Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Hogy ünnepelték az első pilótanőt aki anyahajós képesítést szerzett! Aztán az első leszállásánál csobbant is:(
Aztán mi lett vele? Ki tudja?
Megvan. Meghalt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kara_Hultgreen
Nem qz elsőnél, okorsegeket nem kéne kommentelni
1ből 1 volt. rövid idő alatt. az 100%. Ezt már csak megjegyzi az ember.
Ha most több van, és valaki tudja a baleseti arányt, az szóljon.
Te, ezt szerintem ne eroltesd... Statusztika alapismeretbol is 0 vagy...
 
M

molnibalage

Guest
[
25 százalékkal több nőt szeretne a légitársaságoknál látni az IATA 2025-re

https://airportal.hu/25-szazalekkal-tobb-not-szeretne-a-legitarsasagoknal-latni-az-iata-2025-re/

A PC agyhalál elérte a pilótafülkét is, örvendezzünk! Szóval ne a legrátermettebb, legtapasztaltabb jelöltet válasszuk és bízzuk rá az életét cirka 300 utasnak, hanem kvóta kell a témában legsikeresebb csoport ellen (mert a kvóta valaki ellen szól mindig, általában a sikeresek ellen).

Ebbe a baromságba gondolom többen nem fognak csatlakozni, sőt örülnek ha elég más vesz részt ebben - egyrészt mert pilótahiány idején ez enyhén baromság, másrészt, nekik így nagyobb választék marad a "nem kvótaképes" jobb férfiakból.
Amúgy a pálya nyitva áll a nők előtt - más kérdés nem vágynak egy ennyi tanulással járó, alapvetően műszaki beállítottságot kívánó rohadt nehéz szakmára - 98%-uk pilótafeleségként aratná le ennek előnyeit (pilóta a legjobb férj - rohadt sokat keres de sosincs otthon!).

BTW akkor már legyen POC, LGBSTQ, kerekesszékes, etc.... kötelező prezentáció is a fülkében - nem tudom elképzeni a repülés komplex fázisait a jövőben Kolompár Rafaelló és a cicifixes Ratyi Jancsi nélkül.....
Agyhalál
Soha nem ertettem ezt a kvotazgatast. Mert mi ennek a pozitv hozadéka?
Egy pilóta mennyi idő utan veszti el a szakszot, ha nem repül? Egy no, ha szul, akkor sanszosan bukja a karriert vagy anyagi csőd. Ez van. Miert nem bányászok vagy adzfaltozok vagy bármi Építőipari munkára akarnak ennyi erővel?

A házasság része a kommentednek érdekes. Ha egy feleseg örül a ferj sok távollétének es csak penzautomatanak tekinti a férjét, arra mas szó van. Stílustól fuggoen k vagy p betűvel kezdődő...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
M

molnibalage

Guest
A világ nagy részén a nők nincsenek otthon a gyerekkel 1+3 évig ám... +/- néhány hét és meló.
Ha szoptatni akarja a gyereket, akkor egy normál állásban ezt meg lehet tenni, mert anyu este hazamegy. De egy nemzetközi járatokon repülő pilótánál vagy akár USA beföldön ez mission impossible.

A pilótaélet, mint életforma egyszerűen összeegyeztethetetlen a sokak által idealizált családmodellel. Ennyike...
Ezt el lehet fogadni vagy lehet kvótázgatni és hülyének lenni...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
M

molnibalage

Guest
Öööö... és az a sok stewardess?
A légiutaskísérő skillek erodálása és visszanyerése egészen más, mint egy pilótáé. Gondolom én. Mibe kerül levizsgáznia egy kísérőnek és mibe egy pilótának? Egyébként meg ott is egyre több férfit látni. Bár én nem sokszor repültem, de mindig volt férfi is köztük,
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
A légiutaskísérő skillek erodálása és visszanyerése egészen más, mint egy pilótáé. Gondolom én. Mibe kerül levizsgáznia egy kísérőnek és mibe egy pilótának? Egyébként meg ott is egyre több férfit látni. Bár én nem sokszor repültem, de mindig volt férfi is köztük,

Szerintem, ha egy nő pilótáskodni akar, megoldja ezeket a problémákat. De valószínűleg nincs a pilótaszakmának olyan nagy vonzereje az átlag nőre, főleg ha nagyobb családot szeretne. Ha nagyon repüni szeretne, megteheti amatőrként is. Pláne, ha pilóta a férje.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 334
13 697
113
[

Soha nem ertettem ezt a kvotazgatast. Mert mi ennek a pozitv hozadéka?
Egy pilóta mennyi idő utan veszti el a szakszot, ha nem repül? Egy no, ha szul, akkor sanszosan bukja a karriert vagy anyagi csőd. Ez van. Miert nem bányászok vagy adzfaltozok vagy bármi Építőipari munkára akarnak ennyi erővel?


