-1-gyel.
Kisebb forgószárny átmérő,és az összecsomagolhatóság szerkezeti-gépészeti igénye nem lehet ok?A CH-53K zsenije a forgószárny és az agy. Az valami csodálatos dizájn, de sajnos önmagában nem elég. Ugyanakkora tengelyteljesítmény megy a kb ugyanolyan hatásfokú reduktorra és mégis szignifikáns elmaradás van így is a Mi-26-al szemben.
Mozgékonyság? Érdekes kérdés, megpakoltan egyik se az, teher nélkül pedig csak azt látjuk, amit a bemutatókon a pilóták előadnak.
Szemre nekem a Mi-26-os orosz gyári berepülőpilótájának bemutatója a MAKSz-on impozánsabb és dinamikusabb volt, mint a berlini ILA-n repült CH-53K, a Sikorsky gyári tesztpilótájával. Aki ugye nem odahaza repült egy olyan géppel, aminek a berepülése amúgy még tart.
Mégis ebből mire lehet következtetni? Semmire. Mivel kapcsolatban? Manőverezőképesség egy terheletlen óriáshelikopternél? Inkább látványos, mint releváns faktor.
De az az emelőképesség, az bizony nagy kérdés. Mondhatnánk, hogy az önvédelmi rendszerek extra tömege, de az nem négy tonna. Van a CH-53K-n három GAU-21 (Browning M3) nehézgéppuska, mert a US Marines ezt is megkövetelte (ők már csak ilyenek, nekik minden eszközüknek kell mindent is tudni), de MAWS már a Mi-26-osokon is van, nem is kicsi.
Mégis 4 tonnával többet emel. Annyival emel többet a 26-os a CH-53K-nál, amennyi egy alap Mi-8-as max terhelhetősége.
És igen, a három hajtómű is szerintem felesleges redundancia, de legalább bonyolultabb lett a gép.
proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtették
bár alighanem Te többet tudsz a gépröl nálam
Ezért fals a két tipus közvetlen összehasonlitása.A Mi26ost nem harctéri,és főleg nem hajófedélzeti üzemre tervezték.A CH53 sem egy rohamdeszant heli,de el kell férjen a hajón,és a harctéri szállitófeladatokra is alkalmasnak kell lennie.
És igen,ezért külön kategória a rohemdeszant heli (UH1/UH60/Z20) és a szállitó(CH47/Z8L)Ez tengerészgyalogoséknál a az UH1-CH46 eredetileg,a nehézszállitó támogató a CH53.Csak közben a CH46 kikopott
Eredetileg légimozgékonynak tervezett művelet alakukult át légiroham műveletté,mert ott is voltak talibánok,ahol nem számitottak rá.És el is vesztettek párat.Még meg is filmesitették az egyik esetetChinookot bőven használja az ARMY légiroham feladatokra.Sőt kedveltebb os mint az UH-60 mert lehet vele mennyiséget szállítani úgy,hogy nem fél év kikászálódni belőle.