Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 359
22 890
113
Ügy látszik pilótahiba lesz:

https://index.hu/kulfold/2019/05/07/a_pilotak_hibai_kellettek_a_moszkvai_legikatasztrofahoz/

Reggel a rádióban Pető György pilóta is a pilótahibát valószínűsítette.
Mondjuk én sokat nem értek a repüléshez csak a magam civil módján, de egy pilóta ismerősöm anno elmagyarázta, hogy ha leszállásnál a gép elpattan a pályától, akkor minden esetben felhúzzuk a botot és átstartolunk majd újra próbálkozunk, nem pedig odavágjuk, mert akkor sérülhet a gép és katasztrófa is lehet.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ügy látszik pilótahiba lesz:

https://index.hu/kulfold/2019/05/07/a_pilotak_hibai_kellettek_a_moszkvai_legikatasztrofahoz/

Reggel a rádióban Pető György pilóta is a pilótahibát valószínűsítette.
Mondjuk én sokat nem értek a repüléshez csak a magam civil módján, de egy pilóta ismerősöm anno elmagyarázta, hogy ha leszállásnál a gép elpattan a pályától, akkor minden esetben felhúzzuk a botot és átstartolunk majd újra próbálkozunk, nem pedig odavágjuk, mert akkor sérülhet a gép és katasztrófa is lehet.
Ja, csak ki az a pilóta, aki minden műszeres visszajelzés nélkül (se sebesség, se magasság, se állásszög, se siklópálya-kijelzés!!), csak szemre és korlátozottan vezethető géppel (számítógépes limitek és védelmek kikapcsolódva!), ki tudja még meddig vezethető géppel (se fordulatszám, se olajnyomás, se olajhő, se gázhő-állapotról nincs műszeres kijelzés!), egy üzemanyaggal túlterhelt és elsőre keményen betont fogott (tehát lehet hogy akkor megsérült?!) géppel visszakívánkozik a levegőbe?!!
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 359
22 890
113
Ja, csak ki az a pilóta, aki minden műszeres visszajelzés nélkül (se sebesség, se magasság, se állásszög, se siklópálya-kijelzés!!), csak szemre és korlátozottan vezethető géppel (számítógépes limitek és védelmek kikapcsolódva!), ki tudja még meddig vezethető géppel (se fordulatszám, se olajnyomás, se olajhő, se gázhő-állapotról nincs műszeres kijelzés!), egy üzemanyaggal túlterhelt és elsőre keményen betont fogott (tehát lehet hogy akkor megsérült?!) géppel visszakívánkozik a levegőbe?!!


Pető szerint unásig gyakorolják, szerinte egy pilótának ez nem lenne kihívás.
Mondjuk én a Fsx-ben folyton odavágom.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 764
113
Én a Natgeo Légi katasztrófák sorozatból már megtanultam, hogy a pilóta mindig hibás. A "legjobb" pedig az, ha meghal, hiszen akkor mindent rá lehet varrni és se a gyártónak, se a légitársaságnak nem kell kártérítést fizetnie (a legtöbb esetben.) :(
 
M

molnibalage

Guest
Pető szerint unásig gyakorolják, szerinte egy pilótának ez nem lenne kihívás.
Mondjuk én a Fsx-ben folyton odavágom.
Igen? Akkor mikor repülnek?
A szimulátorban nem halsz meg, ha elkúrod. Kicsit mas a faktor.

Kicsit gusztustalan ami az eset korul zajlik. Talán meg kene varni a kivizsgálást...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Én a Natgeo Légi katasztrófák sorozatból már megtanultam, hogy a pilóta mindig hibás. A "legjobb" pedig az, ha meghal, hiszen akkor mindent rá lehet varrni és se a gyártónak, se a légitársaságnak nem kell kártérítést fizetnie (a legtöbb esetben.) :(

Pilótahiba esetén nem kell? Normális lenne ez?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 764
113
beta

Amennyire én tudom pilóta hiba esetén már "maszatolni" szoktak. De nem vagyok jártas a pontos jogi háttérben.
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
Igen? Akkor mikor repülnek?
A szimulátorban nem halsz meg, ha elkúrod. Kicsit mas a faktor.

