[HUN] Mil Mi-24 D/P/V "Hind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Megjött az eszük!Nem nagyjavítják a maradék 4 darab 24-est!!!!

Szerintem most se az eszük lett több, de költségeket számolni azt tudnak. Az már korábban kiderült hogy az eddigi 8 nagyjavításhoz is alig tudtak összekotorni annyi javítható fődarabot, amennyire szükség volt. Ennél több már valószínűleg csak úgy jönne össze hogy a fél gépet ki kellene cserélni a repülőképes állapot eléréséhez, az meg horror-drága lenne. Ennyi fért bele a keretbe ...
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Szerintem most se az eszük lett több, de költségeket számolni azt tudnak. Az már korábban kiderült hogy az eddigi 8 nagyjavításhoz is alig tudtak összekotorni annyi javítható fődarabot, amennyire szükség volt. Ennél több már valószínűleg csak úgy jönne össze hogy a fél gépet ki kellene cserélni a repülőképes állapot eléréséhez, az meg horror-drága lenne. Ennyi fért bele a keretbe ...
Az árat már megalkudták, az opciót nem híják (most) le, azt nem tudom mennyi az opcó kb 1/3 lehet.

A szerződés 2017.11.08-án került aláírásra, a beszerzési eljárás nyertesével, az AO Vertoljoti Rossziju céggel. A szerződés értéke opcióval együtt 69.345.428 Euro. A szerződés opcióval együtt 6 darab Mi-24P, valamint 6 darab Mi-24V típusú helikopter komplex ipari nagyjavítását és kiegészítő műszaki szolgáltatások nyújtását tartalmazza. A helikopterek komplex ipari nagyjavításon esnek át mind szerkezeti, mind hajtómű és meghajtás vonatkozásában. A szerződés részeként, a kiegészítő műszaki szolgáltatások keretében különböző képzések megtartása is feladata a Vállalkozónak. A gépek elszállításának megszervezése a szerződéskötést követően már elkezdődött. A szerződés alapján a gépek nagyjavítását a javításba adástól számított 10 hónapon belül kell a Vállalkozónak végrehajtania.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az árat már megalkudták, az opciót nem híják (most) le.

A szerződés 2017.11.08-án került aláírásra, a beszerzési eljárás nyertesével, az AO Vertoljoti Rossziju céggel. A szerződés értéke opcióval együtt 69.345.428 Euro. A szerződés opcióval együtt 6 darab Mi-24P, valamint 6 darab Mi-24V típusú helikopter komplex ipari nagyjavítását és kiegészítő műszaki szolgáltatások nyújtását tartalmazza. A helikopterek komplex ipari nagyjavításon esnek át mind szerkezeti, mind hajtómű és meghajtás vonatkozásában. A szerződés részeként, a kiegészítő műszaki szolgáltatások keretében különböző képzések megtartása is feladata a Vállalkozónak. A gépek elszállításának megszervezése a szerződéskötést követően már elkezdődött. A szerződés alapján a gépek nagyjavítását a javításba adástól számított 10 hónapon belül kell a Vállalkozónak végrehajtania.
Ezért írtam, hogy nem fért bele a kalkulált költségekbe. Ha a normál nagyjavítást csak 40-60%-??-nyi komplett berendezés-cserével lehet végrehajtani mert annyi berendezés van javíthatatlan, repedezett, korrodált állapotban, akkor az már nem fér bele egy előre kialkudott fix árba mert túl sok a plusz költség. Ilyenkor a javító cég széttárja a kezét, hogy kér másik A-B-C-D stb. JAVÍTHATÓ állapotú alkatrészt/berendezést - vagy legyen komplett csere a plusz költség felvállalásával a megrendelő részéről?!! A gépek és berendezések állapota, javítható vagy selejt állapota meg elsősorban a tárolási körülmények függvénye.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alfa74

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 386
77 080
113
Szerintem most se az eszük lett több, de költségeket számolni azt tudnak. Az már korábban kiderült hogy az eddigi 8 nagyjavításhoz is alig tudtak összekotorni annyi javítható fődarabot, amennyire szükség volt. Ennél több már valószínűleg csak úgy jönne össze hogy a fél gépet ki kellene cserélni a repülőképes állapot eléréséhez, az meg horror-drága lenne. Ennyi fért bele a keretbe ...

