KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
van sok sok gép ami megérné nekünk ám ;)

4 feltételedből hármat teljesít a KC a negyedikbe pedig ha valaki okosan csinálja nagyon jó dolgokat lehetne kihozni , de hát ki tudja mit akarnak ezek fent már ...:rolleyes::rolleyes:
A taktikai képességeinek eddig még nem sok tanújelét adta. A nem előkészített talajú reptérről való üzemeltetési teszteket pl. még nem folytatták le.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
lavi-refuel-from-a4-003.jpg

Imhol,a legkisebb tanker......Hajlékonycsöves rendszerben szinte bármelyik szállitó képes a tankerszerep eljátszására.Csak a töltőkonténert kell integrálni hozzá
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Jó kis gép lehet a KC-390-ből DE:
- alapszabály (különösen repülőgépek esetében) hogy semmiből ne vedd meg az "A" modellt. Nem az a kérdés hogy jönnek e elő gyerek betegségek, hanem hogy mennyi és milyen hamar. A hadrafoghatóságát és az rep. óra klts.ket ez fájdalmasan érintheti...
- szerintem Mo.estében az elvárások egy új rámpás szállítógéppel kapcsolatban fontossági sorrendben az alábbiak:
--legyen kiforrott és megbízható,
--tudjon levegőben üza.t átdni Gripennek
--tudjon rövid távra minimum 25-30 tonnát elvinni
--legyenek erős taktikai képességei (terepkövető repülés, rövid leszállópálya, stb…)
A többi részletkérdés..

Most mutatóba jön vagy kap magyar felségjelzést?
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Csak prototípusok vannak belőle, még zajlik a berepülése, hogyan kapna már magyar felségjelzést??

Én úgy tudom, hogy a brazil légierő már vett át belőle. A légierő repüli be őket? Nem vagyok hozzáértő, csak kérdem. Ez a szállítógép beszerzés csak egy nagy színjáték, magyarán mondva sumákolás. Még ezelőtt egy hónappal is azt írták, hogy piackutatás folyik, de szerintem már rég el lett döntve. C-130, A-400, ezzel kifújt. Ja, a C-27-es ha jól tudom, nem is járt itt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 501
72 483
113
Itt tart jelenleg a KC-390 program:

1. gép: prototípus (összetört tesztelés közben)
2. gép: prototípus (tesztelésre használja a gyártó)
3. gép: ezzel helyettesítették az összetört gépet, hogy el tudja végezni a gyártó a szükséges teszteket (a tesztek után 2020-ban ezt is átadják a Brazil Légierőnek)
4. gép: a Brazil Légierő első gépe lesz, még a gyártó tulajdonában van. A következő hetekben valamikor kapja meg a Brazil légierő. Ez a gép van most Pápán.


További gépek vannak az összeszerelés különböző fázisaiban.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 501
72 483
113
Azt írták korábban, hogy a Le Bourgetban lesz a nagy bejelentés, hogy a portugálokkal aláírták végre a KC390 szerződést.
Ez elmaradt vagy csak nekem maradt ki az információ?

Kíváncsi vagyok, hogy Pápa után hová fog menni a gép? Lengyelországba, Olaszországba vagy máshová...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 420
113
Itt tart jelenleg a KC-390 program:

1. gép: prototípus (összetört tesztelés közben)
2. gép: prototípus (tesztelésre használja a gyártó)
3. gép: ezzel helyettesítették az összetört gépet, hogy el tudja végezni a gyártó a szükséges teszteket (a tesztek után 2020-ban ezt is átadják a Brazil Légierőnek)
4. gép: a Brazil Légierő első gépe lesz, még a gyártó tulajdonában van. A következő hetekben valamikor kapja meg a Brazil légierő. Ez a gép van most Pápán.


További gépek vannak az összeszerelés különböző fázisaiban.
Még annyit, hogy a párizsban szereplő gép tudtommal a Brazil Légierő gépe volt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 501
72 483
113
Még annyit, hogy a párizsban szereplő gép tudtommal a Brazil Légierő gépe volt.

Én eddig mindenhol ezt olvastam:

"In agreement with the FAB, the airplane will return to Brazil right after the air show when it begins the acceptance and delivery process."
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Még annyit, hogy a párizsban szereplő gép tudtommal a Brazil Légierő gépe volt.
A Légierő felségjelzése nincs rajta, ott van viszont a PT-ZNX lajstrom ami brazil polgári jelzés, a Flightradar-on is ezzel szerepelt mikor átrepült Párizsból Pápára. Vagyis még nem vette át a Légierő, még a gyártó cég tulajdona ...