A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 845
85 387
113
Nem tűnt .ég fel,hogy a szar is ízetlen neki?
Fikázni jár ide nulla hozzáadott érték mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
R

rejsz felügyelő

Guest
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Ha nem megfelelő a Rába akkor ott van az MAN, Oshkosh, Sisu. Szerinted mennyire reális bármit beszerezni Oroszországból?
Rengeteg magyar cég épít ilyeneket, tervezéssel, kiemelt projektté nyilvánítva fél év a megrendeléstől.
Amúgy az MVM Ovit is gyárt acélszerkezeteket, arra ráberhelni egy kis hullámlemezt meg bele fűtést nem nagy cucc. Tudtommal ez állami cég.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 491
132 196
113
Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
Nem nyilvános de drágább.....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 563
113
Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
A Rheinmetalltol mi is vettünk már pár logisztikai járművet.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Azt, hogy semmit nem teljesített az idei beszerzési tervből.


Akkor ami rábák állnak a rábánál azok mik?

Csak mert én heti 5-6 alkalommal gurulok el a rába mellett .
Belátni az egyik kapun a reptéri útról. Ott álltalában szaporodnak a járművek pár hétig. Aztán eltűnik mind.
Aztán megint szaporodnak, eltünnek.
Ránézésre újnak tünnek.
Pár hete kék rendőrségiek álltak ott.

Most is áll vagy 10db.
Azt hittem ezek újak.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Ezt honnan vetted?
H25.324 DAEL-001 lőszerszállító tgk (ADR) . EURO 4
Ugyan az a 440LE-s (324KW) motor van benne, mint a 8x8-as MAN HX-32-ben.
Canon80527_006.jpg
forrás? mert én úgy tudom ahogy kriss írta , a lehető legkisebb motor van bennük
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 845
85 387
113
Akkor ami rábák állnak a rábánál azok mik?

Csak mert én heti 5-6 alkalommal gurulok el a rába mellett .
Belátni az egyik kapun a reptéri útról. Ott álltalában szaporodnak a járművek pár hétig. Aztán eltűnik mind.
Aztán megint szaporodnak, eltünnek.
Ránézésre újnak tünnek.
Pár hete kék rendőrségiek álltak ott.

Most is áll vagy 10db.
Azt hittem ezek újak.
Javítás gondolom.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
forrás? mert én úgy tudom ahogy kriss írta , a lehető legkisebb motor van bennük
Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
%252Fprocess%252Fphoto%252Ffiles%252Fnews%252Fphotos%252F2%252F2849%252Farcher_hx2_00.jpg

Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.;)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Javítás gondolom.


Én is erre gondoltam. Csak a győri ipari park man szervízben is áll mindíg pár db. Ez zavart be egy kicsit.Ma is volt ott 4 db.
Pár napja meg láttam a vzf-et ott. Azt ha jól tudom nem rendszeresítették.
Vagy igen?

Sajna csak pár másodpercig szoktam látni a gépeket. Lehet csak szerettem volna, hogy újak legyenek.:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
%252Fprocess%252Fphoto%252Ffiles%252Fnews%252Fphotos%252F2%252F2849%252Farcher_hx2_00.jpg

Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.;)
Szerintem ideje lenne felébredni.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
%252Fprocess%252Fphoto%252Ffiles%252Fnews%252Fphotos%252F2%252F2849%252Farcher_hx2_00.jpg

Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.;)


Én is ezt néztem. De azt nem tudtam, hogy a pont utáni az kw érték.
Ma is tanultam valamit. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 936
29 352
113
Hogy fogunk ilyen kenyes technikakal ujra minusz 30 fokban a Don kanyarban harcolaszni? :mad:

Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Jó az eredeti német MAN és olcsóbb mint a RÁBA!
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Rába H sorozat eredetileg a Csepel D566 sorozat drágasága miatti bukásának pótlására született.Eredetileg igy nézett ki-1985ben
raba_h18.188_prototype.jpeg

Ez még nagyjábol magyar gyártrás,készült belőle 4tengelyes is
raba_h22.jpg

Valójában ha jó teherjárműcsaládot akarnánk saját gyártásban,elővennénk a D566 családot és modernizálnánk-csak már nincs hozzá iparunk:(
Igazábol az eredeti Rába H sorozat gyártására sincs.Ez ma már csak egy jóval drágábban helyileg összeszerelt MAN.Semmi értelme az egésznek-azon kivül,hogy jol lehet belőle kivenni az "alkotmányos költséget".
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 952
39 776
113
SRAMS aknavető
www.army-guide.com/eng/product3210.html
Egy részletes leírás az SRAMS -ról
Kiemelném a viszonylagosan kis tömeget és a visszarúgást is lecsökkentették. Lehet szállítani helikopterrel és rá lehet pakolni kissebb szàllìtójàművekre is pl: Humvee. Az aknavető elültöltős (a cikk a szlovàkiai bemutatóról azt ìrja, hogy
hàtultöltős) úgy èrtèk él a tűzgyorsasàg fokozàsàt, hogy felszereltèk egy fèlautomata töltőberendezèssel ami a feljuttatja a lövedèket a torkolati rèszhez ès betölti a csőbe ès beèpìtettek egy szelepet ami kiereszti az összetorlódott levegőt a csőből ìgy a lövedèk sokkal gyorsabban leèr a cső aljàba.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Rába H sorozat eredetileg a Csepel D566 sorozat drágasága miatti bukásának pótlására született.Eredetileg igy nézett ki-1985ben
raba_h18.188_prototype.jpeg

