Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha nem megfelelő a Rába akkor ott van az MAN, Oshkosh, Sisu. Szerinted mennyire reális bármit beszerezni Oroszországból?Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Amúgy az MVM Ovit is gyárt acélszerkezeteket, arra ráberhelni egy kis hullámlemezt meg bele fűtést nem nagy cucc. Tudtommal ez állami cég.Rengeteg magyar cég épít ilyeneket, tervezéssel, kiemelt projektté nyilvánítva fél év a megrendeléstől.
Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Nem nyilvános de drágább.....Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
A Rheinmetalltol mi is vettünk már pár logisztikai járművet.Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
Azt, hogy semmit nem teljesített az idei beszerzési tervből.
8x8. Gondolom azok licence nem érte volna meg arra a mennyiségre, amire szükség volt.A Rheinmetalltól mi is vettünk már pár logisztikai járművet.
forrás? mert én úgy tudom ahogy kriss írta , a lehető legkisebb motor van bennükEzt honnan vetted?
H25.324 DAEL-001 lőszerszállító tgk (ADR) . EURO 4
Ugyan az a 440LE-s (324KW) motor van benne, mint a 8x8-as MAN HX-32-ben.
forrás? mert én úgy tudom ahogy kriss írta , a lehető legkisebb motor van bennük
Javítás gondolom.Akkor ami rábák állnak a rábánál azok mik?
Csak mert én heti 5-6 alkalommal gurulok el a rába mellett .
Belátni az egyik kapun a reptéri útról. Ott álltalában szaporodnak a járművek pár hétig. Aztán eltűnik mind.
Aztán megint szaporodnak, eltünnek.
Ránézésre újnak tünnek.
Pár hete kék rendőrségiek álltak ott.
Most is áll vagy 10db.
Azt hittem ezek újak.
Link (jobb alsó sarok.)forrás? mert én úgy tudom ahogy kriss írta , a lehető legkisebb motor van bennük
Javítás gondolom.
Szerintem ideje lenne felébredni.Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.
Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.
Jó az eredeti német MAN és olcsóbb mint a RÁBA!Hogy fogunk ilyen kenyes technikakal ujra minusz 30 fokban a Don kanyarban harcolaszni?
Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Köszi a 8x8-at. Erről nem tudtam. Inkább csak sejtettem, hogy pillanatok alatt őssze tudnák dobni.Rába H sorozat eredetileg a Csepel D566 sorozat drágasága miatti bukásának pótlására született.Eredetileg igy nézett ki-1985ben
Ez még nagyjábol magyar gyártrás,készült belőle 4tengelyes is
Valójában ha jó teherjárműcsaládot akarnánk saját gyártásban,elővennénk a D566 családot és modernizálnánk-csak már nincs hozzá iparunk
Igazábol az eredeti Rába H sorozat gyártására sincs.Ez ma már csak egy jóval drágábban helyileg összeszerelt MAN.Semmi értelme az egésznek-azon kivül,hogy jol lehet belőle kivenni az "alkotmányos költséget".
Tkéletesen megfelel nekünk a MAN.5tonnástol a hk szállitóig tart a palettájuk,és a legmodernebbek közöt vannak.Csak a hazai sszeszerelés,a Rába logó egyszerűen qrva drága.Nem éri meg.Főleg,hogy ez semmiféle önálló gyártást nem biztosit.Köszi a 8x8-at. Erről nem tudtam. Inkább csak sejtettem, hogy pillanatok alatt őssze tudnák dobni.
Viszont a honnan vegyük kérdésben nem értünk egyet.
Szerinted ugyan miért lett 2017-ben meghosszabbítva a GBP? Mert szerintem nem azért, mert nemzetgazdaságilag nem érné meg
hazai gyártású MAN-okat venni.
Az gondolod, hogy a magyar darabszám igények mellett egy őnállóan fejlesztett típus gazdaságosabban gyártható, mint ha megvesszük a németektől azokat a részeket, amelyekre itthon nincs kapacitás? Gondolom nem véletlenül volt olyan drága a Csepel.
Én azt gondolom, hogy ha az angol, német, holland, stb. hadseregeknek megfelelt a MAN akkor valószínüleg nekünk is.
Ha pedig oda (UK) egyszer berakták a sarkukat, akkor nagyobb "részre" is készülnek. Nem véletlenül tettem be a HX alapú Archert. De ennek folyománya lesz Challanger upgrade is.
Lehet, hogy inkább azon kellene dolgozni idehaza, hogy mondjuk a Rheinmetall-MAN telepítse ide termelésének egy nagyobb részét.
Ahogy krisss is mondta korábban, az évek során fejlődtek a beszerzett járművek technikailag. (Légkondi, vezetés segítő berendezések)
A Rába VZF-en pl. ahogy láttam már az egyik legújabb kabin van. Nekük ilyen darabszámok mellett nem igazán lenne olyan forrás, amivel pl. a kabin folyamatosan a legmodernebb szintre fejlesszük.
Nem ismerem a hátteret, de nagyon kíváncsi lennék rá, hogy min dolgoznak a jövő évi keret megtöltése ügyében.