Érdekességek a világ országaiból

Úgy látom, hogy most élesben megy a játszma!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat
Érdekes módon a nyugati média Putyin korábbi hoki-gála meccseiről nem nagyon tudósított. Minden évben 4-5 hoki-gálát rendeznek. Pont akkor amikor véletlenül leesik.Megfigyeltem egyébként, ha valamilyen "negatív dolog" történik Oroszországban pl. balesetek, terrorista támadás, vagy más áldozatokat követelő esemény arról rögtön tájékoztatnak.


Ez csak véletlen....:D;)
 
Az Elbrusz atom jégtörő. Vajon mi lehet a két keresztben álló két "csö" és szerepe.
f_d3d3LnJ1Lm5vcmRzeS5zcGIucnUvaW1hZ2VfbWlzaGEvaG9seWRheS8zLmpwZz9fX2lkPTYyOTAx.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and jani22
5042176.jpg


"A forrás szerint a Habarovsk tengeralattjárón található Poseidon lőszere hat jármű lesz
2020 tavaszán indul el, a tengeralattjárót 2022-ben tervezik áthelyezni a flottába. Ezt kedden bejelentették Tass forrás a katonai-ipari komplexumban."

https://tass.ru/armiya-i-opk/6425858
 
A turisták útra keltek, biztos lesz érdeklődő a környéken.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


"Csatlakozzon a haditengerészethez, nézze meg a világot!" Stan és Pan is belépett, de tengeralattjáróra kerültek. :D
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Én csak azt nem értem, hogy miért kell nemzetközi légtérben repülő gépeket igazoltatni. Tudtommal sem a 3 csöppnyi NATO tag balti állam, sem más ország nem jelentett be a területre ADIZ-t (légvédelmi azonosító zóna), akkor pedig nemzetközi légtérben nem kötelező rádiókapcsolatot tartani, sem előzetesen jóváhagyott repülési tervvel rendelkezni, de még az azonosító jeladót bekapcsolni sem.
Ez semmi több, mint erőfitogtatás és a másik baxogatása. Természetesen mindkét fél részéről, hisz az oroszok is ugyan ezt játsszák. A Balti- és a Fekete-tengeren is.
De nem baj, legalább gyakorolnak a pilótáink, és végre a NATO felé is mutatunk valami szövetségesi elkötelezettséget.

Apropó: honnan "lettek" Aim-9-esek a Griffekre?
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and fishbed
Én csak azt nem értem, hogy miért kell nemzetközi légtérben repülő gépeket igazoltatni. Tudtommal sem a 3 csöppnyi NATO tag balti állam, sem más ország nem jelentett be a területre ADIZ-t (légvédelmi azonosító zóna), akkor pedig nemzetközi légtérben nem kötelező rádiókapcsolatot tartani, sem előzetesen jóváhagyott repülési tervvel rendelkezni, de még az azonosító jeladót bekapcsolni sem.
Ez semmi több, mint erőfitogtatás és a másik baxogatása. Természetesen mindkét fél részéről, hisz az oroszok is ugyan ezt játsszák. A Balti- és a Fekete-tengeren is.
De nem baj, legalább gyakorolnak a pilótáink, és végre a NATO felé is mutatunk valami szövetségesi elkötelezettséget.
Hogy retteghessen a paraszt az oroszoktól. :D Viccet félretéve, a polgári légiforgalom elég nagy arrafelé, másrészt volt 9/11 is, szóval valamennyire érthető a dolog. (Az ADIZ olyan, mint a s*gglyuk: mindenki csak a sajátját veszi komolyan, senki másét nem. Vagyis ADIZ ide vagy oda, a nemzetközi légtér az nemzetközi légtér, az ADIZ meg a kitalálójának a problémája.) Erőfitogtatásnak ez a balti rendészkedés amúgy komolytalan, főleg arrafelé és az oroszokkal szemben. Egyébként nemzetközi légtérben is kötelező rádiókapcsolatot tartani, reptervvel rendelkezni és transzpondert kapcsolni, legalábbis a polgári gépeknek, mielőtt valami hülye lever egy másik gépet az égről, mert azt sem tudja, mi van körülötte. Az nyilván vicc, hogy egy orosz katonai gépet pl. egy lett légiforgalmi irányító hazazavar, így sokkal egyszerűbb, hogy Ivánék szóba sem állnak velük. Ez nyilván megnehezíti az irányítás dolgát, hiszen nekik kell biztosítaniuk a biztonságos repkedést, amit az oroszok tevékenysége nem tesz könnyebbé, de ahogy mondani szokták "ha nem tetszik, le lehet szerelni" (az irányítónak).

Amúgy az igazán vicces ez: https://honvedelem.hu/cikk/115988_gripen-riasztas_a_baltikumban_
"...elfogták azt az orosz, AN-26-os repülőgépet, amely engedély nélkül lépett be a balti légtérbe."

Másnap pedig: https://honvedelem.hu/cikk/116007_kozos_elfogas_a_balti-tenger_felett
"...elfogták és azonosították az érintett légtérbe bejelentkezés nélkül belépő repülőgépeket."

Valójában mindkét napon ugyanaz történt, csak az elsőn hülyeséget írtak róla: semmiféle engedélyre nincs szüksége az oroszoknak senkitől, hogy ott repüljenek.
Apropó: honnan "lettek" Aim-9-esek a Griffekre?
Ahonnan az AMRAAM-ek is. Nem tegnap volt.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ahonnan az AMRAAM-ek is. Nem tegnap volt.[/QUOTE]


Már bocs, de én úgy tudom, hogy a Griffekhez vett Aim-9-esek üzemidejét hosszabbítani kellett volna, ami nem történt meg. Ezért adják a készültséget itthon Aim-120-assal. A kirepülés előtt pont azon ment az agyalás, hogy infrás rakéta nélkül balti rendéskednek-e, vagy valami közös NATO készletből (?) kérünk. Szóval ez a történet nem olyan régi.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Már bocs, de én úgy tudom, hogy a Griffekhez vett Aim-9-esek üzemidejét hosszabbítani kellett volna, ami nem történt meg. Ezért adják a készültséget itthon Aim-120-assal. A kirepülés előtt pont azon ment az agyalás, hogy infrás rakéta nélkül balti rendéskednek-e, vagy valami közös NATO készletből (?) kérünk. Szóval ez a történet nem olyan régi.
A pápai fotókon is AIM-9 volt, de itt egy még frissebb:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A lényeg az, hogy (itthon) a keszit nem 120-assal adják.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat