Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.
Én is ezt néztem. De azt nem tudtam, hogy a pont utáni az kw érték.
Ma is tanultam valamit.