A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

SRAMS aknavető
www.army-guide.com/eng/product3210.html
Egy részletes leírás az SRAMS -ról
Kiemelném a viszonylagosan kis tömeget és a visszarúgást is lecsökkentették. Lehet szállítani helikopterrel és rá lehet pakolni kissebb szàllìtójàművekre is pl: Humvee. Az aknavető elültöltős (a cikk a szlovàkiai bemutatóról azt ìrja, hogy
hàtultöltős) úgy èrtèk él a tűzgyorsasàg fokozàsàt, hogy felszereltèk egy fèlautomata töltőberendezèssel ami a feljuttatja a lövedèket a torkolati rèszhez ès betölti a csőbe ès beèpìtettek egy szelepet ami kiereszti az összetorlódott levegőt a csőből ìgy a lövedèk sokkal gyorsabban leèr a cső aljàba.
 
Rába H sorozat eredetileg a Csepel D566 sorozat drágasága miatti bukásának pótlására született.Eredetileg igy nézett ki-1985ben
raba_h18.188_prototype.jpeg

Ez még nagyjábol magyar gyártrás,készült belőle 4tengelyes is
raba_h22.jpg

Valójában ha jó teherjárműcsaládot akarnánk saját gyártásban,elővennénk a D566 családot és modernizálnánk-csak már nincs hozzá iparunk:(
Igazábol az eredeti Rába H sorozat gyártására sincs.Ez ma már csak egy jóval drágábban helyileg összeszerelt MAN.Semmi értelme az egésznek-azon kivül,hogy jol lehet belőle kivenni az "alkotmányos költséget".
Köszi a 8x8-at. Erről nem tudtam. Inkább csak sejtettem, hogy pillanatok alatt őssze tudnák dobni.
Viszont a honnan vegyük kérdésben nem értünk egyet.
Szerinted ugyan miért lett 2017-ben meghosszabbítva a GBP? Mert szerintem nem azért, mert nemzetgazdaságilag nem érné meg
hazai gyártású MAN-okat venni.
Az gondolod, hogy a magyar darabszám igények mellett egy őnállóan fejlesztett típus gazdaságosabban gyártható, mint ha megvesszük a németektől azokat a részeket, amelyekre itthon nincs kapacitás? :rolleyes: Gondolom nem véletlenül volt olyan drága a Csepel.;)
Én azt gondolom, hogy ha az angol, német, holland, stb. hadseregeknek megfelelt a MAN akkor valószínüleg nekünk is.
Ha pedig oda (UK) egyszer berakták a sarkukat, akkor nagyobb "részre" is készülnek. Nem véletlenül tettem be a HX alapú Archert. De ennek folyománya lesz Challanger upgrade is.
Lehet, hogy inkább azon kellene dolgozni idehaza, hogy mondjuk a Rheinmetall-MAN telepítse ide termelésének egy nagyobb részét.
Ahogy krisss is mondta korábban, az évek során fejlődtek a beszerzett járművek technikailag. (Légkondi, vezetés segítő berendezések)
A Rába VZF-en pl. ahogy láttam már az egyik legújabb kabin van. Nekük ilyen darabszámok mellett nem igazán lenne olyan forrás, amivel pl. a kabin folyamatosan a legmodernebb szintre fejlesszük.
Nem ismerem a hátteret, de nagyon kíváncsi lennék rá, hogy min dolgoznak a jövő évi keret megtöltése ügyében. :cool:
 
