[HUN] Mil Mi-24 D/P/V "Hind"

Megjött az eszük!Nem nagyjavítják a maradék 4 darab 24-est!!!!

Szerintem most se az eszük lett több, de költségeket számolni azt tudnak. Az már korábban kiderült hogy az eddigi 8 nagyjavításhoz is alig tudtak összekotorni annyi javítható fődarabot, amennyire szükség volt. Ennél több már valószínűleg csak úgy jönne össze hogy a fél gépet ki kellene cserélni a repülőképes állapot eléréséhez, az meg horror-drága lenne. Ennyi fért bele a keretbe ...
 
Szerintem most se az eszük lett több, de költségeket számolni azt tudnak. Az már korábban kiderült hogy az eddigi 8 nagyjavításhoz is alig tudtak összekotorni annyi javítható fődarabot, amennyire szükség volt. Ennél több már valószínűleg csak úgy jönne össze hogy a fél gépet ki kellene cserélni a repülőképes állapot eléréséhez, az meg horror-drága lenne. Ennyi fért bele a keretbe ...
Az árat már megalkudták, az opciót nem híják (most) le, azt nem tudom mennyi az opcó kb 1/3 lehet.

A szerződés 2017.11.08-án került aláírásra, a beszerzési eljárás nyertesével, az AO Vertoljoti Rossziju céggel. A szerződés értéke opcióval együtt 69.345.428 Euro. A szerződés opcióval együtt 6 darab Mi-24P, valamint 6 darab Mi-24V típusú helikopter komplex ipari nagyjavítását és kiegészítő műszaki szolgáltatások nyújtását tartalmazza. A helikopterek komplex ipari nagyjavításon esnek át mind szerkezeti, mind hajtómű és meghajtás vonatkozásában. A szerződés részeként, a kiegészítő műszaki szolgáltatások keretében különböző képzések megtartása is feladata a Vállalkozónak. A gépek elszállításának megszervezése a szerződéskötést követően már elkezdődött. A szerződés alapján a gépek nagyjavítását a javításba adástól számított 10 hónapon belül kell a Vállalkozónak végrehajtania.
 
Az árat már megalkudták, az opciót nem híják (most) le.

A szerződés 2017.11.08-án került aláírásra, a beszerzési eljárás nyertesével, az AO Vertoljoti Rossziju céggel. A szerződés értéke opcióval együtt 69.345.428 Euro. A szerződés opcióval együtt 6 darab Mi-24P, valamint 6 darab Mi-24V típusú helikopter komplex ipari nagyjavítását és kiegészítő műszaki szolgáltatások nyújtását tartalmazza. A helikopterek komplex ipari nagyjavításon esnek át mind szerkezeti, mind hajtómű és meghajtás vonatkozásában. A szerződés részeként, a kiegészítő műszaki szolgáltatások keretében különböző képzések megtartása is feladata a Vállalkozónak. A gépek elszállításának megszervezése a szerződéskötést követően már elkezdődött. A szerződés alapján a gépek nagyjavítását a javításba adástól számított 10 hónapon belül kell a Vállalkozónak végrehajtania.
Ezért írtam, hogy nem fért bele a kalkulált költségekbe. Ha a normál nagyjavítást csak 40-60%-??-nyi komplett berendezés-cserével lehet végrehajtani mert annyi berendezés van javíthatatlan, repedezett, korrodált állapotban, akkor az már nem fér bele egy előre kialkudott fix árba mert túl sok a plusz költség. Ilyenkor a javító cég széttárja a kezét, hogy kér másik A-B-C-D stb. JAVÍTHATÓ állapotú alkatrészt/berendezést - vagy legyen komplett csere a plusz költség felvállalásával a megrendelő részéről?!! A gépek és berendezések állapota, javítható vagy selejt állapota meg elsősorban a tárolási körülmények függvénye.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alfa74
Szerintem most se az eszük lett több, de költségeket számolni azt tudnak. Az már korábban kiderült hogy az eddigi 8 nagyjavításhoz is alig tudtak összekotorni annyi javítható fődarabot, amennyire szükség volt. Ennél több már valószínűleg csak úgy jönne össze hogy a fél gépet ki kellene cserélni a repülőképes állapot eléréséhez, az meg horror-drága lenne. Ennyi fért bele a keretbe ...

