Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

De, újítsák fel, de úgy hogy legalább az egyik vágányon van forgalom, csökkentett sebességgel.
És igen, az macerásabb a kivitelezőnek, de az utasnak jobb, csak most nyaljuk a kivitelezők fenekét, már a százhalombattai vonalat is így csinálhatják. Előtte erre több vágányú vonalon nem nagyon volt példa, és hát az utasok egy része át is szokik ilyenkor a légkondicionált buszokra.

Fél füllel anno hallottam a pft-sektől, hogy vannak gyönyörű iszapos területek is arrafelé ahol nagyon komoly földmunkákra kell számítani.

A MÁV illetékest minden nap utaztatnám a Hatvan-Bp vonalon, csak hogy érezze a súlyát a döntésüknek...

Az előző vezérigazgatót egyszer láttam vonaton, valami nosztalgia motorvonat volt, Győrig Audival, Győrben felszállt, Celldömölkön le, megebédelt aztán autóval visszavitték Budapestre.
 
Lakásvásárlás után maradt némi pénzünk, ezért megint előkerült az autóvásárlás.
Lenne most elfogadható áron egy Subaru (2005, manuális, 1994ccm, 138le) a közelünkben, egyetlen problémám vele, hogy 260k-t futott és mivel ez lenne az első benzines autóm nem tudom mennyit bírnak. Neten össze-vissza olvastam mindent, úgyhogy arra hagyatkozni nem akarok. Valakinek tapasztalat/ötlet ezzel kapcsolatban?
 
Allapotot nezz, ne a km.legyen az elso.
Ha rendesen karbantartottak akkor ok.
260.000 km nem veszes dolog. De nagyon meg kell nezi, Subarut szeretik hajtani...
 
A vasútbarátok ajánlottak a Budapest-Miskolc InterCity számára kitérő útvonalat észak felé, kb. 20 perccel hosszabb menetidő. Nem lehet, ott is állomást újítanának fel. Szépen, összehangolva... A MÁV illetékest minden nap utaztatnám a Hatvan-Bp vonalon, csak hogy érezze a súlyát a döntésüknek...
Itthon minden felújítást csak nettó kretén módon tudnak megoldani 0 koncepcióval, összehangolással, úgy ad-hoc módon sokszor megfejelve totálisan idióta műszaki tartalommal. Lásd a Láncíd és alagút szétbontást, amit aztán a sajtóvisszhang miatt azét csak egyberaktak, de tudtommal a pesti oldalon a gyalogosforgalom terén 0 fejlesztés lesz. Vastaps...

Vagy lásd az M0 esetén, amikor sikerül az egész Csepel-sziget forgalmát megbénítani...

stb. stb.
 
Lásd a Láncíd és alagút szétbontást, amit aztán a sajtóvisszhang miatt azét csak egyberaktak, de tudtommal a pesti oldalon a gyalogosforgalom terén 0 fejlesztés lesz. Vastaps...
Tényleg végül mikor kezdik el végre a Lánchíd felújítását, mert akkor gondolom a kettes villamos se fog járni végig (és én meg anyázhatok majd, hogy mégis hogyan megyek be az egyetemre)
 
260k egy kocsiban, hacsak nem taxi volt (és Subaru taxit még nem láttam) max azt jelenti hogy sokat pályázott, elvileg meg az legkímélőbb módja. Inkább 260 legyen benne de az nagyrészt pályán, mint 160, de azt városban tötymörögve egy életen át. Annál jobban semmi nem nyírja a kocsit, bemelegedni sosem fog, fék, kuplung állandóan használva..

Subarukat nem ismerem, állítólag nem olyan legendásan jók mint a Toyota / Honda páros de azért gondolom nem is egy VW akármi fenntartási költség jár vele.

A japán szívóbenzinnel nem szokott gond lenne, Subaruban lehet hogy van esetleg turbó vagy felöltő, ha azzal gond van az már drágább móka lesz.

Szerintem nézd meg a tulajt. Ha tudod róla hogy normális és igényes, akkor valszeg a kocsit is rendben tartotta, akkor meg kb. minden kocsi kimegy a világból. Ha meg ütötte verte akkor meg mindegy milyen márka..
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
A japán szívóbenzinnel nem szokott gond lenne, Subaruban lehet hogy van esetleg turbó vagy felöltő, ha azzal gond van az már drágább móka lesz.

