Mi-26 Halo (Mil)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Mi-26T2V, a Vityebsz rendszerhez hasonlatos szenzorcsomaggal és a Mi-28N helikopterek szárnyvégi konténerével az oldalán:

236285.jpg


Csakhogy itt maga a konténer háza azonos, mert amíg a 28-ason ebben vannak az infracsapdák is, addig itt azt külön konténerebe építették be.

A katonai Mi-26-osokon már egy ideje felszerelésre került az infraszóró konténer, de még nem ilyen kivitelben:

229315.jpg


230352.jpg


Hanem nem olyan régen megjelent egy kép egy légierős gépről, ami a T2V önvédelmi rendszereivel repül, de dupla mennyiségű infraszóró kapacitással:

235512.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Munkában a Mi-26-os. Érdekes ez a vadonat új, de mégis a régi Aeroflot helikopteres festés, viszont a gépnek magának légierős lajstromszáma van, katonák is repülik.
További műhelytitkok, érdekességek:
  • A műszerfalon a daruzási munkákat segítő egykori feketefehér katódsugárcsöves tévéképernyő helyét egy színes MFD vette át ( az ilyen jellegű upgrade ma már alap)
  • A Szu-27-es tömege a videóban látott "konfiguráció" szerint tehát kb 10 tonna
A Mi-26-os szerintem összességében jobb konstrukció, mint a CH-53-as, beleértve a legújabb K verziót is.

 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Munkában a Mi-26-os. Érdekes ez a vadonat új, de mégis a régi Aeroflot helikopteres festés, viszont a gépnek magának légierős lajstromszáma van, katonák is repülik.
További műhelytitkok, érdekességek:
  • A műszerfalon a daruzási munkákat segítő egykori feketefehér katódsugárcsöves tévéképernyő helyét egy színes MFD vette át ( az ilyen jellegű upgrade ma már alap)
  • A Szu-27-es tömege a videóban látott "konfiguráció" szerint tehát kb 10 tonna
A Mi-26-os szerintem összességében jobb konstrukció, mint a CH-53-as, beleértve a legújabb K verziót is.

Viszont jóval nagyobb.Rosszabb a mozgékonysága.Harchelyzetben ez hátrány,és a deszanthajókon is nehezebb lenne elpakolni őket.proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtették
NAJN8JTZ6qhdyg0ubiKNdeCSo1_500.jpg

bár alighanem Te többet tudsz a gépröl nálam
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Viszont jóval nagyobb.Rosszabb a mozgékonysága.Harchelyzetben ez hátrány,és a deszanthajókon is nehezebb lenne elpakolni őket.proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtették
NAJN8JTZ6qhdyg0ubiKNdeCSo1_500.jpg

bár alighanem Te többet tudsz a gépröl nálam

Imádom, hogy mindig megpróbálod megmagyarázni, miért jobb az amerikai cucc. Ha kisebb azért jobb, ha nagyobb, akkor azért jobb, ha fehér, akkor azért jobb mert fehér, stb.

Mégis milyen éles harci helyzetbe tolnak be egy ekkora helikoptert?o_O
 
M

molnibalage

Guest
Viszont jóval nagyobb.Rosszabb a mozgékonysága.Harchelyzetben ez hátrány,és a deszanthajókon is nehezebb lenne elpakolni őket.proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtették
NAJN8JTZ6qhdyg0ubiKNdeCSo1_500.jpg

bár alighanem Te többet tudsz a gépröl nálam
Imádom, hogy mindig megpróbálod megmagyarázni, miért jobb az amerikai cucc. Ha kisebb azért jobb, ha nagyobb, akkor azért jobb, ha fehér, akkor azért jobb mert fehér, stb.

Mégis milyen éles harci helyzetbe tolnak be egy ekkora helikoptert?o_O
Nekem is ez lett volna az első kérdésem. Ha lőnek egy ekkora helire, akkor ott már régen elkúrtak valamit. Ezek a helik speciális terheket visznek, illetve a mozgékony logisztikai támogatás legnehezebb lovai. Nem ezzel viszik ki csapatokat tűzben, ahogy tették Vietnámban UH-1-gyel.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Imádom, hogy mindig megpróbálod megmagyarázni, miért jobb az amerikai cucc. Ha kisebb azért jobb, ha nagyobb, akkor azért jobb, ha fehér, akkor azért jobb mert fehér, stb.

Mégis milyen éles harci helyzetbe tolnak be egy ekkora helikoptert?o_O
Nekem is ez lett volna az első kérdésem. Ha lőnek egy ekkora helire, akkor ott már régen elkúrtak valamit. Ezek a helik speciális terheket visznek, illetve a mozgékony logisztikai támogatás legnehezebb lovai. Nem ezzel viszik ki csapatokat tűzben, ahogy tették Vietnámban UH-1-gyel.
Ezért fals a két tipus közvetlen összehasonlitása.A Mi26ost nem harctéri,és főleg nem hajófedélzeti üzemre tervezték.A CH53 sem egy rohamdeszant heli,de el kell férjen a hajón,és a harctéri szállitófeladatokra is alkalmasnak kell lennie.
És igen,ezért külön kategória a rohemdeszant heli (UH1/UH60/Z20) és a szállitó(CH47/Z8L)Ez tengerészgyalogoséknál a az UH1-CH46 eredetileg,a nehézszállitó támogató a CH53.Csak közben a CH46 kikopott
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
A CH-53K zsenije a forgószárny és az agy. Az valami csodálatos dizájn, de sajnos önmagában nem elég. Ugyanakkora tengelyteljesítmény megy a kb ugyanolyan hatásfokú reduktorra és mégis szignifikáns elmaradás van így is a Mi-26-al szemben.
Mozgékonyság? Érdekes kérdés, megpakoltan egyik se az, teher nélkül pedig csak azt látjuk, amit a bemutatókon a pilóták előadnak.
Szemre nekem a Mi-26-os orosz gyári berepülőpilótájának bemutatója a MAKSz-on impozánsabb és dinamikusabb volt, mint a berlini ILA-n repült CH-53K, a Sikorsky gyári tesztpilótájával. Aki ugye nem odahaza repült egy olyan géppel, aminek a berepülése amúgy még tart.
Mégis ebből mire lehet következtetni? Semmire. Mivel kapcsolatban? Manőverezőképesség egy terheletlen óriáshelikopternél? Inkább látványos, mint releváns faktor.

