Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ez melyik vonal? MÁV, BKK/BKV vagy GYSEV?
MÁV.

GySEV-nél is vannak vicces dolgok.
Tavaly májusban végighúzta a csapágyas kocsit Sopronból Csornáig a vonat, kigyújtotta a tarlót, tűzoltást úgy végezték a sínek fölött átirányított vízsugárral, hogy az IC-t még csak nem is értesítették, 120-szal száguldott el a tűzoltók mellett, utána a személyvonat már lassított, áramtalanítás nem volt...

Ludmillák is igazi sikersztorik voltak, csak azért nehogy MÁV-os Csörgő húzza a GySEV-es IC-ket villamosításig Szombathely-Győr között.
7-ből 1 működött vásárláskor, Ukrajnából hozattak szerelőket hozzá, 1 napot is ritkán bírtak ki lerobbanás nélkül, valami csoda folytán sikerült elpasszolni őket maszekoknak, de ugyanolyan megbízhatatlanok.
A csoda motorvonatokat is többet láttam megfeküdve, mint működés közben (sokan meg online azon sírtak, hogy miért nem veszi át őket a MÁV a Bz-k kiváltására...).

Soproni IC-k felváltva GySEV-es / MÁV-os kocsikkal, mozdonnyal közlekednek. Mikor indult a nyári szezon Győrből azért telefonált a főnökének a GySEV-es jegyvizsgáló, mert a MÁV-os IC-re bicikliszállító kocsit is raktak, és mivel nekik nincs ilyenjük ezért a MÁV se rakjon a többire, mert az utasok keresni fogják (Győrben váltják egymást a jegyvizsgálók attól függően kinek a vonalán halad tovább a vonat)...
 
Soproni IC-k felváltva GySEV-es / MÁV-os kocsikkal, mozdonnyal közlekednek. Mikor indult a nyári szezon Győrből azért telefonált a főnökének a GySEV-es jegyvizsgáló, mert a MÁV-os IC-re bicikliszállító kocsit is raktak, és mivel nekik nincs ilyenjük ezért a MÁV se rakjon a többire, mert az utasok keresni fogják (Győrben váltják egymást a jegyvizsgálók attól függően kinek a vonalán halad tovább a vonat)...
Erre egy nem csendes kurvaanyádot tudnék csak mondani.
 
https://index.hu/belfold/budapest/2019/02/06/belvaros_setaloutca_jarda_parkolo/
Kérdem én mi szükség van erre, amikor a mélygarázsok konganak az ürességtől?
Mivel az ötkerben a helyi lakosok lakásonként két kocsiig ingyen parkolhatnak (pontosabban a második kocsinál már fizetni kell évi 20 ezret) az utcán, addig a kedvezményes lakossági mélygarázsbérlet 30 vagy 35 ezertől indul havi szinten. Na ennyiért ne is csodálják, hogy a többség nem megy le a kocsijával mélygarázsba... (és most nem a batár divatterepjárós bunkókról beszélek akiknek még a rendes parkolás is kihívásnak számít)
 
Mivel az ötkerben a helyi lakosok lakásonként két kocsiig ingyen parkolhatnak (pontosabban a második kocsinál már fizetni kell évi 20 ezret) az utcán, addig a kedvezményes lakossági mélygarázsbérlet 30 vagy 35 ezertől indul havi szinten. Na ennyiért ne is csodálják, hogy a többség nem megy le a kocsijával mélygarázsba... (és most nem a batár divatterepjárós bunkókról beszélek akiknek még a rendes parkolás is kihívásnak számít)
Ez a gyakorlat, ami nevetséges. Alanyi jogon ekkora térhasználatot kapni? Ha egy hot dogos standot akarnék üzemeltetni egy autónyi helyen milliós összegre vámolnak le egy évre. A kocsi az bezzeg ingyen parkolhat. Én tekerek és kapok lófasz a seggembe.

Röhej. A közterület használat valós költségét ideje lenne minimálisan ráterhelni az emberekre. Az nem alanyi jog, hogy másoktól csak lazán elveszik. Ennyi erővel akkor én kérek privát parkterületet, "mert csak".
 
Biciklistaként te mennyit fizetsz a közterület és a közutak használatáért? Mennyit lennél hajlandó fizetni ?
 
Biciklistaként te mennyit fizetsz a közterület és a közutak használatáért? Mennyit lennél hajlandó fizetni ?
Lol.
  1. Amikor otthon vagyok a lakásban tárolom a bringát.
  2. Amikor dolgozom, akkor a cég saját parkolója mellett.
  3. Amikor máshova megyek, akkor a helyfoglalásom mennyivel kisebb is egy autónál? Az utakon mennyi helyet foglalok?
  4. (Én pöfékelek ki szennyezőket?)
Nagyon házhoz mentél a pofonért barátom.
 
