Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Egy nagyvárosban ahol rendesen működik a tömegközlekedés és még az egészet kiegészíted az ilyen kölcsön biciklikkel, meg autókkal a saját tulajdonban lévő autó egy nagyon felesleges luxus lesz.
Az autó ma is luxus sok esetben...
Ha én bringa és tömegközlekedés helyett autóznék vagy autóztam volna, akkor ma egy fitying megtakarításom se lenne....
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 822
31 810
113
Az autó ma is luxus sok esetben...
Ha én bringa és tömegközlekedés helyett autóznék vagy autóztam volna, akkor ma egy fitying megtakarításom se lenne....

Hát nem hiszem, hogy valami öreg kisautó ára és fenntartása elvitte volna minden megtakarítható pénzed, mondjuk ilyenekre gondolok, mint az első (magyar gyártásúból) generációs Swift, az igazán minimálautó minden szempontból. Igénytelen, ha nagy baja lenne, lehet venni egy másikat "gombokért". Mondjuk legtöbb embernek nem létszükséglet a kocsi Bp-en, ma már kihoz a futár mindent házhoz, ami nagy és nehéz, a nagybevásárlás is intézhető a neten keresztül akár.
 
M

molnibalage

Guest
Hát nem hiszem, hogy valami öreg kisautó ára és fenntartása elvitte volna minden megtakarítható pénzed, mondjuk ilyenekre gondolok, mint az első (magyar gyártásúból) generációs Swift, az igazán minimálautó minden szempontból. Igénytelen, ha nagy baja lenne, lehet venni egy másikat "gombokért". Mondjuk legtöbb embernek nem létszükséglet a kocsi Bp-en, ma már kihoz a futár mindent házhoz, ami nagy és nehéz, a nagybevásárlás is intézhető a neten keresztül akár.
Most akkor megint ott van, hogy akkor szerinted 13 év alatt nem költ az ember 3,5M benzines kocsi szervizelésére úgy, hogy kocsi még csak nem is új. A másik okos forumozó szerint meg igen. Még jó, hogy ilyen konzisztens és kis szórású az, hogy akkor az autó tulajok szerint mibe kerül egy kocsi...

:D:eek::confused:

A totalcaros műhelypornóban éppen most volt egy olyan, hogy 1M kocsira (várható volt, hogy szar) úgy még 1M költése kell. Ha 2008-ben, a válság mélyén (?) vettem volna egy 13 éves vackot (az akkor legalább 1,5M) és csak ráköltök a szervizre 11 év alatt még ennyit + benya, akkor az mennyi is?

Úgy, hogy nézd meg mibe kerül a lakbér...
Ehhez képest 2011 óta összesen költöttem brinágra úgy 400k-t. Ebben két új, a régi lepasszolása és egy ellopott első hátsó kerék pótlása is benne volt.
 
T

torsen

Guest
Szerintem egy rakás egyébb tényezőtől is függ: tisztaság, ár, megbízhatóság, kényelem stb.
Viszont képzeld el a következő lépést. Nem búsz méretben, hanem személyautó (taxi) méretben egy mobiltelefonos aplikációval egybekötve.
Ennek a biciklikölcsönzési módszernek a továbbgondolt változata. Megnyitod az aplikáviót és látod a környezetedben, hogy hol vannak az autók. Ha nagyon közel van akkor odasétálsz, de ha nem akkor magadhoz hívsz egyet. Leolvaspd a QR kódot, beülsz és a mobiltelefonodba beírod a címet (előre le is lehet mentve) hova akarsz menni. Miután megérkezel és kiszállsz, az aplikációban lezárod a fuvart, hogy ne vegyen le több pénzt. Ezzel lényegében a taxisokat fogják kicsinálni. Egy nagyvárosban ahol rendesen működik a tömegközlekedés és még az egészet kiegészíted az ilyen kölcsön biciklikkel, meg autókkal a saját tulajdonban lévő autó egy nagyon felesleges luxus lesz.

Nem kell elképzelnem (de el tudnám :D) már Pesten is van:
https://www.greengo.hu/
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 822
31 810
113
Most akkor megint ott van, hogy akkor szerinted 13 év alatt nem költ az ember 3,5M benzines kocsi szervizelésére úgy, hogy kocsi még csak nem is új. A másik okos forumozó szerint meg igen. Még jó, hogy ilyen konzisztens és kis szórású az, hogy akkor az autó tulajok szerint mibe kerül egy kocsi...

:D:eek::confused:

A totalcaros műhelypornóban éppen most volt egy olyan, hogy 1M kocsira (várható volt, hogy szar) úgy még 1M költése kell. Ha 2008-ben, a válság mélyén (?) vettem volna egy 13 éves vackot (az akkor legalább 1,5M) és csak ráköltök a szervizre 11 év alatt még ennyit + benya, akkor az mennyi is?

Úgy, hogy nézd meg mibe kerül a lakbér...
Ehhez képest 2011 óta összesen költöttem brinágra úgy 400k-t. Ebben két új, a régi lepasszolása és egy ellopott első hátsó kerék pótlása is benne volt.

A 1,5 millió azért túlzás szerintem, egy 13 éves Corsa, Swift, Fiesta ilyesmi nem volt 2008-ban sem ennyi. Az kb. egy tíz éves Octavia ára lehetett akkor (bár lehet az is megállt egy milliónál akkor). De nem 13 éves további használatban gondolkodtam, bár ha kifogott valaki egy jó állapotút akkor, lehet hogy még mindig jár vele (aztán lehet, hogy némi mutyival megy át a műszakin, persze).
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Amúgy most számolgattam a sajátomat, olyan évi 500.000,- forintos átlag, teljesen reális, ha minden kapcsolódó költséget nézek, de simán lehet ennek kétszerese is, háromszorosa is, a használat intenzitásától / kocsi problémásságától függően.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
P.S. Nagyon durván számolgatva a Greengo áraival úgy, hogy saját helyett csak városba csoszognék vele és vidékre egyátalán nem is mennék (percdíj szívás, meg ugye nem nagyon jutnék messzire), még úgy is saccra legalább 50-100%-al drágább a bérlés és a a car sharing, mint a saját tulajdonú fenntartási költsége.

Bekerülési árral most nem számolok mert nincs kedvem. Hasraütök, legyen mondjuk ugyanannyi. Egy biztos, a cég sem fogja - haszonnal terhelten - kevesebbért adni, mint amibe neki kerül a bekerüléssel és az amortizációval. Ha igen, akkor valaki feltalálta a gazdasági örökmozgót.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
P.S. Nagyon durván számolgatva a Greengo áraival úgy, hogy saját helyett csak városba csoszognék vele és vidékre egyátalán nem is mennék (percdíj szívás, meg ugye nem nagyon jutnék messzire), még úgy is saccra legalább 50-100%-al drágább a bérlés és a a car sharing, mint a saját tulajdonú fenntartási költsége.

Bekerülési árral most nem számolok mert nincs kedvem. Hasraütök, legyen mondjuk ugyanannyi. Egy biztos, a cég sem fogja - haszonnal terhelten - kevesebbért adni, mint amibe neki kerül a bekerüléssel és az amortizációval. Ha igen, akkor valaki feltalálta a gazdasági örökmozgót.
Ha jól értem félreérted a szolgáltatást lényegét....
Ha te napi szinten mozogsz, akkor nem car sharing kell. Úgy értem, ha a hét 7 napjából legalább 4-5 napot kell a kocsi, akkor olyan, mintha kalapáccsal akarnák lyukat fúrni...

Ha neked totál random alkalomszerűen van szükséges autóra havonta párszor, akkor hogyan lesz drágább ez úgy, hogy nincs kezdeti költsége, de semmi? Egy új autónál ez alsó hangon 4 misi. Ezzel mennyi alkalom és mekkora táv jön ki neked?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Értem a szolgáltatást, ezért döbbent le hogy mennyivel drágább. Illetve csak részben, mert nem csak én veszem meg a kocsit, hanem a szolgáltató is, neki is van bekerülési költsége, + vmi haszna is, ez nem tűnik el, hanem be van építve az árba.

Én relatív keveset autózok, ha igen akkor az jelentősebb utazás, így a kiadás kb. fele szervíz meg adó, biztosítás stb. Ha többet autóznék, a nagyobb fajlagosan (megtett km) még jobb is lenne a fajlagos költség, hiszen a fix költség aránya csökkene.

A jelenlegi használat mellett a Car Sharing nekem saccperkábé 500 ezer forinttal lenne több évente - persze ez kicsit fals mert csak városi használatra tudnám használni, úgy meg biztos sokkal kevesebb lenne a saját km is. Talán úgy megéri de érzésre legjobb esetben is csak ugyanannyi lesz. Ha viszont ha egy elég alap zsír új saját kocsit nézek alternatívaként (4 misi), 8 év alatt megintcsak ugyanott vagyok, utána meg nyerek rajta, és azért lássuk be, 8 évet bármelyik kocsi kibír manapság (ha meg használtan veszek valami kiskocsit 1 millióért városi rohangászásra, akkor meg már első évtől "nyereséges" a saját).

Nekem ez alapján arra jó ha valakinek tényleg nagyon ritkán kell egy kocsi a városban, mert épp rohangálnia kell egész nap.

PS. Nagyjából 36 km/h órás (nagyon optimista városi) átlagsebességből számítottam a saját km rezsimmel való összehasonlításhoz. Úgy, hogy villámgyors vagyok és szuperhatékony, alapdíjat nem is fizetek mert spúr vagyok és várakozni aztán végképp nem fogok pénzért más kocsijában. :D
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Értem a szolgáltatást, ezért döbbent le hogy mennyivel drágább. Illetve csak részben, mert nem csak én veszem meg a kocsit, hanem a szolgáltató is, neki is van bekerülési költsége, + vmi haszna is, ez nem tűnik el, hanem be van építve az árba.

Én relatív keveset autózok, ha igen akkor az jelentősebb utazás, így a kiadás kb. fele szervíz meg adó, biztosítás stb. Ha többet autóznék, a nagyobb fajlagosan (megtett km) még jobb is lenne a fajlagos költség, hiszen a fix költség aránya csökkene.

A jelenlegi használat mellett a Car Sharing nekem saccperkábé 500 ezer forinttal lenne több évente - persze ez kicsit fals mert csak városi használatra tudnám használni, úgy meg biztos sokkal kevesebb lenne a saját km is. Talán úgy megéri de érzésre legjobb esetben is csak ugyanannyi lesz. Ha viszont ha egy elég alap zsír új saját kocsit nézek alternatívaként (4 misi), 8 év alatt megintcsak ugyanott vagyok, utána meg nyerek rajta, és azért lássuk be, 8 évet bármelyik kocsi kibír manapság (ha meg használtan veszek valami kiskocsit 1 millióért városi rohangászásra, akkor meg már első évtől "nyereséges" a saját).

Nekem ez alapján arra jó ha valakinek tényleg nagyon ritkán kell egy kocsi a városban, mert épp rohangálnia kell egész nap.
Még mindig nem értem, hogy ezt hogyan hozod ki.
  • Mekkora átlagos haladási sebességgel számoltál?
  • Milyen távolságra?
  • Milyen gyakori használat mellett?
  • Mekkora kezdeti költséget úszol meg vele?
  • Mekkora beruházási költséget?
Ha csak az új autó árát nézem, akkor annak államkötvény hozama évi 157k HUF. Ebből a 85HUF/perccel számolva 1850 perc autózás jön ki. Ha csak 20 km/h városi átlagsebességgel számolsz (lehet? a mai dugók mellett? vagy csúcsidőn kívül használod, amikor lehet haladni?) akkor ez 617 km csak a hozamból. Ez évente tényleg 0 mennyiség. De azért látszik az is, hogy hol a határ, ahol megéri. Ezzel havonta kétszer 25 km egy évre kijön. Mondjuk amikor valami spéci dolgot veszel, kimész a reptérre, mittomén. De ez csak a hozam. Ez csak a pénz, amit nem költesz el és annak hozamát költöd el.

Csak az nem világos, hogy te mivel számoltál, mert nem feded fel...
 
M

molnibalage

Guest
+Értékvesztés+elmaradt kamat. Az értékvesztés a legdurvább tétel egy új kocsinál. Első 3 évben ugrik a kocsi árának harmada.
Ez a hibrid és villanyautónál is azonos arányú lesz? Mert ez a tételt 0-nak vettem anno, mert akkor van jelentősége, ha el akarod majd adni. De akkor ez azt jelenti, hogy még ez is nagyobb bukta a villanyautónál, ha azt veszed 13 misiért, a benzinest meg 4,5-6-ért...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 408
113
Most akkor megint ott van, hogy akkor szerinted 13 év alatt nem költ az ember 3,5M benzines kocsi szervizelésére úgy, hogy kocsi még csak nem is új. A másik okos forumozó szerint meg igen. Még jó, hogy ilyen konzisztens és kis szórású az, hogy akkor az autó tulajok szerint mibe kerül egy kocsi...

:D:eek::confused:

A totalcaros műhelypornóban éppen most volt egy olyan, hogy 1M kocsira (várható volt, hogy szar) úgy még 1M költése kell. Ha 2008-ben, a válság mélyén (?) vettem volna egy 13 éves vackot (az akkor legalább 1,5M) és csak ráköltök a szervizre 11 év alatt még ennyit + benya, akkor az mennyi is?

Úgy, hogy nézd meg mibe kerül a lakbér...
Ehhez képest 2011 óta összesen költöttem brinágra úgy 400k-t. Ebben két új, a régi lepasszolása és egy ellopott első hátsó kerék pótlása is benne volt.
Te vagy az élet császára! :D
Csak azt nem tudom, hogy így hogy fog összejönni 3gyerek, 3szoba, 4kerék, szentháromság! (csak basztatlak, nem kell komolyan venni)
Ugyanakkor szerintem - ahogy te szoktad mondani - most magadból interpoláltál a végtelenbe!
Aki meg társas lényként esetleg családot alapít az kösse fel a kölkeit a biciklire! ;) (van hogy előfordul, de nem az igazi!)
Ami az autó fenntartási költségeit illeti.
Ahogy már említettem jelenleg egy 7 személyes Verso-m van. De képzeld 2 évvel ezelőtt még egy 18 éves Toyota Corollát hajtottam. És képzeld valamilyen furcsa oknál fogva ott sokkal kisebbek voltak a költségeim.
Lehet ;) hogy van összefüggés, abban, hogy az egyik egy 1,6l szívó benzines volt, amiben 1x kellett vezérműszíjat cserélnem a nálam töltött 7 év alatt, azon kívül meg ment bele az olaj. Annál 25-30.000-ből megvolt az éves szerviz. Most meg 80. Az egyiket megcsinálta Pista bácsi a garázsban. A másikhoz meg viszem a márkaszervizbe. DE nem azért, mert sznob vagyok, hanem mert ugyan annyiba kerülne ha független szervizbe vinném, és még a vezetett elektronikus szervizkönyvet is buknám, hja és így van 1 éves assistance is az árban.
Az 1,6-os szívó benzinesben NINCS kettős tömegű lendkerék, turbó, részecskeszűrő, nagynyomású üzemanyag rendszer. Majd 400kg-mal könnyebb. A régiben 70-80.000km alatt kellett fékbetétet cserélnem az újban meg 35-40ezrenként. Soroljam még?
Hja és a régit elképesztően szerettem - bárkinek csak ajánlani tudom, de 3 gyerekülést nehéz beletolni (nem lehetetlen!!!).
A 3 gyerek mennyire kompatibilis a BKV-val?
Állj!
Mielőtt válaszolsz, valahonnan kérjél kölcsön 3 gyereket (egyik sem nagyobb 10évesnél, és a legkisebb kisebb mint 2 - értelem szerűen babakocsival), majd abszolválj egy mondjuk III. ker (Békásmegyer).-Állatkert egész napos túrát a BKV segítségével, esetleg finomításként enyhe esős időben!
Félre ne érts! Nem panaszkodom! De nem ártana, ha elkezdenél életszerűen gondolkodni!
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 408
113
Ez a hibrid és villanyautónál is azonos arányú lesz? Mert ez a tételt 0-nak vettem anno, mert akkor van jelentősége, ha el akarod majd adni. De akkor ez azt jelenti, hogy még ez is nagyobb bukta a villanyautónál, ha azt veszed 13 misiért, a benzinest meg 4,5-6-ért...
Nem érted meg, hogy nem kapsz 4,5-6M-ért automata benzinest újjonan???
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Nem érted meg, hogy nem kapsz 4,5-6M-ért automata benzinest újjonan???

2019-07-04-15-16-33-Toyota-AYGO-Konfigur-tor-ll-tsa-ssze.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
Értem a szolgáltatást, ezért döbbent le hogy mennyivel drágább. Illetve csak részben, mert nem csak én veszem meg a kocsit, hanem a szolgáltató is, neki is van bekerülési költsége, + vmi haszna is, ez nem tűnik el, hanem be van építve az árba.

Én relatív keveset autózok, ha igen akkor az jelentősebb utazás, így a kiadás kb. fele szervíz meg adó, biztosítás stb. Ha többet autóznék, a nagyobb fajlagosan (megtett km) még jobb is lenne a fajlagos költség, hiszen a fix költség aránya csökkene.

A jelenlegi használat mellett a Car Sharing nekem saccperkábé 500 ezer forinttal lenne több évente - persze ez kicsit fals mert csak városi használatra tudnám használni, úgy meg biztos sokkal kevesebb lenne a saját km is. Talán úgy megéri de érzésre legjobb esetben is csak ugyanannyi lesz. Ha viszont ha egy elég alap zsír új saját kocsit nézek alternatívaként (4 misi), 8 év alatt megintcsak ugyanott vagyok, utána meg nyerek rajta, és azért lássuk be, 8 évet bármelyik kocsi kibír manapság (ha meg használtan veszek valami kiskocsit 1 millióért városi rohangászásra, akkor meg már első évtől "nyereséges" a saját).

Nekem ez alapján arra jó ha valakinek tényleg nagyon ritkán kell egy kocsi a városban, mert épp rohangálnia kell egész nap.

PS. Nagyjából 36 km/h órás (nagyon optimista városi) átlagsebességből számítottam a saját km rezsimmel való összehasonlításhoz. Úgy, hogy villámgyors vagyok és szuperhatékony, alapdíjat nem is fizetek mert spúr vagyok és várakozni aztán végképp nem fogok pénzért más kocsijában. :D
Én tömegközlekedésből indulok ki. Ha egy városban (netalán országban) toppon van a rendszer: megfizethető, pontos, tiszta, biztonságos, gyors stb. akkor úgy igazán a saját autó nem annyira fontos. Ha ezt még kiegészíti egy ilyen szolgáltatás akkor mégjobb.
Ami a kocsi bekerülési költségét illeti nagyon sokban függ a kihasználtságtól. Egy car shering esetében az autó mondhatni a nap 24 órájában (elvileg) termel, míg a te autód, csak akkor szolgáltat, mikor épp te használod. Így a képletedbe le kéne bontsd a felhasználást óraszámokra is a 8 éves időtartamodra.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Te vagy az élet császára! :D
Csak azt nem tudom, hogy így hogy fog összejönni 3gyerek, 3szoba, 4kerék, szentháromság! (csak basztatlak, nem kell komolyan venni)
Sehogyan. Csak én nem álmodozom elérhetetlen dolgokról és nem faszával verem a csalánt meg hitellel saját magam. Ennyi.
Aki meg társas lényként esetleg családot alapít az kösse fel a kölkeit a biciklire! ;) (van hogy előfordul, de nem az igazi!)
Egyre gyakrabban látom ezt. Gyerekülés vagy akár utánfutóval vagy a teherszállító bringával. Itthon persze nehéz, mert az autós az isten, nincs bringa infrastruktúra, de Hollandia egyes részein tök átlagos.

Érdekes módon a sokak által lesajnált szoci lakótelepeket sikerült megépíteni úgy, hogy ott van egy köpésre egymástól az óvóda, a suli és a bolt, meg közelben biztosan van ma már bank és posta is. Tehát, ameddig anyunak nem kell átutazni az egész várost, addig bizony neki sem kell még BKV-zni. Jah, hogy ma a divat kiköltözni a világ végére, majd panaszkodni, hogy mindenhez kocsi kell? Ez van. Talán ezért kéne élhető emberléptékű város és tudatosabb tervezés. Amíg ilyenekre engedélyt adnak és 100% autóhasználat lesz, addig ki és mire számít...?
https://index.hu/belfold/2017/11/19/topark_varosnegyed_epul_biatorbagy/

Vagy, ha 100% alacsony padlós lenne a BKV, akkor miféle kihívás betolni egy babakocsit és kitolni? Minden nap látom, hogy ez nem kihívás. Az aluljárókat is fel kell számolni vérbe és felszíni, szintbeli közlekedést lehetővé tenni. Lásd Blaha. Basszus 10 éves kisgyerekként nem értettem, hogy mégis hogyan gondolta bárki, hogy lépcsőzni kell fel-le, ha át akarsz menni a villamos megállótól, amikor piros lámpánál állnak a járművek az úton, de akkor korláttal le volt zárva és nem volt zebra itt 2008 tájáig
https://www.google.hu/maps/@47.4967...4!1sBhNe-rabRnAvIJc66bh6lA!2e0!7i13312!8i6656

Miért? Mert ennyire az autóval közlekedők seggét nyalták ki és ennyire beszűkült a közlekedési "kultúra" és szervezés. Na ennek kell egyszer és mindenkorra véget vetni.
Szép ez az előrelépés, de 10 éve ennyi. Mert a bibi az, hogy a Rákóczi úton keresztbe a sarkon nincs, lehet menni távolabb vagy aluljáró. Mégis milyen alapon...? A városban emberek élnek. Az ő mozgásukat kell könnyíteni. Az ilyen aluljárós 50+ éves balfasz koncepciót meg sóval behinteni és örökre elfeledni. Ha szintben lehet közlekedni mindenhol akkor gyerekes és mozgássérülteknek is könnyebb lenne az élet. Mert ilyen emberek is vannak ám.

A 3 gyerek mennyire kompatibilis a BKV-val?
Régen és ma is látok ilyen családokat. Nekik vagy nem telik kocsira vagy reálisan gondolkodnak. Kérdezd meg őket.

Mielőtt válaszolsz, valahonnan kérjél kölcsön 3 gyereket (egyik sem nagyobb 10évesnél, és a legkisebb kisebb mint 2 - értelem szerűen babakocsival), majd abszolválj egy mondjuk III. ker (Békásmegyer).-Állatkert egész napos túrát a BKV segítségével, esetleg finomításként enyhe esős időben!
Esős időben nem megyek sehova. Egyébként meg gyerekkorunkban anyámmal sétálva és BKV-zva jártuk a várost elég gyakran És néha esett is az eső. Nem haltunk bele. Csak ma valahogy kialakult az a szemlélet, hogy mindenhova cipelni kell a gyereket. Hogy miért, azt nem értem... Minden gyerek cukorból van és életképtelenné vált?

Félre ne érts! Nem panaszkodom! De nem ártana, ha elkezdenél életszerűen gondolkodni!
Ez visszafelé is igaz.

Engem 14 évesen senki nem cipelt kocsival sehova. Ma a kamasz gyereket kocsival viszi iskolába a szülő majd indul el ellenkező irányba, egyedül a kocsival. Miért? Minek? Nincs lába a gyereknek? Retardált, hogy 14 évesen nem képes maga közlekedni? Nincs BKV?
Hülyeséget én is tudok linkelni, nézdcsak.
A közlekedéshez nem szükséges az automata váltó. Az, hogy egyeseknek igényei vannak, az nem az én hibám.
Egyébként a röplabdás csapattársam a cégnél saját maga rakta össze 6 vagy 7 millából a kocsiját. A végén már nem tudott mit beletenni, csak vezetés segítő dolgokat, de hardvert már nem. 7 millásból egy fullos automataváltós kocsija van. Ha neked az úri hobbid milliókba kerül az senkit sem érdekel.