• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 951
113
A Kunmadarasi opciót el lehet felejteni, mondjuk úgy örökre...börtön lesz belőle. Szó szerint.
A régi laktanya épületét a büntetés végrehajtás veszi birtokba. A reptér jó része meg, hát még meg van...úgy ahogy.
Faxa, mintha nem lenne a 30-40km-es körzetében egy rakás egykori laktanya. Valahonnét émlik hogy Kisújszállás,Hajdúnánás,Karcag,Mezőcsát,Mezőtúr is arrafelé vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: "AZO29"
T

Törölt tag 1586

Guest
Mai "felderítő bevetés" eredménye...:hadonaszos:
Kunmadaras reptér ma. :)
20170713_135812.jpg
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Ez a pályaszakasz direkt úgy lett épitve,hogy alkalmas legyen rá.Nincs középső elválasztó zöld sáv,és a békeidős raststation az állóhely.F4/15 sima autópálya szakasznak túl nagy és nehéz.Jaguár viszont tudna az átlagos egyenes szakaszrol is üzemelni-vagy akár egy jobb talaju birkelegelőröl is.Gripen a kettő között van.
Bár amilyen sokba kerülnek a pályáink,nyugodtan kijöhetett volna belőle egy-két felkészitett szakasz is az árábol.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
M

molnibalage

Guest
Ez a pályaszakasz direkt úgy lett épitve,hogy alkalmas legyen rá.Nincs középső elválasztó zöld sáv,és a békeidős raststation az állóhely.F4/15 sima autópálya szakasznak túl nagy és nehéz.Jaguár viszont tudna az átlagos egyenes szakaszrol is üzemelni-vagy akár egy jobb talaju birkelegelőröl is.Gripen a kettő között van.
Bár amilyen sokba kerülnek a pályáink,nyugodtan kijöhetett volna belőle egy-két felkészitett szakasz is az árábol.
Pontosan arról beszéltem, hogy ilyen szakasz itthon nincs. Sehol. Egyesek mégis nem túl rég folyamatosan az haluzták, hogy hogyan teleportálgatna ilyenek nem létező helyett között a nem létező support...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Pontosan arról beszéltem, hogy ilyen szakasz itthon nincs. Sehol. Egyesek mégis nem túl rég folyamatosan az haluzták, hogy hogyan teleportálgatna ilyenek nem létező helyett között a nem létező support...
Gripen a kettő között van.Füves felszállómezőröl nem üzemelhet,de még a mi autópályáink is elbirnák.Viszont ilyen szintű üzem,mint a videón,már nem kivitelezhető előkészités nélkül.2-4 gépet újratölteni teherautóról,mobileszközökkel megoldható alkalmi jelleggel,de tartós üzem nem.Ez a vésztartalék vésztartalékja.
Viszont a mobil kiszolgáló eszközök segitségével a sok használaton kivüli reptér használható lenne-ha legalább a beton álagmegóvásárol gondoskodnának.De ez is hiú ábránd-elrohadnak a volt repterek
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Gripen a kettő között van.Füves felszállómezőröl nem üzemelhet,de még a mi autópályáink is elbirnák.
Csendben megkérdezem...Mo.on miért kéne a Gripeneknek autópályáról üzemelni?
Kecsón kívül még legalább 10 olyan aktív katonai / civil repülőtér van ahonnan a Gripenek vígan elüzemelnek.
Ha azt feltételezzük hogy az összes használható betonos kifutót megsemmisítették akkor talán már jobb lenne az elfogadható békén gondolkozni...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 821
113
Csendben megkérdezem...Mo.on miért kéne a Gripeneknek autópályáról üzemelni?
Kecsón kívül még legalább 10 olyan aktív katonai / civil repülőtér van ahonnan a Gripenek vígan elüzemelnek.
Ha azt feltételezzük hogy az összes használható betonos kifutót megsemmisítették akkor talán már jobb lenne az elfogadható békén gondolkozni...

Az a "baj",hogy nincs enny alkalmas állapotú felszálló pálya.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Csendben megkérdezem...Mo.on miért kéne a Gripeneknek autópályáról üzemelni?
Kecsón kívül még legalább 10 olyan aktív katonai / civil repülőtér van ahonnan a Gripenek vígan elüzemelnek.
Ha azt feltételezzük hogy az összes használható betonos kifutót megsemmisítették akkor talán már jobb lenne az elfogadható békén gondolkozni...

