[HUN] MH 86. Szolnok Helikopter Bázis / MH Kiss József 86. Helikopterdandár

Év végén jönnek az első új Airbus helik. Én azt reméltem addigra Szolnokra is épül valami. Erről van valami hír?
 
Pápán ilyen van.
Tudom hogy ott van modern hangár.
Nem tudom hogy a 20+16+2+x darab helikopternek hány m2 fedett hangár, de az biztos hogy 2,5-3milliárdból fűtött 10000m2 iparcsarnok kijön. Ha nem lesz mire jönnek az új eszközök az az egész Zrinyi2026 szégyene. (tudom hogy rengeteg közbeszerzést írtak ki, van benne vasúti vágánytól olajlefejtőn át harckocsirakodó és szennyvíztisztító meg laktanya és lőtér, de hangárt nem láttam eddig.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses
Sajnos szolnok reptér fejlesztése nagyon mostoha gyereke a honvédelmi vezetésnek. Ez a pápai hangár már több mint tíz éve meg van még a c-17 esek előtt éppitették.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and gacsat
Ha egyszer végre megérkeznek a svéd mobilhangarok,használat után majd azok mennek Szolnokra.
 

2 hangárt (készletet) vettünk, de nem tudni melyik méretet. Saab marketinganyag szerint két fajta van: 2 Gripen fér el benne, a nagyobban 4 db. Szóval heliből mondjuk kb 6-10 darabnak lesz hely benne, összesen
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
2 hangárt (készletet) vettünk, de nem tudni melyik méretet. Saab marketinganyag szerint két fajta van: 2 Gripen fér el benne, a nagyobban 4 db. Szóval heliből mondjuk kb 6-10 darabnak lesz hely benne, összesen
Nehogymár egy hangárt ne tudjon a Krisztuszive TSz építő melléküzemága felhúzni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Nem mert nem jó a méret. Meg nem fűtött, Raktárnak van használva.

A költözés előtt azt mondta valamelyik fejes, hogy oda mennek a Gripenek, a mobilhangárba meg a készültségi pár. Most akkor hogyan vannak Pápán jelenleg?
 
A mobilhangárokról csönd van... egyes hírek szerint szolnokra telepítik őket. Több helikopter fér beléjük, össze is lehet kapcsolni őket. Egy hangár mérete 20x38 méter legmagsabb pontján 8 méter magas. a kér hangárban azonban max 6-8. helikopter fér el, tárolási (tehát nem üzemeltetési körülmények között).
Ugyanakkor ha már az urambátyám, mészáros-csányi-garancsi stb. ország vagyunk, miből állan 2-3 hét alatt néhány könnyűszerkezetes "lefedés" építésére Szolnokon.. Kvázi semmibe.. Az országgyülés honvédelmi és pénzügyi bizottsága 2 perc alatt megszavazza kormánypárti többséggel és annyi..
Itt ismét a központosított impotencia érvényesül.. Egyszerre mindent beszerzünk, fejlesztünk és mégs struktúrát és szerveztet is váltunk. Ez nem megy. a beszerzések összecsúsznak, illetve késnek, és az üzemeltetéshez tároláshoz, logisztikához hiányzonak, eszközök, infrastruktúra, humán erőforrás. Pénzzel nem lehet minden egyszerre megoldani. Néha azt érzem,hogy a hálótervezést sem ismerik sok esetben..
 