Én azt is el tudom képzelni,hogy bár fix összegű volt a trend fix mennyiségű gépre csak ennyit futott ki a pénz a cég meg jól lefizetett pár embert,hogy mondjanak le az utolsó 4 gép nagyjavításáról nehogy bukjanak az üzleten.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Én azt is el tudom képzelni,hogy bár fix összegű volt a trend fix mennyiségű gépre csak ennyit futott ki a pénz a cég meg jól lefizetett pár embert,hogy mondjanak le az utolsó 4 gép nagyjavításáról nehogy bukjanak az üzleten.

Nem kell ehhez lefizetni senkit, ha mi nem tudunk megfelelő mennyiségű javítható állapotú gépet vagy hozzá csere-alkatrészt, berendezést biztosítani, akkor nem fér bele a kialkudott keretbe. Tekintve a gépek eddigi tárolási időtartamát és körülményeit én azt csodálom, hogy ennyit ki tudtak hozni belőlük. Képzeld el, hogy mondjuk 25 évig csak a szabadban áll esőben-napon-hóban 12 autó, aztán üzembe akarod őket állítani csak javítással, fődarab-csere és pótalkatrész nélkül. Szerinted mennyire lenne sikeres az akció ...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Megjött az eszük!Nem nagyjavítják a maradék 4 darab 24-est!!!!

Lehet, hogy csak egyenlőre...

"Az évértékelőt követően érdeklődésünkre Benkő Tibor elmondta, eddig nyolc Mi-24-es harcihelikopter nagyjavítására kötöttek szerződést – de ha a helyzet úgy kívánja, a harmadik négyes turnust is lehívjuk. Egyelőre most pillanatnyilag nem gondolkodunk ebben, de természetesen ez nem zárja ki, hogy nem élünk ezzel a lehetőséggel. – fogalmazott a honvédelmi miniszter."

http://lhsn.hu/nem-nagyjavitjak-az-utolso-negy-mi-24-est/
 
Ezért írtam, hogy nem fért bele a kalkulált költségekbe. Ha a normál nagyjavítást csak 40-60%-??-nyi komplett berendezés-cserével lehet végrehajtani mert annyi berendezés van javíthatatlan, repedezett, korrodált állapotban, akkor az már nem fér bele egy előre kialkudott fix árba mert túl sok a plusz költség. Ilyenkor a javító cég széttárja a kezét, hogy kér másik A-B-C-D stb. JAVÍTHATÓ állapotú alkatrészt/berendezést - vagy legyen komplett csere a plusz költség felvállalásával a megrendelő részéről?!! A gépek és berendezések állapota, javítható vagy selejt állapota meg elsősorban a tárolási körülmények függvénye.

Nincs szó arról amit írsz. A gépek (12) megtekintése után adták ezt az árat az oroszok. Mi nem hívjuk le az opciót (egyelőre).
 
Nincs szó arról amit írsz. A gépek (12) megtekintése után adták ezt az árat az oroszok. Mi nem hívjuk le az opciót (egyelőre).

Ez szép dolog, de megtekintéssel nem lehet megállapítani és eldönteni egy gép javítható állapotát. Hogy mennyire ázott be egyes fő részeknél, csatlakozásoknál, mennyi a belső korrózió (pl. a javíthatatlan kristályközi korrózió főleg az alu-öntvényeknél), a berendezéseken belül és a bekötési csomópontoknál, hol és mennyi a korrózió, repedés a bekötési csomópontoknál, milyen állapotban van a kábelrendszer (lásd beköltözött madarak, egerek, menyétek tevékenységi nyomai és következményei) és azok csatlakozásai stb., ez mind csak a teljes szétszerelés után a hibafelvételezés során derül ki. Ez pedig eléggé meghatározza hogy mennyi hiba javítható egy szokásos nagyjavítási technológia szintjén és mennyi plusz alkatrészt, berendezést kell pluszként kényszerűen cserélni.
 
