A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hál Istennek.

http://www.nftc.hu/
3fb2bb1d59edcde391960ff93bd4e6e2.jpg


15 Wing, headquartered in Moose Jaw:
"Currently, there are NATO countries participating in the program as students or instructors from Singapore, the United-Kingdom and Hungary."
http://www.rcaf-arc.forces.gc.ca/en/15-wing/index.page
Persze, hál istennek…
Reméljük megoldódtak Kanadában is az NFTC finanszírozási problémái - lesz pénz cserélni a kifutó gépparkot - és minden megy tovább az eredeti üzleti tervek szerint.

Mindenesetre én magyar oldalról kiraknám a Zlineket a klubokhoz. Mint régen, szerveznék nyári táborokat a 17-19 éves korosztálynak, és ott válogatnám ki hogy kik azok akikkel érdemes foglalkozni majd ha bevonultak.
Az így előzetesen megrostált fiataloknak pedig az NFTC előképzést Grob G-120TP vel csinálnám.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár
Korábban azt olvastam, hogy meggondoltuk magunkat, mert a meglévő 4-gyel több a gond mint terveztük.
Semminek nem akarom rossz hírét kelteni, ezek szimplán csak lyukacsos elmém szerteszakad emlékképeiből összegereblyézett marhaságok! (nem olyan jó a fórum keresője, én már nem is próbálkozom vele...)
Ha meg nem publikus a dolog azt is megértem, de ha lehet tudni erről valamit, akkor érdekelne!
Különben logikus lenne, csak nem értem a 2 részre szedett beszerzést.
Én is csak pletykaszinten hallottam a Zlinekről, nem túl jókat: a kétszemélyes 242-ről azt hallottam, hogy nem volt jó helyen a súlypontja, így nem lehet(ett) vele műrepülni. Ezt mondjuk alátámasztja tavaly a szolnoki családi napon tartott "dinamikus" bemutató. A 143-ról meg az a szóbeszéd járta, hogy nehezebbek üresen, mint kellett volna lenniük. Nem is nagyon lehetett őket látni repülni az érkezésüktől idén tavaszig. Nem véletlen, hogy tavaly egy civil cég csinált kiképzést a seregnek.
A pilótaképzésről civil szemmel: A helikopteres vonal nekem jónak tűnik, Zlin->Mókus->H145->H225. A Gripenes vonal sem tűnik rossznak, Zlin->NFTC->Gripen (feltéve, ha az NFTC elvégzése után elég a repült idő/tapasztalat a Gripen típushoz). Viszont a szállító az számomra egy nagy kérdőjel. Ott Zlin és a szállítógépek (legyen az akár A320, 7X, KC390, stb) közt hiányzik (nekem) néhány lépcsőfok. Szintén pletykaszinten hallottam, hogy olyanokat voltak kénytelen felültetni a szállítókra, akikkel a civil cégek szóba sem álltak volna: se műszerképzés, se kétmotoros, stb. Én ezért örültem volna, ha csak egy Falcon jön. A másik árából meg lehetett volna tényleges futárgépeket venni, amik olcsón üzemeltethetők és bőségesen lehet velük tapasztalatot, meg repült időt gyűjteni. A típusokat csak példaként említenék: pl. L410 kategória, King Air család, vagy akár DA62. (Itt mondjuk érdemes ránézni a DA62MPP verzióra. Olcsóbb lenne vele szaladgálni a kerítés mellett, mint egy helikopterrel.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár
Háborúban a Pzh-k minimális esetben lesznek az utakon.
1, ott nem lehet rendes tüzelőállást foglalni, csak ha lehajtanak róla.
2, szinte az összes út minden darabja koordinátákkal jól leírható, tehát könnyű lenne felderíteni, követni és szétlőni.

Szóval, jó messze a főutaktól, lehetőleg nehezen beazonosítható, azaz jellegzetes tereptárgyakat nélkülöző helyről illik operálni. A lőszer-vételező pontok sem az út közepén szoktak települni. Maximum a hadműveleti területek eléréséig tudnak az utakon közlekedni.
Az erdei, mezei földutak más kategória, mert nem minden térkép jelöli, ráadásul pár év alatt változhatnak is.

Tele volt az ország hadiúttal a rendszerváltásig. Amennyiben ezek ma is megvannak, akkor háborús helyzetben, ha az ellen levegőből is operál, nem fog harcjármű aszfaltozott úton menni. Rejtve, phenő nappal, éjjel menet, erdei, mezei, utakat használnak majd. Persze, ha még így van. Lehet hogy nem így van ma.
 