De az az emelőképesség, az bizony nagy kérdés. Mondhatnánk, hogy az önvédelmi rendszerek extra tömege, de az nem négy tonna. Van a CH-53K-n három GAU-21 (Browning M3) nehézgéppuska, mert a US Marines ezt is megkövetelte (ők már csak ilyenek, nekik minden eszközüknek kell mindent is tudni), de MAWS már a Mi-26-osokon is van, nem is kicsi.
Mégis 4 tonnával többet emel. Annyival emel többet a 26-os a CH-53K-nál, amennyi egy alap Mi-8-as max terhelhetősége.
És igen, a három hajtómű is szerintem felesleges redundancia, de legalább bonyolultabb lett a gép.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A CH-53K zsenije a forgószárny és az agy. Az valami csodálatos dizájn, de sajnos önmagában nem elég. Ugyanakkora tengelyteljesítmény megy a kb ugyanolyan hatásfokú reduktorra és mégis szignifikáns elmaradás van így is a Mi-26-al szemben.
Mozgékonyság? Érdekes kérdés, megpakoltan egyik se az, teher nélkül pedig csak azt látjuk, amit a bemutatókon a pilóták előadnak.
Szemre nekem a Mi-26-os orosz gyári berepülőpilótájának bemutatója a MAKSz-on impozánsabb és dinamikusabb volt, mint a berlini ILA-n repült CH-53K, a Sikorsky gyári tesztpilótájával. Aki ugye nem odahaza repült egy olyan géppel, aminek a berepülése amúgy még tart.
Mégis ebből mire lehet következtetni? Semmire. Mivel kapcsolatban? Manőverezőképesség egy terheletlen óriáshelikopternél? Inkább látványos, mint releváns faktor.

De az az emelőképesség, az bizony nagy kérdés. Mondhatnánk, hogy az önvédelmi rendszerek extra tömege, de az nem négy tonna. Van a CH-53K-n három GAU-21 (Browning M3) nehézgéppuska, mert a US Marines ezt is megkövetelte (ők már csak ilyenek, nekik minden eszközüknek kell mindent is tudni), de MAWS már a Mi-26-osokon is van, nem is kicsi.
Mégis 4 tonnával többet emel. Annyival emel többet a 26-os a CH-53K-nál, amennyi egy alap Mi-8-as max terhelhetősége.
És igen, a három hajtómű is szerintem felesleges redundancia, de legalább bonyolultabb lett a gép.
Kisebb forgószárny átmérő,és az összecsomagolhatóság szerkezeti-gépészeti igénye nem lehet ok?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
proto szinten az amik is csináltak hasonló méretű gépet-aztán ejtették
NAJN8JTZ6qhdyg0ubiKNdeCSo1_500.jpg

bár alighanem Te többet tudsz a gépröl nálam

A képen látható XCH-62 sosem repült, nem fejezték be. 3x8000 lóereje kb 1500-al több, mint a Mi-26-osé, de a tervezett reduktora ebből csak 17000-et engedett volna a két 28 méter átmérőjű 4-4 lapátos tandem forgószárnyra. A gép a dupla forgószárny miatt így is valószínű képes lett volna elérni a tervezett 20 tonnás terhelhetőséget, amit a Mi-26-os kb 19000 lóerőnyi reduktor utáni tengelyteljesítménnyel tud "csak". Bár a Mi-26-os egyszer egy spec FAI rekordrepülésnél, egyszer pedig éles helyzetben a szibériai tundrán egy szériapéldánnyal emelt 25 tonnát is. Az XCH-62-es története furcsa véget ért. 1975-ben a US Army múzeumába került, ahol is vígan elvolt egészen 2005-ig. Akkor ugyanis máig nem nagyon megindokolt okokból egyszerűen szétvágták és kidobták. Darabjait gyüjtők szedték össze.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 546
113
Ezért fals a két tipus közvetlen összehasonlitása.A Mi26ost nem harctéri,és főleg nem hajófedélzeti üzemre tervezték.A CH53 sem egy rohamdeszant heli,de el kell férjen a hajón,és a harctéri szállitófeladatokra is alkalmasnak kell lennie.
És igen,ezért külön kategória a rohemdeszant heli (UH1/UH60/Z20) és a szállitó(CH47/Z8L)Ez tengerészgyalogoséknál a az UH1-CH46 eredetileg,a nehézszállitó támogató a CH53.Csak közben a CH46 kikopott

Chinookot bőven használja az ARMY légiroham feladatokra.Sőt kedveltebb os mint az UH-60 mert lehet vele mennyiséget szállítani úgy,hogy nem fél év kikászálódni belőle.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Chinookot bőven használja az ARMY légiroham feladatokra.Sőt kedveltebb os mint az UH-60 mert lehet vele mennyiséget szállítani úgy,hogy nem fél év kikászálódni belőle.
Eredetileg légimozgékonynak tervezett művelet alakukult át légiroham műveletté,mert ott is voltak talibánok,ahol nem számitottak rá.És el is vesztettek párat.Még meg is filmesitették az egyik esetet