Félreértés ne essék, ezen pislogok. Nehezen hiszem el és erős kétségeim vannak...
Miért?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Félreértés ne essék, ezen pislogok. Nehezen hiszem el és erős kétségeim vannak...
Áramlástanilag belefér?Félreértés ne essék, ezen pislogok. Nehezen hiszem el és erős kétségeim vannak...
Csupaszárny kialakítása a hullámellenállás szempontjából már eleve nem tűnik nyerőnek. Plusz a tolőerő és a szívócsatorna. Már eleve kétségeim vannak, hogy a B-2 esetén nincs -e ott egy komoly függőleges vonal a PE diagramon, hogy Vmax.
Az F-111 gépek variaszárnnyal tudtak hangsebesség közelébe jutni és kevés keróval utánégetés nélkül picit M1.0 túl menni. Olyan kialakítással, ami lényegében deltaszárnyas gépet csinál max. szárnyállásnál a gépből gyök2 módon egyszerűsítve.Áramlástanilag belefér?
Mert ha bele, akkor - gondolom - már csak a szerkezeti alkalmasság (na meg a vezérlés...) szükséges hozzá.
Csupaszárny kialakítása a hullámellenállás szempontjából már eleve nem tűnik nyerőnek. Plusz a tolőerő és a szívócsatorna. Már eleve kétségeim vannak, hogy a B-2 esetén nincs -e ott egy komoly függőleges vonal a PE diagramon, hogy Vmax.
Az F-111 gépek variaszárnnyal tudtak hangsebesség közelébe jutni és kevés keróval utánégetés nélkül picit M1.0 túl menni. Olyan kialakítással, ami lényegében deltaszárnyas gépet csinál max. szárnyállásnál a gépből gyök2 módon egyszerűsítve.
Hogy ebből, hogyan jön ki, hogy az M2.0+-ra tervezett F-111-nél és az M2.0-s B-1A-nal, ami a B-1B-né könnyebb volt néhány tonnával a szubszonikus sebessége egy erőtlen és áramlástanilag gyengébb alaptestnél magasabb trasszonikus sebességet eredményez?
Hát, csapjanak agyon, de én nem értem...
YT komment volt.Kérdezz rá annál, aki írta. Melyik fórumon volt?
Ezt most olvasom egy B-1B pilótától kommentben.
The B-2B can reach supersonic speeds but only at altitude. The B-2B has a faster subsonic cruise speed than the B-1A.
Hm....
Gépelési hiba szerintem. Lehet, hogy B-1B ás B-2A-t akart írni, csakhogy akkor is pont úgy vakarom a fejem...B-2B???
Én csak B-2A-ról tudok.
Gépelési hiba szerintem. Lehet, hogy B-1B ás B-2A-t akart írni, csakhogy akkor is pont úgy vakarom a fejem...
Szerintem egyik gépre sem. Egy variaszárnyas gép 0 függesztménnyel és olyan tolóerővel simán elmegy M0,9 tájáig erőlködés nélkül vagy tovább is. Mert borzalmasan tudja csökkenteni a hullámellenállást és a homlokfelületét is.A B-1B-re nem igazak ezek a B-1A-val szemben?
Szerintem egyik gépre sem. Egy variaszárnyas gép 0 függesztménnyel és olyan tolóerővel simán elmegy M0,9 tájáig erőlködés nélkül vagy tovább is. Mert borzalmasan tudja csökkenteni a hullámellenállást és a homlokfelületét is.
Az egész variaszárny lényege az, hogy a gép szárnyprofil húrhosszát és vastagság/hossz arányát változtatod, miközben kisebb lesz a homlokfelülete is. Egy lényegében minimális nyilazású szubszonikus gépből max. szárnyálláson kvázi deltaszárnyú gépet csinál. Ezért van az, hogy a tolóerőben sokkal gyengébb F-14 magasabb végsebességet volt képes elérni a gép tömegéhez képest szerényebb tolóerővel. Tehát, még ha lassabban is gyorsult adott esetben magasabb végsebességet ért el.
A GE hajtóműves F-14B diagramja most előttem van 4xAIM-9 és 4xAIM-7-tel pótos nélkül képes elérni az M2.0-át. Az F-15E esetén ez M1,75 tája volt.