Sármellék, Pápa, Tököl, Ferihegy, Szolnok, Debrecen...
... kihagytam valamit?
:oops:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 1586

Guest
Az a "baj",hogy nincs enny alkalmas állapotú felszálló pálya.
Sármellék, Pápa, Tököl, Ferihegy, Szolnok, Debrecen...
... kihagytam valamit?
:oops:

Lássuk:
1. Pér
2. Pápa
3. Sármellék
4. Taszár
5. Szentkirályszabadja
6. Pécs
7. Kalocsa
8. Kiskunlacháza
9. Tököl
10. Ferihegy
11. Csákvár (minimális előkészítéssel)
12. Szolnok
13. Mezőkövesd (minimális előkészítéssel)
14. Kunmadaras
15. Szeged
16. Békéscsaba
17. Debrecen
18. Nyíregyháza
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Ha megint felmelegedett a téma, akkor ezt ide betenném :rolleyes::
Érdemes megnézni azt a betont, amiről felszállt és amire leszált. Gurulóutakkal együtt!
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
T

Törölt tag 1945

Guest
Kecsón kívül még legalább 10 olyan aktív katonai / civil repülőtér van ahonnan a Gripenek vígan elüzemelnek.

Jah, időugrásról a múlt évezred 80-as éveibe eddig nem volt szó...
:D

1. Pér <- nem alkalmas
2. Pápa <- ok
3. Sármellék <- ok

4. Taszár <- pár évtizede szétrohadt

5. Szentkirályszabadja <- rég szétrohadt
6. Pécs <- nem alkalmas
7. Kalocsa <- szétrohadt

8. Kiskunlacháza <- szétrohadt
9. Tököl <- ok
10. Ferihegy <- ok

11. Csákvár (minimális előkészítéssel) <- réges rég szétrohadt
12. Szolnok <- ok
13. Mezőkövesd (minimális előkészítéssel) <- réges rég szétrohadt
14. Kunmadaras <- szétrohadt

15. Szeged <- nem alkalmas
16. Békéscsaba <- nem alkalmas

17. Debrecen <- ok
18. Nyíregyháza <- nem alkalmas
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Vicceskedünk :)
Pér (LHPR) - aktív repülőtér (2000x30 m-es pálya, napi forgalom A320 kategóriájú gépekkel)
Taszár - használaton kívül de a pálya használható állapotban
Szentkirályszabadja - Használaton kívül de a pálya használható állapotban
Pécs - aktív repülőtér (1500x30 m-es pálya - utasforgalom volt, jelenleg nincs)
Kalocsa - használaton kívül de a pálya használható
Kiskunlacháza (LHKK) - aktív repülőtér 2500 x 45 m-es pálya. Abból jelenleg egy 800 m-es szakaszt használnak
Csákvár - a reptér használaton kívül a beton használható állapotban
Mezőkövesd - a reptér használaton kívül a beton használható állapotban
Kunmadaras - Jelenleg sport reptérként üzemel. A beton használható állapotban
Szeged - abszolút használható (és ezt garantálom...igen jól ismerem...)
Békéscsaba - u,az mint Szeged
Nyíregyháza - a pálya csak 900 m de abszolút használható
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Pl.: Kunmadaras futójának betonja ennyire van szétrohadva :p:
33156200_PeOYMCzMeShNxrdIO8gpx_i3E6cqOCIAa253ChbR_Sc.jpg

Persze, maga a reptér építményei szét vannak rohadva. De nem erről volt szó... o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Pl.: Kunmadaras futójának betonja ennyire van szétrohadva :p:
33156200_PeOYMCzMeShNxrdIO8gpx_i3E6cqOCIAa253ChbR_Sc.jpg

Persze, maga a reptér építményei szét vannak rohadva. De nem erről volt szó... o_O
Szétrohadva ugyan nincs, de nagyítsd egy kicsit a képet aztán nézd meg, mekkora hézagok vannak a betonkockák között!! A Griffek orrfutóin meg akkora kerekek vannak mint egy babakocsin ... Már a kecsói pályán is nagy problémák voltak vele, kishíján elveszítettünk egy gépet, és el is veszítettünk miatta egy jól képzett pilótát ... nem kellene ezt még fokozni.
 
M

molnibalage

Guest
Szétrohadva ugyan nincs, de nagyítsd egy kicsit a képet aztán nézd meg, mekkora hézagok vannak a betonkockák között!! A Griffek orrfutóin meg akkora kerekek vannak mint egy babakocsin ... Már a kecsói pályán is nagy problémák voltak vele, kishíján elveszítettünk egy gépet, és el is veszítettünk miatta egy jól képzett pilótát ... nem kellene ezt még fokozni.
El lett neki magyarázva, de úgy látszik immunis a valóságra. A sokkal kisebb tömegű és sebességű géppel sem mert rá leszállni egy pilóta, de majd akkor a Gripen, az majd leszáll erre. Meg persze az egész pálya minőségét EGYETLEN képből lemérni...?

LOL....
LOL...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Már a kecsói pályán is nagy problémák voltak vele, kishíján elveszítettünk egy gépet, és el is veszítettünk miatta egy jól képzett pilótát ... nem kellene ezt még fokozni.
Annak a balesetnek semmi köze nem volt az orrfutók méretéhez.
Mellesleg a Gripen futóművei kifejezetten erősek. A Svédek anyahajó fedélzeti üzemre kínálgatják az Indiaiaknak.
Ennek megfelelően gyakorolják is a kilebegtetés nélküli "anyahajó" stílusú leszállást.