Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Egy nagy flottát vásárló autókölcsönző cég simán lealkuszik annyit a jármű árából, hogy az üzemeltetés végén szinte bukó nélkül tudja az autóit értékesíteni. Ráadásul az első időszak javítási szempontból általában szinte nullás.



Van benne valami, amit mondasz, mert felmérések szerint a magyarok kb. 15%-a lenne hajlandó megosztott járműben közlekedni, miközben a svédeknél ez 80 % fölött volt. Ebből is látszik a társadalom állapota: utáljuk egymást, félünk egymástól. Legjobban a szomszédainkat, a közlekedő társainkat...látjuk mi megy az utakon: nem partnerek vagyunk a közlekedésben, hanem legyőzendő ellenségek. Lehet, hogy a társadalom nevelésére is jó lenne az, hogy a haszonelvűség miatt egy autóba kellene ülnünk olyanokkal akiket kapásból utálunk. Talán változnánk.

A svedek hazudnak mint a vizfolyas, mi pedig legalabb oszintek vagyunk. :)
Biztos lattad azt a sved videot, amiben megkerdezik a jarokeloket, hogy befogadnanak-e a lakasukba egy menekultet. Mindenki igent mondott, de aztan senki sem ment bele, amikor megjelent a menekult Ali...

Ha úgy vesszük a taxik már régóta megosztott jármű, amihez sofőr is jár. Annyi változna, hogy a sofőr elveszíti az állását.
 
M

molnibalage

Guest
Ha úgy vesszük a taxik már régóta megosztott jármű, amihez sofőr is jár. Annyi változna, hogy a sofőr elveszíti az állását.
Csak az igen ritka eset, hogy két vadidegen ül be taxiba és megy vele egy ideig vagy végig. Viszont a közösségi közlekedés pont ilyen. Tehát az önvezető kisbusz enne leskálázása lenne úgy, hogy a megállóhely sűrűség "végtelenül sűrű", mert tetszőleges ponton van, ahol megállhat az jármű, akkor ott ki lehet szállni, . A mai közösségi közlekedési járművek megállóhelye meg fix...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Te mikor jártál a híd közelében utoljára? Én úgy hetente 3-szor tekerek el mellette. A turisták egymást kerülgetik...

Azért ne mond már, hogy nem férnek el a Lánchídon a sétálók ezért meg kellene szüntetni az autós forgalmat.
Az meg hogy kerülgetik egymást, természetes. Én is kikerülöm a bámészkodókat, de attól még, hogy 200 méteren ki kell kerüljek 20-30 embert, nem fogok elkésni sehonnan.
 
M

molnibalage

Guest
Azért ne mond már, hogy nem férnek el a Lánchídon a sétálók ezért meg kellene szüntetni az autós forgalmat.
Az meg hogy kerülgetik egymást, természetes. Én is kikerülöm a bámészkodókat, de attól még, hogy 200 méteren ki kell kerüljek 20-30 embert, nem fogok elkésni sehonnan.
Ez senki nem mondta. Mivel két sáv van...
Arról van szó, hogy maradna a gyalogos forgalom, de a híd két oldalán a gyalogosforgalom csak a buszokkal, taxikkal és kerékpárosokkal kerülne "konfliktusba". Nagyon nem mindegy, hogy mennyi autó áll ott a dugóan és kerülgetik egymás most.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Ez senki nem mondta. Mivel két sáv van...
Arról van szó, hogy maradna a gyalogos forgalom, de a híd két oldalán a gyalogosforgalom csak a buszokkal, taxikkal és kerékpárosokkal kerülne "konfliktusba". Nagyon nem mindegy, hogy mennyi autó áll ott a dugóan és kerülgetik egymás most.
A Lánchíd és környéke katasztrófa. Hét éven át minden reggel átbringáztam rajta munkába menet. Az Attila úton, a Vérmező sarkától az Andrássy-ig egy vánszorgó dugó az egész forgalom. Rohadt büdös, koszos, zajos és értelmetlen. Ha kérdeznének, mindenképp az autótlanításra szavaznék. De nem kérdeznek. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 443
113
A Lánchíd és környéke katasztrófa. Hét éven át minden reggel átbringáztam rajta munkába menet. Az Attila úton, a Vérmező sarkától az Andrássy-ig egy vánszorgó dugó az egész forgalom. Rohadt büdös, koszos, zajos és értelmetlen. Ha kérdeznének, mindenképp az autótlanításra szavaznék. De nem kérdeznek. :)
Az a helyzet, hogy az aktuális 1 éves lezárás mindent ki fog deríteni! Át fog rendeződni a belváros forgalma, de nagyon durván. Az 1 év pedig elég hosszú ahhoz, hogy következtetéseket lehessen levonni.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Csak az igen ritka eset, hogy két vadidegen ül be taxiba és megy vele egy ideig vagy végig. Viszont a közösségi közlekedés pont ilyen. Tehát az önvezető kisbusz enne leskálázása lenne úgy, hogy a megállóhely sűrűség "végtelenül sűrű", mert tetszőleges ponton van, ahol megállhat az jármű, akkor ott ki lehet szállni, . A mai közösségi közlekedési járművek megállóhelye meg fix...
Elméletileg így hatékony, viszont csúcsidőben akkor ötméterenként fog megállni, hogy valaki fel-le szálljon róla. Lehet, hogy akkor egészen pici 1-2 személyes önvezető taxik terjednek majd el. A megosztott bicikli sem attól megosztott mert négány csimpaszkodnak rá, hanem mert rengeteg ember megosztja egymással a használatát.
 
