Civil repüléssel kapcsolatos témák

Mennyi idő,és kb mennyi pénz Mo-n egy helikopter pilóta jogosítvány megszerzése,kb?
Milyen kategóriák vannak a civil helik között,mármint csak egyfajta jogosítvány van,és azzal bármit vezethetek,amin forgószárny van,vagy vannak kategóriák?
 
The "Rocky" Gibraltar Go-around - What happened?!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Mennyi idő,és kb mennyi pénz Mo-n egy helikopter pilóta jogosítvány megszerzése,kb?
Milyen kategóriák vannak a civil helik között,mármint csak egyfajta jogosítvány van,és azzal bármit vezethetek,amin forgószárny van,vagy vannak kategóriák?

Fuh, hát a helikopterben nem vagyok otthon, de készülj fel, hogy sok.
-Helisek is PPL-t kell megszerezzenek, ez 45 óra alapból, a H300-as (dugattyús) pedig 120.000/óra + oktató óradíja. 25 óra az oktatóval, van benne útvonalrepülés (185 km), nagyjából ugyan az, mint merevszárnyúnál.
-aztán mehet NVFR(H) (éjszakai), ami 6 óra, de kell hozzá 150 repült óra helin. (2500-3500 Eur csak ez)
-Instrument Rating.... (ennek egy része mehet szimulátorban)
Persze ezek mellett kellenek az elméleti CPL(H) modulok, asszem az egész cakkumpakk fél milla jelenleg. (CPL hossza függ attól, van-e IR-ed vagy sem)
A vége persze a CPL(H), ez asszem 35 óra + vizsgarepülés.
Meg persze még teheremelő, mezgazdasági, akármilyen képzés, amit csinálni szeretnél.
Ha ezeket így összeadod...

Szóval sokba fáj, de aki csinálja, szerelmes belé :D
 
Ez mennyire igaz még ma?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez mennyire igaz még ma?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nagyon is igaz.
Igazából annyi változás történt, hogy a chartokat átteték ipadra (SID, STAR, stb...), de a papír maradt jórészt, aminek igazából nem technikai oka van.
- a papír ott van, nem függ a hálózattól (bus-tól függetlenül), nem zárlatol le az aksija.
- visszakövethető, mi volt nálad, mi hiányzott.
- nyilvántartás miatt, tudják mi lett kiadva
- ha gebasz van, ezzel igazolod, hogy te felkészültél (légirendőr pl. akármikor kérheti ezeket).

Alapvetően a repülésben a papír azért marad még egy darabig, mert szinte minden tevékenységhez minősítés, szakszó kell, azt pedig pecséttel, aláírással hitelesíted. A gép papírjai pl. annyira fontosak, hogya földön tűzálló páncélszekrényben kell tartani...
 
Ha jól emlékszem erről készült film is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azóta már láttam a start utáni rep-profiljukat sebesség és magasság-grafikonnal, semmi zuhanás, egyszerűen keveset emelkedtek és nekimentek egy hegynek.
Hát van ott egy kis baj. Afrikában gyenge a flightradar-lefedettség (még egy főváros körzetében is!!), így az utolsó kb. 3 percről így nincs nyilvános grafikon-másolat. Az már kiderült, hogy valami gondjuk volt, engedélyt kértek a visszafordulásra és közben "jött" a hegy, amin nem tudtak átemelkedni, vagy nekimentek vagy lezuhantak (lehet hogy próbáltak még emelkedni, és esetleg tolóerő hiányában átestek??). Rövid időn belül a 2. baleset 737-8MAX-al hasonló körülmények között. A következmény:
https://hvg.hu/gazdasag/20190311_Tobb_legitarsasag_is_betiltotta_a_Boeing7378_MAX_gepek_repuleset
Tartok tőle hogy valami baj van a Boeing-nél esetleg valamilyen tervezési területen is, de technológiai/munkafegyelmi téren biztosan. Ha még az USAF-nak frissen szállított tankergépekben is gyártási szemetet/hulladékot meg benthagyott szerszámokat találnak, ott valami nagy gond van!!
 
Tartok tőle hogy valami baj van a Boeing-nél esetleg valamilyen tervezési területen is, de technológiai/munkafegyelmi téren biztosan. Ha még az USAF-nak frissen szállított tankergépekben is gyártási szemetet/hulladékot meg benthagyott szerszámokat találnak, ott valami nagy gond van!!

A kulturális sokszínűség jó, értem?
 
"Mert az egynyelvű és egyszokású ország gyenge és esendő." Szent István intelmei a vendégek befogadásáról és gyámolításáról...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Kis Aviation safetly az elmúlt 40évből. A kmek jelenleg olyan 95% Airbus + Boeing.

1970-2018_fatalities_per_revenue_passenger_kilometre_in_air_transport_%28cropped%29.png
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
"Felfüggeszti az összes Boeing 737 MAX-8 és MAX-9-es üzemelést a kontinensen az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA)."

https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazd...gyik-tipusat-az-europai-legterbol.680391.html

Már, ha igaz!?
Furcsa, jelentős a Venezuelai irány.

D1eoGzKXQAEMFjc.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amíg nincs belőle tanker, AWACS, tengerészeti járőr stb. katonai változat, addig a haditechnika iránt érdeklődők nem nagyon aggódnak emiatt szerintem ... o_O
Értem én, de ettől több van a dologban. :)