Köszi a 8x8-at. Erről nem tudtam. Inkább csak sejtettem, hogy pillanatok alatt őssze tudnák dobni.
Viszont a honnan vegyük kérdésben nem értünk egyet.
Szerinted ugyan miért lett 2017-ben meghosszabbítva a GBP? Mert szerintem nem azért, mert nemzetgazdaságilag nem érné meg
hazai gyártású MAN-okat venni.
Az gondolod, hogy a magyar darabszám igények mellett egy őnállóan fejlesztett típus gazdaságosabban gyártható, mint ha megvesszük a németektől azokat a részeket, amelyekre itthon nincs kapacitás? :rolleyes: Gondolom nem véletlenül volt olyan drága a Csepel.;)
Én azt gondolom, hogy ha az angol, német, holland, stb. hadseregeknek megfelelt a MAN akkor valószínüleg nekünk is.
Ha pedig oda (UK) egyszer berakták a sarkukat, akkor nagyobb "részre" is készülnek. Nem véletlenül tettem be a HX alapú Archert. De ennek folyománya lesz Challanger upgrade is.
Lehet, hogy inkább azon kellene dolgozni idehaza, hogy mondjuk a Rheinmetall-MAN telepítse ide termelésének egy nagyobb részét.
Ahogy krisss is mondta korábban, az évek során fejlődtek a beszerzett járművek technikailag. (Légkondi, vezetés segítő berendezések)
A Rába VZF-en pl. ahogy láttam már az egyik legújabb kabin van. Nekük ilyen darabszámok mellett nem igazán lenne olyan forrás, amivel pl. a kabin folyamatosan a legmodernebb szintre fejlesszük.
Nem ismerem a hátteret, de nagyon kíváncsi lennék rá, hogy min dolgoznak a jövő évi keret megtöltése ügyében. :cool:
Tkéletesen megfelel nekünk a MAN.5tonnástol a hk szállitóig tart a palettájuk,és a legmodernebbek közöt vannak.Csak a hazai sszeszerelés,a Rába logó egyszerűen qrva drága.Nem éri meg.Főleg,hogy ez semmiféle önálló gyártást nem biztosit.
Csepel D566 egy jármcsaládnak lett tervezve,de sorozatgyártásra csak az alapmodel került.Család tagja lett volna a PSZH-2,ami meg magában is egy harcjármcsalád alapját.Polgári változata volt a 750es család,de abbol is alig készült.Modern motorral,váltóval még ma is élvonalbeli lenne,versenyképes a mai MAN járműcsaláddal.Bukását a beszerzési ára okozta részben.2x többe került,mint egy Ural.Élettartam költségre már a Csepel magasan jobb volt az orosz gépeknél-de addig már senki sem számolt előre.A másik,hogy akkor pörgött fel a buszgyártás,egyszerűen nem maradt rá gyártási kapacitás.
csepel_d564_4x4_prototype.jpeg

tn_800x600_1045721_81574_Csepel_D566.jpg

tn_800x600_1312600_65038_Csepel_D588.jpg

images

csepel1.jpg

csepel01vj5.jpg

58242_219bd62cb810828c633385c4d7544491.jpg
b0e50baae8ab4d98c221a13495f0825b.jpg
 
Szerintem a Rábát ideje elengedni már. Ahhoz hogy a Man tól bármilyen gyártast ide helyezenek, ahhoz nem hangyányi megrendelésekre lenne szükség. Vajon meddig kellene hunyászkodni a németek felé. Nem beszélve arrol hogy észek dunántul telítődve van iparral. Embert is akasztani kellene.
A kamaz fülkés Rábát én is vezetem. Próba képpen :) Igaz darus kivitelben. Sztem volt olyan jó terepen mint az Ural.
Egyébként a Rábánál hülyeség lenne hogy fektesenek be a szerb Fap ba? Úgy is az a cég is vegetál haldoklik. Igaz ők a réggebbi Mercikre vannak ráálva. Ott legyártani a szükséges alvázakat. Rába fútóművel. Itt meg a Man fülkét rálőkni a szükseges elektronikával. A motor meg lehet Merci vagy Man. Csak euro besorolású ne legyen szerintem. Valaki magyarázza már el hogy minek egy euro 4-5 ös motor katonai járműre. Reszecskeszűrő,katalizátor, blue folyadék tartály........ ez mind plusz elektronikával jár.
 
Szerintem a Rábát ideje elengedni már. Ahhoz hogy a Man tól bármilyen gyártast ide helyezenek, ahhoz nem hangyányi megrendelésekre lenne szükség. Vajon meddig kellene hunyászkodni a németek felé. Nem beszélve arrol hogy észek dunántul telítődve van iparral. Embert is akasztani kellene.
A kamaz fülkés Rábát én is vezetem. Próba képpen :) Igaz darus kivitelben. Sztem volt olyan jó terepen mint az Ural.
Egyébként a Rábánál hülyeség lenne hogy fektesenek be a szerb Fap ba? Úgy is az a cég is vegetál haldoklik. Igaz ők a réggebbi Mercikre vannak ráálva. Ott legyártani a szükséges alvázakat. Rába fútóművel. Itt meg a Man fülkét rálőkni a szükseges elektronikával. A motor meg lehet Merci vagy Man. Csak euro besorolású ne legyen szerintem. Valaki magyarázza már el hogy minek egy euro 4-5 ös motor katonai járműre. Reszecskeszűrő,katalizátor, blue folyadék tartály........ ez mind plusz elektronikával jár.
Lehet, hogy közúti forgalomban résztvevő járművek részére kötelező az aktuális környezetvédelmi előírások betartása, így a rendszámmal, forgalmival rendelkező katonai járműveknek is.
 
