Egyrészt, szerintem csak nyugi! Az Ok, hogy idén kapjuk meg az első H145-öket, de ha jól emlékszem, a szállítások elég szépen el lesznek húzva, egészen vagy 2022-23-ig.
Másrészt szerintem nem biztos, hogy csak Szolnokra kell figyelni. Lehet hogy logisztikai szempontból logikus lenne egy helyre költöztetni az összes helikopterünket, azonban stratégiai szempontból ez egy rémálom.
A logikus talán az lenne, ha minimum a jelenlegi 3 légibázison szét lennének szórva.
Ha a jelenlegi személyi állományt meg szeretnénk tartani, és nem szeretnénk veszélyeztetni a távozásukat, akkor értelem szerűen az új helikoptereket kellene máshova tenni, persze az új belépő állománnyal. Erre talán a H145M-ek a legjobb alternatívák, mivel a H225M-ek lesznek az elsősorban csapatszállítók, és ugyebár azok között lesz kimondottan SOF konfig is, így azok kimondottan kötődnek a különlegesekhez. De azt is el tudom képzelni, hogy esetleg a SAR műveletek miatt 1-2-gép elkerül civil repterekre, esetleg sima laktanyákhoz (Debrecen, Tata, Hódmező, Kaposvár) rendelik őket. Az üzemeltetésük meg hasonló lehet, mint a sima mentőhelikoptereknél.
Az a baj, hogy nem tudom, hogy mennyi lehetőség van még a jelenlegi repterek infrastruktúrájában, de én továbbra is azt gondolom, hogy még egy repteret kellene újranyitni (Taszár?), különösen, ha esetleg a jelenlegi 14 vadászgépe mellé befigyel egy második század.
A jelenlegi állapothoz képest nagyon sok gépünk lesz.