Attól hogy valami kevesebb terület foglal, attól az még nem nulla értékű, tehát ha az az elv, hogy fizessenek a közterület használatért, akkor aranyosan kevesebbet, de fizessen a mélysötét biciklista is.

Ja, azt már te sosem akarsz, csak más fizessen mert a kicsi bicajosnak az tetszene. Nekem erről az a véleményem, ami nagyanyámnak lenne, hogy aki nem fizet és nem is akar, annak kuss a neve.

Ha pedig eljő a tavasz, nyugodtan - és csendben - kitekerhetsz a csepelbasznádi csalánosba, az ott a tiéd, és majd ott a sajátodat a sajátoddal, de hogy ebben a városban mi és hogyan és miért történik, amelynek nem vagy és várhatóan nem is leszel sem polgára, sem adófizetője, nem ugathatsz bele.

Másrészt nézve ugy tűnik nem is éri meg, legalábbis egyes kerületekben
https://444.hu/2019/02/07/veszteseges-a-fizetos-parkolas-zugloban
 
Attól hogy valami kevesebb terület foglal, attól az még nem nulla értékű, tehát ha az az elv, hogy fizessenek a közterület használatért, akkor aranyosan kevesebbet, de fizessen a mélysötét biciklista is.
Látom csak egyfajta modellben tudsz gondolkozni. Az a modell esetbe sem jut, hogy adott szint alatt nem fizet senki, mert az egyéb pozitívumai felett ezzel ösztönzünk. Na szerinted az nem ösztönző, hogy ingyen parkolhat a bringás, mert nem az útfelületen teszi? Mert egy autó helyére leteszel kb. 8-10 db bringát is? Öregem, Ausztirában egyes helyeken tudtommal fizetnek, ha melóba mész, mert belátták, hogy ennek van értelme

Ja, azt már te sosem akarsz, csak más fizessen mert a kicsi bicajosnak az tetszene. Nekem erről az a véleményem, ami nagyanyámnak lenne, hogy aki nem fizet és nem is akar, annak kuss a neve.
Figyu, amikor a főutak mellett tekerek, akkor érzem kocsik bűzés a nyelvemen is. Ha a parkolás és/vagy behajtás egy ponton túl luxus kiadás, akkor ennek forgalomcsökkentő hatása van = élhetőbb környezet. A brigázástól senkinek nem lett élhetetlenebb környezete. Ellenben a belvárosi autópályáktól igen. Az üzletre gyakorolt hatását esetleg nézd meg a Kecskemét - Károlyi utcát a Ferenciek fele tere felé. Egy élhetetlen szar hely volt, most egy virágzó sétáló utca jellegű környék. Nem omlott össze ettől a főváros közlekedése, hogy az Üllői út végét kintebb tolták. A Deák tér áformálása után sem.

Te valami olyan nevetségesen a múltban élsz, hogy az röhejes.

Ha pedig eljő a tavasz, nyugodtan - és csendben - kitekerhetsz a csepelbasznádi csalánosba, az ott a tiéd, és majd ott a sajátodat a sajátoddal, de hogy ebben a városban mi és hogyan és miért történik, amelynek nem vagy és várhatóan nem is leszel sem polgára, sem adófizetője, nem ugathatsz bele.
Lol, ennyi tévedést egy helyen...

Másrészt nézve ugy tűnik nem is éri meg, legalábbis egyes kerületekben
https://444.hu/2019/02/07/veszteseges-a-fizetos-parkolas-zugloban
Akkor nagyon szarul csinálják. A közterület rendelkezésre áll és igen ritkán csinálnak az utakkal bármit. Csak az automaták és az online fizetős rendszer fenntartása feladat. Ha ezzel is veszteséges, akkor inkább ne üzemeltessenek semmit. Egyébként meg nem mindenhol veszteséges, de a 22 db kerületből kettő = akkor minden veszteséges áthallás van. Az igen...
 
Hyundai Ioniq. Csak az fránya pricetag...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hyundai Ioniq. Csak az fránya pricetag...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Pedig ez már végre 10 misi alatt van. Mondjuk az más kérdés, hogy itthon az átlagpolgárnak 10+ éves használ autóra van pénze ötödennyiért.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az azért kemény hogy több tucat, ha nem több száz méteren csúsznak. Bár a motorról valahogy mindig azt gondoltam hogy ilyen - jó poén és élmény, de mindegyikbe be van építve egy visszaszámláló, ha az lejár, meghalsz vagy nyomorék leszel.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Az azért kemény hogy több tucat, ha nem több száz méteren csúsznak. Bár a motorról valahogy mindig azt gondoltam hogy ilyen - jó poén és élmény, de mindegyikbe be van építve egy visszaszámláló, ha az lejár, meghalsz vagy nyomorék leszel.
Ez tökéletesen igaz állítás a személygépkocsira is. Az arányok mások attól függően, hogy mit csinál az ember és min. Pl. a videón dicséretes, hogy elkapta a csajt...
...de mégis hogyan lehet ekkora IQnuku, hogy ilyen esős időben ekkora sebességgel megy? Lehetett volna 30-as tempóval i menni és akkor nem történik semmi sanszosan.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Ez tökéletesen igaz állítás a személygépkocsira is. Az arányok mások attól függően, hogy mit csinál az ember és min.