Asszem 3 hónapon belül meg kell lenni 3 take off és három landingnak - de simen is megcsinálhatod, szóval ezen nehéz elbukni. Ha meg mégis, ellenőrzővel asszem visszaszerezheted. Bevallom ezt nem vágom, mert konstans repülök és a sim sessionokat is leszervezi az OPS. Ha nem repülnék biztos tudnám :D

Nőgyógyászatilag nem tudom mik a kritériumok, de egy nő addig repülhet, amíg a magzat életére nincs hatással, és utána akkor térhet vissza, ha a doki ezt engedi.

[
A házasság része a kommentednek érdekes. Ha egy feleseg örül a ferj sok távollétének es csak penzautomatanak tekinti a férjét, arra mas szó van. Stílustól fuggoen k vagy p betűvel kezdődő...

Ja ez csak egy régi cabin crew duma, amolyan shit-test goldiggereknek XD
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 334
13 697
113
Hogy ünnepelték az első pilótanőt aki anyahajós képesítést szerzett! Aztán az első leszállásánál csobbant is:(
Aztán mi lett vele? Ki tudja?
Megvan. Meghalt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kara_Hultgreen

Ezt nem ismertem, szomorú...

De ne érts félre - én nem vagyok a nők repülése ellen!!
Repültem női kapitánnyal és bármelyikükre rábíznám az életem odafenn - ugyanolyan repülés szeretet dolgozott bennük, mint mindenki másban. Csupán azért linkeltem ezt a cikket, mert a kvóta valami olyasmi, ami ezt a kialakult tudatot megbonthatja. A tudatot hogy ő valóban jó okkal ül ott.
Egy nő ne azért kerüljön fülkébe, mert nő, hanem mert van olyan jó ember, hogy oda kerülhessen. Ne kvóta miatt, hanem a képességei és szorgalma miatt. Ennyi az egész. Nem kvóta kell, hanem a rendszert békén hagyni.

(BTW ahogy a férfiak sem annyira akarnak óvodapedagógusnak állni, úgy nők sem a műszaki pályán elhelyezkedni. Kivételek vannak, de az átlag ez. Mások a nemek és ez jó, nem kéne erőszakosan nézeteket beerőszakolni a rendszerekbe)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha szoptatni akarja a gyereket, akkor egy normál állásban ezt meg lehet tenni, mert anyu este hazamegy. De egy nemzetközi járatokon repülő pilótánál vagy akár USA beföldön ez mission impossible.

A pilótaélet, mint életforma egyszerűen összeegyeztethetetlen a sokak által idealizált családmodellel. Ennyike...
Ezt el lehet fogadni vagy lehet kvótázgatni és hülyének lenni...
Ehhez csak annyit hogy már vagy 20 éve oktatok és nagyon tanulságos tapasztalat hogy mennyire másként hat az adrenalin a férfiakra mint a nőkre.
A férfiak esetében 80% -ot stimulál. Összeszedettebbek lesznek tőle, jobban tudnak koncentrálni, stb.
A nők esetében fordított az arány. Náluk 80% ban blokkolja a gondolkozást és a döntés hozatalt. Beszűkül a gondolkozás, lelassul a döntés hozatal, stb…
Ez azt jelenti hogy a férfiak 80%-nak a repülés kellemes élmény marad, szeretnék ezt a szakmát választani, míg a hölgyek esetében a többségnek egy rémálom az egész, és miután túl vannak az első szoktató repüléseken villámgyorsan eltűnnek a reptérnek még a környékéről is.
Ezt árnyalja ha a kislány - vagy kisfiú - apucija pilóta volt és van családi nyomás a pályaválasztás terén, és az ifjú hölgyben - vagy úrban - erős a megfelelni vágyás a családi elvárásoknak.
Ekkor, aránytalanul hosszas gyakorlással, akárkiből lehet pilótát csinálni (a rutin legyőzi a félelmet), de ez rossz, mert nem jó ha valakinek olyas valamit kell csinálnia nap mint nap ami igazából nem jó érzés neki.

Ennek ellenére a hölgyeknek az a 20%-a akinek nincsenek ilyen - szerintem tisztán fiziológiai - korlátai nagyszerűen repülnek.
Az eddigi leg tehetségesebb tanítványom egy lány volt.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 388
24 825
113
M

molnibalage

Guest
ij51engwrxp31.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Ha nem tűnt volna fel, én a Dreamliner eladhatatlan első szériájáról írtam, mellyel szemben a későbbi szériák a világ egyik legsikeresebb típusát adják. Ebből tisztán látható hogy mekkora különbség lehet az első és 1 későbbi széria gépei között.

A KC-390 első és második szériája között is biztosan lesz különbség, de hogy mekkora, az csak néhány év múlva fog kiderülni...
Ha csak tapasztalat közben jöttek elő a hibák kérlek magyarázd már meg, hogy miért akkor ugrott meg a gép rendelése, amikor még szolgálatba sem állt? 2011 szeptemberében kezdte a napi üzemet. Ehhez képest 2006/7-ben volt nagy ugrás majd 2012 után kisebb.

Ez lenne az "eladhatatlan széria"?
Ne is haragudj, de én úgy látom, hogy te a valóságot akarod a véleményedhez igazítani...