35 ezer lábon 60 ezer font tömegű gép mondjuk BARCAP-elve tankolás után magasan 95 tfm alatt és 6 perc (!) gyorsított fel M1.85-re és közben eléget 6000-50500 = 9500 font kerót. De akkor is tudja. (A gép belső kapacitása kb. 16000 font, de ebből úgy 1500 a vésztartalék és van nem kifogyasztható mennyiség is.)
Még 2xAIM-9, 2xAIM-54 és 2xAIM-7-tel is el tudta érni az M1,85-öt. Persze igen elméleti hatótáv mellett, de akkor is a variaszárny ereje látszott.
Namármost a B-2 esetében a szárny nyilazási szöge eleve alacsony és tolerő szinten talán egy airliner is jobban el van eresztve nála. A csupaszárny konstrukció előnye, hogy tényleg egy kvázi repülő szárny, baromi jó teljes Cl/Cd aránnyal. Csak ennek az ára az, hogy egy szubszonikusra kihegyezett gép szerény toleróerővel az hol a bánatba lesz szuperszonikus képességű, nemhogy gyorsabb...?
B-2D? Az mi...?Teljesen biztos,hogy olyan gyenge az a hajtőmű?Oké,hogy ez a hivatalos de a B-2D-vel kapcsolatban több a titkos dolog mint a nyílt?Vagy nem nem lehet annyira növelni a tolóedőt ami ellensúlyozza a variaszárnyat?
B-2D? Az mi...?
A B-2-nek GE F110 leszármazott hajtóművei vannak. Fix szívócsatorna tudtommal és nuku variaszárny.
Ahogy már mondtam, az áthajtóművezés nagy flották esetén is ritka. A B-2-nél a hajótmű elég jól ismert szerintem.
Folytatás:
- Ha megfigyeled a rakétakövető radarok és a horizonton túli radarok telepítési helyét, azonnal el lehet különíteni a két radar kategóriát. A rakétakövető radarokat mindenki igyekszik a potenciális rakéta beérkezési irányokba, az ellenséghez a lehető legközelebb, a saját aktuális határaira, vagy szövetségesekhez, vagy szigetekre telepíteni. A Maximálisan előre tolt telepítésre a minél korábbi felderítés miatt van szükség, hiszen ezek a radarok nem látnak a horizont alá. Ezzel szemben a horizonton túli radarokat az országhatároktól néhány száz km-el beljebb telepítik, mivel azok hatékony felderítési zónájának közeli határa néhány száz km-re van a radartól, azaz ezen a távolságon belül nem igazán használható az OTH radar.
Az OTH radarok és a lopakodók észleléséhez pedig:
Nem csak az oroszok állítják, hogy Irán körül ólálkodó F-35 gépeket láttak a Konténer radarral. Hasonló módon a kínaiak is azt állítják, hogy a Sanlichong-nál lévő OTH radarjukkal az USA Dél-Japánba, az Iwakuni bázisra telepített f-35 gépeit követték. Ez a bázis Hirosima mellett van, több, mint 1900 km-re a kínai radartól. Ennél még aljasabb dolgot tettek a franciák. NATO szövetségesként volt képük azt állítani, hogy a Dreux-Louvilliers katonai reptérre pakolt OTH radarjukkal Koszovó felett repkedő B-2-t követtek 1650-1700 km távolságban.
N+1-szerre kérdezem. Mi volt a célpont repülési magassága. Ha 12-13 km alatt volt, akkor az nem B-2 volt. Max annak hiszi.Dani Zoltan meg van rola gyozodve hogy Szerbia felett a B-2eket nem csak latta de az egyiket el is talalta... lehet hogy a franciak is sugtak nekik, nem csak a kinaiak?
N+1-szerre kérdezem. Mi volt a célpont repülési magassága. Ha 12-13 km alatt volt, akkor az nem B-2 volt. Max annak hiszi.
Tankolni lejöttek vagy a tankerek mentek fel?egyáltalán volt szükségük Jugoszlávia felett tankolni?
Milyen fegyverzetük volt akkoriban a B2-nek? Ha csak lézeres bomba akkor előfordulhatott,hogy le kellett jöniük a felhők alá.