A mobilhangárokról csönd van... egyes hírek szerint szolnokra telepítik őket. Több helikopter fér beléjük, össze is lehet kapcsolni őket. Egy hangár mérete 20x38 méter legmagsabb pontján 8 méter magas. a kér hangárban azonban max 6-8. helikopter fér el, tárolási (tehát nem üzemeltetési körülmények között).
Ugyanakkor ha már az urambátyám, mészáros-csányi-garancsi stb. ország vagyunk, miből állan 2-3 hét alatt néhány könnyűszerkezetes "lefedés" építésére Szolnokon.. Kvázi semmibe.. Az országgyülés honvédelmi és pénzügyi bizottsága 2 perc alatt megszavazza kormánypárti többséggel és annyi..
Itt ismét a központosított impotencia érvényesül.. Egyszerre mindent beszerzünk, fejlesztünk és mégs struktúrát és szerveztet is váltunk. Ez nem megy. a beszerzések összecsúsznak, illetve késnek, és az üzemeltetéshez tároláshoz, logisztikához hiányzonak, eszközök, infrastruktúra, humán erőforrás. Pénzzel nem lehet minden egyszerre megoldani. Néha azt érzem,hogy a hálótervezést sem ismerik sok esetben..
pont emiatt vagyok mérges ilyenkor , ahogy írtad kb 2 perc alatt megszavaznák hogy tényleg a beszerzés értékéhez képest lóf@szny! összegért normális fedőd is kapjanak a fejük felé , egyétértek azzal hogy az ÖSSZES helinek kell majd valami tároló/tető a feje felé mert különben gyorsan a 21-esek meg 29-esek sorsára jutnak
 
A mobilhangárokról csönd van... egyes hírek szerint szolnokra telepítik őket. Több helikopter fér beléjük, össze is lehet kapcsolni őket. Egy hangár mérete 20x38 méter legmagsabb pontján 8 méter magas. a kér hangárban azonban max 6-8. helikopter fér el, tárolási (tehát nem üzemeltetési körülmények között).
Ugyanakkor ha már az urambátyám, mészáros-csányi-garancsi stb. ország vagyunk, miből állan 2-3 hét alatt néhány könnyűszerkezetes "lefedés" építésére Szolnokon.. Kvázi semmibe.. Az országgyülés honvédelmi és pénzügyi bizottsága 2 perc alatt megszavazza kormánypárti többséggel és annyi..
Itt ismét a központosított impotencia érvényesül.. Egyszerre mindent beszerzünk, fejlesztünk és mégs struktúrát és szerveztet is váltunk. Ez nem megy. a beszerzések összecsúsznak, illetve késnek, és az üzemeltetéshez tároláshoz, logisztikához hiányzonak, eszközök, infrastruktúra, humán erőforrás. Pénzzel nem lehet minden egyszerre megoldani. Néha azt érzem,hogy a hálótervezést sem ismerik sok esetben..
Egyrészt, szerintem csak nyugi! Az Ok, hogy idén kapjuk meg az első H145-öket, de ha jól emlékszem, a szállítások elég szépen el lesznek húzva, egészen vagy 2022-23-ig.
Másrészt szerintem nem biztos, hogy csak Szolnokra kell figyelni. Lehet hogy logisztikai szempontból logikus lenne egy helyre költöztetni az összes helikopterünket, azonban stratégiai szempontból ez egy rémálom.
A logikus talán az lenne, ha minimum a jelenlegi 3 légibázison szét lennének szórva.
Ha a jelenlegi személyi állományt meg szeretnénk tartani, és nem szeretnénk veszélyeztetni a távozásukat, akkor értelem szerűen az új helikoptereket kellene máshova tenni, persze az új belépő állománnyal. Erre talán a H145M-ek a legjobb alternatívák, mivel a H225M-ek lesznek az elsősorban csapatszállítók, és ugyebár azok között lesz kimondottan SOF konfig is, így azok kimondottan kötődnek a különlegesekhez. De azt is el tudom képzelni, hogy esetleg a SAR műveletek miatt 1-2-gép elkerül civil repterekre, esetleg sima laktanyákhoz (Debrecen, Tata, Hódmező, Kaposvár) rendelik őket. Az üzemeltetésük meg hasonló lehet, mint a sima mentőhelikoptereknél.
Az a baj, hogy nem tudom, hogy mennyi lehetőség van még a jelenlegi repterek infrastruktúrájában, de én továbbra is azt gondolom, hogy még egy repteret kellene újranyitni (Taszár?), különösen, ha esetleg a jelenlegi 14 vadászgépe mellé befigyel egy második század.
A jelenlegi állapothoz képest nagyon sok gépünk lesz.