B-2 Spirit (Northrop Grumman,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1945

Guest
Pitot lemezt használnak, Pitot cső helyett.
Az elv hasonló, csak ez a géptestbe van rejtve, illetve kis sebességnél pontatlanabb.

gEiq5.gif
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Pitot lemezt használnak, Pitot cső helyett.
Az elv hasonló, csak ez a géptestbe van rejtve, illetve kis sebességnél pontatlanabb.

gEiq5.gif
Akkor ez az ősi Venturi-csöves sebességmérés modern változata. Fűteni viszont ugyanúgy kell, mert ebbe pláne befagyhat a lecsapódott pára és a bejutó csapadékvíz.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Azt nehezen hiszem, mert a pitot-csöveket a repülés nagy részében fűteni kell befagyás ellen, ezt a sima, egyszerű műanyag nem nagyon szereti. Egy speciális kerámia-kompozit viszont talán előfordulhat ebben a szerepkörben.
Ne a felmosóvödörből indulj ki. A legegyszerűbbek közül említsük meg mondjuk a textilbakelitet.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Akkor ez az ősi Venturi-csöves sebességmérés modern változata. Fűteni viszont ugyanúgy kell, mert ebbe pláne befagyhat a lecsapódott pára és a bejutó csapadékvíz.

Pont emiatt miatt vesztették el a “Spirit of Kansas”-t balesetben...
... pára lecsapódott, elkalibrálták a földön, felszálláskor túl lassú sebességnél emelték meg a gép orrát, visszaestek a földre.

54ca6ef4bb6bb_-_stealth-lede-630-0708-de.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and fishbed
M

molnibalage

Guest
Ne a felmosóvödörből indulj ki. A legegyszerűbbek közül említsük meg mondjuk a textilbakelitet.
  • Ezek a berendezések akkor működnek és látják el feladatukat, ha az áramlási keresztmetszetük a tervezési állapotban marad. Ha eltömődik, fagy stb. akkor kuka.
  • Alkalmazhatsz te bármilyen műanyagot, amikor azok alapvető tulajdonsága, hogy pocsék hővezetők. Mivel magát az anyag tömegét kell melegíteni, hogy megolvadjon annak felületén az odafagyott víz , ezért műanyagból csinálni ezeket eléggé kontraproduktívnak tűnik az elvárt üzemet és funkciókat tekintve.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ne a felmosóvödörből indulj ki. A legegyszerűbbek közül említsük meg mondjuk a textilbakelitet.
Csak az a probléma, hogy az se nagyon szereti a beépített fűtőszál melegét. De mint írtam vannak olyan anyagok amikkel ez megoldható, és nem is fémesen verik vissza a radarhullámokat ...
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Pont emiatt miatt vesztették el a “Spirit of Kansas”-t balesetben...
... pára lecsapódott, elkalibrálták a földön, felszálláskor túl lassú sebességnél emelték meg a gép orrát, visszaestek a földre.

54ca6ef4bb6bb_-_stealth-lede-630-0708-de.jpg

2009-ben a francia utasszállító is pitot fagyás miatt zuhant le az Atlanti-óceánba, úgy rémlik. Durva hogy ezen buknak el komoly gépek. Persze a sebesség az egyik legfontosabb paraméter repüléskor, de akkor is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 166
113
És a No.164584-es X-31-es is ezért zuhant le 1995-ben:


Things were quick to change - NASA investigators later discovered a sensor left unheated became icy and gave false airspeed readings. The false data automatically slowed the jet down, hurling it out of control and into a 20-thousand foot (6 thousand 500 metres) plunge from which it never recovered. Faced with the impossible, German pilot Karl-Heinz Lang did the only thing he could - he ejected- and landed safely.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
És a No.164584-es X-31-es is ezért zuhant le 1995-ben:


Things were quick to change - NASA investigators later discovered a sensor left unheated became icy and gave false airspeed readings. The false data automatically slowed the jet down, hurling it out of control and into a 20-thousand foot (6 thousand 500 metres) plunge from which it never recovered. Faced with the impossible, German pilot Karl-Heinz Lang did the only thing he could - he ejected- and landed safely.
Tök druva, hogy sokkal a katapultálás után is néhány sec-re egy ideig stabil állapotba manőverezte saját magát a gép. Furcsa, hogy ilyen korán kattintott a pilóta. Vagy már a felvétel előtt is bukdécsolt, csak azt nem látjuk?
 
M

molnibalage

Guest
Az eddigi teljes kumulatív rátája a B-2-nek jobb vagy azonos, mint a korábbi bombázóké. Ha nem ilyen pitiáner hülyeség miatt írják le a gépet, akkor egyenesen bámulatos lenne az, amit összehozott a típus.

Gratulálok,ne tervezz inkább semmit.
Több felhasználónál én már azon a véleményen vagyok, hogy bölcsebb lenne, ha csak kérdezne a fórumon, nemhogy tervezne bármit is...
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 166
113
Tök druva, hogy sokkal a katapultálás után is néhány sec-re egy ideig stabil állapotba manőverezte saját magát a gép. Furcsa, hogy ilyen korán kattintott a pilóta. Vagy már a felvétel előtt is bukdécsolt, csak azt nem látjuk?
Nem, a pilóta az öngerjesztett oszcilláció legelső jelére katapultált. A hajtómű növelt teljesítményen volt és ellentétben a korabeli hasonló esettel (Gripen proto bemutatója Stockholm felett) itt a vektoráló rendszer is beavatkozott. Egy ennyire összetett kormányvezérlésnél a vezérlési hiba esetén semmi esély sincs a további érdemi beavatkozásra. Ha nem egy DASA tesztpilóta lett volna, hanem egy hétköznapi vadászpilóta, lehet, hogy megpróbálkozott volna a kormányzás visszaszerzésével. De egy sivatag felett kísérleti repülésen levő nagy tapaszatalatú profi annyira az ismeretlenben operál, hogy az olyan egyértlemű jelek esetén, mint a totál önállósodott és megzavardotott kormányvezérlőrendszer egy instabil kialakítású és TVC-s gépnél, nem sokat teketóriázik.