Nem igazán összevethető a kettő, ezzel az erővel a lépcsőn lemenni is egy időzített bomba. Kocsiban nagyságrendekkel kisebb az esély arra, hogy bekövetkezzen a baleset, és ha be is következik, akkor is kevésbé valószínű hogy ott is maradj. Valamiért nincsen 50-el betonfalnak menős NACP teszt motorral - ezt egy mai, de akár egy vagy két évtizeddel régebbi kocsiban is simán megúszod, jó eséllyel törések nélkül.

Pl. a videón dicséretes, hogy elkapta a csajt......de mégis hogyan lehet ekkora IQnuku, hogy ilyen esős időben ekkora sebességgel megy? Lehetett volna 30-as tempóval i menni és akkor nem történik semmi sanszosan.

Nem hiszem hogy nagyon gyorsan ment, csak motorral csalóka a sebesség. Robogón a 30-as tötymörgés is 80-90-nek érződik. A gond az hogy az egész amúgy marha instabil gépezetet csak két apró fonott virsli tartja az úton. Mindenesetre a csaj fejét elnézve valami hasonlót gondolhatott a dologról és nem a hála sugárzott róla (függetlenül attól, hogy a srác nagyon jól reagálta le ösztönösen).
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
...de mégis hogyan lehet ekkora IQnuku, hogy ilyen esős időben ekkora sebességgel megy? Lehetett volna 30-as tempóval i menni és akkor nem történik semmi sanszosan.
A nagy eso nem zavarja kulonosebben a motorozast. Sokkal veszelyesebb, ha eppen csak par csepp eso eri az aszfaltot, mert a viz osszeall a finom porral es csuszos reteget kepez. Nekem meg igy tanitottak.
Itt is azt lehetett a baj, hogy valamiert nem mosta le az utfeluletet az eso es az csupa sar volt. Mintha egy vizatfolyas lenne az eses elott... Mondjuk az ilyen mennyisegu por szarazon is nagyon kellemetlen a kanyarban.

Nem igazán összevethető a kettő,
wikipedia:
Activities that increase the death risk by roughly one micromort, and their associated cause of death:
  • Travelling 6 miles (9.7 km) by motorbike (accident)
  • Travelling 17 miles (27 km) by walking (accident)
  • Travelling 10 miles (16 km) by bicycle (accident)
  • Travelling 230 miles (370 km) by car (accident)
  • Travelling 1000 miles (1600 km) by jet (accident)
  • Travelling 6000 miles (9656 km) by train (accident)
 
Nem igazán összevethető a kettő, ezzel az erővel a lépcsőn lemenni is egy időzített bomba. Kocsiban nagyságrendekkel kisebb az esély arra, hogy bekövetkezzen a baleset, és ha be is következik, akkor is kevésbé valószínű hogy ott is maradj. Valamiért nincsen 50-el betonfalnak menős NACP teszt motorral - ezt egy mai, de akár egy vagy két évtizeddel régebbi kocsiban is simán megúszod, jó eséllyel törések nélkül.
A motoros viselkedése kb. az ön és közveszélyes autós szintjén van a lenti számítás alapján. Olyan, mint aki azért nem ütközik frontálisan, mert satufékez a szembejövő előzésnél.

Nem hiszem hogy nagyon gyorsan ment, csak motorral csalóka a sebesség. Robogón a 30-as tötymörgés is 80-90-nek érződik. A gond az hogy az egész amúgy marha instabil gépezetet csak két apró fonott virsli tartja az úton. Mindenesetre a csaj fejét elnézve valami hasonlót gondolhatott a dologról és nem a hála sugárzott róla (függetlenül attól, hogy a srác nagyon jól reagálta le ösztönösen)
Az elválasztó felfestés hossza és elhaladásának üteme elég jó képet ad.
  • A motor méretéhez és a többi autóhoz képest a szaggatott vonal felfestése olyan 2,2 méter hosszú.
  • Kettő felfestés között olyan 3,5 félszeres térköz van kb.
  • 7 sec alatt 18-19 db festés megy el.
  • 18*(2,2+3,5*2,2) = 178 méter
  • 178/7*3,6 = 91 km/h.
Ha csak 3-szoros térköz két vonal között és csak 2 méteres a vonal, akkor is úgy minimum 70-es tempóval mentek szakadó esőben, ahol látszik a vízátfolyás. Hááááááááááát....