M

molnibalage

Guest
Elméletileg így hatékony, viszont csúcsidőben akkor ötméterenként fog megállni, hogy valaki fel-le szálljon róla. Lehet, hogy akkor egészen pici 1-2 személyes önvezető taxik terjednek majd el. A megosztott bicikli sem attól megosztott mert négány csimpaszkodnak rá, hanem mert rengeteg ember megosztja egymással a használatát.
Nem. Mert az önvezető algoritmus pl. tilthatja azt, hogy valaki 1 km-nél rövidebb úti célt adjon meg és ez alapján tervez a rendszer, hogy kihez mit küld.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Az a helyzet, hogy az aktuális 1 éves lezárás mindent ki fog deríteni! Át fog rendeződni a belváros forgalma, de nagyon durván. Az 1 év pedig elég hosszú ahhoz, hogy következtetéseket lehessen levonni.
Én is erre számítok, bár elköltöztettem az irodámat, uh már csak az Alagúton megyek át, és onnan délnek a Dunaparton. Akárhogy is lesz a Lánchíddal, az alapszabály nem változik: ahol lehet autózni, ott autóznak is. Ha nem lesz tiltás, hamar visszaáll ugyanez a helyzet a felújítás után.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
T

Törölt tag 1945

Guest
KIA E-Niro

Kiemelések a cikkből, tőlem:

... „dízelhiszti”, „szén-dioxid-kereskedők leszünk” vagy „teljesíthetetlen normák”. Az autógyártók berágtak az EU-ra, és ezt mostanság szeretik hangoztatni. Az újságírók előtt előadott odamondogatáson túl viszont nincs szabadságharc, csak kapkodva villanyosítás van, például elektromos Niróval. Talán tetszettek volna a Toyota után menni – jut eszembe az elmúlt egy évben mindig, amikor újautó-eladásban érdekelt emberek siránkozását hallgatom a 2021-es új kibocsátási normákról. Jelen állás szerint a Toyotának fáj majd legkevésbé a közelgő EU-s szigor, ők megúszhatják 700 euró körül/autó a büntetést és most kapaszkodj meg: ehhez még csak villanyautójuk sincs! Talán tényleg nem ez a fejvesztett villanyosítás az egyetlen út, amivel le lehet simítani a flottaátlagot a 95 gramm/kilométer közelébe, de sokakhoz hasonlóan a Kia is ezt teszi. Amúgy lesz honnan: ha a Hyundai-jal közös kibocsátásukat nézzük, most még átlag 30 grammal vannak a határ fölött, ami a teljes profitjukat lenullázná.

Az E-Niro is jó cáfolat az általános tévhitre, hogy az akkumulátor-technológiában nincsenek nagy tartalékok. Oké, a Soul EV nem biztos, hogy a legjobb referencia, de a villany-Niro nagy hatótávú változata energiasűrűségben majdnem másfélszer annyit tud: 141 Wh-t bír az akksi egyetlen kilogrammja. Még így is 453 kilogramm a teljes csomag...

...a Kia szokatlanul bátran beszélt a szilárdtest akkumulátoros korszak közelségéről, de a fém-levegő és lítium-kén megoldások is elhangoztak a következő éves tervek között. Kutatás-fejlesztésben aligha lesz spórolás most, hogy mindennél nagyobb tétje van a gramm/kilométernek.

 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
KIA E-Niro

Kiemelések a cikkből, tőlem:

... „dízelhiszti”, „szén-dioxid-kereskedők leszünk” vagy „teljesíthetetlen normák”. Az autógyártók berágtak az EU-ra, és ezt mostanság szeretik hangoztatni. Az újságírók előtt előadott odamondogatáson túl viszont nincs szabadságharc, csak kapkodva villanyosítás van, például elektromos Niróval. Talán tetszettek volna a Toyota után menni – jut eszembe az elmúlt egy évben mindig, amikor újautó-eladásban érdekelt emberek siránkozását hallgatom a 2021-es új kibocsátási normákról. Jelen állás szerint a Toyotának fáj majd legkevésbé a közelgő EU-s szigor, ők megúszhatják 700 euró körül/autó a büntetést és most kapaszkodj meg: ehhez még csak villanyautójuk sincs! Talán tényleg nem ez a fejvesztett villanyosítás az egyetlen út, amivel le lehet simítani a flottaátlagot a 95 gramm/kilométer közelébe, de sokakhoz hasonlóan a Kia is ezt teszi. Amúgy lesz honnan: ha a Hyundai-jal közös kibocsátásukat nézzük, most még átlag 30 grammal vannak a határ fölött, ami a teljes profitjukat lenullázná.

Az E-Niro is jó cáfolat az általános tévhitre, hogy az akkumulátor-technológiában nincsenek nagy tartalékok. Oké, a Soul EV nem biztos, hogy a legjobb referencia, de a villany-Niro nagy hatótávú változata energiasűrűségben majdnem másfélszer annyit tud: 141 Wh-t bír az akksi egyetlen kilogrammja. Még így is 453 kilogramm a teljes csomag...

...a Kia szokatlanul bátran beszélt a szilárdtest akkumulátoros korszak közelségéről, de a fém-levegő és lítium-kén megoldások is elhangoztak a következő éves tervek között. Kutatás-fejlesztésben aligha lesz spórolás most, hogy mindennél nagyobb tétje van a gramm/kilométernek.
Nem igazán értem, hogy mit akarsz mondani. A kiemelt akku energiasűrűség semmiféle előrelépést nem jelent az utóbbi 5 év számaihoz képest akárhogy nézem. Sőt, konkrétan picivel a Tesla 85 kWh = 570 kg-os pakkja alatt van, ahol 0,149 Wh/kg jön ki.

A Toyotás részt sem értem. Mivel éri el a 95 grammos határértéket? Ez nem derül ki.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
Mondjuk az EU előírások betartásában nem segíti a gyártókat az SUV divat.... Azokkal nehéz lesz a 95g/km-t betartani.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Nem nagy kunszt ha eladsz egy csomó Prius aminek 28 gramm/km a CO2 kibocsátása. ;) A batár Camry hybrid is csak valami 98..
Ja, értem, hogy egész flottára vonatkozik. Ház izé. Ez megint olyan tipikus európai megoldás, minimálishoz közeli rációval. Mondom is, hogy miért, számokkal, mert azzal lehet dolgozni jó.

Először is a villanyautót mivel veszi figyelembe? Mert, ha 0 kibocsátásúnak, akkor a falnak megyek.
A magyar hálózat esetén ez a bemenete a villanynak.
  • 1 kWh villany az kb. 250g CO2 előállítással jár.
  • 1 kWh villanyból 90% töltési hatásfokkal és 90% elosztóival (10% veszteség) 90% villanymotorral a tengelyen lesz = 72% hatásfok. Tehát a tengelyen lesz 250/,072 = 342 gCO2/kWh már. Hoppá.
  • 0,2 kWh/km-re állítólag minden villany elmegy.
    (Legyen ökölszám, kisebb autóknál meg egy 0,15-tel is, de azokkal nem mész el 400 km-re télen, de még 200-ra sem.)
  • Tehát a km-re eső kibocsátás így 342*0,2 = 68,4 gCO2/km. Itthon. A német átlagos kibocsátás egész évben bőven 330 körül van, ami 68,4*330/250 = 90 gCO2/km. Kisebb autók esetén ennél 25%-kal jobb az érték, de ettől sem lehet hanyatt esni.
Háááááááááát. Ok...
És ebben nincs benne az, hogy az akksi legyártása során mennyi CO2-vel nyomod tele ELŐRE a légkört mire majd egyszer behozza a spórolást. Tehát a villanyautó kb. az életciklusa első tíz évében csak ront a klímavédelmen.

Mi a további baj?
  • Nem arányos az eladott járművek számával, mert ki mondta, hogy azonos sebességgel lehet eladni azokat a gyártáshoz képest főleg, ha méregdrágák?
  • Nem arányos az általuk futott km-ek számával. Na ez a súlyosabb probléma.

Tehát a Toyota vagy bárki más lobogtatja, hogy az gyártott (vagy akár eladott) autók arányával a kibocsátás 95 gCO2/km alatt van. Csak ez púder. Amikor majd a magasabb kibocsátású autó, mert képes rá és mondjuk céges megy évi 50 ezer km-et is, a villanyos / kis hatótávú hibrid ingázó autó meg mondjuk évi 15 ezer km-et ami éppen csak alá megy 90-nek. Vagy nem, attól függően, hogy hogyan számolod a valódi vagy behaluzott kibocsátást. Lássuk ezt is.



Legyen első körben 0 emissziós a nem benzines kocsi. Futásteljesítmények fent, 50k és 15k km/év. Benzines 115 gCO2/km.
Ez bevallom a benzinesek számára kicsit lejtés, mert a mai flotta átlaga ennél szarabb. Viszont a kérdés az, hogy mit nyerünk, ha a jövő benzines autói helyett gyártunk pl. hibridet vagy tisztán villanyost. Akkor meg totálisan valid, mert ez kell ma tartani.

(50*115+15*0)/65 = 88,5 gCO2/km átlag kibocsátás.
88,5/115 = 0,77 tehát kb 23%-ot csökkentettünk a benzineshez képest, mert a valódi futásteljesítményt az autók képességei és használat mód miatt nem vesszük figyelembe. Csak éppen.
  • És ez még feltételezése volt annak, hogy 50-50%-ban adtál el benzinest és villanyost, ami mese habbal...
  • És ugyanakkora a gyártási lábnyoma a hibridnek és a benzinesnek, ami totálisan nem igaz.



Nézzük a realitást magyar villamos hálózattal.

(50*115+15*68,4)/65 = gCO2/kmátlag kibocsátás. 104,2/115 = 0,9 tehát kb.10%-ot csökkentettünk a benzineshez képest, mert a valódi futásteljesítményt az autók képességei és használat mód miatt nem vesszük figyelembe.
  • És ez még feltételezése volt annak, hogy 50-50%-ban adtál el benzinest és villanyost, ami mese habbal...
  • És ugyanakkora a gyártási lábnyoma a hibridnek és a benzinesnek, ami totálisan nem igaz.
Persze meg lehet vizsgálni azonos futásteljesítmény mellett is a kocsikat, de mivel a villanyosoknál tagadhatatlanul nem vettek figyelembe több torzító hatást akkor ez így mi...?

Szóval továbbra is áll a linkelt Totalcar féle videó. Megéri ennyi erőforrást erre eltolni? Nem inkább arra kellene költeni a pénzt, hogy a szénerőművek helyett atomerőmű legyen vagy legalább szuperkritikus kazánnal 25-50%-kal több áram legyen azonos tömegű szénből, tehát ennyivel csökkenne a fajlagos kibocsátás...?

Vagy másképpen mondom. Amíg a világ áramának felét kb. nem atomerőmű termeli olcsón és tervezhetően, ennek kb. semmi értelme, amikor Hans akkor tankol villanyáramot télen, amikor este van és a kibocsátás 500 gCO2/kWh táján van...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
molnibalage

Szerintem ez a széndioxid flotta kvóta , meg az NCAP törésteszt igazából nem arról szól, mint amit kommunikálnak.
Szerintem ezek piacvédő technológiák. Hány kínai autó felel meg ezeknek? :p
A nagy gyártók közül is a GM eladta az Opelt (szerintem nagyrészt-e miatt), illetve a Ford is kezd leépíteni Európában. Szóval lassacskán már az USA cégeknek sem éri meg a dolog.
A Fiat-Chrysler is azon agyal, hogy Európában csak pici Fiatokat fognak árulni (Panda, 500, max. Tipó) és nem adnak el nagyobb kocsikat, hogy tudják tartani a kvótát. Miközben a cég a JEEP "terepjáróiból" él, amiknek a fő piaca az USA. E miatt konkrétan a Fiat-ot megpróbálták eladni a francia PSA-nak, mert nem éri már meg a Fiatnak önállóan Európára fejleszteni, miközben a nagy pénzt az USA-ban lehet keresni a terepjárókon.

Szóval én úgy gondolom, hogy az NCAP törésteszt nem a biztonságról szól, a széndioxid flotta kvóta meg nem a környezet védelemről szól, hanem a piacvédelemről. Szerintem. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
molnibalage

Szerintem ez a széndioxid flotta kvóta , meg az NCAP törésteszt igazából nem arról szól, mint amit kommunikálnak.
Szerintem ezek piacvédő technológiák. Hány kínai autó felel meg ezeknek? :p
A nagy gyártók közül is a GM eladta az Opelt (szerintem nagyrészt-e miatt), illetve a Ford is kezd leépíteni Európában. Szóval lassacskán már az USA cégeknek sem éri meg a dolog.
A Fiat-Chrysler is azon agyal, hogy Európában csak pici Fiatokat fognak árulni (Panda, 500, max. Tipó) és nem adnak el nagyobb kocsikat, hogy tudják tartani a kvótát. Miközben a cég a JEEP "terepjáróiból" él, amiknek a fő piaca az USA. E miatt konkrétan a Fiat-ot megpróbálták eladni a francia PSA-nak, mert nem éri már meg a Fiatnak önállóan Európára fejleszteni, miközben a nagy pénzt az USA-ban lehet keresni a terepjárókon.

Szóval én úgy gondolom, hogy az NCAP törésteszt nem a biztonságról szól, a széndioxid flotta kvóta meg nem a környezet védelemről szól, hanem a piacvédelemről. Szerintem. :cool:
Ez tök jó, csak amikor a napelemek és szélkerekek támogatása is csak munkahelyekről szó és ez is, akkor mikor jön el az a csodálatos pillanat, hogy valami effektívet is teszünk a klímavédelem oltárán...?
:confused:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
molnibalage

"Ez tök jó, csak amikor a napelemek és szélkerekek támogatása is csak munkahelyekről szó és ez is, akkor mikor jön el az a csodálatos pillanat, hogy valami effektívet is teszünk a klímavédelem oltárán...?
:confused:"

Hát, bizonyos ózonréteg károsító hajtógázok betiltása óta ilyen nem nagyon történt szerintem. És én nem is nagyon látok arra utaló jelet, hogy bárki effektíve komolyan venné a dolgot.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 443
113
Tehát a Toyota vagy bárki más lobogtatja, hogy az gyártott (vagy akár eladott) autók arányával a kibocsátás 95 gCO2/km alatt van. Csak ez púder. Amikor majd a magasabb kibocsátású autó, mert képes rá és mondjuk céges megy évi 50 ezer km-et is, a villanyos / kis hatótávú hibrid ingázó autó meg mondjuk évi 15 ezer km-et ami éppen csak alá megy 90-nek. Vagy nem, attól függően, hogy hogyan számolod a valódi vagy behaluzott kibocsátást. Lássuk ezt is.
A Toyota kizárólag a Priusból gyárt Plug In verziót. Náluk az áram a benzinbőő' van.
Vagy másképpen mondom. Amíg a világ áramának felét kb. nem atomerőmű termeli olcsón és tervezhetően, ennek kb. semmi értelme, amikor Hans akkor tankol villanyáramot télen, amikor este van és a kibocsátás 500 gCO2/kWh táján van...
Azt nem vetted figyelembe, hogy az országok nem csak a járművek CO2 kibocsátását, hanem az országok teljes CO2 kibocsátásának 40%-os csökkentését vállalták 2030-ig. Ebbe természetesen az energia termelő tevékenységek is beletartoznak.
Hát, bizonyos ózonréteg károsító hajtógázok betiltása óta ilyen nem nagyon történt szerintem. És én nem is nagyon látok arra utaló jelet, hogy bárki effektíve komolyan venné a dolgot.
Mármint a CO2 kvótákat nem veszik komolyan? Ha nem így lenne, akkor nem lennének aukciók súlyos pénzekért.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Azt nem vetted figyelembe, hogy az országok nem csak a járművek CO2 kibocsátását, hanem az országok teljes CO2 kibocsátásának 40%-os csökkentését vállalták 2030-ig. Ebbe természetesen az energia termelő tevékenységek is beletartoznak.
És melyik ipari fejlett országnak sikerül ennek a közelébe kerülnek 2000-es bázist nézve? Vagy 1990-est? Németországnak 1990-hez képest sikerült -10% úgy, hogy ennyi, kész, kifújt. A csúcskapacitással azonos nap- és szélerőmű van a rendszerben. Ennek szabályozási buktája ismert...

Ez még itthon sem igaz 1990-es bázishoz képest úgy, hogy a módszerváltás az iparban megtette hatását...