Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Bár most nézem, hogy 300k árdifi van az automata váltós és kézi között. Mert Hpasp az automatát linkelte. Ha minden földi jót beleraksz, akkor is 4,5M alatt maradsz. Tolatókamerától kezdve automata légkondiig.Hülyeséget én is tudok linkelni, nézdcsak.
Ez a hibrid és villanyautónál is azonos arányú lesz? Mert ez a tételt 0-nak vettem anno, mert akkor van jelentősége, ha el akarod majd adni. De akkor ez azt jelenti, hogy még ez is nagyobb bukta a villanyautónál, ha azt veszed 13 misiért, a benzinest meg 4,5-6-ért...
Egy közelebbi ismerősöm napi kb. 2x4 km-et ingázik a céges kocsijával. Ha dugó miatt kerül, akkor mondjuk 2x6. Igen, őt sem értem...Gondolom a hibrid meg a villny is sokat veszít az értékéből (példa: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/tesla/model_s/tesla_model_s_85_aut_supercharger-14441176), de én a car-sharinggel szembeni költségekhez értettem. Ha veszel egy (átlagos) 4,5 milliós kocsit az az első három évben évente 500 ezer bukó. 65 forintos percdíjjal és a városi csúcsban 16km/h-ás átlaggal számolva már ez kiad 2050km car-sharinget. Ez munkanaponként kb 8-10 km. No benzin, no parkolási díj, buszsáv (ha elektromos a kocsi), no szervizköltség, no garázsdíj vagy parkolóbérlet, semmi biztosítás, adó stb. Egyértelmű, hogy vannak használati profilok, ahol megéri.
Mielőtt még túltolnád:Sehogyan. Csak én nem álmodozom elérhetetlen dolgokról és nem faszával verem a csalánt meg hitellel saját magam. Ennyi.
Egyre gyakrabban látom ezt. Gyerekülés vagy akár utánfutóval vagy a teherszállító bringával. Itthon persze nehéz, mert az autós az isten, nincs bringa infrastruktúra, de Hollandia egyes részein tök átlagos.
Érdekes módon a sokak által lesajnált szoci lakótelepeket sikerült megépíteni úgy, hogy ott van egy köpésre egymástól az óvóda, a suli és a bolt, meg közelben biztosan van ma már bank és posta is. Tehát, ameddig anyunak nem kell átutazni az egész várost, addig bizony neki sem kell még BKV-zni. Jah, hogy ma a divat kiköltözni a világ végére, majd panaszkodni, hogy mindenhez kocsi kell? Ez van. Talán ezért kéne élhető emberléptékű város és tudatosabb tervezés. Amíg ilyenekre engedélyt adnak és 100% autóhasználat lesz, addig ki és mire számít...?
https://index.hu/belfold/2017/11/19/topark_varosnegyed_epul_biatorbagy/
Vagy, ha 100% alacsony padlós lenne a BKV, akkor miféle kihívás betolni egy babakocsit és kitolni? Minden nap látom, hogy ez nem kihívás. Az aluljárókat is fel kell számolni vérbe és felszíni, szintbeli közlekedést lehetővé tenni. Lásd Blaha. Basszus 10 éves kisgyerekként nem értettem, hogy mégis hogyan gondolta bárki, hogy lépcsőzni kell fel-le, ha át akarsz menni a villamos megállótól, amikor piros lámpánál állnak a járművek az úton, de akkor korláttal le volt zárva és nem volt zebra itt 2008 tájáig
https://www.google.hu/maps/@47.4967...4!1sBhNe-rabRnAvIJc66bh6lA!2e0!7i13312!8i6656
Miért? Mert ennyire az autóval közlekedők seggét nyalták ki és ennyire beszűkült a közlekedési "kultúra" és szervezés. Na ennek kell egyszer és mindenkorra véget vetni.
Szép ez az előrelépés, de 10 éve ennyi. Mert a bibi az, hogy a Rákóczi úton keresztbe a sarkon nincs, lehet menni távolabb vagy aluljáró. Mégis milyen alapon...? A városban emberek élnek. Az ő mozgásukat kell könnyíteni. Az ilyen aluljárós 50+ éves balfasz koncepciót meg sóval behinteni és örökre elfeledni. Ha szintben lehet közlekedni mindenhol akkor gyerekes és mozgássérülteknek is könnyebb lenne az élet. Mert ilyen emberek is vannak ám.
Régen és ma is látok ilyen családokat. Nekik vagy nem telik kocsira vagy reálisan gondolkodnak. Kérdezd meg őket.
Esős időben nem megyek sehova. Egyébként meg gyerekkorunkban anyámmal sétálva és BKV-zva jártuk a várost elég gyakran És néha esett is az eső. Nem haltunk bele. Csak ma valahogy kialakult az a szemlélet, hogy mindenhova cipelni kell a gyereket. Hogy miért, azt nem értem... Minden gyerek cukorból van és életképtelenné vált?
Ez visszafelé is igaz.
Engem 14 évesen senki nem cipelt kocsival sehova. Ma a kamasz gyereket kocsival viszi iskolába a szülő majd indul el ellenkező irányba, egyedül a kocsival. Miért? Minek? Nincs lába a gyereknek? Retardált, hogy 14 évesen nem képes maga közlekedni? Nincs BKV?
Ez így érvelés nélkül kb. csak egy méretes ban-t ér.
De jó neked!Esős időben nem megyek sehova.
Még jobb páros:Ez a hibrid és villanyautónál is azonos arányú lesz? Mert ez a tételt 0-nak vettem anno, mert akkor van jelentősége, ha el akarod majd adni. De akkor ez azt jelenti, hogy még ez is nagyobb bukta a villanyautónál, ha azt veszed 13 misiért, a benzinest meg 4,5-6-ért...
Nekem nincsenek ilyen igényeim (a kocsim sem automata), csak ugyebár te tegnap összehasonlítottad a vadonat új elektromos autót a használt benzines kéziváltós árával!A közlekedéshez nem szükséges az automata váltó. Az, hogy egyeseknek igényei vannak, az nem az én hibám.
Egyébként a röplabdás csapattársam a cégnél saját maga rakta össze 6 vagy 7 millából a kocsiját. A végén már nem tudott mit beletenni, csak vezetés segítő dolgokat, de hardvert már nem. 7 millásból egy fullos automataváltós kocsija van. Ha neked az úri hobbid milliókba kerül az senkit sem érdekel.
Csak félve megkérdezem, hogy Miskolcon, vagy akár Zalaegerszegen milyen Car Sharingbe ugrotok be? De mondjuk ha csak Káposztásmegyert vagy Csepelt említem, akkor sem dúskál a pl. a GreenGO vagy a Mol Limo térkép a kocsikban.Még jobb páros:
Új Leaf: https://www.hasznaltauto.hu/szemely...kna_40kwh_automata_keszletrol_viheto-14562651
Egy éves 18600km-es futással: https://www.hasznaltauto.hu/szemely...kw_plusz_teli_cs_plusz_360kamera_stb-14532188
A különbség 2,4 millió. Ezért ment 18600km-t. Ez a pénz car sharingben 9800km-re lett volna elég (65Ft/perc, 16km/h átlagsebesség)
Ok, ez dúrván a duplája, csak most rá kéne pakolni a többi költséget is (benzin, időszakos műszaki, esetleg egy olajcsere, biztosítás, parkolás, neagy isten néhány mosás stb) Gyanítom még úgy is drágábban jön ki a car shering, de a dolog ott kezd majd igazán izgalmassá válni, mikor övezető autók lesznek és hozzád jönnek, nem te kell megkeresgéld őket.A különbség 2,4 millió. Ezért ment 18600km-t. Ez a pénz car sharingben 9800km-re lett volna elég (65Ft/perc, 16km/h átlagsebesség)
Aki évi 18 ezer km-et vezet, annak nem car sharing kell? De akinek havi 2-4-szer kell kocsi mondjuk 1x10 km-re, mert kiugrana mondjuk Budaörsre a belvárosból? Az hol tesz bele 18 ezer km-et egy kocsiba? Sehol.Csak félve megkérdezem, hogy Miskolcon, vagy akár Zalaegerszegen milyen Car Sharingbe ugrotok be? De mondjuk ha csak Káposztásmegyert vagy Csepelt említem, akkor sem dúskál a pl. a GreenGO vagy a Mol Limo térkép a kocsikban.
Csak félve megkérdezem, hogy Miskolcon, vagy akár Zalaegerszegen milyen Car Sharingbe ugrotok be? De mondjuk ha csak Káposztásmegyert vagy Csepelt említem, akkor sem dúskál a pl. a GreenGO vagy a Mol Limo térkép a kocsikban.
Ok, ez dúrván a duplája, csak most rá kéne pakolni a többi költséget is (benzin, időszakos műszaki, esetleg egy olajcsere, biztosítás, parkolás, neagy isten néhány mosás stb) Gyanítom még úgy is drágábban jön ki a car shering, de a dolog ott kezd majd igazán izgalmassá válni, mikor övezető autók lesznek és hozzád jönnek, nem te kell megkeresgéld őket.
Az igazi megoldás az olyan járműmegosztás lenne, ahol egy autóban hárman, négyen ülnek. Legyen az önvezető vagy a közösbe bedobott saját autó.
Gondolom ezt az adott szitu dönti el. Ami még eszembe jutottt, hogy a car shering esetében az autó beszerzési költsége teljesen más mint egy egyénileg megvett autóé. Ugyebár teljesen más az alkupoziciója egy egyénnek aki egy autót akar vásárolni és más mondjuk a googlenak aki kezdetnek nagyvárosonkén venne vagy 700 autót. Ugyanígy a szervízköltségek, meg minden egyébb járulékos költség. Akár a biztosítás is. Azon is komolyan tudnak alkudni ekkora mennyiségnél.Az igazi megoldás az olyan járműmegosztás lenne, ahol egy autóban hárman, négyen ülnek. Legyen az önvezető vagy a közösbe bedobott saját autó.
A zsúfolt belvárosban jelenleg is működik minimum 3 fentebb említett car sharing szolgáltatás. Emellett nagyon sokan taxiznak és BKV-znak is. Ennek ellenére a tehermentesítésről nem nagyon lehet beszélni.Korábban írtam, hogy VAN olyan használati profil, ahol megéri. Ez nem az mikor utánfutóval húzod a krumplit Mezősasról a debreceni nagybani piacra. Nem is arról szól, hanem a zsúfolt belvárosok tehermentesítéséről.
Lánchíd, Szabadság-híd szerintem gyalogos övezet kellene hogy legyen. Már a hidak műszaki állapota és forgalmi adottságai miatt is.A zsúfolt belvárosban jelenleg is működik minimum 3 fentebb említett car sharing szolgáltatás. Emellett nagyon sokan taxiznak és BKV-znak is. Ennek ellenére a tehermentesítésről nem nagyon lehet beszélni.
Volt egy nagyon komolyan jó időszak forgalom szempontjából (heti/kétheti gyakorisággal 1-2x végigtolom egész Budapestet), mégpedig akkor, amikor hirtelen (emlékeim szerint) 300-320 Ft/literes szintről felugrott 400+ -os szintre az üzemanyagok ára.
Szóval a dugódíjon kívül nem nagyon van szerintem más ösztönző.
Ezen kívül villámgyorsan ki kellene tiltani a belvárosból a turista buszokat, valamint a városnéző buszok mozgását is keményen kellene szabályozni.
Ezen kívül, lenne pár forgalomtechnikai ötletem is. Pl.: a Lánchíd 2 végében lévő körforgalom peremén haladó gyalogosforgalmat mindenképpen szabályozni kellene.
Az is előfordul, hogy Pl. a Clark Ádám téren a zebrán csalingázó turisták annyira lehetetlenné teszik a kihajtást a körforgalomból a sima zebrával (ugye ott nekik elsőbbséget kell adni) hogy gyakran az Andrássyig áll a sor. És ez az ellenkező irányban is igaz!
El kell dönteni, hogy "sétálóutcát" csinálunk-e a Lánchídból, és akkor tiltsuk ki az autósokat, vagy korlátozni kell a gyalogos forgalmat. Ez így nem OK.
.
Az is előfordul, hogy Pl. a Clark Ádám téren a zebrán csalingázó turisták annyira lehetetlenné teszik a kihajtást a körforgalomból a sima zebrával (ugye ott nekik elsőbbséget kell adni) hogy gyakran az Andrássyig áll a sor. És ez az ellenkező irányban is igaz!
A felújítás során tudtommal kapnak zebrát, de jó szokás szerint nagyjából érintetlenül hagyják a tér koncepcióját és a szart évtizedekre belebetonozzák.
El kell dönteni, hogy "sétálóutcát" csinálunk-e a Lánchídból, és akkor tiltsuk ki az autósokat, vagy korlátozni kell a gyalogos forgalmat. Ez így nem OK.
A Szabadság híd esetén ez nem opció, mert körút és Bartók kapcsolat fontos, buszok is járnak arra, de a Lánchíd az nincs forgalmi gerincbe és alagúttal is nevetséges kapacitása van. Csak buszt engednék rá és minden busz ott mehetne át rajta. Ma az van, hogy 50 autó miatt áll dugóban 3 busz rajta 150-200 emberrel. És ez egyesek szerint teljesen jó...Lánchíd, Szabadság-híd szerintem gyalogos övezet kellene hogy legyen. Már a hidak műszaki állapota és forgalmi adottságai miatt is.
Dehát ezt már kitalálták! És nem csak 3-4 emberrel, hanem 20-30-40 emberrel.Az igazi megoldás az olyan járműmegosztás lenne, ahol egy autóban hárman, négyen ülnek. Legyen az önvezető vagy a közösbe bedobott saját autó.