  • Tetszik
Reactions: ijasz and ravenlord
Tele volt az ország hadiúttal a rendszerváltásig. Amennyiben ezek ma is megvannak, akkor háborús helyzetben, ha az ellen levegőből is operál, nem fog harcjármű aszfaltozott úton menni. Rejtve, phenő nappal, éjjel menet, erdei, mezei, utakat használnak majd. Persze, ha még így van. Lehet hogy nem így van ma.

Ha nincs légvédelem vagy bármi ami meg tudja akadályozni az ellent a csapásmérésben akkor a járművek halálra vannak ítélve,mind1 hogy nappal vagy éjszaka van.
 
Nem hinném. Szerintem mi max. 1-2 "lepattanóra" várunk. Nem hinném, hogy az idénre ígért A4-eket elvitetnénk a lízing végén. Felhúzatjuk őket A7-re, és tartalékot képezünk belőlük. Ha esetleg leesik egy hasonló üzlet, mint a finneknek, akkor rákapunk, de ennyi...
Ekkora méretű országnak/hadseregnek ennyi nagyjából a normája.

Ez a 44 (ha jól emlékszem) harckocsi egyszerűen nem elég háborúzni.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Basszus, most olvasom, hogy az augusztusi AKK-Blaszczak találkozó után ezt nyilatkozta a lengyel miniszter:
Błaszczak said after the meeting, “We talked about the Franco-German tank project, which is at an initial stage. We would like the initiative to be accelerated and notified under PESCO [the EU’s Permanent Structured Cooperation] projects and also reinforced by European Union funding. It would be a good solution for the Polish defence industry.”
A PESCO-s dolgot eddig csak sejtettem, de a lengyel sietség akkor bejött...
Forrás
 
Gondolom, felderítőnek nem a nehéz verziót szánták. :rolleyes:
BMP:
...annyiban pontosítanék, hogy csinálnak. Friss bejelentés ez az MSPO-ról. Egy koncepció járművet elvittek (meg 3D-ztek), de ez csak egy tenderen való közös indulás szándéknyilatkozat.
Az mondjuk mindenképpen vicces, hogy ahogy felkerül egy 16-os Brimstone indító egy BMP-re, kb. azonnal meg17x-ezzi az értékét! :)
A Borsukra szánt forrásokat elviszi az usatol való beszerzések. Másrészt szerintem bele fog telni nekik jó pár évbe mire egyetlen egy dandárt is képessek lesznek ellátni a Borsukkal. BMP forever legalább még 10 évig :)
 
Viszont a szállító az számomra egy nagy kérdőjel. Ott Zlin és a szállítógépek (legyen az akár A320, 7X, KC390, stb) közt hiányzik (nekem) néhány lépcsőfok. Szintén pletykaszinten hallottam, hogy olyanokat voltak kénytelen felültetni a szállítókra, akikkel a civil cégek szóba sem álltak volna: se műszerképzés, se kétmotoros, stb.
Nem tudom Te mit hol hallottál, de perpill Airbuson ül az NFTC-t végzett első esélyes női Gripen pilótánk...is.o_O
Még mindig agyam eldobom, hogyan ültethettünk Airbusra egy ilyen képzett embert...:(
 
Majdnem…
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egyiptom 1200 db-ot saját maga gyárt / gyártott (kis jóindulattal…)
Egyiptom magának gyártja az M1-eseket.
nem ,nem majdnem , ezek nem ami tankok , lényegesen mások , utolsó ami abramset 1993-ban gyártották , úgy tervezték annó hogy alig pár hónap alatt a roncsból is szinte teljesen új harckocsit tudnak "gyártani" , belülről kifele "építik újra" , amit egyiptom gyárt nagyon más , az amik nem hülyék hogy a dárda hegyét másnak adják , legyártottak anno majdnem 11.000 darabot és azóta abból élnek , mint írtam az utolsó ami abramset 93-ban adták át , kb mint a "japán F16-os" ami meg F2 néven fut mégis teljesen más kivéve a kinézetet
A taivani beszerzés forrás linkjében:
"General Dynamics Land Systems will build the tanks at Anniston Army Depot, Alabama, and at Joint Systems Manufacturing Center in Lima, Ohio."
itt építik újjá őket , mi van ezzel? leírtam már fent hogy mikortól nem gyárt már tankot az usa
 
  • Tetszik
Reactions: ibanez de bobadilla