Kicsit gusztustalan ami az eset korul zajlik. Talán meg kene varni a kivizsgálást...

Egy gond van csak a szimulátorokkal.Lehetnek bármennyire modernek, de a halálfélelmet nem adja vissza egyik se.
Talán ha nem lennének a légitársaságok fillérbaszók és évente mondjuk egyszer néhány iskolakört lezavarna minden pilóta full kézi vezérlés mellett(az összes automatát lekapcsolva), nem 80-90 (vagy több) emberrel a hátuk mögött kéne fejet vakargatva megoldani egyszer és tökéletesen.Mert emiatt az egy eset miatt szétszedik a pilótát, de azt már elfelejtik, hogy előtte jó eséllyel 20-30 éven keresztül tízezreket vitt el A-ból B-be gond nélkül.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Pető szerint unásig gyakorolják, szerinte egy pilótának ez nem lenne kihívás.
Mondjuk én a Fsx-ben folyton odavágom.
Pető mennyit repült orosz belföldi vonalakon, SSJ-100-al, és orosz szabályok szerint - hogy ennyire tudja? Mert ha a három kritérium közül csak egyik is hiányzik, már lehet hogy baj van az ilyen irányú tudásával ...
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 359
22 890
113
Igen? Akkor mikor repülnek?
A szimulátorban nem halsz meg, ha elkúrod. Kicsit mas a faktor.

Kicsit gusztustalan ami az eset korul zajlik. Talán meg kene varni a kivizsgálást...

Egész pontosan azt mondta, hogy gyakorolják a pilóták a kényszerleszállást a szimulatorban, úgy hogy a műszerek nem működnek. Szerinte így vakon leszállni jó időjárási körülmények között (elvileg az volt a reptér felett) nem volna szabad gondot okoznia a pilótáknak, idejük volt bőven, semmi sem sürgette őket, a fékszárny hiánya is csak annyit jelent, hogy "picit" gyorsabban jönnek be, nem kellene hogy gondot okozzon. Szerinte a légiirányitók is hibáztak, amikor nem értesítettek időben a reptéri tűzoltóságot. Véleménye szerint az orosz vizsgálat elfogult lesz és orosz szokás szerint rengeteg bűnöst fognak találni.
Nekem csak az tűnt fel, hogy a második kísérletnél túl nagy sebességgel érkeztek és amikor a gép "elpattant" a pilóta vélhetően idegességében visszatolta a botot és nem próbált meg átstartolni. De én abszolút laikus vagyok!
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 359
22 890
113
Pető mennyit repült orosz belföldi vonalakon, SSJ-100-al, és orosz szabályok szerint - hogy ennyire tudja? Mert ha a három kritérium közül csak egyik is hiányzik, már lehet hogy baj van az ilyen irányú tudásával ...

Szerinte minden kereskedelmi pilóta gyakorolja a vészhelyzeti eljárásokat, köztük a műszerek nélküli kényszerleszállást.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 764
113
A "szimulátorban sikerült leszállni" témában ez egy elég jó film:
https://port.hu/adatlap/film/tv/sully-csoda-a-hudson-folyon-sully/movie-177053

Nekem az jött le a filmből, hogyha nem sikerül a kényszer leszállás és a pilóták meghalnak, akkor rájuk verik az egészet (szokás szerint). De mivel életben maradtak így meg tudták magukat védeni a vizsgálat során (igazuk volt). Érdekes és tanulságos film. :)
 
M

molnibalage

Guest
A "szimulátorban sikerült leszállni" témában ez egy elég jó film:
https://port.hu/adatlap/film/tv/sully-csoda-a-hudson-folyon-sully/movie-177053

Nekem az jött le a filmből, hogyha nem sikerül a kényszer leszállás és a pilóták meghalnak, akkor rájuk verik az egészet (szokás szerint). De mivel életben maradtak így meg tudták magukat védeni a vizsgálat során (igazuk volt). Érdekes és tanulságos film. :)
A film egy rakás szar magának az eseménynek a bemutatását nézve. A benne bemutatott kivizsgálásnak köze nincs a valósághoz. A légitársaságoknak meg van biztosítása.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed