[HUN] Airbus Helicopters Hungary Kft.

Visszaolvastam az egyik tavalyi cikket, ezek szerint nem is lesz kicsi.
https://airportal.hu/alkatreszgyarat-letesit-magyarorszagon-az-airbus-helicopters/
Nyilván az állami támogatás is játszik, de több száz munkahelyről beszélnek és nem korlátozódik kizárólag a helikopterekre.
Az első szakaszban – a helikopterek repülésvezérlő rendszereihez szükséges precíziós alkatrészek gyártását indítják el.

En is atolvastam tegnap este a decemberi bejelentesrol irt cikkeket is, de a kulonbozo oldalak annyira eltero dolgokat irtak az uj gyarrol, hogy a magyar media szinvonalat ismerve inkabb ugy dontottem, csak az Airbus hivatalos sajtokozlemenyeben szereplo dolgokat hiszem el/veszem igaznak.
 
Szerintetek, az Airbus meghiúsult romániai beruházása (ha jól emlékszem Brassóban lett volna) mennyire játszott közre abban a döntésben, hogy Magyarországon pont a román határ mellé kerüljön a gyár?
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
En is atolvastam tegnap este a decemberi bejelentesrol irt cikkeket is, de a kulonbozo oldalak annyira eltero dolgokat irtak az uj gyarrol, hogy a magyar media szinvonalat ismerve inkabb ugy dontottem, csak az Airbus hivatalos sajtokozlemenyeben szereplo dolgokat hiszem el/veszem igaznak.
Van benne valami, bár mivel a nulláról kezdik, valószínű hogy egyszerűbb alkatrészekről van szó.
Az érdekes az lesz, hogy felhúzza-e fejlesztésileg a repteret.
Szolnok mellőzése meg fura.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Szerintetek, az Airbus meghiúsult romániai beruházása (ha jól emlékszem Brassóban lett volna) mennyire játszott közre abban a döntésben, hogy Magyarországon pont a román határ mellé kerüljön a gyár?

Nagy valószínűséggel a támogatás mértéke volt a döntő. Ingatlan, plusz állami kedvezmény, bónusz. Egy vállalkozásnál ami indul, főnyeremény, több tízezer eurót spórolnak vele. Illetve szerintem figyelembe vették a repteret is, bár az Szolnokon szintén van.
 
Megmondom őszintén nb-szempontokból én a román határ mellé nem tennék ilyen üzemet, max mezőgazdaságit.
Alapból nem bízok bennük, sose voltak "normális" szomszédok.
A VSZ alatt is kémkedtek ránk, (szövetségen belül, még a ruszkik se csinálták olyan elánnal) és ugyanúgy most is.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
A gyulai helikopter-alkatrészgyárról:
https://www.beol.hu/kozelet/helyi-k...8OAL3ej1zPxeMKEKVFTDAZenZkjPpLhng6T9k8MFcmtOw

"precíziós forgóalkatrészeket fognak előállítani az Airbus teljes helikopter-flottája számára. E mellett a magyar kormány vállalta egy felületkezelő üzem megépítését is."

"a beruházás a 44-es út elkerülő szakasza mellett" lesz, kb. a Tesco mögött.

"A gyárhoz kapcsolódó képzésekről felvetésünkre elmondta, a képzések a megyében lesznek. A Békéscsabai Szakképzési Centrummal és a Gyulai Szakképzési Centrummal hónapok óta folynak a tárgyalások az Airbus, az állam és az önkormányzat részvételével. Az Airbusnak van egy saját képzési programja, és ezt fogják a Repülőgépipari Akadémia keretein belül a magyar szakképzési rendszerbe integrálni."

"a fejlesztés százas nagyságrendű új munkahelyet teremthet"
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Egy kis infomorzsa; volt szó az airbus Gyula melletti beruházásról. Sanszos, h békéscsabai képzőhelyekkel szerződnek...legalább is ezt diktálja a logika.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
Régi hir, de tegnap/ma volt előrelépés.
Lassan szivarognak a találkozóról az érdemi hírek.
Az Airbus repülőgépalkatrész-gyárat épít Magyarországon
https://m.origo.hu/gazdasag/20200717-airbus-gyula.html
Repülőgépalkatrész-gyártó vegyesvállalatot hozott létre az Airbus Magyarországon, az üzem Gyulán épül fel és 2022 közepén kezdi meg a termelést.

A magyar állam 30 százalékos részesedéssel rendelkezik a társaságban.

A vegyesvállalat Airbus Helicopters Hungary Kft. néven működik majd, ésaz európai repülőgépgyártó helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereihez fog precíziós alkatrészeket gyártani.
A társaság létrehozásáról Bruno Even, az Airbus Helicopters vezérigazgatója, és Kun Miklós, a Nemzeti Légiipari Projekt Kft. ügyvezetője pénteken írta alá a dokumentumokat Budapesten.


Egyrészt jó hir, hogy a covid ellenére nem törölték/csúszik., pedig tudott volna mire hivatkozni az Airbus, hosz nagy leépítéseket jelentett be. Ennek ellenére marad az üzem.
Másrészt lesz benne 30% állami részesedés. Épülget a hazai hadiipar.
 
Régi hir, de tegnap/ma volt előrelépés.
Lassan szivarognak a találkozóról az érdemi hírek.
Az Airbus repülőgépalkatrész-gyárat épít Magyarországon
https://m.origo.hu/gazdasag/20200717-airbus-gyula.html
Repülőgépalkatrész-gyártó vegyesvállalatot hozott létre az Airbus Magyarországon, az üzem Gyulán épül fel és 2022 közepén kezdi meg a termelést.

A magyar állam 30 százalékos részesedéssel rendelkezik a társaságban.

A vegyesvállalat Airbus Helicopters Hungary Kft. néven működik majd, ésaz európai repülőgépgyártó helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereihez fog precíziós alkatrészeket gyártani.
A társaság létrehozásáról Bruno Even, az Airbus Helicopters vezérigazgatója, és Kun Miklós, a Nemzeti Légiipari Projekt Kft. ügyvezetője pénteken írta alá a dokumentumokat Budapesten.


Egyrészt jó hir, hogy a covid ellenére nem törölték/csúszik., pedig tudott volna mire hivatkozni az Airbus, hosz nagy leépítéseket jelentett be. Ennek ellenére marad az üzem.
Másrészt lesz benne 30% állami részesedés. Épülget a hazai hadiipar.

A korábbi hírek szerint 2021-ben kezdődött volna a termelés...

2019 május 28-án jelentették be hogy Airbus gyár épül Gyulán. És csak most írták alá?!?


Itt van néhány fotó is az aláírókról:

https://www.beol.hu/kozelet/helyi-k...zdi-meg-a-termelest-gyulan-az-airbus-2894828/
 
A korábbi hírek szerint 2021-ben kezdődött volna a termelés...

2019 május 28-án jelentették be hogy Airbus gyár épül Gyulán. És csak most írták alá?!?


Itt van néhány fotó is az aláírókról:

https://www.beol.hu/kozelet/helyi-k...zdi-meg-a-termelest-gyulan-az-airbus-2894828/
Sztem anno az szándékbyilatkozat volt. Az gyárépítési előkészületek ettől függetlenül folytak, folynak, a vegyesvállalatra került most pecsét. Lehet ezeken tökörészni, jogászkodni, főleg ha állami szereplő is tulajdonos. Itt meg ugye több állami szereplő is érintett.
 
Régi hir, de tegnap/ma volt előrelépés.
Lassan szivarognak a találkozóról az érdemi hírek.
Az Airbus repülőgépalkatrész-gyárat épít Magyarországon
https://m.origo.hu/gazdasag/20200717-airbus-gyula.html
Repülőgépalkatrész-gyártó vegyesvállalatot hozott létre az Airbus Magyarországon, az üzem Gyulán épül fel és 2022 közepén kezdi meg a termelést.

A magyar állam 30 százalékos részesedéssel rendelkezik a társaságban.

A vegyesvállalat Airbus Helicopters Hungary Kft. néven működik majd, ésaz európai repülőgépgyártó helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereihez fog precíziós alkatrészeket gyártani.
A társaság létrehozásáról Bruno Even, az Airbus Helicopters vezérigazgatója, és Kun Miklós, a Nemzeti Légiipari Projekt Kft. ügyvezetője pénteken írta alá a dokumentumokat Budapesten.


Egyrészt jó hir, hogy a covid ellenére nem törölték/csúszik., pedig tudott volna mire hivatkozni az Airbus, hosz nagy leépítéseket jelentett be. Ennek ellenére marad az üzem.
Másrészt lesz benne 30% állami részesedés. Épülget a hazai hadiipar.
A zöldmezős beruházásként megvalósuló üzemben az európai repülőgépgyártó helikopterei sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereihez készítenek kétezerféle alkatrészt.
A gyár 25 százalékban megújuló energiát használ majd, és 200 magasan képzett embernek ad munkát.

Az ünnepélyes aláíráson Maróth Gáspár, védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos azt mondta, a magyar repülőgépipari beruházások zászlóshajója lesz az Airbus Helicopters új üzeme, amelyben a magyar állam már tulajdonosként is szerepet vállal.

Bruno Even, az Airbus Helicopters vezérigazgatója hangsúlyozta, büszkén vesznek részt ebben a projektben, mert ezzel megkezdődhet Magyarország légiiparának felvirágoztatása.

A gyártó egyik beszállítója az állami tulajdonú STU Repüléstechnológiai Felületkezelő Kft., amely szintén megkezdi működését a gyulai ipari parkban.

A vegyesvállalat létrehozásáról még 2018-ban írták alá az egyetértési nyilatkozatot, a részletek kidolgozásában a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) segédkezett.
https://airportal.hu/2022-ben-indulhat-az-airbus-helikopteralkatresz-gyartas-gyulan/
 
A gyártó egyik beszállítója az állami tulajdonú STU Repüléstechnológiai Felületkezelő Kft., amely szintén megkezdi működését a gyulai ipari parkban.

STU Repülés-technológiai Felületkezelő Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1133 Budapest, Pozsonyi út 56. (Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt)
Alapítás éve: 2019.12.06.
Főtevékenység: 2561 Fémfelület-kezelés
Jegyzett tőke: 3 000 000 HUF
Utolsó létszám adat 1 fő (2020.06.02.)
Állami tulajdon: 100%

A HVG már január végén észrevette.



A gyulai Airbus gyárhoz már keresik a munkaerőt.
 
Lesz Békéscsabai repülőgépipari akadémia, képzés a gyárhoz, illletve kutatás-fejlesztés.
A H225M-be már bedolgozunk magunknak is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Gyulára pl. egy ilyen termék optimális lenne...
És akkor legalább lenne a H145M mellé is egy MUM-T partner. ;)

Ez a felállás lehetne az amiről Maróth is beszélt - és jelezte hogy sokan vitatkozni fognak vele - nevezetesen hogy nem kellenek dedikált támadó helikopterek mert a H145M képes u.azokat a feladatokat ellátni.
Én egyetértek vele.
Egy H145M - VSR700 páros NLOS rakétákkal képes lehet bőven standoff távolságból (30km) felderíteni - megsemmisíteni gyakorlatilag bármit.
Végül is mi fog készülni Gyulán?Merthogy eredetileg a kompozit forgószárny lapátokrol volt szó.
 
Végül is mi fog készülni Gyulán?Merthogy eredetileg a kompozit forgószárny lapátokrol volt szó.
Nem. Maróth elmondása szerint ez - többek között - egy felületkezelő üzem lesz. Az elejétől a forgó szárnyakhoz szükséges mechanikai elemekről volt szó.
Válogass :):
IMG_1885Control.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Nem. Maróth elmondása szerint ez - többek között - egy felületkezelő üzem lesz. Az elejétől a forgó szárnyakhoz szükséges mechanikai elemekről volt szó.
Válogass :):
IMG_1885Control.jpg
Forgószárnylapátot nem kell felületkezelni?
Ez egy politikus kijelentés volt-azt lehet belemagyarázni,amit ki szeretne.
Szóval ettöl nem lettem okosabb.
 
Forgószárnylapátot nem kell felületkezelni?
Ez egy politikus kijelentés volt-azt lehet belemagyarázni,amit ki szeretne.
Szóval ettöl nem lettem okosabb.
Ezt a forgószárny lapát gyártást most hallom először...
Te hol olvastál ilyesmiről?

Nem, egy kompozit forgószárny lapátot nem kell felület kezelni...