Én azt is el tudom képzelni,hogy bár fix összegű volt a trend fix mennyiségű gépre csak ennyit futott ki a pénz a cég meg jól lefizetett pár embert,hogy mondjanak le az utolsó 4 gép nagyjavításáról nehogy bukjanak az üzleten.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Én azt is el tudom képzelni,hogy bár fix összegű volt a trend fix mennyiségű gépre csak ennyit futott ki a pénz a cég meg jól lefizetett pár embert,hogy mondjanak le az utolsó 4 gép nagyjavításáról nehogy bukjanak az üzleten.

Nem kell ehhez lefizetni senkit, ha mi nem tudunk megfelelő mennyiségű javítható állapotú gépet vagy hozzá csere-alkatrészt, berendezést biztosítani, akkor nem fér bele a kialkudott keretbe. Tekintve a gépek eddigi tárolási időtartamát és körülményeit én azt csodálom, hogy ennyit ki tudtak hozni belőlük. Képzeld el, hogy mondjuk 25 évig csak a szabadban áll esőben-napon-hóban 12 autó, aztán üzembe akarod őket állítani csak javítással, fődarab-csere és pótalkatrész nélkül. Szerinted mennyire lenne sikeres az akció ...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

RomperStomper

Well-Known Member
2016. december 4.
1 046
5 501
113
Megjött az eszük!Nem nagyjavítják a maradék 4 darab 24-est!!!!

Lehet, hogy csak egyenlőre...

"Az évértékelőt követően érdeklődésünkre Benkő Tibor elmondta, eddig nyolc Mi-24-es harcihelikopter nagyjavítására kötöttek szerződést – de ha a helyzet úgy kívánja, a harmadik négyes turnust is lehívjuk. Egyelőre most pillanatnyilag nem gondolkodunk ebben, de természetesen ez nem zárja ki, hogy nem élünk ezzel a lehetőséggel. – fogalmazott a honvédelmi miniszter."

http://lhsn.hu/nem-nagyjavitjak-az-utolso-negy-mi-24-est/
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Ezért írtam, hogy nem fért bele a kalkulált költségekbe. Ha a normál nagyjavítást csak 40-60%-??-nyi komplett berendezés-cserével lehet végrehajtani mert annyi berendezés van javíthatatlan, repedezett, korrodált állapotban, akkor az már nem fér bele egy előre kialkudott fix árba mert túl sok a plusz költség. Ilyenkor a javító cég széttárja a kezét, hogy kér másik A-B-C-D stb. JAVÍTHATÓ állapotú alkatrészt/berendezést - vagy legyen komplett csere a plusz költség felvállalásával a megrendelő részéről?!! A gépek és berendezések állapota, javítható vagy selejt állapota meg elsősorban a tárolási körülmények függvénye.

Nincs szó arról amit írsz. A gépek (12) megtekintése után adták ezt az árat az oroszok. Mi nem hívjuk le az opciót (egyelőre).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nincs szó arról amit írsz. A gépek (12) megtekintése után adták ezt az árat az oroszok. Mi nem hívjuk le az opciót (egyelőre).