A Rába egyébként a balfék menedzsmenttől és tulajdonosi érdektelenségtől eltekintve még mindig a legalkalmasabb infrastruktúrával rendelkezik arra, hogy valamilyen katonai járművet összeszereljen, sorozatban gyártson és természetesen ipari bázisát adja egy katonai konfliktus esetén az MH járműveinek üzemeltetéséhez.
Viszonylag jó lehetőségeik vannak különféle hegesztett acélszerkezetek gyártására, világszínvonalú futóműveket gyártanak (igaz, hogy főleg merev tengely a profiljuk), és van tervező-fejlesztő kapacitásuk (mérnökök, szoftverek, némi tapasztalat). Különféle alkatrészek, szerelvények gyártására szintén képesek, acél öntvények előállítására, megmunkálására úgyszintén. Ebben az évben vásároltak egy Rekard nevű céget, aki eddig is beszállítójuk volt a különböző hajtásrendszerek elemeiben (fogaskerekek, kardáncsuklók, stb,).
Szóval szükség az vóna....
Igény, az nincs ......
 
Tkéletesen megfelel nekünk a MAN.5tonnástol a hk szállitóig tart a palettájuk,és a legmodernebbek közöt vannak.Csak a hazai sszeszerelés,a Rába logó egyszerűen qrva drága.Nem éri meg.Főleg,hogy ez semmiféle önálló gyártást nem biztosit.
Csepel D566 egy jármcsaládnak lett tervezve,de sorozatgyártásra csak az alapmodel került.Család tagja lett volna a PSZH-2,ami meg magában is egy harcjármcsalád alapját.Polgári változata volt a 750es család,de abbol is alig készült.Modern motorral,váltóval még ma is élvonalbeli lenne,versenyképes a mai MAN járműcsaláddal.Bukását a beszerzési ára okozta részben.2x többe került,mint egy Ural.Élettartam költségre már a Csepel magasan jobb volt az orosz gépeknél-de addig már senki sem számolt előre.A másik,hogy akkor pörgött fel a buszgyártás,egyszerűen nem maradt rá gyártási kapacitás.
Érzek némi zavart az Erőben....
Szóval a Csepel ott bukott el, hogy túl drága volt. Azaz a Rába olcsóbb tudott lenni. Szerinted a MAN olcsóbb lenne csak ugye ott semmi nemzetgazdasági haszna nincs a projektnek. Akkor mi a logikus választás?
Ne felejtsük, a Rába 75%-ban a Magyar állam tulajdonában van! Magyarországon fizeti az adókat, magyar alkalmazottakat alkalmaz (akik szintén Magyarországon adóznak), termelése a magyar GDP-be számít bele. Ha belegondolok, ilyen formában közvetve a HM költségvetését is növeli... :rolleyes:
Lehetne az is, hogy egyszerűen az egész honvédség átáll a Mercire, és az amúgy is kérdéses kecskeméti bővítésbe nem személyautók kerülnek összeszerelésre, hanem tehergépjárművek, vagy azok alkatrészeinek gyártása. A Rába látszólag boldogul a HM nélkül is. DE gondoljunk bele, hogy milyen eredmény lett volna, ha még a HM-nek is kellett volna gyártani.
Szóval minden IS lehet,........... de nekem inkább az a valószínűbb, hogy marad minden a mostani formába, csak beindulnak a HM megrendelések. ;)
 
