A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Oh... S ezt csak úgy elkönyvelik, hogy nem csináltunk semmit abból amit megrendeltek, vagy mi?
(De amúgy sincs köze ahhoz, hogy milyen beszerzése lesz a hm-nek mondjuk IFV, APC-ből... Mire ráállnának a gyártásra, eltelne vagy 5-6 év, s hol van akkor még a megrendelés teljesítése....)
Sajna rosszabb...
Nem rendelt a HM semmit a Rábától ebben az évben....
"további nehézség, hogy a Honvédelmi Minisztériummal 2018-ban megkötött új keretszerződés 2019-re esedékes megrendelései nem realizálódtak, 2019-ben ebből értékesítési árbevétel nem várható."
 
Oh... S ezt csak úgy elkönyvelik, hogy nem csináltunk semmit abból amit megrendeltek, vagy mi?
(De amúgy sincs köze ahhoz, hogy milyen beszerzése lesz a hm-nek mondjuk IFV, APC-ből... Mire ráállnának a gyártásra, eltelne vagy 5-6 év, s hol van akkor még a megrendelés teljesítése....)
A HMnek van egy kerete (évi kb. 6,6Mrd), amit elkölthet. De ezt nem csak úgy ex has gyártja a Rába, hanem megrendelés alapján. Ha nem kapja meg a specifikációt, akkor nem tud gyártani.
Ne felejtsd el, hogy a Nasams gyakorlatilag minden eleme mehet H14-re, 18-ra. Az EVA-nak meg elvileg elég lehet a legnagyobb H25. Esetleg megveszik a HX-32 licence-ét is? És valószínüleg a sima GBP is fog folyni tovább.
De nem tudom, hogy a PZH-knak pl. mi fogja biztosítani a logisztikát.
És ezek még csak a jelenlegi termékskálára épülő lehetőségek.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and kaktusz
Sajna rosszabb...
Nem rendelt a HM semmit a Rábától ebben az évben....
"további nehézség, hogy a Honvédelmi Minisztériummal 2018-ban megkötött új keretszerződés 2019-re esedékes megrendelései nem realizálódtak, 2019-ben ebből értékesítési árbevétel nem várható."
A GBP a kétezres évek elején 12-15 000 jármű cseréjével számolt 15 év alatt, de nem így lett. Eleinte 90-110 darabokat rendelgetett a HM, mert kevés volt a pénz, aztán meg 12-40 darabra esett az évi rendelés. Így a Rába jármű üzletága szépen el lett sorvasztva, a szerelde minden évben arra a rövid időre nyit ki, amig a pár darab teherautót összerakják MAN alkatrészekből, aztán szépen visszazárják az épületet. Nem fejlesztenek semmit, nincs új termék, nincsenek kísérleti vagy mintajárművek.
:(
 
Sajnos így alig néhány száz H sorozatú tehergépkocsival rendelkezik a sereg, még mindig rendszerben van az Ural, a Kraz, a Gaz-66. Ráadásul az első példányok, már 15 évesek, ezeket is fel kellene újítani (20 éves élettartamot adott meg a gyár), tehát röhejes módon a H sorozat nem tudott elterjedni, de már lassan cserélni is kellene az első darabokat....Így nézve különösen szomorú, hogy a Zrínyi 2026 harmadik évében kifektetik a Rábát. Nem hiszem, hogy még a teherautókat is külföldről kellene beszereznünk, márpedig a Rába közel van ahhoz, hogy bedobja a törülközőt, a részvényei névérték közelébe zuhantak, innen nehéz lesz felállni (a Rábának és az MH.nak is), így nem lesz 26-ra elég jármű.
És a Rába 60 %-ban állami tulajdon....Tehát, ha akarnák menne a dolog ......:confused:
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Sajnos így alig néhány száz H sorozatú tehergépkocsival rendelkezik a sereg, még mindig rendszerben van az Ural, a Kraz, a Gaz-66. Ráadásul az első példányok, már 15 évesek, ezeket is fel kellene újítani (20 éves élettartamot adott meg a gyár), tehát röhejes módon a H sorozat nem tudott elterjedni, de már lassan cserélni is kellene az első darabokat....Így nézve különösen szomorú, hogy a Zrínyi 2026 harmadik évében kifektetik a Rábát. Nem hiszem, hogy még a teherautókat is külföldről kellene beszereznünk, márpedig a Rába közel van ahhoz, hogy bedobja a törülközőt, a részvényei névérték közelébe zuhantak, innen nehéz lesz felállni (a Rábának és az MH.nak is), így nem lesz 26-ra elég jármű.
És a Rába 60 %-ban állami tulajdon....Tehát, ha akarnák menne a dolog ......:confused:

Amennyiben nem állami vállalat lenne, már rég beintett volna a HM-nek. Beígértek nekik több ezer teherautóra rendelést, évekre. Aztán nagy semmi lett belőle. Nem csodálkoznák, ha felszámolnák a járműösszeszerelő üzletágat.
 
Amennyiben nem állami vállalat lenne, már rég beintett volna a HM-nek. Beígértek nekik több ezer teherautóra rendelést, évekre. Aztán nagy semmi lett belőle. Nem csodálkoznák, ha felszámolnák a járműösszeszerelő üzletágat.
15 nyugdíjközeli szaki az egész 1 műhellyel, ami 90-es évek eleji felszereltséggel rendelkezik.....
 