Ez szép dolog, de megtekintéssel nem lehet megállapítani és eldönteni egy gép javítható állapotát. Hogy mennyire ázott be egyes fő részeknél, csatlakozásoknál, mennyi a belső korrózió (pl. a javíthatatlan kristályközi korrózió főleg az alu-öntvényeknél), a berendezéseken belül és a bekötési csomópontoknál, hol és mennyi a korrózió, repedés a bekötési csomópontoknál, milyen állapotban van a kábelrendszer (lásd beköltözött madarak, egerek, menyétek tevékenységi nyomai és következményei) és azok csatlakozásai stb., ez mind csak a teljes szétszerelés után a hibafelvételezés során derül ki. Ez pedig eléggé meghatározza hogy mennyi hiba javítható egy szokásos nagyjavítási technológia szintjén és mennyi plusz alkatrészt, berendezést kell pluszként kényszerűen cserélni.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Ez szép dolog, de megtekintéssel nem lehet megállapítani és eldönteni egy gép javítható állapotát. Hogy mennyire ázott be egyes fő részeknél, csatlakozásoknál, mennyi a belső korrózió (pl. a javíthatatlan kristályközi korrózió főleg az alu-öntvényeknél), a berendezéseken belül és a bekötési csomópontoknál, hol és mennyi a korrózió, repedés a bekötési csomópontoknál, milyen állapotban van a kábelrendszer (lásd beköltözött madarak, egerek, menyétek tevékenységi nyomai és következményei) és azok csatlakozásai stb., ez mind csak a teljes szétszerelés után a hibafelvételezés során derül ki. Ez pedig eléggé meghatározza hogy mennyi hiba javítható egy szokásos nagyjavítási technológia szintjén és mennyi plusz alkatrészt, berendezést kell pluszként kényszerűen cserélni.
Nyugi, felmérték. Nem csak ránéztek messziről.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 213
4 426
113
Én azt is el tudom képzelni,hogy bár fix összegű volt a trend fix mennyiségű gépre csak ennyit futott ki a pénz a cég meg jól lefizetett pár embert,hogy mondjanak le az utolsó 4 gép nagyjavításáról nehogy bukjanak az üzleten.
Vagy nincs rá elég pilóta.... ujakat meg nem akarnak rá képezni. A H145 ugyis elkezd szállingózni az év végén... gondolom az emberanyag (pilota,müszaki) képzés már folyik. Meg amúgy is. Elég ez a 8 pont mindenre....
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 699
3 932
113
Egyre nagyobb az esély, hogy lemondunk a maradék négyről. Ami nem olyan nagy baj, mivel ősszel kezdenek beérkezni a kishelikopterek. Viszont, ha a maradék négyre szánt pénzből van még maradvány, akkor azt a meglévő nyolc üzemképességének biztosításába kell beleforgatni és nem elbaszni hülyeségekre.
Ne kövessük el ugyan azt a hibát, mint eddig oly sokszor, hogy elvárjuk, hogy ingyen repüljön a repülő (és közben álszent módon sírunk, hogy milyen sokba kerül ez nekünk)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 152
73 727
113
2018 nyaran kozbeszerzest irtak ki a Mi-8/17/24 helikopterek alkatreszellatasara 2022-ig, evi 1,2 milliard forintos kerettel. (Amit nem kotelezo teljesen felhasznalni.)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 095
113
Jelenleg zajlik a négy régi-új, nálunk korábban soha nem repült P berepülése, de cserébe le lett állatva az első kettő, a 335-ös és 336-os, mert azokat meg szétkapták.
Azért remélem, hogy megérjük, hogy egy időben legalább egyszer mind a 8 gép üzemképes legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Jelenleg zajlik a négy régi-új, nálunk korábban soha nem repült P berepülése, de cserébe le lett állatva az első kettő, a 335-ös és 336-os, mert azokat meg szétkapták.
Azért remélem, hogy megérjük, hogy egy időben legalább egyszer mind a 8 gép üzemképes legyen.
Én már elvesztettem a fonalat. Akkor most a 12-ból 8 lesz a vége?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 633
5 358
113
Jelenleg zajlik a négy régi-új, nálunk korábban soha nem repült P berepülése, de cserébe le lett állatva az első kettő, a 335-ös és 336-os, mert azokat meg szétkapták.
Azért remélem, hogy megérjük, hogy egy időben legalább egyszer mind a 8 gép üzemképes legyen.

Már most az elején nincs alkatrész?....