Érzek némi zavart az Erőben....
Szóval a Csepel ott bukott el, hogy túl drága volt. Azaz a Rába olcsóbb tudott lenni. Szerinted a MAN olcsóbb lenne csak ugye ott semmi nemzetgazdasági haszna nincs a projektnek. Akkor mi a logikus választás?
Ne felejtsük, a Rába 75%-ban a Magyar állam tulajdonában van! Magyarországon fizeti az adókat, magyar alkalmazottakat alkalmaz (akik szintén Magyarországon adóznak), termelése a magyar GDP-be számít bele. Ha belegondolok, ilyen formában közvetve a HM költségvetését is növeli... :rolleyes:
Lehetne az is, hogy egyszerűen az egész honvédség átáll a Mercire, és az amúgy is kérdéses kecskeméti bővítésbe nem személyautók kerülnek összeszerelésre, hanem tehergépjárművek, vagy azok alkatrészeinek gyártása. A Rába látszólag boldogul a HM nélkül is. DE gondoljunk bele, hogy milyen eredmény lett volna, ha még a HM-nek is kellett volna gyártani.
Szóval minden IS lehet,........... de nekem inkább az a valószínűbb, hogy marad minden a mostani formába, csak beindulnak a HM megrendelések. ;)
Ez jol hangzik.De.....Sokkal drágább a hazai összeszerelés,annyival,hogy az már veszteséges az adófizetőnek az általad felsoroltakkal együtt is.A kinti gyártás is tartalmaz annyi magyar részegységet,mint a hazai.Hazánkban meg az állami tulajdon=korrupt szar tolvajcég.
Különben volt már olyan terv,hogy a Rába összeszerel Mercédesz katonai teherautókat.
BIG_0012409063.jpg

C+D kiálitáson is szerepelt.Csak a Vajda első országlása ennek a tervnek is betett,akárcsak a harcjárműkorszerűsitési programnak.A Zetros gyártása meg azthiszem brazilokhoz kerűlt.
 
Sokkal drágább a hazai összeszerelés
Ezt megint nem értem. Mennyivel?? Ne feledd! Az állam tulajdonképpen az egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt. 75%-os tulajdonos! :rolleyes:
Ha olyan nagyon drága a hazai összeszerelés, akkor miért költöznek folyamatosan hozzánk a német cégek?
 
Ezt megint nem értem. Mennyivel?? Ne feledd! Az állam tulajdonképpen az egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt. 75%-os tulajdonos! :rolleyes:
Ha olyan nagyon drága a hazai összeszerelés, akkor miért költöznek folyamatosan hozzánk a német cégek?
Mert ők nem duplaáron berhelnek pártucatos darabszámokat.
 
Ezt megint nem értem. Mennyivel?? Ne feledd! Az állam tulajdonképpen az egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt. 75%-os tulajdonos! :rolleyes:
Ha olyan nagyon drága a hazai összeszerelés, akkor miért költöznek folyamatosan hozzánk a német cégek?
Mert azok nem állami tulajdonok,piaci alapon működnek.Más kategória.Probléma maga a Magyar Állam.Megismétlem.Hazánkban ami állami=korrupt szar tolvaj,felelőtlen és nemtörődöm.Ezért rohadtak el a MiG29ek,és fognak elrohadni a Gripenek is,mihelyst nem a svédek üzemeltetik őket.Ez a Nagy Magyar (állami)Valóság.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Mert azok nem állami tulajdonok,piaci alapon működnek.Más kategória.Probléma maga a Magyar Állam.Megismétlem.Hazánkban ami állami=korrupt szar tolvaj,felelőtlen és nemtörődöm.Ezért rohadtak el a MiG29ek,és fognak elrohadni a Gripenek is,mihelyst nem a svédek üzemeltetik őket.Ez a Nagy Magyar (állami)Valóság.
2007 óta nem a svédek üzemeltetik a gripeneket, csak a nagyszervízre járnak oda....
 
Mert azok nem állami tulajdonok,piaci alapon működnek.Más kategória.Probléma maga a Magyar Állam.Megismétlem.Hazánkban ami állami=korrupt szar tolvaj,felelőtlen és nemtörődöm.Ezért rohadtak el a MiG29ek,és fognak elrohadni a Gripenek is,mihelyst nem a svédek üzemeltetik őket.Ez a Nagy Magyar (állami)Valóság.
Érteném, amit mondasz, ha nem egy NYRt.-ről húznád le a keresztvizet, ami a 3/4 éves gyorsjelentése szerint állami megrendelés nélkül ért el nyereséget. ;)
Tudtommal a magyarok üzemeltetik a Gripeneket.