Ez még nagyjábol magyar gyártrás,készült belőle 4tengelyes is
raba_h22.jpg

Valójában ha jó teherjárműcsaládot akarnánk saját gyártásban,elővennénk a D566 családot és modernizálnánk-csak már nincs hozzá iparunk:(
Igazábol az eredeti Rába H sorozat gyártására sincs.Ez ma már csak egy jóval drágábban helyileg összeszerelt MAN.Semmi értelme az egésznek-azon kivül,hogy jol lehet belőle kivenni az "alkotmányos költséget".
Köszi a 8x8-at. Erről nem tudtam. Inkább csak sejtettem, hogy pillanatok alatt őssze tudnák dobni.
Viszont a honnan vegyük kérdésben nem értünk egyet.
Szerinted ugyan miért lett 2017-ben meghosszabbítva a GBP? Mert szerintem nem azért, mert nemzetgazdaságilag nem érné meg
hazai gyártású MAN-okat venni.
Az gondolod, hogy a magyar darabszám igények mellett egy őnállóan fejlesztett típus gazdaságosabban gyártható, mint ha megvesszük a németektől azokat a részeket, amelyekre itthon nincs kapacitás? :rolleyes: Gondolom nem véletlenül volt olyan drága a Csepel.;)
Én azt gondolom, hogy ha az angol, német, holland, stb. hadseregeknek megfelelt a MAN akkor valószínüleg nekünk is.
Ha pedig oda (UK) egyszer berakták a sarkukat, akkor nagyobb "részre" is készülnek. Nem véletlenül tettem be a HX alapú Archert. De ennek folyománya lesz Challanger upgrade is.
Lehet, hogy inkább azon kellene dolgozni idehaza, hogy mondjuk a Rheinmetall-MAN telepítse ide termelésének egy nagyobb részét.
Ahogy krisss is mondta korábban, az évek során fejlődtek a beszerzett járművek technikailag. (Légkondi, vezetés segítő berendezések)
A Rába VZF-en pl. ahogy láttam már az egyik legújabb kabin van. Nekük ilyen darabszámok mellett nem igazán lenne olyan forrás, amivel pl. a kabin folyamatosan a legmodernebb szintre fejlesszük.
Nem ismerem a hátteret, de nagyon kíváncsi lennék rá, hogy min dolgoznak a jövő évi keret megtöltése ügyében. :cool:
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Köszi a 8x8-at. Erről nem tudtam. Inkább csak sejtettem, hogy pillanatok alatt őssze tudnák dobni.
Viszont a honnan vegyük kérdésben nem értünk egyet.
Szerinted ugyan miért lett 2017-ben meghosszabbítva a GBP? Mert szerintem nem azért, mert nemzetgazdaságilag nem érné meg
hazai gyártású MAN-okat venni.
Az gondolod, hogy a magyar darabszám igények mellett egy őnállóan fejlesztett típus gazdaságosabban gyártható, mint ha megvesszük a németektől azokat a részeket, amelyekre itthon nincs kapacitás? :rolleyes: Gondolom nem véletlenül volt olyan drága a Csepel.;)
Én azt gondolom, hogy ha az angol, német, holland, stb. hadseregeknek megfelelt a MAN akkor valószínüleg nekünk is.
Ha pedig oda (UK) egyszer berakták a sarkukat, akkor nagyobb "részre" is készülnek. Nem véletlenül tettem be a HX alapú Archert. De ennek folyománya lesz Challanger upgrade is.
Lehet, hogy inkább azon kellene dolgozni idehaza, hogy mondjuk a Rheinmetall-MAN telepítse ide termelésének egy nagyobb részét.
Ahogy krisss is mondta korábban, az évek során fejlődtek a beszerzett járművek technikailag. (Légkondi, vezetés segítő berendezések)
A Rába VZF-en pl. ahogy láttam már az egyik legújabb kabin van. Nekük ilyen darabszámok mellett nem igazán lenne olyan forrás, amivel pl. a kabin folyamatosan a legmodernebb szintre fejlesszük.
Nem ismerem a hátteret, de nagyon kíváncsi lennék rá, hogy min dolgoznak a jövő évi keret megtöltése ügyében. :cool:
Tkéletesen megfelel nekünk a MAN.5tonnástol a hk szállitóig tart a palettájuk,és a legmodernebbek közöt vannak.Csak a hazai sszeszerelés,a Rába logó egyszerűen qrva drága.Nem éri meg.Főleg,hogy ez semmiféle önálló gyártást nem biztosit.
Csepel D566 egy jármcsaládnak lett tervezve,de sorozatgyártásra csak az alapmodel került.Család tagja lett volna a PSZH-2,ami meg magában is egy harcjármcsalád alapját.Polgári változata volt a 750es család,de abbol is alig készült.Modern motorral,váltóval még ma is élvonalbeli lenne,versenyképes a mai MAN járműcsaláddal.Bukását a beszerzési ára okozta részben.2x többe került,mint egy Ural.Élettartam költségre már a Csepel magasan jobb volt az orosz gépeknél-de addig már senki sem számolt előre.A másik,hogy akkor pörgött fel a buszgyártás,egyszerűen nem maradt rá gyártási kapacitás.
csepel_d564_4x4_prototype.jpeg

tn_800x600_1045721_81574_Csepel_D566.jpg

tn_800x600_1312600_65038_Csepel_D588.jpg

images

csepel1.jpg

csepel01vj5.jpg

58242_219bd62cb810828c633385c4d7544491.jpg
b0e50baae8ab4d98c221a13495f0825b.jpg