Ez szép dolog, de megtekintéssel nem lehet megállapítani és eldönteni egy gép javítható állapotát. Hogy mennyire ázott be egyes fő részeknél, csatlakozásoknál, mennyi a belső korrózió (pl. a javíthatatlan kristályközi korrózió főleg az alu-öntvényeknél), a berendezéseken belül és a bekötési csomópontoknál, hol és mennyi a korrózió, repedés a bekötési csomópontoknál, milyen állapotban van a kábelrendszer (lásd beköltözött madarak, egerek, menyétek tevékenységi nyomai és következményei) és azok csatlakozásai stb., ez mind csak a teljes szétszerelés után a hibafelvételezés során derül ki. Ez pedig eléggé meghatározza hogy mennyi hiba javítható egy szokásos nagyjavítási technológia szintjén és mennyi plusz alkatrészt, berendezést kell pluszként kényszerűen cserélni.
Nyugi, felmérték. Nem csak ránéztek messziről.
 
Én azt is el tudom képzelni,hogy bár fix összegű volt a trend fix mennyiségű gépre csak ennyit futott ki a pénz a cég meg jól lefizetett pár embert,hogy mondjanak le az utolsó 4 gép nagyjavításáról nehogy bukjanak az üzleten.
Vagy nincs rá elég pilóta.... ujakat meg nem akarnak rá képezni. A H145 ugyis elkezd szállingózni az év végén... gondolom az emberanyag (pilota,müszaki) képzés már folyik. Meg amúgy is. Elég ez a 8 pont mindenre....
 
Egyre nagyobb az esély, hogy lemondunk a maradék négyről. Ami nem olyan nagy baj, mivel ősszel kezdenek beérkezni a kishelikopterek. Viszont, ha a maradék négyre szánt pénzből van még maradvány, akkor azt a meglévő nyolc üzemképességének biztosításába kell beleforgatni és nem elbaszni hülyeségekre.
Ne kövessük el ugyan azt a hibát, mint eddig oly sokszor, hogy elvárjuk, hogy ingyen repüljön a repülő (és közben álszent módon sírunk, hogy milyen sokba kerül ez nekünk)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
2018 nyaran kozbeszerzest irtak ki a Mi-8/17/24 helikopterek alkatreszellatasara 2022-ig, evi 1,2 milliard forintos kerettel. (Amit nem kotelezo teljesen felhasznalni.)
 
Jelenleg zajlik a négy régi-új, nálunk korábban soha nem repült P berepülése, de cserébe le lett állatva az első kettő, a 335-ös és 336-os, mert azokat meg szétkapták.
Azért remélem, hogy megérjük, hogy egy időben legalább egyszer mind a 8 gép üzemképes legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Jelenleg zajlik a négy régi-új, nálunk korábban soha nem repült P berepülése, de cserébe le lett állatva az első kettő, a 335-ös és 336-os, mert azokat meg szétkapták.
Azért remélem, hogy megérjük, hogy egy időben legalább egyszer mind a 8 gép üzemképes legyen.
Én már elvesztettem a fonalat. Akkor most a 12-ból 8 lesz a vége?
 
Jelenleg zajlik a négy régi-új, nálunk korábban soha nem repült P berepülése, de cserébe le lett állatva az első kettő, a 335-ös és 336-os, mert azokat meg szétkapták.
Azért remélem, hogy megérjük, hogy egy időben legalább egyszer mind a 8 gép üzemképes legyen.

Már most az elején nincs alkatrész?....