Szerintem nézd meg a tulajt. Ha tudod róla hogy normális és igényes, akkor valszeg a kocsit is rendben tartotta, akkor meg kb. minden kocsi kimegy a világból. Ha meg ütötte verte akkor meg mindegy milyen márka..

Szívóbenzin.
Subaru szalon elé van kirakva, beszámították egy új autóba, most árulják. Saját elmondásuk szerint nem szoktak ilyesmivel foglalkozni, lepasszolják egy kereskedőnek, de mivel jó állapotban van ezért megtartották. Rendszámot lecsekkolva egyenletesen ~20k-t futott évente, egy tulaja volt végig.
Nekem is autópályázni kellene.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Hát, van nehány év tapasztalatom japó szívóbenzinnel, annyit tudok rola mondani hogy sose volt vele semmi komoly gond. Kopó, fogyó alkatrészek, meg benzin és szélvédőmosó kell bele. Néha körtét is kell benne cserélni.

Nem láttam a kocsit de a saját tapasztalataimból kiindulva nem félnék tőle, pláne ha egy tulaja volt, és nem kézről kézre ment, olyankor az a hozzáállás, hogy majd a következő tulaj elvégzi a szervizt.

Át kell nezetni, kapjon egy friss olajat biztos ami biztos esetleg friss alvázvédelmet és 10 évig kocsi marad.
 
Fél füllel anno hallottam a pft-sektől, hogy vannak gyönyörű iszapos területek is arrafelé ahol nagyon komoly földmunkákra kell számítani.



Az előző vezérigazgatót egyszer láttam vonaton, valami nosztalgia motorvonat volt, Győrig Audival, Győrben felszállt, Celldömölkön le, megebédelt aztán autóval visszavitték Budapestre.
http://iho.hu/hir/80a-miert-is-kell-a-teljes-kizaras-190203
Na itt a válasz..
Vannak benne elfogadható indokok is, leginkább az hogy az előkészítést elbaszták. Mint mindig...
 
http://iho.hu/hir/80a-miert-is-kell-a-teljes-kizaras-190203
Na itt a válasz..
Vannak benne elfogadható indokok is, leginkább az hogy az előkészítést elbaszták. Mint mindig...
https://kozlekedesiklub.blog.hu/2019/02/05/magyarazzak_a_bizonyitvanyt_904
Meg egy másik válasz.
Tervezőként több nagy vasúti pályatervezést végigcsináltam, az állami megrendelő kibaszott inkompetens végig, gőze sincsen arról hogy mit akar, Magyarországon a kiviteli-engedélyezési tervek elkészítését megelőző tanulmánytervek készítői mind szarok (az én munkahelyem szakmányban csinálja ezeket, mi is szarok vagyunk, csak nem nagyonszarok mint a többiek hanem csak kicsitszarok), de nehéz is úgy tervet csinálni hogy a megbízó nem tudja mit akar. És úgy, hogy ha valamit nagyon akar (a mögött álló politika) akkor ha szakemberként azt mondod nekik hogy ez nem jó, akkor is az kell. Meg nem baj ha rossz, úgyis az EU fizeti, és ennek a végén jön a szívás, a nem végiggondolt kényszermegoldások, kapkodás, a lakosság (használók, halló nekik épül) szopatása méretes lófasszal. Nagyon szomorú ez, ha bármi máshoz értenék rendesen itt is hagynám a picsába azt hiszem. (volt egy szemernyi felvillanás a közlekedésfejlesztésben, az volt a Vitézy-BKK, annak vége, olyan szintre süllyedtek hogy mi többet a BKK-nak nem dolgozunk, ez a céges döntés mert mindent ötször kell megtervezni mivel nem tudják mit akarnak, így meg masszív veszteség a vége)
Az egésznél már csak a munkánk értékének a fikázása a jobb, amikor a jó képességű újságíró előveszi az anyagot és kiszámolja hogy oldalanként 100e volt az ára. Ja bazdmeg, de amit néz az a műszaki leírás, rajzoltunk is hozzá pár méter rajzot...
ÁÁÁ, borzasztó ez, dolgoztam egy keveset Dániában, ott pont annyi pénzt és időt szánnak a tanulmánytervre mint a kivitelire, nem is kell már a végén még többször újratervezni, pedig az ő tervezőik sem okosabbak mint a mieink.
 