Oh... S ezt csak úgy elkönyvelik, hogy nem csináltunk semmit abból amit megrendeltek, vagy mi?
(De amúgy sincs köze ahhoz, hogy milyen beszerzése lesz a hm-nek mondjuk IFV, APC-ből... Mire ráállnának a gyártásra, eltelne vagy 5-6 év, s hol van akkor még a megrendelés teljesítése....)
A RÁBA szerintem már semmihez nem tud hozzászólni. El kellene engedni, mint a Malévot, ha nem akarunk egy Currus kettőt!
 
  • Tetszik
Reactions: honved
"az a rossz szóbeszéd járja a német gyártó a megvásárolt Leopard 2A7+ harckocsikhoz is komoly, modern garázsokat ír elő a tároláshoz, melyek szintén hiányoznak jelenleg a rendszerből…"

Ez sem túl szívderítő, ha így van.
Azert par hangar felhuzasa csak nem olyan nagy gond. Az a könnyűszerkezetes ize ami van a gripeneknek talan a heliknek is jo lesz. Illetve egy tanknak mi lehet olyan komoly garázs? Miert van ra szükseg? Haborus helyzetben is a szabadban allnának. Ettől függetlenül termeszetesen ne a szabad eg alatt álljanak.
 
"az a rossz szóbeszéd járja a német gyártó a megvásárolt Leopard 2A7+ harckocsikhoz is komoly, modern garázsokat ír elő a tároláshoz, melyek szintén hiányoznak jelenleg a rendszerből…"

Ez sem túl szívderítő, ha így van.

Mondjuk az A7-ig sok idő van.De itt jeleznék annak aki szerint mehet az a 72-es állóhelyére...
 
Hogy fogunk ilyen kenyes technikakal ujra minusz 30 fokban a Don kanyarban harcolaszni? :mad:
A RÁBA szerintem már semmihez nem tud hozzászólni. El kellene engedni, mint a Malévot, ha nem akarunk egy Currus kettőt!
Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez
Azert par hangar felhuzasa csak nem olyan nagy gond. Az a könnyűszerkezetes ize ami van a gripeneknek talan a heliknek is jo lesz. Illetve egy tanknak mi lehet olyan komoly garázs? Miert van ra szükseg? Haborus helyzetben is a szabadban allnának. Ettől függetlenül termeszetesen ne a szabad eg alatt álljanak.
Azért nehogy már milliárdos értékű járműveket ne rakjunk garázsba, ne fűtött-esőmentes helyen szereljünk. Persze hogy kibírja ha megázik, ráesik a hó.
Annyiba kerül egy ilyen tank mint 50 Ferrari Portofonio, azokat is karaknád a kertbe?
A Helikopterek is elvannak egy darabig a napon, de azért nem bírom elhinni hogy ezt nem sikerült megoldani.
http://www.acelcsarnok.com/
Üsd be mennyi egy hőszigetelt csarnok, legyen 600m hosszú, 20 m széles mert abba mind be tud állni, legyen 7/12m magas:
510millió a szerkezet, legyen a temperálás, szellőztetés, világítás meg a budik még egyszer ennyi, legyen rajta 50% haszna a kivitelezőnek: 1,5milliárd, és kb. minden tank és önjáró lövegünk kulturált csarnokban áll. A szerelőcsarnok nyilván drágább.
Kicsit magasabb és a helikopterek is beleférnek.
Rengeteg magyar cég épít ilyeneket, tervezéssel, kiemelt projektté nyilvánítva fél év a megrendeléstől.
Ha mondjuk Lindab és a jobb felületet választják valamivel drágább és van rá garancia 25 évre, de állni fog az még akkor is amikor a Leopardot már beolvasztották.

Az egész Zrinyi2026-nak itt kellett volna kezdődni, az infrastruktúránál: új, modern laktanyák, új hangárok még a teherautóknak és munkagépeknek is, kurva drága eszközök ezek, amik azért nem amortizálódnak olyan tempóban mint a civil életben. Meg persze ruha és egyéni felszerelés a katonának, hogy kényelmes legyen és ne szégyellje magát egy szlovák baka előtt.
És ezek az impotens marhák (itt nyilván nem a lukas zoknijú hadnagyokra és F-Astraval járó őrnagyokra gondolok, bár ha ők) felelnek több ezer milliárd forint helyes elköltésért, iszonyat félelmetes gondolat hogy máshoz is ennyire ért a magyar politika.
 
Hogy fogunk ilyen kenyes technikakal ujra minusz 30 fokban a Don kanyarban harcolaszni? :mad:

Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Kevered a szezont a fazonnal (mint mindig) , a kényes technikát azért tartod normális helyen amíg megteheted, hogy normális állapotban sokáig bírja ha majd használni kell, a kocsidnak se tesz jót a csillaggarázs.
 
Hogy fogunk ilyen kenyes technikakal ujra minusz 30 fokban a Don kanyarban harcolaszni? :mad:

Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Ja de embargó van.
Nem tudom mi az MH terve,de azért nálunk nagyobb méretű NATO tagok,fejletebb gazdasággal elvannak saját katonai tehergépjárművek nélkül,viszont a mi védelmi gazdaságunk nem sok mindent tud hozzáadni a honvédelem fejlesztéséhez,ezért mondjuk kár lenne a Ràba kiesése,mint beszállító. (Hozzám képest Pázmány Péter kutya fasza,bocsi.:cool:)
 
Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Ezt honnan vetted?
H25.324 DAEL-001 lőszerszállító tgk (ADR) . EURO 4
Ugyan az a 440LE-s (324KW) motor van benne, mint a 8x8-as MAN HX-32-ben.
Canon80527_006.jpg