A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem tűnt .ég fel,hogy a szar is ízetlen neki?
Fikázni jár ide nulla hozzáadott érték mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Ha nem megfelelő a Rába akkor ott van az MAN, Oshkosh, Sisu. Szerinted mennyire reális bármit beszerezni Oroszországból?
Rengeteg magyar cég épít ilyeneket, tervezéssel, kiemelt projektté nyilvánítva fél év a megrendeléstől.
Amúgy az MVM Ovit is gyárt acélszerkezeteket, arra ráberhelni egy kis hullámlemezt meg bele fűtést nem nagy cucc. Tudtommal ez állami cég.
 
Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
 
Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
Nem nyilvános de drágább.....
 
Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
A Rheinmetalltol mi is vettünk már pár logisztikai járművet.
 
Azt, hogy semmit nem teljesített az idei beszerzési tervből.


Akkor ami rábák állnak a rábánál azok mik?

Csak mert én heti 5-6 alkalommal gurulok el a rába mellett .
Belátni az egyik kapun a reptéri útról. Ott álltalában szaporodnak a járművek pár hétig. Aztán eltűnik mind.
Aztán megint szaporodnak, eltünnek.
Ránézésre újnak tünnek.
Pár hete kék rendőrségiek álltak ott.

Most is áll vagy 10db.
Azt hittem ezek újak.
 
Ezt honnan vetted?
H25.324 DAEL-001 lőszerszállító tgk (ADR) . EURO 4
Ugyan az a 440LE-s (324KW) motor van benne, mint a 8x8-as MAN HX-32-ben.
Canon80527_006.jpg
forrás? mert én úgy tudom ahogy kriss írta , a lehető legkisebb motor van bennük
 
Akkor ami rábák állnak a rábánál azok mik?

Csak mert én heti 5-6 alkalommal gurulok el a rába mellett .
Belátni az egyik kapun a reptéri útról. Ott álltalában szaporodnak a járművek pár hétig. Aztán eltűnik mind.
Aztán megint szaporodnak, eltünnek.
Ránézésre újnak tünnek.
Pár hete kék rendőrségiek álltak ott.

Most is áll vagy 10db.
Azt hittem ezek újak.
Javítás gondolom.
 
forrás? mert én úgy tudom ahogy kriss írta , a lehető legkisebb motor van bennük
Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
%252Fprocess%252Fphoto%252Ffiles%252Fnews%252Fphotos%252F2%252F2849%252Farcher_hx2_00.jpg

Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.;)
 
Javítás gondolom.


Én is erre gondoltam. Csak a győri ipari park man szervízben is áll mindíg pár db. Ez zavart be egy kicsit.Ma is volt ott 4 db.
Pár napja meg láttam a vzf-et ott. Azt ha jól tudom nem rendszeresítették.
Vagy igen?

Sajna csak pár másodpercig szoktam látni a gépeket. Lehet csak szerettem volna, hogy újak legyenek.:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
%252Fprocess%252Fphoto%252Ffiles%252Fnews%252Fphotos%252F2%252F2849%252Farcher_hx2_00.jpg

Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.;)
Szerintem ideje lenne felébredni.
 
Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
%252Fprocess%252Fphoto%252Ffiles%252Fnews%252Fphotos%252F2%252F2849%252Farcher_hx2_00.jpg

Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.;)


Én is ezt néztem. De azt nem tudtam, hogy a pont utáni az kw érték.
Ma is tanultam valamit. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Benkő Tibor: "Magyarország mindenből a legújabbat, a legkorszerűbbet vásárolja..."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hogy fogunk ilyen kenyes technikakal ujra minusz 30 fokban a Don kanyarban harcolaszni? :mad:

Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Jó az eredeti német MAN és olcsóbb mint a RÁBA!
 
Rába H sorozat eredetileg a Csepel D566 sorozat drágasága miatti bukásának pótlására született.Eredetileg igy nézett ki-1985ben
raba_h18.188_prototype.jpeg

Ez még nagyjábol magyar gyártrás,készült belőle 4tengelyes is
raba_h22.jpg

Valójában ha jó teherjárműcsaládot akarnánk saját gyártásban,elővennénk a D566 családot és modernizálnánk-csak már nincs hozzá iparunk:(
Igazábol az eredeti Rába H sorozat gyártására sincs.Ez ma már csak egy jóval drágábban helyileg összeszerelt MAN.Semmi értelme az egésznek-azon kivül,hogy jol lehet belőle kivenni az "alkotmányos költséget".