https://kozlekedesiklub.blog.hu/2019/02/05/magyarazzak_a_bizonyitvanyt_904
Meg egy másik válasz.
Tervezőként több nagy vasúti pályatervezést végigcsináltam, az állami megrendelő kibaszott inkompetens végig, gőze sincsen arról hogy mit akar, Magyarországon a kiviteli-engedélyezési tervek elkészítését megelőző tanulmánytervek készítői mind szarok (az én munkahelyem szakmányban csinálja ezeket, mi is szarok vagyunk, csak nem nagyonszarok mint a többiek hanem csak kicsitszarok), de nehéz is úgy tervet csinálni hogy a megbízó nem tudja mit akar. És úgy, hogy ha valamit nagyon akar (a mögött álló politika) akkor ha szakemberként azt mondod nekik hogy ez nem jó, akkor is az kell. Meg nem baj ha rossz, úgyis az EU fizeti, és ennek a végén jön a szívás, a nem végiggondolt kényszermegoldások, kapkodás, a lakosság (használók, halló nekik épül) szopatása méretes lófasszal. Nagyon szomorú ez, ha bármi máshoz értenék rendesen itt is hagynám a picsába azt hiszem. (volt egy szemernyi felvillanás a közlekedésfejlesztésben, az volt a Vitézy-BKK, annak vége, olyan szintre süllyedtek hogy mi többet a BKK-nak nem dolgozunk, ez a céges döntés mert mindent ötször kell megtervezni mivel nem tudják mit akarnak, így meg masszív veszteség a vége)
Az egésznél már csak a munkánk értékének a fikázása a jobb, amikor a jó képességű újságíró előveszi az anyagot és kiszámolja hogy oldalanként 100e volt az ára. Ja bazdmeg, de amit néz az a műszaki leírás, rajzoltunk is hozzá pár méter rajzot...
ÁÁÁ, borzasztó ez, dolgoztam egy keveset Dániában, ott pont annyi pénzt és időt szánnak a tanulmánytervre mint a kivitelire, nem is kell már a végén még többször újratervezni, pedig az ő tervezőik sem okosabbak mint a mieink.
A BKK leépítése óta azt érzem, hogy az ország közlekedésszervezése sok helyen a évtizedekkel ezelőtti "színvonalra" csökkent.
 
A BKK leépítése óta azt érzem, hogy az ország közlekedésszervezése sok helyen a évtizedekkel ezelőtti "színvonalra" csökkent.

Nincs itt semmi színvonal, a ranglétra teljes hosszában szarik mindenki az egészre.
Tegnap volt egy felsőbb ellenőrzés a vonalon, 4 síntörés lett bejelentve 2 óra alatt, harmadik állomásnál inkább visszafordultak. Ez az eredménye annak, hogy a vonalbejárót a fizetése az első kocsmáig motiválja.
 
Nincs itt semmi színvonal, a ranglétra teljes hosszában szarik mindenki az egészre.
Tegnap volt egy felsőbb ellenőrzés a vonalon, 4 síntörés lett bejelentve 2 óra alatt, harmadik állomásnál inkább visszafordultak. Ez az eredménye annak, hogy a vonalbejárót a fizetése az első kocsmáig motiválja.
Hát ez csudálatos. Ezzel a felfogással a versenyszférában meddig maradhatna pályán bárki...?
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
Nincs itt semmi színvonal, a ranglétra teljes hosszában szarik mindenki az egészre.
Tegnap volt egy felsőbb ellenőrzés a vonalon, 4 síntörés lett bejelentve 2 óra alatt, harmadik állomásnál inkább visszafordultak. Ez az eredménye annak, hogy a vonalbejárót a fizetése az első kocsmáig motiválja.
Ez melyik vonal? MÁV, BKK/BKV vagy GYSEV?